شرایط ورود به کالج های آلمان

شرایط ورود به کالج های آلمان

اگر دوست دارید در اروپا تحصیل کنید، هیچ کشوری بهتر از آلمان وجود ندارد. شرایط ورود به کالج های آلمان، یکی از چهار مقصد برتر جهان است که توسط دانشجویان بین المللی انتخاب شده است. دوره ها و هزینه مقرون به صرفه زندگی و پذیرش آسان کالج در آلمان برای بسیاری از دانشجویان بسیار ایده آل است. تحصیلات با کیفیت بالا، چشم انداز شغلی عالی و زندگی در یک کشور جذاب از جمله دلایل گرایش دانشجویان بین المللی به آلمان است. اگر می خواهید شرایط پذیرش در کالج های آلمان را بدانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کالج های آلمان، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را گوش کنید!

شرایط ورود به کالج های آلمان برای دانشجویان بین المللی

سیستم آموزش عالی در آلمان فرصت های عالی و مدارک شناخته شده و معتبر جهانی را ارائه می دهد. برای مردم آلمان و دانشجویان بین المللی اکثر دوره ها در دانشگاه های دولتی آلمان به صورت رایگان است. حتی امکان تحصیل در خانه برای برخی از دوره ها نیز وجود دارد.

بیش از 13٪ از کل دانشجویان آلمان از کشورهای دیگر برای شرکت در دوره ها در دانشگاه ها و کالج ها می آیند. این امر آلمان را به چهارمین کشور محبوب دانشجویان بین المللی در جهان تبدیل کرده است. در حدود 400 موسسه آموزش عالی در 180 مکان در سراسر کشور وجود دارد.

در سال 2018، آلمان دارای 10 دانشگاه در 100 رتبه برتر جهان بود و چندین دانشگاه در 20 رتبه برتر اروپا داشت. بیش از 1500 دوره دانشگاهی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، از جمله مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا. دوره های کوتاه و دوره های زبان نیز ارائه می شوند.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل پزشکی به آلمان

هزینه کالج در آلمان

به لطف دسترسی گسترده به آموزش رایگان در آلمان، تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. در حالی که هزینه های کمی مربوط به تحصیل وجود دارد، مانند هزینه های ثبت نام و پذیرش کالج آلمان که هر ترم پرداخت می شود، اما معمولاً شهریه ای دریافت نمی شود.

هزینه کالج در آلمان
هزینه کالج در آلمان

هزینه زندگی در آلمان به عنوان دانشجو در مقایسه با سایر کشورهای اروپا مقرون به صرفه تر است. از اوت سال 2020، برآورد هزینه زندگی ماهانه دانشجویان 861 یورو تعیین شده است. دانشجویان باید هر سال دوازده برابر این مبلغ را به حساب بانکی مسدود شده خود واریز کنند تا ثابت کنند که می توانند هزینه های خود را در آلمان اقامت پرداخت کنند.

طبق مقررات ویزا، دانشجویان مجاز به کار  20 ساعت در هفته هستند. بسیاری از دانشجویان در کافه ها، رستوران ها، یا به عنوان پرستار بچه یا معلم خصوصی کار می کنند. مشاغل نیمه وقت آنلاین دانشجویان، گزینه دیگری برای کسب درآمد اضافی هنگام تحصیل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متوسط ​​هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل در آلمان و هزینه کالج در آلمان به به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

شرایط ورود به کالج های آلمان  _ ویزای دانشجویی آلمان

به طور کلی، اگر شما از کشوری غیر اتحادیه اروپا یا غیر EEA هستید و قصد تحصیل در دانشگاه یا کالج در آلمان را دارید، برای ورود به نیاز به ویزای دانشجویی دارید. برای به روزترین اطلاعات در مورد شرایط ویزای دانشجویی، با سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس بگیرید.

بسیار مهم است که قبل از اینکه قصد ورود به آلمان را داشته باشید، در زمان کافی درخواست نوع ویزای دانشجویی را انجام دهید. ممکن است ماه ها طول بکشد تا درخواست ویزا بررسی شود. گذرنامه شما باید برای کل اقامت شما در آلمان معتبر باشد در غیر اینصورت ممکن است برای درخواست گذرنامه جدید نیاز به بازگشت به خانه داشته باشید.

ویزای دانشجویی معمولاً سه ماه طول می کشد. قبل از پایان این دوره زمانی باید درخواست اجازه اقامت از Ausländerbehörde (دفتر خارجی ها) محلی را بدهید. این اجازه معمولاً به مدت دو سال به طول می انجامد و تا زمانی که مدرکی مبنی بر ادامه تحصیل مناسب خود داشته باشید، قابل تمدید است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا به شرایط پذیرش در کالج های آلمان بستگی دارد و می تواند شامل مدارک تحصیلی، اثبات منابع مالی در یک حساب مسدود شده و پوشش بیمه سلامت باشد.

شرایط ورود به کالج المان

وب سایتهای پشتیبانی و آموزشی مختلفی وجود دارند که کلیه شرایط ورود به کالج های آلمان را شامل می شوند از جمله: ویزا، بودجه، ترجمه مدارک و محل اقامت. علاوه بر این، هر دوره دارای شرایط خاصی برای صلاحیت تحصیلی است. ممکن است لازم باشد یک امتحان ورودی برای کالج در آلمان یا آزمون زبان را بدهید.

شرایط ورود به کالج المان
شرایط ورود به کالج المان

دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای غیر EEA برای ویزای دانشجویی اقدام کنند، باید یک حساب مسدود شده باز کنند و دارای بیمه درمانی مناسب باشند.

مانند سایر مواردی که برای آماده سازی برای حضور و پذیرش کالج در آلمان انجام می شود، حتماً حداقل چند ماه قبل از اینکه قصد شروع تحصیل خود را داشته باشید، تمام شرایط ورود به کالج المان دوره خود را بررسی کنید. این به شما زمان کافی می دهد تا همه چیز را مرتب کنید، به طوری که کل روند بدون مشکل پیش می رود.

شرایط ورود به کالج های آلمان – منابع مالی

برای اینکه ویزای دانشجویی شما برای پذیرش کالج آلمان برای شما صادر شود، باید بتوانید اثبات کنید که در مدت زمانی که در آلمان هستید می توانید از پس هزینه های مالی خود برآیید.

با داشتن آموزش رایگان در آلمان، دانشجویان بین المللی فقط نیاز به اثبات پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود دارند.

متوسط هزینه زندگی در آلمان برای سال محاسبه می شود و دانشجویان بین المللی باید این مبلغ را در نوع خاصی از حساب بانکی به نام حساب بانکی مسدود شده واریز کنند. حداکثر یک دوازدهم این مبلغ هر ماه قابل برداشت است.

امتحان ورودی کالج در آلمان

با استفاده از آزمون ورودی کالج های آلمان برای دانشجویان خارجی (TestAS)، می توانید به طور واقعی شانس خود را برای شرایط پذیرش در کالج های آلمان و اتمام دوره تحصیلات خود با موفقیت ارزیابی کنید. TestAS یک امتحان ورودی کالج در آلمان و آزمون استاندارد است که به دانشگاه ها امکان مقایسه استعداد تحصیلی دانشجویان آینده خود را می دهد. آزمون ورودی کالج های آلمان در هر دانشگاه متفاوت می باشد.

امتحان ورودی کالج در آلمان
امتحان ورودی کالج در آلمان

مزایای آزمون ورودی کالج های آلمان

نتایج آزمون ورودی کالج های آلمان می تواند نقاط قوت شما را شناسایی کرده و به شما در انتخاب رشته تحصیلی متناسب با توانایی های شما کمک کند. پس از آزمون، دیدگاه واقع بینانه تری از شانس خود برای پذیرش کالج آلمان کسب مدرک در رشته مورد نظر خود کسب می کنید.

نمونه سوالات ورودی کالج های آلمان

TestAS مهمترین آزمون استعداد برای متقاضیان خارجی مایل به تحصیل در آلمان است. TestAS مهارت های لازم برای مطالعات موفقیت آمیز را تجزیه و تحلیل می کند، به عنوان مثال فرآیندهای تفکر منطقی، شناخت ساختارها یا حل مشکلات می باشند. دانشگاه های آلمان برای انتخاب و پذیرش دانشجویان مناسب برای دوره های خود از گواهی TestAS استفاده می کنند. داشتن نمونه سوالات ورودی کالج های آلمان شانس شما برای پذیرش کالج در آلمان را افزایش می دهند. برای دریافت نمونه سوالات ورودی کالج های آلمان به وب سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

شرایط ورود به کالج های آلمان – زبان آلمانی

برای اکثر رشته های تحصیلی، دانش زبان آلمانی پیش شرط پذیرش در دانشگاه آلمان است. پذیرش کالج در آلمان با شرکت در یک آزمون زبان، مانند TestDaF یا DSH، همراه است. شما می توانید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنید. با این حال، اگر قصد پذیرش در دانشگاه آلمان در یک برنامه مدرک بین المللی را دارید، نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارید. شما می توانید برای بهبود مهارت های زبان آلمانی خود در یک دوره زبان شرکت کنید.

آزمون های زبان آلمانی

شما می توانید سطح زبان آلمانی خود را با دو آزمون مختلف نشان دهید. یکی “DSH” (آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان خارجی) و دیگری “TestDaF” (آزمون آلمانی به عنوان یک زبان خارجی) نامیده می شود.

آزمون های زبان آلمانی
آزمون های زبان آلمانی

اگر شما یکی از مدارک زیر را داشته باشید دیگر برای شرایط کالج آلمان نیازی به آزمون ندارید:

  • اگر شما از یک مدرسه متوسطه آلمانی مدرک زبان “Abitur” کسب کرده اید.
  • اگر شما گواهینامه C2 گوته را گذرانده اید.
  • اگر شما دیپلم زبان آلمانی (مرحله دوم) از کنفرانس دائمی وزیران آموزش و امور فرهنگی آلمان را دارید.
  • اگر شما در آزمون “telc Deutsch C1 Hochschule” قبول شده اید.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

دانشجویان بین المللی باید برای کسب شرایط ورود به کالج المان و تحصیل در آلمان درخواست مجوز تحصیل دهند و برای گرفتن مجوز تحصیلی، تعداد کمی از شرایط ویزا باید برآورده شود. اگرچه پردیس های خاص نیازهای خاص خود را دارند. در صورتی که دانشجویی به دنبال تحصیل در آلمان باشد، باید مدارک مورد نیاز را در زمان تعیین شده برای دانشگاه های این کشور ارسال کند که این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • چهار عکس در اندازه گذرنامه
  • آزمون مهارت زبان یا به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • گواهینامه های دانشگاهی
  • نامه پذیرش مدرسه در آلمان
  • فیش حقوقی و قرارداد کار (در صورت وجود)
  • صورت حساب بانکی با بودجه کافی
  • بیمه سلامت
  • سند ازدواج (در صورت وجود)
  • شناسنامه

شرایط ورود به کالج های آلمان -بیمه درمانی

قبل از ترک کشور خود باید اطمینان حاصل کنید که برای تأمین هزینه های زندگی در آلمان، بیمه درمانی خریده اید. این مورد هم قبل از ثبت نام و هم قبل از گرفتن ویزای دانشجویی و یا اجازه اقامت لازم است. اگر مقیم کشوری در اتحادیه اروپا یا EEA هستید، باید یک توافق نامه تأمین اجتماعی بین کشور شما و آلمان منعقد شود. این بدان معنی است که اگر در کشور خود بیمه بهداشت عمومی دارید، باید در آلمان نیز تحت پوشش بیمه باشید. برای استفاده از این مزایا (اخذ مجانی) به طور کلی باید کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) دریافت کنید.

اگر بیمه درمانی شما در آلمان معتبر نیست، باید برای پوشش این هزینه ماهانه بین 80 یورو (92 دلار آمریکا) تا 160 یورو (176 دلار آمریکا) بپردازید. اگر شما بیش از 30 سال داشته باشید، هزینه بالاتر است و اگر هنگام شروع دوره خود 29 ساله باشید، فقط می توانید بیمه خصوصی دریافت کنید.

هزینه دانشجویان در آلمان برای اقامت چقدر است؟

بیشتر دانشجویان در آلمان هر ماه حدود 900 یورو هزینه می كنند. همانطور که آمار رسمی نشان می دهد، دانشجویانی که برای مهاجرت به آلمان اقدام نموده‌اند، جدا از هزینه های زندگی، هر ماه در حدود 298 یورو برای اسکان خود هزینه می کنند. کسانی که با گزینه های ارزان تری برای اقامت زندگی می کنند، مستلزم صرف هزینه 218 یورویی برای مدت مشابه هستند.

هزینه دانشجویان در آلمان برای اقامت چقدر است؟
هزینه دانشجویان در آلمان برای اقامت چقدر است؟

با این حال، اگر ترجیح می دهید مانند بسیاری از دانشجویان بین المللی آپارتمان بگیرید، باید انتظار پرداخت اجاره بها را داشته باشید. به عنوان مثال: در برلین می توانید حدود 400 تا 800 یورو برای یك آپارتمان مبله از جمله قبض ها هزینه كنید.

آلمان سرزمین فرصت های ایده آل برای دانشجویانی می باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، پذیرش در کالج های آلمان می تواند ایده آل بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به اهداف آن ها در آینده باشد. ما در این مقاله به بررسی شرایط ورود به کالج های آلمان، آزمون ورودی کالج های آلمان و هزینه کالج در آلمان صحبت کردیم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو به آلمان، تحصیل در آلمان و یا راه تحصیل پزشکی در آلمان دارید، می‌توانید به دیگر مقالات موسسه ما مراجعه نمائید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ورود به کالج المان کارلسروهه آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط ورود به کالج های آلمان

  1. هزینه زندگی در آلمان به عنوان دانشجو چقدر می باشد؟

    هزینه زندگی در آلمان به عنوان دانشجو در مقایسه با سایر کشورهای اروپا مقرون به صرفه است. برآورد هزینه زندگی ماهانه دانشجویان 861 یورو تعیین شده است.

  1. شرایط کار دانشجویی در کالج های آلمان چگونه می باشد؟

    دانشجویان مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته هستند.

  1. چه کارهایی را دانشجویان کالج های آلمان برای کار دانشجویی می توانند انجام دهند؟

    بسیاری از دانشجویان در کافه ها، رستوران ها، مشاغل نیمه وقت آنلاین دانشجویان یا به عنوان پرستار بچه یا معلم خصوصی کار می کنند.

  1. مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی برای پذیرش در کالج های آلمان چقدر می باشد؟

    ویزای دانشجویی معمولاً سه ماه طول می کشد اما در ایران این مدت به یک سال و نیم تا دو سال می رسد.

  1. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای پذیرش در کالج های چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا می تواند شامل مدارک تحصیلی، اثبات منابع مالی در یک حساب مسدود شده و پوشش بیمه سلامت باشد.

  1. شرایط کالج آلمان برای دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای غیر EEA برای ویزای دانشجویی چیست؟

    دانشویان باید یک حساب مسدود شده باز کنند و دارای بیمه درمانی مناسب باشند.

  1. شرایط ورود به کالج های آلمان چیست؟

    ویزا، بودجه، ترجمه مدارک و محل اقامت و ممکن است لازم باشد یک امتحان ورودی کالج در آلمان یا آزمون زبان نیز بدهید.

  1. امتحان ورودی کالج در آلمان چیست؟

    با استفاده از آزمون ورودی کالج های آلمان برای دانشجویان خارجی (TestAS)، می توانید به طور واقعی شانس خود را برای شرایط پذیرش در کالج های آلمان و اتمام دوره تحصیلات خود با موفقیت ارزیابی کنید.

  1. آزمون های زبان آلمانی برای پذیرش در کالج های آلمان چیست؟

    دو آزمون وجود دارند، یکی “DSH” (آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان خارجی) و دیگری “TestDaF” (آزمون آلمانی به عنوان یک زبان خارجی) است.

  2. هزینه اسکان برای پذیرش در کالج های آلمان چقدر می باشد؟

    هر ماه حدود 298 یورو برای اسکان هزینه می شود. کسانی که با گزینه های ارزان تری برای اقامت زندگی می کنند، مستلزم صرف هزینه 218 یورویی برای مدت مشابه هستند.

  3. هزینه بیمه در پذیرش کالج آلمان چقدر می باشد؟

هزینه ماهانه بین 80 یورو (92 دلار آمریکا) تا 160 یورو (176 دلار آمریکا) می باشد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری