قانون تولد فرزند در کانادا

قانون تولد فرزند در کانادا

طبق قانون مصوب سال1977، هر شخصی که از تاریخ  15 فوریه 1977 در خاک کانادا متولد شود، شهروندی کانادا را در بدو تولد به دست می آورد. تفسیر قانون تولد فرزند در کانادا می گوید که عبارت “کانادا” نه تنها شامل خاک کانادا، بلکه شامل “آب های داخلی” و ” اراضی دریایی” کانادا نیز می باشد

شرایط قانون تولد فرزند در کانادا

قانون فعلی

طبق بند 3 (1) (a) از  قانون مصوب سال1977، هر شخصی که از تاریخ  15 فوریه 1977 در خاک کانادا متولد شود، شهروندی کانادا را در بدو تولد به دست می آورد. تفسیر قانون می گوید که عبارت “کانادا” نه تنها شامل خاک کانادا، بلکه شامل “آب های داخلی” و ” اراضی دریایی” کانادا نیز می باشد، اصطلاح “آبهای داخلی” شامل “فضای هوایی” واقع در بالای این آب ها نیز می شود.

از این رو تمام کودکان مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا که در حریم هوایی کانادا متولد شده اند،طبق شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان شهروندان کانادا محسوب می شوند. در یک مورد خاص در سال 2008، از یک مادر اوگاندایی در طی پرواز خطوط هوایی شمال غربی در مسیر آمستردام به بوستون، یک دختر متولد شد، وی یک شهروند کانادایی تلقی شد چرا که او در حریم هوایی کانادا متولد شده بود.

علاوه بر این، بخش تفسیر قانون شهروندی بیان می کند که هر کسی که در یک هواپیما و یا کشتی کانادایی متولد شود، متولد کانادا در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است که افراد مشغول به تحصیل در کانادا نیز پس از گذشت مدتی و اخذ صلاحیت لازم میتوانند مشمول این قوانین شوند.

قانون تولد فرزند در کانادا

تنها سه استثنا در این مورد وجود دارد، که به شرح زیر است.

استثنای قانون تولد فرزند در کانادا

بخش 3 (2) قانون بیان می کند که، شهروندی کانادا از بدو تولد برای یک کودک متولد شده در کانادا پذیرفته نیست اگر، هیچ کدام از والدین وی، در زمان منتهی به تولد فرزند، شهروند یا مقیم دائم کانادا نباشند و یا والدین در یکی از سمت های زیر مشغول به کار باشند:

  • یک دولت خارجی در کانادا،
  • کارمندان یک دولت خارجی در کانادا و یا،
  • یک سازمان خارجی مانند، سازمان ملل متحد که دارای مصونیت دیپلماتیک در کانادا می باشد.

در یک مورد مشهور در سال 2015، دیپان بادلاکوتی، بعنوان یک انسان بدون وطن در اتاوا، انتاریو متولد شد، وی به این دلیل که به والدینش به عنوان ماموران دولتی هند در کانادا مشغول به کار بودندو مهاجرت به کانادا از طریق تخصص را اخذ کرده اند و قراردادهای آن ها از نظر قانونی دو ماه پس از تولد او به پایان رسیده بود، با وجود این واقعیت که آن ها قبل از اتمام قراردادشان و قبل از تولد بودلاکوتی برای یک غیر دیپلمات مشغول به کار شدند، یک شهروند کانادایی محسوب نشد.

ویدئو و فیلم کوتاهی از شرایط زایمان در کانادا و اخذ اقامت

در این فیلم ما توضیحاتی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید پس از مشاهده این به ادامه مطالعه مقاله بپردازید، احتمالاً این فیلم همه سوالات شما را درباره اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند پاسخ می دهد.

قوانین تولد در خاک کانادا

بر اساس قانون سال 1947، تمام افرادی که در خاک کانادا و یا کشتی های کانادایی، از تاریخ 1 ژانویه 1947 متولد شوند، شهروندی کانادا را به دست می آوردند، در حالی که اشخاصی که قبل از 1 ژانویه 1947 در خاک کانادا یا کشتی های کانادایی متولد شده باشند، در صورتی شهروندی کانادا را در1 ژانویه 1947 به دست می آورند که، تابعیت بریتانیایی خود را تا آن روز از دست نداده باشند.

این قانون در سال 1949، برای به حساب آوردن نیوفاندلند اصلاح شد. بر خلاف قانون مصوب سال 1977، در قانون 1947 هیچ استثنایی ارائه نشده است، کودکان افرادی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند نیز اگر در و یا قبل از 14 فوریه 1977 متولد شده باشند، شهروندی کانادا را به دست می آورند.

حقوق شهروندی و تابعیت در کانادا

در سال 2012، وزیر مهاجرت و شهروندی، جیسون کنی پیشنهادی برای تغییر حق شهروندی طبیعی در کانادا به عنوان ابزاری برای جلوگیری از آنچه که در قانون کانادا تولد گردشگری شناخته می شود، ارائه کرد.

این حرکت انتقاد کارشناسان را برانگیخت، به گفته آن ها این پیشنهاد بر اساس باور های ازدیاد جمعیت و بدون اطلاعات کافی بوده است. با این حال، در سال 2016، نخست وزیر، جان مک کالوم طی مصاحبه ای گفت هیچ برنامه ای برای تغییر، جهت پایان دادن به حق طبیعی شهروندی وجود ندارد.

اخذ شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند

اخذ شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند

اعطای شهروندی کانادا به صورت خودکار برای افرادی که قبل از سال 1947 در کانادا متولد شده اند

در سال 2015 قانون مصوب 1977 اصلاح شد(لایحه C-24) و در تاریخ 11 ژوئن 2015 اجرایی شد، که بنا به آن شهروندی کانادا برای اولین بار به افرادی که در کانادا قبل از 1 ژانویه 1947 (یا 1آوریل 1949 در صورت تولد در نیوفاندلند و لابرادور) متولد شده اند و تبعیت بریتانیایی آن ها قبل از آن روز متوقف شده و پس از سال 1947 (یا 1949) هرگز شهروندان کانادایی محسوب نمی شوند.

بر اساس قانون سال 1947، این افراد هرگز شهروندان کانادایی در نظر گرفته نمی شوند زیرا آنها تابعیت بریتانیایی خود را قبل از ایجاد شهروندی کانادا از دست داده اند. افرادی که به طور داوطلبانه تابعیت بریتانیایی خود را انکار کرده و یا تابعیت بریتانیایی آن ها لغو شده است، شامل این قانون نمی شوند.

به صورت کلی قوانین و مقررات خاص کشور کانادا در این باره بسیار است که می تواند به مقدار قابل توجهی به شما جهت اخذ تابعیت و اقامت کانادا کمک کند، لذا در این مورد بهتر آن است که با مشاورین ارشد دفاتر شیراز و تهران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) صحبت کنید.

سوالات متداول در مورد قوانین تولد فرزند در کانادا

1- از چه زمانی قانون تولد فرزند در کانادا ایجاد شد؟

طبق قانون مصوب سال ۱۹۹۷هر شخصی که از ۱۵ فوریه در خاک کانادا متولد شود شهروندی کانادا را در بدو تولد بدست می اورد

2- تفسیر قانون تولد فرزند در خاک کانادا چگونه است؟

تفسیر قانون تولد فرزند در کانادا می گوید که عبارت کانادا نه تنها شامل خاک کانادا بلکه شامل اب های داخلی ،فضای هوایی و اراضی دریای کانادا نیز می باشد

3- شرایط قانون تولد فرزند در هواپیما یا کشتی کانادایی چگونه است؟

بخش تفسیر قانون شهروندی بیان می کند که هر کسی که در یک هواپیما یا کشتی کانادایی متولد شود، متولد کانادایی در نظر گرفته می شود

4- استثنای قانون تولد فرزند در کانادا چیست؟

یک دولت خارجی در کانادا،کارمندان یک دولت خارجی در کانادا ویا یک سازمان خارجی مانند سازمان ملل متحد که دارای مصونیت دیپلماتیک در کانادا می باشد

5- قوانین تولد در خاک کانادا چگونه است؟

براساس قانون سال ۱۹۴۷ تمام افرادی که در خاک کانادا ویا کشتی های کانادایی از تاریخ ۱ژانویه۱۹۴۷متولد شدند شهروند کانادایی می باشد در حالی که اشخاص قبل ۱ژانویه که تابعیت بریتانیایی خود را تا ان زمان از دست نداده باشند

6- حقوق شهروندی و تابعیت در کانادا چگونه است؟

از سال ۲۰۱۶هیچ برنامه ای برای تغییر جهت پایان دادن به حق طبیعی شهروندی وجود ندارد و قانون کانادا تولد گردشگری نیز هم چنان شناخته می باشد

7- اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا به چند صورت می باشد؟

از طریق خاک:مهم نیست والدین از چه تبعه باشند و مهم محل تولد در خاک کانادا است کاه با توجه به خاک حق شهروندی دریافت میشود اما از طریق خون: محل تولد مهم نیست بلکه تبعه والدین ملاک است و حق شهروندی ندارند

8- تابعیت کانادا برای تولد فرزند بر اساس چیست؟

تابعیت کانادا بر اساس تابعیت خاک است

9- موارد لازم برای ویزای زایمان در کانادا چیست؟

نامه نگاری،اجاره منزل،معاینه های لازم در طول دوره،پزشکی،…اقدامات اقامت نوزاد

10- مزایای قانون تولد در خاک کانادا چیست؟

سرمایه گذاری خوب برای فرزند،اقامت کانادا برای فرزند بعد از ین قانونی،هزینه تحصیل رایگان در کانادا

11- اخذ شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند شامل والدین می باشد؟

خیر،تولد در خاک کانادا موجب اقامت والدین نمی باشد و فقط به عنوان همراه با ارائه تمکن مالی می توانند حضور داشته باشند

مقالات مرتبط

10 پاسخ

  1. سلام اگر فرزندمون کانادا بدنیا بیاد تبعه اونجا میشه.ما چطور میتونیم برای همراهی و مراقبتش تا سن قانونی کنارش باشیم؟؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      با توجه به اینکه فرزندتان زیر سن قانونی است، به شما ویزای همراه یا گاردین تعلق می گیرد.

  2. سلام اگر پدر و مادر هر دو با ويزاى توريستى در كانادا صاحب فرزند شوند فرزند متولد شده تابعيت كانادا را خواهد گرفت ؟

  3. با سلام
    خانم ِ من ۵ ماه باردار است و به زایمان در کانادا و اخذ پاسپورت کانادایی برای فرزندمون فکر میکنیم . شرایط و هزینه ها به چه صورت است و اینکه آیا اصلا همچین چیزی ممکن است یا خیر ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      کشور کانادا اقامت مشروط بر خاک ارائه می دهد و شما می توانید با تولد فرزندتان در کانادا اقامت این کشور را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات هزینه ها می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  4. سلام . من در حال حاضر در اوایل بارداری هستم . آیا میتوانم از طریق ویزای توریستی وارد کانادا شوم و فرزندم رو امنجا به دنیا بیارم؟ در این صورت فرزند من اقامت کانادا میگیرد؟ و برای والدین امتیازی دارد یا خیر؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، از طریق ویزای توریستی می توانید برای تولد فرزند و اخذ اقامت کانادای فرزندتان اقدام نمایید.

  5. اگر من از طریق ویزای توریستی وارد کانادا شوم و در انجا صاحب فرزند شوم به واسطه تولد فرزندم میتوانم اقامت دایم بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری