شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین

شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021

یکی از راه های مهاجرتی با عنوان مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو شناخته می شود. برای مهاجرت تحصیلی لازم است تا دانشجویان و متقاضیان تمام موارد مهم را بررسی نمایند. این موارد مهم برای مهاجرت و مسیر مهاجرتی اهمیت بسیار زیادی دارند. یکی از رشته های پر طرفدار برای مهاجرت، پزشکی می باشد. دانشجویان و متقاضیان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی در رشته های پزشکی اقدام می کنند. پزشکی در کشور های مختلف شرایط گوناگونی برای دانشجویان خواهد داشت. از این رو برای تحصیل پزشکی لازم است تا شما شرایط مربوط به کشور مورد نظر و مقصد تحصیلی خود را به درستی بررسی نمایید. در این مقاله نیز ما به بررسی شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021 می پردازیم.

مهاجرت به کشور های مختلف این روز  ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش های بسیاری مواجه شده است. یکی از مشکلات اساسی برای مهاجرت به کشور های مختلف روند اخذ ویزا در زمان شیوع ویروس می باشد. اما با طولانی تر شدن این بیماری، کشور های مختلف در صدد ایجاد قوانین برای مهاجرت هستند. مهاجرت به چین نیز همانند سایر کشور ها دستخوش تغییرات خاصی شده است. برای مهاجرت به چین باید قوانین جدید را به دقت شناخت. از جمله راه های مهاجرتی به چین عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به چین، مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین، مهاجرت از طریق ازدواج در چین، مهاجرت از طریق تولد فرزند در چین و … . برای اطلاع از شرایط مهاجرت می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین ۲۰۲۱

برای مهاجرت به کشور چین، یکی از راه های پیش روی هر فردی می تواند تحصیل در این کشور باشد. در واقع تحصیل در چین همراه با شرایط خاصی است و حتی این شرایط در زمان شیوع ویروس کرونا نیز پیچیده تر و سخت تر از قبل شده است. مهاجرت به چین باید با اخذ ویزای این کشور همراه باشد. مثلا برای تحصیل در چین لازم است تا ویزای تحصیلی چین را دریافت نمایید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین هم شرایط خاصی را دارد. البته علاوه بر روند تحصیل در این کشور می توان با روش های دیگری هم اقدام به مهاجرت نمود. شما می توانید با کار در چین و اخذ ویزای کاری چین یا سرمایه گذاری در چین مثلا خرید ملک در چین یا ثبت شرکت در چین اقدام نمایید. هر روشی نیاز به شرایط خاص خود دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه های مختلف این کشور امکان پذیر است. دانشگاه های چین دارای شرایط مطلوبی هستند و مدارک بسیار معتبری را ارائه می دهند. پزشکی و دندانپزشکی در کل جزو رشته های پر طرفدار محسوب می شوند و از این رو خواهان بسیاری دارند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در صورت تمایل به بازگشت به ایران شرایط دانشگاه را بررسی نمایید. در واقع باید بدانید که دانشگاه مورد نظر شما مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد یا خیر.

وزارت بهداشت ایران هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را در وب سایت منتشر می کند. اما بحث مهم تر هم این است که دانشگاه مورد نظر مورد تایید وزارت بهداشت چین هم باشد. برای هر سال تحصیلی جدید وزارت بهداشت چین هم دانشگاه های مورد تایید خود را معرفی می نماید. توجه داشته باشید که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین دانستن زبان چینی هم مهم است. البته تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت چین در سال 2023

همان طور که در بخش های قبلی مقاله اشاره نمودیم برای تحصیل در چین لازم است تا مولفه های بسیار زیادی مورد بررسی قرار گیرد. یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با شناخت دانشگاه های چین برای تحصیل در این کشور می باشد. در واقع شما باید جزئیات دانشگاه مورد نظر خود را با تمام موارد بررسی نمایید. یکی از مهم ترین نکات مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر است. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی هم این مسئله اهمیت زیادی دارد. همانند سال های گذشته برای ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی هم وزارت بهداشت چین، دانشگاه های مورد تایید خود را منتشر کرده است. از این رو برای این که بخواهید دانشگاه خود را انتخاب کنید، نگاهی به این لیست ضروری است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت چین در سال ۲۰۲۱

ما در این بخش از مقاله لیستی از دانشگاه های مورد تایید را ارائه می دهیم که پزشکی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان ارائه می دهند. این لیست بر مبنای استاندار های کنترل کیفیت در آموزش پزشکی از سال ۲۰۰۷ تا کنون منتشر شده است. این لیست توسط گروه متخصص آموزش پزشکی ملی ارائه می شود که به طور مستمر مدارس پزشکی چین را ارزیابی می کنند. این ارزیابی تعین می کند که دانشگاه ها واجد شرایط ارائه برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی هستند یا خیر؟! دقت داشته باشید که فقط این دانشگاه ها به طور قانونی می توانند آموزش های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه دهند. سایر دانشگاه ها باید پزشکی را به زبان چینی آموزش دهند.

برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه جیلین، دانشگاه پزشکی چین، دانشگاه پزشکی دالیان، دانشگاه پزشکی پایتخت، دانشگاه پزشکی تیانجین، دانشگاه شاندونگ، دانشگاه فودان، دانشگاه پزشکی شینجیانگ، دانشگاه پزشکی نانجینگ، دانشگاه جیانگ سو، کالج پزشکی WENZHOU، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه ووهان، دانشگاه علوم و فنون هوازونگ، دانشگاه شانتو، دانشگاه XI’AN JIAOTONG، دانشگاه پزشکی جنوبی، دانشگاه جینان، دانشگاه پزشکی GUANGXI، دانشگاه سیچوان، دانشگاه پزشکی چونگینگ، دانشگاه پزشکی هاربین، دانشگاه BEIHUA (دانشگاه شمال چین)، دانشگاه پزشکی LIAONING، دانشگاه QINGDAO، دانشگاه پزشکی HEBEI، دانشگاه پزشکی NINGXIA، دانشگاه TONGJI، دانشگاه SHIHEZI، دانشگاه یانگژو، دانشگاه نانتونگ، دانشگاه نینگبو، دانشگاه پزشکی فوجیان و غیره. در کل ۴۵ دانشگاه معرفی شده اند. 

تحصیل پزشکی در دانشگاه های چین 2023

چین از نظر آموزش پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر ، آموزش پزشکی در چین به سطح عالی بین المللی رسیده است. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در رشته MBBS به چین می آیند. دانشگاه ها و کالج های پزشکی در چین در مقایسه با سایر کشورهای خارجی آموزش با کیفیت بالا و هزینه بسیار کمتری ارائه می دهند. امکاناتی که به دانشجویان ارائه می شود. مدت زمان این دوره پزشکی در چین شش سال و با هزینه بسیار کم و همراه با یک سال کارآموزی می باشد. دانشگاه هایی که در چین ارائه دهنده رشته های پزشکی هستند عموما مورد تایید سازمان بهداشت جهانی یعنی WHO می باشند.

چین دارای دانشگاه های برتر پزشکی است که آموزش کلاس جهانی با استانداردهای کیفیت بالا و پرسنل باتجربه را ارائه می دهند. مدرک دریافت شده در این کشور توسط همه کشور های پیشرفته تایید شده است. یکی از مهم ترین نکات برای تحصیل در رشته پزشکی چین این است که برای پذیرش نیاز به هیچ آزمون ورودی نیست. از این رو روند پذیرش در این کشور بسیار آسان خواهد بود.

در چین بیمارستان ها به خوبی با زیرساخت ها و فن آوری عالی مجهز شده اند. دقت داشته باشید که شرایط پذیرش در سال ۲۰۲۱ میلادی با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند همراه با مشکلات خاصی باشد. به واقع به دلیل بسته شدن مرز ها این مسئله همراه با چالش هایی خواهد بود. اما باز هم دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای چین به جهت تحصیل در رشته های پزشکی اقدام نمایند. 

پذیرش دانشجویان بین المللی دانشگاه پزشکی چین 2023

دانشگاه پزشکی چین در شنیانگ ، استان لیائونینگ واقع شده است. این اولین دانشکده پزشکی بود که توسط حزب کمونیست چین تاسیس شد. این مدرسه همچنین یکی از اولین مدارسی بود که تحصیلات دانشگاهی در زمینه طب غربی را در چین انجام می داد. دانشگاه پزشکی چین از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۹۰ هزار متخصص پزشکی ارشد را پرورش داده. فارغ التحصیلان این دانشگاه در سراسر چین و بسیاری از کشور ها و مناطق دیگر مشغول به کار هستند. بسیاری از آن ها رهبران ارشد مدیریت ملی بهداشت و متخصصان مشهور پزشکی شده اند. در حال حاضر، CMU مجاز است در 6 رشته اصلی، پزشکی عمومی، پزشکی بالینی، زیست شناسی، دندانپزشکی، بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری و پرستاری، مدرک دکترا اعطا کند.

این دانشگاه ارتباط مستقیمی با دانشگاه های کشور های ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، ژاپن، روسیه ، کره ، کانادا، استرالیا ، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا ، کره، فنلاند ، ماکائو و تایوان برقرار کرده است. دقت داشته باشید که با توجه به شیوع ویروس کرونا این دانشگاه باز هم اقدام به پذیرش دانشجویان می کند. دانشگاه قبل از ترم بهار سال جدید تمام نکات مورد نیاز به جهت پیشگری از اپیدمی ویروس کرونا را تکمیل خواهد کرد. برای این که بتوانید تحصیل در دوران کرونا برای رشته های پزشکی را انتخاب کنید باید به دقت شرایط دریافت ویزای این کشور را هم بررسی نمایید. 

تحصیل تخصصی پزشکی چین در سال 2023

در ادامه مقاله مربوط به شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021 می‌پردازیم به تحصیل تخصصی پزشکی در چین. دوره های تحصصی پزشکی در دانشگاه های کشور چین در سال جدید میلادی یعنی سال 2021 ارائه می شود. عموما دانشگاه ها برای دوره های تخصصی ظرفیت خود را در سال جدید افزایش داده اند. به طور مثال برای دوره های تخصص پزشکی در سال آینده برخی دانشگاه ها ظرفیت خود را از ۳۰ نفر به ۶۰ نفر افزایش داده اند. این دوره های تحصصی برای افزایش دانش در زمینه های علمی و تخصصی است. در واقع این دوره ها به دانشجویان روش و زمینه را می دهد تا پزشک و محقق علوم پزشکی شوند.

در نتیجه، هر دانش آموز ثبت نام شده باید مهارت های زیادی از جمله توانایی تصمیم گیری برای مراقبت از بیمار را بدست آورد. مبنای دوره های تخصص پزشکی در چین در دانشگاه های مختلف مشخص شده است. با توجه به آن دانشجویان برای استفاده از دانش، همچنین در موارد غیر منتظره و ناشناخته، توانایی درک و حل مشکلات را کسب می کنند و قابلیت حل مشکلات بزرگ و پیچیده را دارند. این دانشجویان در دوره های تخصصی مهارت هایی را کسب می کنند که به واسط آن می توانند بهترین راه حل ها را برای مراقبت از بیمار حتی در موارد پیچیده ارائه دهند.

دانشجویان دوره های تخصصی پرشکی ارتباط صحیح با بیمار و همراهان آن ها در می آموزند و برای ادامه تحصیل نیز آماده می شوند. این دانشجویان در دوره های تحصیلی دروس خاصی را می گذارند که می توان به زیست شناسی پزشکی، بیوشیمی، زیست شماسی مولکولی،‌ ژنتیک عمومی، بافت شناسی پزشکی و جنین شناسی و غیره اشاره نمود. تحصیل تخصصی به زبان های انگلیسی و چنی ارائه می شود. 

شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021
شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021

سوالات متداول در ارتباط با شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2023

  1. آیا تحصیل و زندگی در کشور چین شرایط مناسبی دارد؟

    بله تحصیل و زندگی در چین دارای شرایط بسیار مناسبی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های چین برای تحصیل پزشکی مناسب هستند؟

    بله دانشگاه های پزشکی از اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا برقرار هستند.

  3. آیا تحصیل پزشکی در سال 2021 در چین امکان پذیر است؟

    بله تحصیل پزشکی در سال ۲۰۲۱ همراه با شرایط ویروس کرونا امکان پذیر خواهد بود.

  4. شرایط جدید تحصیل پزشکی در چین 2021 بر مبنای چه مواردی است؟

    شرایط جدید با توجه به موارد بهداشتی ناشی از ویروس کرونا و بررسی شیوه های بهداشتی برقرار خواهد بود.

  5. کدام دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت این کشور برای پزشکی در سال 2021 هستند؟

    در کل ۴۵ دانشگاه مورد تایید هستند که برخی از آن ها عبارتند از: دانشگاه جیلین، دانشگاه پزشکی چین، دانشگاه پزشکی دالیان، دانشگاه پزشکی پایتخت، دانشگاه پزشکی تیانجین، دانشگاه شاندونگ، دانشگاه فودان و غیره. 

  6. تحصیل پزشکی در چین به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

    تحصیل پزشکی در این کشور به زبان های انگلیسی و چینی می باشد.

  7. آیا تحصیل تخصص پزشکی چین در سال 2021 امکان پذیر است؟

    بله دوره های تخصصی پزشکی هم در این کشور برقرار است.

  8. در دوره های تخصص پزشکی در چین در 2021 چه دروسی ارائه می شود؟

    برخی از این دروس به حالت عمومی عبارتند از: زیست شناسی پزشکی، بیوشیمی، زیست شماسی مولکولی،‌ ژنتیک عمومی، بافت شناسی پزشکی و جنین شناسی و غیره. 

  9. آیا تحصیل در دوره های تخصصی چین ۲۰۲۱ همراه با افزایش ظرفیت بوده است؟

    بله برخی دانشگاه ها حتی برای سال جدید تا دو برابر هم افزایش طرفیت داشته اند.

  10. آیا دانشگاه پزشکی چین در سال ۲۰۲۱ میلادی اقدام به پذیرش دانشجو کرده است؟

    بله این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است و برای سال جدید اقدام به پذیرش دارد.

  11. آیا هزینه تحصیل در دانشگاه های چین برای رشته پزشکی زیاد است؟

    خیر تحصیل پزشکی در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل پزشکی در چین با ارائه دیپلم میسر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری