شرایط تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل در روسیه 2021

تحصیلات به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه ها برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می رود. متقاضیان بسیاری برای تحصیل در مقاطع مختلف اقدام می کنند. تحصیلات در دوره های بالا تر مانند کارشناسی ارشد و دکتری راه های جذابی را برای متقاضیان باز می کند. بسیاری از علاقه مندان برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند و تحصیل در دانشگاه های معتبر را پیشه راه خود قرار می دهند. برای تحصیل در یک دانشگاه خارج از کشور لازم است تا در ابتدا به منظور دریافت پذیرش از این دانشگاه ها اقدام نمایید. در ادامه این مقاله هدف ما بررسی شرایط تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ می باشد.

روسیه بزرگ ترین کشور دنیا است که در گذشته به عنوان بخش عظیمی از شوروی شناخته می شده است. برای این که بتوانید به روسیه مهاجرت کنید باید پیش شرط های مهاجرتی را خصوصا در دوران همه گیری کرونا داشته باشید. با وجود شیوع ویروس کرونا شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به روسیه، مهاجرت کاری به روسیه، مهاجرت سرمایه گذاری به روسیه، مهاجرت از طریق ازدواج در روسیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در روسیه و غیره اقدام نمایید. برای اطلاع از شرایط دقیق مهاجرتی در این دوران می بایست به مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط تحصیل در روسیه ۲۰۲۱

تحصیلات خصوصا در مقاطع تکمیلی برای دانشجویان اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو تلاش می کنند تا در بهترین شرایط و موقعیت خود را قرار دهند. دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکتری اقدام می کنند. اصولا مهاجرت تحصیلی به روسیه به دلیل دانشگاه های معتبر این کشور در روند تحصیلی دانشجویان بسیاری قرار گرفته است. تحصیل در روسیه برای دانشجویان مزایای بسیاری دارد. این افراد می توانند برای تحصیل در رشته های مختلف مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه اقدام نمایند.

مدارکی که دانشگاه های روسیه عرضه می کنند از اهمیت بالایی در کل دنیا برقرار هستند. البته شما می توانید برای کار در روسیه و دریافت ویزای کاری روسیه هم اقدام نمایید. البته روش دیگر سرمایه گذاری در روسیه با راه هایی مانند خرید ملک در روسیه و یا ثبت شرکت در روسیه می باشد. اما اطلاع از شرایط تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ به دلیل همه گیری بیماری کرونا و در نقطه مقابل علاقه متقاضیان به این مسئله اهمیت زیادی دارد.

تحصیل در روسیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف و رشته مورد نظر خود اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه کنند. تحصیل در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. دانشجویان برای این که بتوانند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافن کنند باید پیش نیاز های مدرک تحصیلی قبلی و اثبات زبان مورد نظر را ارائه دهند.

در سیستم آموزشی روسیه متقاضیان با شرایط خاصی روبرو می شوند و می توانند در بخش تحقیقات پیشرفت زیادی داشته باشند. دانشجویان می توانند به کار در زمان تحصیل در روسیه مشغول شده یا برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه اقدام نمایند. این مسائل باعث بهبود در روند زندگی و هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان می شود.

سیستم آموزشی روسیه

برای این که بتوانیم با مهاجرت به روسیه، مشغول به تحصیل در روسیه شویم لازم است تا با سیستم آموزشی این کشور آشنا شویم. اطلاعات دریاره سیستم آموزشی مسیر تحصیلی را برای ما راحت تر می کند. اگرچه روسیه تحصیلات رایگان را برای همه شهروندان خود فراهم می کند که توسط قانون اساسی آنها تضمین شده است، پذیرش در یک موسسه آموزش عالی پس از دوره متوسطه بسیار رقابتی است.

از آنجا که بخش دولتی روسیه مسئول تنظیم سیستم آموزشی است ، تأکید زیادی بر کسب درجه در فن آوری وجود دارد. روسیه همچنین به دانشجویان خارج از کشور کمک هزینه کمی پرداخت می کند و همچنین مسکن رایگان برای آن ها فراهم می کند. روسیه در حال حاضر در حال تغییر مدل سنتی آموزش عالی خود به مدلی است که با مدارک دانشگاهی غربی بسیار سازگارتر است. در سال ۲۰۰۳ نیز ، روسیه بیانیه بولونیا را امضا کرد.

سیستم آموزشی روسیه
سیستم آموزشی روسیه

از آنجا که اکثر دانشگاههای روسیه کلاسهای خود را به زبان روسی تدریس می کنند ، دانش آموزان باید حداقل دانش ابتدایی زبان را قبل از درخواست تحصیل خود داشته باشند. گذراندن دوره زبان روسی به عنوان بخشی از برنامه درسی برای کلیه دانشجویان خارجی اجباری است، مگر اینکه بتوانند ثابت کنند که نیازی به آن ندارند.

سیستم آموزش عالی روسیه سخت گیرانه ، رقابتی و در سطح جهانی شناخته شده است که دارای درجه بالایی در یونسکو و WHO می باشد. برای جذب ویژه دانشجویان بین المللی ، دانشگاه های روسیه 100 درصد امتیاز شهریه و همچنین بورسیه های کاملی را برای دانشجویان ارائه می دهند. سال تحصیلی در روسیه از سپتامبر یا اواخر آگوست تا پایان ژوئن ادامه دارد. ترم اول در ژانویه به پایان می رسد و ترم دوم پس از تعطیلات زمستانی در فوریه آغاز می شود. هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل ۲۰۲۱

دانشگاه های بسیار زیادی در روسیه وجود دارد که هر کدام از آن ها اعتبار بسیار بالایی برای تحصیل دانشجویان دارد. با این حال ۲۸ دانشگاه در روسیه وجود دارد که در رنکینگ جهانی و رتبه بندی دانشگاهی QS سال ۲۰۲۱ جزو برترین ها هستند. از این میان ۱۴ دانشگاه این کشور در رتبه های زیر ۴۰۰ قرار دارد. دانشگاه های روسیه با به روزرسانی امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه ها و بهبود روند آموزشی کادر تحصیل تغییرات چشم گیری داشته اند.

سیستم آموزش عالی روسیه در اولین دوره رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS در رتبه ۲۶ ام جهان قرار گرفت. در این بخش از مقاله ما قصد داریم برخی از بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در سال ۲۰۲۱ میلادی را برای دانشجویان ارائه دهیم. به طور لیست وار بعضی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای “MEPhI”، دانشگاه HSE، دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی، دانشگاه ملی تکنیک تحقیقات ملی تومسک و غیره.

تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوف روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو (Lomonosov MSU) با بالاترین رتبه در روسیه قرار دارد و برای سومین سال متوالی در جدول رده بندی دانشگاه QS EECA قرار گرفته است. دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو در حال حاضر ۴۷۰۰۰ دانشجو دارد که ۷۰۰۰ نفر آن ها در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند و ۴۰۰۰  نفر دانشجوی بین المللی هستند. حوزه های علمی دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو با ۳۸۰ بخش ، ۳۹ دانشکده ، ۱۵ موسسه تحقیقاتی ، چهار موزه و شش پردیس شعبه در روسیه و خارج از کشور ، دامنه گسترده ای دارند.

تحصیل در دانشگاه ایالتی نووسیبرسک روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک با بهترین عملکرد دانشگاه زیر ۱۰۰ سال روسیه ، در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد و در رتبه دوم EECA کیو اس قرار دارد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک که به دلیل افزایش سریع توانمندی های علمی خود مشهور است ، دارای یک جامعه دانشجویی نسبتاً کوچک ۶۰۰۰ نفری است. 

تحصیل در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ قدیمی ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه دارای رتبه بالایی در سیستم دانشگاهی QS است. دانشگاه پترزبورگ توسط پیتر بزرگ در سال ۱۷۲۴ میلادی تاسیس شد ، جمعیت دانشجویی حدود ۳۰ هزار نفری دارد که از این تعداد ۳۰۰۰ نفر از خارج از روسیه هستند. دسترسی دانشجویان این دانشگاه  به موزه ها ، آثار تاریخی و اماکن هنری جذابیت تحصیل در دانشگاه سن پترزبورگ را زیاد تر از قبل کرده است. 

تحصیل در دانشگاه دولتی تومسک روسیه

دانشگاه ایالتی تومسک با رتبه بالای خود قدیمی ترین دانشگاه در منطقه آسیایی روسیه است که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شده. این دانشگاه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار دانشجو در ۲۳ دانشکده دارد. 

تحصیل در دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) روسیه 

دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) در سال ۱۹۴۶ میلادی تاسیس شده است و دارای یک سیستم آموزشی منحصر به فرد است که در آن دانشجویان معمولاً تحقیقات خود را خارج از دانشگاه انجام می دهند. MIPT در رتبه بندی موضوعی فیزیک و نجوم و همچنین در حوزه موضوعی گسترده علوم طبیعی ، رتبه بالایی دارد. در حال حاضر تقریباً ۵۷۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. 

تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه ایالتی Pskov (PskovSU) یکی از ۳۳ دانشگاه مهم منطقه ای در روسیه است که فقط یک ساعت با مرز روسیه با لتونی و استونی (اتحادیه اروپا) فاصله دارد. این دانشگاه مرکز زندگی آموزشی ، فرهنگی و علمی منطقه پسکوف است که یک مرکز استراتژیک پیشرو در زمینه همکاری با اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه بالتیک می باشد. 

تحضیل در دانشگاه دولتی مدیریت روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه دولتی مدیریت در سال ۱۹۱۹ میلادی تاسیس شد ، یکی از بزرگترین دانشگاههای دولتی روسیه است که در زمینه آموزش مدیران تخصص دارد. این دانشگاه بیش از ۱۰ هزار دانشجوی روسی و بین المللی در تمام بخش ها و دوره ها دارد.

تحصیل در دانشگاه دولتی پزشکی کورسک روسیه ۲۰۲۱

دانشگاه دولتی پزشکی کورسک (KSMU) در تدریس پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی با زبان انگلیسی و آماده سازی دانشجویان بین المللی سطح معتبری را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی روسیه و دارای بالا ترین تعداد دانشجویان بین المللی از ملیت های مختلف می باشد. 

بورسیه تحصیلی ۲۰۲۱ روسیه

پس از مدت ها ، دولت روسیه برنامه بورس تحصیلی دولت روسیه را برای دانشجویان بین المللی ۲۰۲۱ اعلام کرد. برنامه بورس تحصیلی دولت روسیه ۲۰۲۱ تحت برنامه پشتیبانی مالی بین المللی در دسترس دانشجویان می باشد. دولت روسیه این بورس های تحصیلی را برای کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی ۲۰۲۱ روسیه

پس از دوره همه گیری COVID-19 ، دولت روسیه دریچه هایی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های سطح بالای روسیه تحت برنامه بورسیه دولت روسیه ۲۰۲۱ باز گرده است. در واقع از دانشجویان با استعداد با سوابق تحصیلی عالی دعوت به تحصیل رایگان در روسیه می شوند. در سال جدیدی میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ دولت روسیه قصد دارد بیش از ۱۵۰۰ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی را ارائه دهد. این بورس تحصیلی با نام “Open Doors Scholarship Russia” اعلام شده است.

با دریافت این مدل بورسیه تحصیلی روسیه می توان هزینه های تحصیل در روسیه را به طور کامل پشتیبانی نمود. دانشجویان می توانند برای استفاده از این فرصت برای تحصیل رایگان در روسیه ، هر یک از دانشگاه های برتر را انتخاب کنند. کلیه رشته ها و گرایش های دانشگاهی تحت بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۲۱ در دسترس است.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تحصیل در روسیه 2021

  1. آيا روسیه برای تحصیل کشوری مناسب است؟

    بله روسیه یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. شرایط تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ با چه مبنایی می باشد؟

    شرایط تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ با توجه به همه گیری ویروس کرونا می باشد.

  3. تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ به چه زبانی می باشد؟

    تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ به زبان های روسی و انگلسی است.

  4. آیا در زمان تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ می توان مشغول به کار شد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ موجود است.

  5. آیا برای تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ می توان اقدام به دریافت بورسیه نمود؟

    بله بورسیه تحصیلی دولتی برای تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ در دسترس است.

  6. کدام دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ مناسب هستند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای “MEPhI”، دانشگاه HSE، دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی و غیره.

  7. آیا تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ مقرون به صرفه می باشد؟

    بله هزینه های تحصیل در دانشگاه های روسیه بسیار مناسب است.

  8. ظرفیت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در روسیه ۲۰۲۱ چقدر می باشد؟

    ظرفیت بورسیه های تحصیلی بیش از ۱۵۰۰ نفر می باشد.

  9. سال تحصیلی روسیه از چه تاریخی شروع می شود؟

    سال تحصیلی در روسیه از سپتامبر یا اواخر آگوست تا پایان ژوئن ادامه دارد.

  10. سیستم آموزش عالی روسیه چه رتبه را به خود اختصاص داده است؟

    این سیستم در رتبه ۲۶ ام جهان قرار دارد.

  11. چه تعداد از دانشگاه های روسیه در سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه زیر ۴۰۰ جهانی دارند؟

    ۱۴ دانشگاه این کشور در رتبه های زیر ۴۰۰ جهانی هستند.

 

مقالات مرتبط

2 پاسخ

    1. با سلام و عرض ادب
      برای درخواست بورسیه تحصیلی روسیه می توانید از سایت یورسیه تحصیلی دولتی روسیه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری