شرایط تحصیل در کمبریج

شرایط تحصیل در کمبریج

برای پذیرش در کمبریج و تحصیل در انگلستان نیازی به سن نیست،اگر چه اکثریت دانشجویان دوره ابتدایی 18 ساله یا بالاتر هستند. اگر بیش از 21 سال سن دارید، به عنوان یک دانش آموز بالغ طبقه بندی می شوید. همه دانشجویان باید نشان دهند که آنها بلوغ و مهارت های شخصی برای مقابله با تحصیلات دانشگاهی دارند و می توانند در زمان پذیرش از مزایای آموزشی کامل بهره مند شوند. در ادامه کارشناس مهاجرت تحصیلی به انگلستان موسسه حقوقی توسعه گران مهر، مبحث شرایط تحصیل در کمبریج را به قلم آورده است.

شرایط تحصیل در کمبریج

تصمیمات مربوط به پذیرش در دانشگاه صرفا بر اساس معیارهای دانشگاهی و توانایی شماست. همه راه ها به صورت رایگان و جداگانه ارزیابی می شود، به این معنی که در افراد مختلف برای دوره های مختلف روش های مختلفی را جستجو می شود و به دنبال نتیجه هستند. در نتیجه هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که تضمین کند مکانی برای شما پیشنهاد میشود. با این حال، همه معلمان پذیرش به دنبال دانشجویانی هستند که به اعتقاد آنها:

در دانشگاه آکادمیک کمبریج بیشترین توانایی علمی و بالقوه ای وجود دارد که از آن بهره مند می شوند و شکوفا میشود و در دوره آموزشی که برای توانایی علمی و پتانسیل های علمی استفاده کرده اند، مناسبتر میباشید. به دنبال دانش آموزانی هستند که توانایی علمی دارند. از این رو شما باید برای آزمون نمرات عالی داشته باشید. پیشنهادات معمولی سطح A/B و شرایط موضوع در صفحات دوره مربوطه تشریح میشود.

شرایط ورود و همچنین پیشنهادات معمولی برای طیف وسیعی از سایر سیستم ها/ مدارک تحصیلی دیگر را میتوانید در بخش درخواست ارائه دهید. جزوه موضوعات به دانشجویان GCSE( مجوز کلی آموزش متوسطه) در مورد چگونگی انتخاب مناسب ترین موضوعات و ترکیب موضوعات در سطح A، مشاوره می دهد.

یادگیری در دانشگاه کمبریج
یادگیری در دانشگاه کمبریج

یادگیری در دانشگاه کمبریج

به دنبال نشانه ای از توانایی شما در تفکر انتقادی و مستقل و آمادگی شما برای استدلال منطقی هستند در حالی که ذهن خود را نسبت به ایده های جدید باز نگه دارید.  شما همچنین نیاز به نظم و انضباط، انگیزه، تعهد و تمایل و پتانسیل خود را برای فراتر از آنچه تاکنون آموخته اید، دارید. مناسب بودن و اشتیاق برای دوره شما سرانجام به دنبال دانشجویانی هستند که واقعا می خواهند در مورد موضوعی که برای آنها درخواست کرده اند بیاموزند و در پایان فقط به مدرک دانشگاهی علاقه ندارند.

مهم این است که در مورد گزینه های خود با دقت فکر کنید و کدام دوره ها و موضوع های مورد نظر شما را مورد علاقه و مطالعه قرار می دهید تا چند سال آینده. در این بخش تمام مراحل درخواست( که از ابتدا در دانشگاه کمبریج شروع میشود) شما را راهنمایی میکند و آنچه را که به دنبال دانشجویان آینده نگر هستند و چگونگی ارزیابی برنامه ها را توضیح میدهد.

دوره:

شما قرار است برای چندین سال در سطح بسیار بالایی تحصیل کنید، بنابراین حتما رشته ای را انتخاب کنید که به شخصه به آن علاقمند باشید و از تحصیل لذت ببرید!همچنین بررسی کنید که شرایط ورودی دوره مورد نظر را برای تحصیل داشته باشید.

کالج:

وقتی اینجا هستید دوست دارید کجا زندگی کنید؟ در برنامه UCAS یا( خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) خود، اگر کالج ترجیحی دارید یا اینکه یک برنامه باز را تهیه می کنید، مشخص کنید.

درخواست:

اگر میخواهید برای دانشگاه درخواست دهید این کار را از طریق( UCAS) یا خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها انجام دهید.با این حال، در دانشگاه کمبریج این روند زودتر شروع میشود و تا زمان جمع آوری و در نظر گرفتن تمام اطلاعات برنامه فراهم شود. برنامه UCAS خود را تا تاریخ 15 اکتبر ارسال کنید.کد موسسه CAMCO5 است.سایر مهلت درخواست برای کسانی که مایل به مصاحبه در کشورهای خارج از کشور هستند، اعمال میشود و برای برخی از متقاضیان بالغ، اگر متقاضی دوره کارشناسی ارشد پزشکی هستید، یک فرم درخواست اضافی نیز وجود دارد.

پرسشنامه برنامه های تکمیلی SAQ اندکی پس از ارسال برنامه UCAS از شما خواسته میشود از طریق ایمیل برای تکمیل پرسشنامه برنامه تکمیلی SAQ چند سوال اضافی درخواست کنید و اطلاعاتی را در برنامه UCAS خود که از نظر شما مفید است درج نکنید. برای تهیه یک برنامه معتبر به دانشگاه کمبریج. باید SAQ خود را تا مهلت مربوطه ارسال کنید. برنامه مقدماتی آنلاین کمبریج(COPA) اگر در مدرسه یا کالج خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید و یا بورسیه ارگان تحصیلی درخواست میکنید.

برنامه مقدماتی آنلاین کمبریج، اگر در مدرسه یا کالج خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید، و یا بورسیه تحصیلی درخواست میکنید. شما باید برنامه مقدماتی آنلاین کمبریج را ارسال کنید، و مهلت ارسال آن ممکن است زودتر از 15 اکتبر باشد( برای جزئیات بیشتر به صفحات وب COPA مراجعه کنید.

  • رو نوشت

 برخی متقاضیان ملزم به ارائه رونوشت آکادمیک هستند.

  • ارزیابی کتبی

اکثر متقاضیان موظفند قبل از مصاحبه ( در صورت مصاحبه) ارزیابی کتبی انجام دهند.

  • مصاحبه

 از هرکس که یک فرصت واقعی برای ارائه یک مکان دارد، برای شرکت در این مصاحبه دعوت میشود. حدود 75 درصد متقاضی هرساله وجود دارد.

  • تصمیم گیری

مهلت تصمیم گیری تا قبل از پایان ماه ژانویه میباشد.

درباره دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج ( از نظر قانونی رئیس دانشگاه، کارشناسی ارشد و محققان دانشگاه کمبریج ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی دانشگاهی در کمبریج، انگلستان می باشد. دانشگاه کمبریج در سال 1209 تأسیس و در سال 1231 یک منشور سلطنتی توسط پادشاه هنری سوم به ان اعطا گردید، کمبریج دومین دانشگاه قدیمی و انگلیسی زبان در جهان و چهارمین دانشگاه قدیمی بازمانده در جهان می باشد. این دانشگاه از انجمن دانشمندانی تشکیل شد که پس از مشاجره با مردم شهر، دانشگاه آکسفورد را ترک کردند. این دو دانشگاه تاریخی دارای بسیاری از ویژگی های مشترک هستند و معمولاً مشترکاً ” آکسبریج ( Oxbridge ) ” نامیده می شوند. تاریخ، نفوذ و ثروت دانشگاه کمبریج، را به یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان تبدیل نموده است.

دانشگاه کمبریج از موسسات مختلفی تشکیل گردیده که شامل 31 دانشکده مؤسس و بیش از 100 واحد دانشگاهی می باشد که در شش مدرسه تشکیل شده است. انتشارات دانشگاه کمبریج، دپارتمان این دانشگاه، قدیمی ترین انتشارات جهان و دومین چاپخانه بزرگ دانشگاهی در جهان می باشد. این دانشگاه همچنین گرداندن هشت موزه فرهنگی و علمی از جمله موزه فیتزویلیام ( Fitzwilliam Museum ) و همچنین یک باغ گیاه شناسی را بر عهده دارد. کتابخانه های کمبریج حدود 15 میلیون کتاب در اختیار دارند که هشت میلیون از آن ها در کتابخانه دانشگاه کمبریج، یک کتابخانه امانتی قانونی می باشد.

در سال مالی منتهی به 31 ژوئیه 2018، دانشگاه مرکزی به استثنای دانشکده ها، درآمد کل 1.965 میلیارد پوند داشته است، که 515.5 میلیون پوند از محل کمک های تحقیقاتی و قراردادها بوده است. در پایان همان سال مالی، دانشگاه و کالج های مرکزی در کنار هم سرمایه ای معادل بیش از 6.4 میلیارد پوند و دارایی های تلفیقی کل 12.2 میلیارد پوند را در اختیار داشتند. این مبلغ 400 میلیون پوند بیشتر از سال مالی قبلی بود. دانشگاه کمبریج با هر دو مقدار موقوفه و دارایی های تلفیقی ثروتمند ترین دانشگاه در انگلستان می باشد. این دانشگاه با توسعه شاخه تجارت پیشرفته فناوری موسوم به ” سیلیکون فن ( Silicon Fen ) ” ارتباط تنگاتنگی دارد. این دانشگاه عضو انجمن های بی شماری است و بخشی از ” مثلث طلایی ” دانشگاه های انگلیسی و همکاری بهداشت دانشگاه کمبریج، یک مرکز علمی بهداشت، را تشکیل می دهد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه کمبریج

برای ورود به بیشتر دوره های تحصیلی دانشگاه کمبریج داشتن مدرک در زمینه هایی مشخص ضروری می باشد. کالج از شما انتظار دارد این دسته از دروس را معمولا با نمره A یا A در سطح A / رتبه 7 یا 6 در سطوح بالاتر IB یا مشابه آن پشت سر گذاشته باشید. دیگر دوره های تحصیلی این دانشگاه چنین شرایطی را ندارند، اگرچه کالج از شما رتبه ای بالا در دروسی که بیشترین ارتباط را با دوره تحصیلی مورد تقاضایتان را دارد، انتظار دارد.

دروس ضروری مورد نیاز اینگونه تعریف می شوند:

  • ALL Colleges require – دروسی که برای تمام کالج ها مورد نیاز است.
  • Some collage require – دروسی که برای بعضی از کالج ها مورد نیاز است.
  • Useful preparation – دروسی که برای هیچ یک از کالج ها مورد نیاز نمی باشند اما آماده سازی خوبی برای دوره تحصیلی مورد نظر محسوب می شوند.

تمام تصمیم گیری های مربوط به پذیرش های مقطع کارشناسی تحت مسئولیت کالج کمبریج می باشد. بنابراین شرایط / ترجیحات خاص کالج مورد نظرتان را از طریق کالج بررسی کنید. اگرچه اکثریت دانشجویان کارشناسی در هنگام شروع دوره خود 18 سال یا بیشتر سن دارند، برای پذیرش در این کالج هیچ سنی مشخص نشده است.در صورتی که در هنگام شروع دوره بیش از 21 سال سن داشته باشید، شما را به عنوان دانشجویی بالغ دسته بندی می کنند.

تمام دانشجویان باید نشان دهند که دارای مهارت های کمال یافته و فردی برای هماهنگ شدن با سطح دانشگاه می باشند و پس از آنکه پذیرفته شدند خواهند توانست از تمام مزایای آن دوره بهره مند شوند. متقاضیانی که کمتر از 18 سال سن دارند به مدرک آیلتس آکادمیک 1 معمولا با نمره کلی 7.5 و نمره 7 یا بیشتر در هر یک از مهارت ها یا آزمون اینترنت محور تافل معمولا با نمره کلی 110 و نمره 25 یا بیشتر در هر یک از مهارت ها، احتیاج دارند.

دانشجویان اتحادیه اروپا – کسب امتیاز بالا در درس زبان انگلیسی به عنوان بخشی از آزمون نهایی ( به عنوان مثال لیسانس اروپایی/فرانسه، ابیتور و غیره ) ممکن است قابل قبول باشد. انگلیسی کمبریج: مهارت C2 – با کسب حداقل نمره کلی 200 و نمره 185 در هر یک از مهارت ها پذیرفته می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج

دوره های تحصیلی دانشجویان خارجی از اکتبر 2020 شروع خواهد شد. شهریه دانشجویان خارجی که دوره های خود را از سال 2020 شروع می کنند، به شرح زیر می باشد؛ اما پیش از آن به نکات زیر توجه کنید:

  1. هزینه های ذکر شده برای هر سال تحصیلی است و در طول دوره ثابت می باشد.
  2. برای دانشجویان خارجی که یک سال در خارج از کشور تحصیل کرده اند، شهریه قابل پرداخت به دانشگاه کمبریج برای سالی که خارج از کشور بوده اند، 50 % از کل شهریه خواهد بود.
  3. برای دانشجویان خارجی رشته دامپزشکی، شهریه قابل پرداخت در سال سوم، شهریه دوره اتخاذ شده در آن سال است.

شهریه دانشجویان خارجی:

  • گروه اول:

رشته های آنگلوساکسون، نورس و سلتیک؛ باستان شناسی؛ مطالعات آسیایی و خاورمیانه؛ کلاسیک؛ اقتصاد؛ آموزش؛ انگلیسی؛ تاریخ؛ تاریخ و زبان های مدرن؛ تاریخ و سیاست؛ تاریخ هنر؛ علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی؛ اقتصاد زمین؛ حقوق؛ زبانشناسی؛ زبان های مدرن و قرون وسطایی؛ فلسفه؛ الهیات، دین و فلسفه دین: 21168 پوند

  • گروه دوم:

ریاضیات: 23607 پوند

  • گروه سوم:

معماری؛ جغرافیا؛ موسیقی: 27696 پوند

  • گروه چهارم:

مهندسی شیمی؛ علوم کامپیوتر؛ مهندسی؛ مطالعات مدیریتی؛ مهندسی سازه؛ علوم طبیعی؛ علوم روانشناختی و رفتاری: 32214 پوند

  • گروه پنجم:

علوم پزشکی و دامپزشکی (شامل امتحانات دومین کارشناسی پزشکی (M.B. ) و دومین کارشناسی دامپزشکی (Vet.M.B. ) نیز می شود.) : 55272 پوند

  • پزشکی:

شهریه دانشجویان خارجی رشته پزشکی ورودی 2019 حدود 20000 پوند در سال برای هزینه های بالینی بوده است. دولت انگلستان تأیید كرده كه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پزشکی دولتی كه در سال 2019 تحصیلات خود را شروع کرده اند، ملزم به پرداخت هزینه كامل بالینی خود نخواهند بود. بنابراین، هزینه فوق الذکر برای تحصیل در دانشگاه کمبریج اعمال می شود.

  • هزینه های زندگی:

هزینه زندگی دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان انگلیسی خواهد بود ( به عنوان مثال اگر تعطیلات خود را در کمبریج نیز سپری کنند). در سال 2019 – 20 حداقل بودجه مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی در کمبریج به مدت یک سال ( به جز شهریه و هزینه های کالج) با توجه به سبک زندگی حدود 109502 پوند بوده است. ( این مبلغ در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.)

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج
هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج

رشته های دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج 30 رشته کارشناسی با پوشش بیش از 65 زمینه موضوعی را ارائه می دهد.

  1. آنگلوساکسون، نورس و سلتیک
  2. باستان شناسی
  3. معماری
  4. مطالعات آسیایی و خاورمیانه
  5. مهندسی شیمی
  6. کلاسیک
  7. علوم کامپیوتر
  8. اقتصاد
  9. آموزش
  10. مهندسی
  11. زبان انگلیسی
  12. جغرافیا
  13. تاریخ
  14. تاریخ و زبان های مدرن
  15. تاریخ و سیاست
  16. تاریخ هنر
  17. علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی
  18. اقتصاد زمین
  19. حقوق
  20. زبانشناسی
  21. مطالعات مدیریت (بخش دوم دوره)
  22. مهندسی سازه (بخش دوم دوره)
  23. ریاضیات
  24. پزشکی
  25. پزشکی (دوره کارشناسی ارشد)
  26. زبان های مدرن و قرون وسطایی
  27. موسیقی
  28. علوم طبیعی
  29. فلسفه
  30. علوم روانشناختی و رفتاری
  31. الهیات، دین و فلسفه دین
  32. دامپزشکی

رنکینگ دانشگاه کمبریج

در بخش رنکینگ جهانی دانشگاه ها در وب سایت آموزش عالی تایمز (Times Higher Education World University Rankings ) در سال 2019 بیش از 1250 دانشگاه رتبه بندی شده اند و تا به امروز این جدول بزرگترین جدول بین المللی رنکینگ و رتبه بندی می باشد.  این تنها جدول جهانی دانشگاه هایست که تمام بخش های یک دانشگاه تحقیقاتی را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد : آموزش، تحقیق و پژوهش، انتقال دانش و دیدگاه بین الملل. این سایت از 13 شاخص عملکردی دقیق و درجه بندی شده استفاده می کند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها که مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه، صنایع و دولت باشد، ارائه دهد.

محاسبات رنکینگ سال 2019 توسط شرکت خدماتی حرفه ای Price water house Coopers انجام شده است و این جدول را به تنها جدول کامل، دقیق و مستقل تبدیل کرده است. رنکینگ دانشگاه کمبریج در سال 2019 طبق وب سایت آموزش عالی تایمز :

  • رنکینگ جهانی دانشگاه: 2
  • رنکینگ شهرت جهانی : 4
  • رنکینگ آموزش اروپایی: 2

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه کمبریج 

برنامه بورسیه های کارشناسی ارشد دانشگاه کمبریج انگلستان از اکتبر 2019 اجرایی می شود تا دانشجویان با بالاترین نمرات بتوانند از کمک هزینه تحصیلی یک ساله به ارزش 12000 پوند بهره مند شوند.  این بورسیه ها جایگزین بورسیه های Newton CHESS MPhil خواهد بود، سال 2018 – 2019 آخرین سالی بود که این بورسیه اعطا شد. Isaac Newton Trust بسیار سخاوتمندانه قول داده است که از این جوایز در سال اول حمایت کند و کالج با حمایت از این طرح و تامین 50 % از هزینه ها با اعطای بورسیه این راه را ادامه دهد.

بورسیه تحصیلی DeepMind کمبریج

این بورسیه یک بورسیه جدید برای حمایت و تشویق دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می باشد. این بورسیه برای بانوان یا سیاه پوستانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر پیشرفته در دانشگاه کمبریج را دارند،در دسترس است، در حال حاضر این بورسیه از سوی دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری دانشگاه اعطا می شود. به منظور واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

نامه پذیرش مشروط در دانشگاه کمبریج را برای تحصیل در رشته کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر پیشرفته دریافت کرده باشند.

  • جنسیت آنها زن و یا سیاه پوست آفریقا، کارائیت یا قومیت دیگر باشند.
  • در انگلیس یا اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند.
کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه کمبریج 
کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه کمبریج

بورسیه His Royal Highness The Prince of Wales Commonwealth

بورسیه HRH Prince of Wales Commonwealth برنامه جدیدی است که که به مناسبت جشن هفتادمین سالگرد کشورهای مشترک المنافع مدرن توسط مقام سلطنتی عالی رتبه شاهزاده ولز با کمبریج تراست تهیه شده است. این بورسیه ها تمام هزینه های مربوط به شهریه و هزینه های زندگی متقاضیان از کشورهای مشترک المنافع برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کمبریج را پوشش می دهد. به منظور واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

  • نامه پذیرش مشروط در دانشگاه کمبریج را دریافت کرده باشند.
  • شهروند یکی از 53 کشور مشترک المنافع باشند.

تمایل به گذراندن دوره ای با تمرکز بر مضامین عملی مؤثر بر آینده کشورهای مشترک المنافع از جمله “مردم” (به عنوان مثال، جوامع پایدار از جمله فرهنگ، اقتصاد، تاریخ برای آینده ای پایدار)، “سیاره” (به عنوان مثال، تغییرات آب و هوایی، اقیانوس ها، تنوع زیستی) و “کاتالیزور” (به عنوان مثال امور مالی پایدار، مشارکت بخش خصوصی در تأثیرات سبز و اجتماعی) داشته باشند.

بورسیه Rowan Williams Cambridge

بورسیه Rowan Williams Cambridge برنامه جدیدی است که از سوی کمبریج تراست برای حمایت از دانشجویانی که برای تحصیل در کمبریج با موانع جدی روبه رو هستند، ارائه شده است. این بورسه تمام هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و در برخی موارد هزینه های بیشتری از جمله هزینه سفر، ویزا و بیمه را نیز پوشش می دهد. به منظور واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

  1. نامه پذیرش مشروط در دانشگاه کمبریج را دریافت کرده باشند.
  2. شهروند کشورهای بی ثبات با مناطق درگیر باشند.
  3. در معرض خطر تبعیض، آزار و اذیت، آسیب، خشونت یا سوء استفاده های دیگر حقوق بشری قرار گرفته باشند.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را در مورد شرایط مهاجرت به انگلستان و همچنین شرایط تحصیل در کمبریح ، کسب کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری