شرایط زندگی در کره جنوبی

شرایط زندگی در کره جنوبی

مهاجرت با روش های مختلفی امکان پذیر است. انتخاب نوع مهاجرت افراد به شرایط آن ها و دلیل شان برای مهاجرت بستگی دارد. اما بحث بسیار مهمی که در زمینه مهاجرتی پیش می آید، بررسی شرایط زندگی در یک کشور است. در این مقاله ما به بررسی شرایط زندگی در کره جنوبی می پردازیم. زمانی که ما بتوانیم با دقت ریز حزئیات زندگی در یک کشور جدید را بررسی کنیم، می توانیم برای تصمیم گیری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

کره جنوبی که نام رسمی آن جمهوری کره است، کشوری است که در شبه جزیره کره قرار گرفته و از لحاظ موقعیتی در شرق اسیا قرار دارد. پایتخت کشور کره جنوبی شهر سئول می باشد. البته شهر سئول، بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود که می توان گفت حدودا یک چهارم جمعیت این کشور در شهر سئول زندگی می کنند. شعار ملی مردم در کشور کره جمله به همه انسان ها خوبی برسانید، می باشد. زبان رسمی مردم در کشور کره جنوبی، زبان کره ای است.

مساحت کشور کره جنوبی صد هزار و سیصد و شصت و سه کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر پنجاه و یک میلیون و هفتصد هزار نفر دارد. واحد پولی در کشور کره جنوبی وون می باشد. همسایه این کشور کره شمالی است و به دریا های زرد، ژاپن و چین شرقی راه دارد.

برای مهاجرت به کره جنوبی روش های گوناگونی وجود دارد. هر کدام از این روش ها به شخص بستگی دارند که می تواند بنا به شرایط خود برای مهاجرت به کره جنوبی اقدام نماید‌. به طور مثال می توان برای مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی اقدام کرد و یا مهاجرت کاری به کره جنوبی و مهاجرت سرمایه گذاری به کره جنوبی. ولی مهم این است که در مسیر خود با دقت پیش برویم. بهترین نتیجه در هر مسیر، زمانی حاصل می شود که ما به متخصص آن مراجعه کنیم.‌ در زمینه مهاجرتی نیز باید به متخصصان مراجعه نمود. از این رو بهتر است تا برای نتیجه گیری بهتر به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شرایط زندگی در کره جنوبی

برای زندگی در کشوری جدید و در ابعاد کوچک تر حتی در شهری جدید، لازم است تا مسایل مختلفی بررسی گردد.‌ یکی از مهم ترین مسائل، بررسی شرایط زندگی است. شرایط زندگی ابعاد زیادی را شامل می شود. از مسئله تحصیلی و هزینه ها گرفته تا شرایط کاری و مسایل مربوط به حمل و نقل. برای زندگی در کره جنوبی نیز باید تمام این جزییات بررسی گردد.‌ در ادامه مقاله ما به بررسی این شرایط می پردازیم.

یک مسیله درباره کره جنوبی وجود دارد و ان این است که پس از پایان جنگ، کره جنوبی به کشوری با ملتی آزاد از نطر دیدگاه های سیاسی و اقتصادی ظاهر شد. اقتصاد کره جنوبی سال هاست که رشد بسیاری پیدا کرده و این موفقیت اقتصادی را می توان در شرکت هایی مانند سامسونگ و هیوندای ملاحظه نمود‌. از این رو می توان گفت با تمام چالش های موجود در کشور کره جنوبی، این کشور به الگویی برای سایر کشور های جنوب شرقی اسیا تبدیل شده است.

نرخ امید به زندگی در کشور کره جنوبی، یکی از بالا ترین نرخ ها در جهان است. امید به زندگی در این کشور برا ی مردان هشتاد سال و برای زنان نود سال اعلام شده است. از جمله اصلی ترین دلایل افزایش روز افزون امید به رندگی در این کشور می توان به داشتن خدمات درمانی رایگان و جهانی اشاره نمود. علاوه بر آن رژیم های کره ای شامل برنج، سبزیجات و گوشت پخته شده است که یک غذای سالم را تشکیل می دهد و به زندگی طولانی و سالن کمک می کند.

زندگی در کره جنوبی
زندگی در کره جنوبی

سیستم بهداشت و درمان در کره جنوبی

یکی از اساسی ترین مسایلی که بر زندگی هر فرد تاثیر می گذارد، سیستم بهداشت و درمان است. ممکن است شما برای تحصیل در کره جنوبی، اقدام به اخذ ویزای کره جنوبی کرده باشید و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی وارد این کشور شده باشید.‌ اگر تمایل داشته باشید پس از تحصیل در این کشور بمانید و یا پس از ان برای کار در کره جنوبی خصوصا بخش بهداشت و درمان فعالیت کنید، لازم است تا با سیستم بهداشت و درمان این کشور آشنا شوید.

کره جنوبی یک سیستم بهداشت و درمان جهانی و نقرون به صرفه را اتخاذ کرده است که برای اولین بار در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه معرفی شد. همان طور که در بخش قبل گفتیم، همین مسیله را می توان یکی از دلایل امید به زندگی در کره جنوبی نامید. این کشور همچنین برنامه سلامتی را برای کمک به شهروندان خود خصوصا افراد با سن های بالا برای درمان برخی از بیماری های مرتبط با زوال عقل ایجاد کرده است‌. وجود این برنامه برای پیش بینی ای است که نشان می دهد درصد افراد بالای شصت و پنج سال در کره جنوبی تا سال دو هزار و شصت به چهل درصد خواهد رسید.

درمان در کره جنوبی به حدی پیشرفته و عالی پیش می رود که این کشور را تبدیل به یکی از کشور های پیشرو در زمینه بهبود بیماری های سرطانی تبدیل نموده است. استفاده از خدمات درمانی در این کشور به گونه ای بسیار مناسب پیش می رود و حتی برای خانواده هایی با کمبود هزینه نیز مناسب است. در حقیقت خانواده هایی که در پرداخت قبض های پزشکی با مشکل روبرو می شوند، می توانند با کمک بیمه های درمانی این هزینه ها را پوشش دهند.

شرایط درمان در کره جنوبی
شرایط درمان در کره جنوبی

شرایط تحصیلی در کره جنوبی

یکی از مسائل مهم برای حصور در کشوری جدید، مسئله تحصیل است. فارغ از این روش که شما بخواهید صرفا برای مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی بروید، ممکن است با روش دیگر و تحصیل برای فرزندان خود مواجه شوید. از این رو دانستن هزینه ها و شرایط به شما کمک بسیار زیادی می کند. سرمایه گذاری در آموزش و پژوهش در قلب رشد کره جنوبی به یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان و چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا کمک بسیار زیادی کرده است. این سرمایه گذاری در رشد نوآوری و فناوری به معنای این است که کشور کره در کنار کشور های هنگ کنگ، سنگاپور و تایوان، چهار اقتصاد برتر آسیا را تشکیل می دهند.

این کشور شرایط تحصیلی را به گونه ای برای دانشجویان فراهم کرده که شهر سئول در بین ده شهر برتر دانشجویی جهان قرار گرفته است. دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیلات خود به کشور کره جنوبی مهاجرت می کنند. تنها در سال دو هزار و هفده میلادی بیش از صد و بیست و سه هزار دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل بودند. دولت کره دیدگاه های تحصیلات بین المللی خود را تا جایی برده است که بتوانید تا سال دو هزار و بیست و سه میلادی بیش از دویست هزار دانشجوی بین المللی را پذیرش کند. دانشگاه های کره جنوبی با همین دلیل به بخش های خود قسمت های بین المللی زیادی اضافه کرده اند. به طور مثال دانشگاه یونسی کره جنوبی برای برآورده شدن تقاضای روز افزون، پردیس های بین المللی جدیدی را افتتاح می کند.

دانشگاه های کره جنوبی مانند دانشگاه کره توانسته اند در رنکینگ جهانی بین المللی QS جایگاه بسیار مناسبی را برای خود دست و پا کنند. از این رو می توان گفت تحصیل در کره جنوبی مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان خواهد داشت. هزینه های تحصیلی در کره جنوبی نیز به نسبت مناسب است‌. به طور مثال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی برای رشته های مهندسی در کره جنوبی بین دو هزار و پانصد تا دو هزار و هشتصد دلار می باشد. این هزینه برای دانشگاه های خصوصی بیشتر خواهد شد.

شرایط کار در کره جنوبی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط کار در کره جنوبی بپردازیم. برای کار در این کشور لازم است تا در ابتدا ساعات کاری را بدانیم. ساعات کاری در کره جنوبی هر هفته بین چهل تا چهل و چهار ساعت می باشد.‌ سن بازنشستگی عادی در این کشور شصت سال است اما در برخی موارد افراد با کمتر از این سن نیط امکان بازنشستگی را خواهند داشت. طبق آخرین اعلام وزارت کار کره جنوبی، حداقل دستمزد در این کشور برای هر ساعت کار هفت هزار و پانصد و سی وون می باشد که در هر ماه حدودا سه میلیون و پانصد و پنجاه هزار وون خواهد بود.

کارفرمایان موظف هستند مزایایی از جمله بازنشستگی ملی، بیمه درمانی، بیمه اشتغال و با توجه به کار شخص، بیمه حوادث صنعتی را به کارمند خود ارائه نماید. نکته بسیار مهم در زمینه کار در کره جنوبی این است که این کشور در سال هزار و نهصد و نود و یک میلادی با سازمان بین المللی کار پیوسته است. از این رو مقرراتی برای کارگران وجود دارد که در صورت انجام کار های نا عادلانه توسط کارفرما، کارگر به راحتی می تواند برای شکایت از کارفرمای خود اقدام نماید. بیشتر نیرو های کاری در این کشور را افراد با تحصیلات عالی تشکیل می دهند که همین مسئله باعث پیشرفت روز افزون اقتصادی کره جنوبی شده است.

شرایط کار در کره جنوبی
شرایط کار در کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی

یک بخش مهم از شرایط زندگی در کره جنوبی، هزینه زندگی در کره جنوبی می باشد. هزینه های زندگی شامل هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل، مسکن و … می باشند. ما در این مقاله به طور خلاصه برخی از هزینه های مهم زندگی را برای حضور در کره جنوبی بیان می کنیم.

هزینه خورد و خوراک در کره جنوبی

به عنوان یکی از هزینه های اساسی و غیر قابل حذف در زندگی به هزینه خورد ک خوراک اشاره می کنیم. در ابتدا به بررسی هزینه های رستورانی می پردازیم و پس از ان هزینه خرید مواد اولیه را بیان می کنیم. برای یک وعده غذایی رستورانی در رستورانی ارزان قیمت باید هشت هزار وون در این کشور پرداخت نمود. برای استفاده از سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در یک رستوران معمولی در کشور کره برای دو نفر باید چهل هزار وون پرداخت نمود. برای یک وعده مک دونالد یا چیزی شبیه به آن در کشور کره جنوبی هزینه به طور میانگین شش هزار و پانصد وون می باشد.

برای خرید یک لیوان کاپوجینو در یک کافی شاپ لازم است تا به طور میانگین چهار هزار و پانصد وون پرداخت نمود. برای خرید یک قوطی زیر نیم لیتری نوشابه هایی مانند پپسی، باید حدودا هزار و ششصد وون پرداخت نمود. اما ببینیم برخی مواد اولیه در این کشور چه هزینه ای دارند. برای خرید یک لیتر شیر در کشور کره جنوبی باید حدود دو هزار و پانصد وون پرداخت نمود. هزینه خرید یک تکه نان پانصد گرمی تازه دو هزار و نهصد وون، یک کیلوگرم برنج سفید چهار هزار و چهارصد وون، پک دوازده عددی تخم‌ مرغ حدودا سه هزار وون، پنیر محلی یک کیلوگرمی بیست هزار و هشتصد وون، فیله مرغ یک کیلویی یازده هزار وون، فیله گوشت یک کیلویی سی و دو هزار وون، یک یکلو پیاز سه هزار و صد وون و … می باشد.

هزینه مسکن در کره جنوبی

مسکن یکی از مهم ترین مولفه های زندگی هر فرد است. از این رو دانستن هزینه های مسکن برای خرید ملک در کره جنوبی یا اجاره آن کمک بسیار زیادی می کند‌. برای اجاره اپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های کره جنوبی باید ماهیانه هفتصد و سیزده هزار وون پرداخت و همین هزینه برای خارج از مرکز شهر چهارصد و هفتاد و سه هزار و سیصد و پنجاه و شش وون خواهد بود. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کره جنوبی یک میلیون و هشتصد و پنجاه و سه هزار وون و خارج از مرکز شهر های آن یک میلیون و شصت و پنج هزار وون خواهد بود.

برای خرید ملک اما هزینه خرید برای هر متر مربع در مرکز شهر به طور میانگین سیزده میلیون و هشتصد هزار وون و خارج از مرکز شهر هفت میلیون و هشتاد و شش هزار وون خواهد بود.‌

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در کره جنوبی

  1. آیا کره جنوبی مکان مناسبی برای زندگی است؟

    بله کره جنوبی در کل مکان مناسبی برای زندگی است اما گاهی اوقات آلودگی هوا در شهر های این کشور زیاد خواهد شد.

  2. آیا زندگی در کره جنوبی امن است؟

    بله کره جنوبی کشوری بسیار امن می باشد. میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

  3. آیا کره جنوبی برای گردشگران خطرناک است؟

    کره جنوبی یک کشور امن است. با این حال ، بسیاری از گردشگران ، مانند هر کشوری در جهان ، سارقان را جذب می کنند.

  4. آیا کره جنوبی مکان مناسبی برای کار کردن است؟

    کره یکی از بالاترین میانگین هفته کار و ساعات اضافه کاری در جهان را دارد. سخت گیری های شغلی در این کشور باعث پیشرفت افراد می شود.

  5. آیا کره جنوبی برای زندگی گران است؟

    کره ای ها به سختی کار می کنند ودر قبال کار خود به خوبی پول می گیرند. به طور کلی هزینه زندگی در کره جنوبی بسیار منطقی است ، هرچند که زندگی در سئول بسیار گران است.

  6. آیا یک خارجی می تواند خانه ای در کره جنوبی بخرد؟

    بله. خارجی های مقیم که می خواهند در کره جنوبی املاک بخرند مشمول قانون تملک اراضی بیگانه و ثبت قانون املاک و مستغلات هستند.

  7. آیا در کره جنوبی هزینه مراقبت های بهداشتی مناسب است؟

    مراقبت های بهداشتی عمومی در کره جنوبی رایگان نیست ، اما منطقی است. به طور متوسط ، ساکنان فقط باید 20٪ از هزینه معالجات پزشکی خود را بپردازند.

  8. یا کره جنوبی مکان مناسبی برای مطالعه است؟

    بله کره جنوبی برای زندگی و مطالعات علمی بسیار مناسب است. دانشگاه های کره جنوبی رنکینگ بسیار بالایی در دنیا دارند

  9. آیا تحصیل در کره جنوبی گران است؟

    هزینه تحصیل در این کشور معقولانه است. به طور مثال یک دوره کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دولتی حدود 4،350 دلار در هر ترم هزینه دارد. هزینه در دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

  10. آیا می توان بدون یادگیری زبان کره ای در کره تحصیل کرد؟

    بله اما باید تسلط مناسبی به زبان انگلیسی داشت تا بتوان در دوره های تحصیلی با قدرت شرکت نمود.

  11. بهترین شغل ها در کره جنوبی چیست؟

    شغل های بسیار در کره جنوبی وجود دارند اما بهترین آن ها در شاخه های حقوقی و مدیریت اجرایی هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری