زندگی در پاریس فرانسه

زندگی در پاریس فرانسه

پاریس همچنین مرکز تجارت بین المللی در فرانسه و به ویژه نقطه ورود واردات به فرانسه است. این منطقه به تنهایی یک چهارم کل واردات و حدود 20 درصد صادرات کشور را تشکیل می دهد. گرچه اکثر تجارت با کشورهای اروپایی است، ایالات متحده و چین نیز از شرکای اقتصادی مورد نظر منطقه اقتصادی پاریس هستند. زندگی در پاریس فرانسه شرایط مطلوبی را برای مهاجران فراهم میکند تا آنچه مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در مورد تابعیت و اقامت فرانسه میگویند، به وقوع بپیوندند.

شرایط زندگی در پاریس فرانسه چگونه است

امروزه در مقایسه با سال 1921، تعداد افراد کمتری در پاریس زندگی می کنند. این شهر در سال 1921 به بالاترین رکورد خود در تاریخ در زمینه جمعیت، یعنی 2.9 میلیون نفر رسید. در نتیجه ساکنین این شهر شروع به مهاجرت به مناطق اطراف این شهر کردند و آمار ساکنین آن شروع به کم شدن کرد. در سال 2000 آمار تعداد مردمی که در پاریس زندگی می کردند در مقایسه با سال قبل بیشتر شده بود که این اتفاق از 1954 به بعد رخ نداده بود. از طرفی دیگر، تقریبا 11 میلیون نفر در منطقه پاریس در حال زندگی هستند.

ساکنین شهر پاریس بیشترین جمعیت نسبت به مساحت شهرشان را دارند و بالاترین آمار اجاره مربوط به این شهر است. با این وجود به اینکه شهرشان یکی از مراکز اصلی تجاری و فرهنگی در دنیاست افتخار می کنند. علاوه بر سیستم زیر زمینی معروف خود یعنی متروی پاریس، پاریس شبکه از اتوبوس، واگن برقی و خدمات قطار برون شهری خوبی دارد. با اینکه بخش های مختلف حمل و نقل عمومی پاریس توسط دفاتر خدماتی مختلفی اداره می شوند، تمامی آنها تحت نظارت سازمان حمل و نقل کشور فرانسه هستند.

هرچند که سن قانونی شروع تحصیلات مدرسه برای کودکان از 6 سال است، بچه های فرانسوی از 3 سالگی به مهدکودک می روند. علاوه بر آن، گزینه های مراقبت و پرستاری از کودک متعددی در این شهر وجود دارند. مانند crèche collective و یا crèche familiale که از کودکان سه ماه تا 3 سال نگهداری می کنند.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در پاریس فرانسه
مزایا و معایب و مشکلات زندگی در پاریس فرانسه

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در پاریس فرانسه

  • بازار ملک تثبیت شده

کشور فرانسه به داشتن بازار ملک با ثبات معروف است و بسیاری از مناطق مختلف آن مانند پاریس، و ریویرا فرانسوی، از مناطق بسیار امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود. امروزه بیشتر از هروقت دیگری با توجه به شرایط زندگی در پاریس فرانسه، زمان مناسبی برای خرید ملک در کشور فرانسه است چرا که ترکیبی از قیمت های پایین، نرخ بهره پایین و فروشندگانی که علاقه مند به انجام یک معامله هستند باعث میشود که بتوانید ملک های رویایی ای را با قیمت هایی استثنایی خریداری کنید.

  • محیط دوستانه کسب و کار

دولت کشور فرانسه در حال ایجاد طرح های خلاقانه و به کار گیری قوانینی جدید برای بهبود فعالیت های اقتصادی در فرانسه است. اکنون زمان مناسبی برای کارآفرینی در کشور فرانسه و تمرکز بر ایده های استارت آپ و یا مهاجرت کاری به فرانسه برای بیشتر کردن سرمایه شماست. سیستم کارآفرینی خودکار به این معناست که شروع کسب و کار و پرداخت مالیات کار راحت و بدون دردسری است. این بدان معناست که مهاجرانی که قصد شروع کسب و کاری در کشور فرانسه را دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

  • دسترسی عالی

داشتن جاده های خوب، فرودگاه های بین المللی و شبکه قطار سریع TGV به این معناست که هیچگاه از جایی که دوست دارید باشید خیلی دور نیستید! سیستم های حمل و نقل پیشرفته در شهرهای مختلف فرانسه در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال شهر بوردو به زیرساخت هوشمندانه خود و سیستم واگن برقی خود مشهور است و پاریس نیز از سیستم مترو، سیستم اشتراک ماشین برقی خودکار و خدمات اشتراک دوچرخه که ششمین سیستم بزرگ دنیا در این زمینه است بهره مند است.

  • آب و هوای عالی

با اینکه آب و هوای بخش های شمالی فرانسه مشابه انگلستان است، مناطق جنوبی آن مانند پروونس و جزایر لاجوردی، هر ساله حدودا 300 روز آفتابی هستند.  خرید ملک در مناطقی همچون ناربون در Languedoc یا Grasse در ریوریا بدین معناست که میتوانید از آب و هوایی بی نظیر لذت ببرید و در چند قدمی دریا زندگی کنید.

  • سیستم سلامت و پزشکی فوق العاده

کشور فرانسه خدمات پزشکی بی نظیری دارد که در اختیار تمامی افرادی که در کشور فرانسه زندگی و کار میکنند قرار میگیرد. این خدمات کارآمد و کامل هستند و به عنوان یکی از بهترین سیستم های مراقبت پزشکی در دنیا شناخته میشوند.

معایب زندگی در فرانسه

اگر هدف شما مهاجرت به فرانسه است، صحبت کردن به زبان این کشور می تواند بسیاری از کارها را برای شما راحت کنید. اما اگر به زبان فرانسوی تسلط ندارید، راه هایی برای دور زدن این مشکل وجود دارد! به عنوان مثال قصد اجاره دادن خانه خود را داشته باشید می توانید با شرکت های مدیریت ملک دو زبانه کار کنید. این شرکت ها به نیابت از شما امور اداری لازم را انجام می دهند.

گرانی

به گفته برخی، در کشور فرانسه همانقدر که استانداردهای زندگی بالا هستند، هزینه های زندگی نیز بالاست. با این وجود در حال حاضر، بالا بودن نرخ تبادل موجود نشان می دهد که نسبت به گذشته کشور فرانسه به خصوص برای اتباع کشورهایی مانند آمریکا و یا بریتانیا بسیار ارزان شده است. اما با این که در سال گذشته شهر پاریس در تریپ ادوایزر به عنوان یکی از گرانترین شهرهای جهان معرفی شده است (در کنار لندن و نیویورک)،  یک شاخص گرانی که توسط Youthful Cities مورد استفاده قرار میگیرد، پاریس یکی از ارزانترین شهرهای دنیا برای زندگیست.

وضعیت اقتصاد پاریس فرانسه

پاریس پایتخت سیاسی و اقتصادی فرانسه است. با تولید ناخالص داخلی 649 میلیارد دلاری، 30 درصد از ثروت تولید شده در فرانسه در سال 2014 به دست آمد و وزن آن در کل اقتصاد فرانسه در سالهای اخیر افزایش یافته است. منطقه بزرگ پاریس نیز اقتصاد شماره 1 در اروپا است و حدود 5 درصد تولید ناخالص داخلی اروپا را تشکیل می دهد. 

اقتصاد منطقه ویژگی های خاص یک شهر بزرگ جهانی را نشان می دهد. اقتصاد به طور عمده بر اساس بخش سوم است که 87 درصد ارزش افزوده تولید شده در منطقه پاریس بزرگ را تشکیل می دهد. وزن بخش سوم 10 درصد بالاتر از متوسط برای سایر مناطق (75 درصد) است و این امر عمدتا به دلیل حضور ستاد عمده شرکت و مقیاس بخش های مالی و خدمات تجاری است. با این حال، در منطقه بزرگتر پاریس فعالیت صنعتی بسیار کمتر از بقیه کشور است. 

طبق گفته KPMG در سال 2016 “سرمایه گذاری جهانی شهرهای مانیتور”، منطقه بزرگ پاریس دومین مرکز سرمایه گذاری در اروپا پس از لندن بود. براساس این طبقه بندی، منطقه نیز در رتبه پنجم در جهان قرار دارد، زیرا نیویورک و هنگ کنگ رتبه خود را در KPMG افزایش داده اند. طبق رتبه بندی فوربس “Fortune Global 500” و 29 تا از 31 شرکت بزرگ فرانسوی دفتر مرکزی خود را در منطقه بزرگ پاریس تشکیل می دهند و درآمد سالیانه بیش از 2 میلیارد دلار را تولید می کنند. به طور گسترده تر، یک سوم از این 500 شرکت جهانی نیز دارای دفتر مرکزی در منطقه هستند. در سطح جهانی، پاریس از لحاظ تعداد شرکت های بزرگ سوم است و در اروپا رتبه اول را دارد، و آن را پیش از رقبای اصلی خود مانند لندن یا نیویورک قرار می دهد. 

اقتصاد متنوع و باز برای تجارت بین المللی حتی با تمرکز قوی قلمرو، اقتصاد منطقه پاریس متنوع است و شامل شرکت های بزرگ که در زمینه های خود مانند هواپیما / هوافضا، فناوری اطلاعات، مخابرات، بیوتکنولوژی و علوم و همچنین محیط زیست است. همچنین تعداد زیادی از شرکت های صنعتی وجود دارد که یا در پاریس بزرگ اداره می شوند و یا سایت های تولیدی در منطقه دارند. 

آمار بیکاری کشور پاریس فرانسه

در ماه مارس 2019، نرخ بیکاری در کشور فرانسه به 8.70 درصد کاهش یافت که نسبت به ماه دسامبر سال 2018 که آمار بیکاری 8.80 درصد اعلام شده بود آمار کمتری است. نرخ بیکاری این کشور هر سه ماه یک بار به روز میشود و اطلاعات مربوط به آن از ماه مارس سال 1996 تا مارس 2019 موجود می باشند. به طور میانگین آمار بیکاری این کشور طی این سالها 9.20 درصد بوده است. نرخ بیکاری فرانسه در سپتامبر 1997 به بالاترین میزان خود یعنی 10.70 درصد و در مارس 2008 به پایینتر حد خود، یعنی 7.20 درصد رسید. این اطلاعات توسط موسسه ملی فرانسه برای مطالعات آماری و اقتصادی به دست آمده است.

بر اساس آخرین گزارشات، جمعیت کشور فرانسه در دسامبر 2018 به 66.99 میلیون نفر رسیده است. نرخ شراکت نیروی کار این شرکت در بازار در مارس 2019، 72.30 درصد باقی ماند. نرخ بیکاری در فرانسه در ماه مارس سال 2019 از 8.8 درصد در دوره قبل به 8.7 درصد کاهش یافت. این آمار پایین ترین آمار در از دوره اول سال 2009 تا کنون است.

در بخش متروپولیتن کشور فرانسه به تنهایی، نرخ بیکاری از 8.5 درصد به 8.4 درصد کاهش یافته است در حالی که تعداد افراد بیکار از 2.4 میلیون نفر به 19000 نفر کاهش یافته است. در عین حال، نرخ اشتغال از سال 1980 تاکنون به بالاترین حد خود رسیده است. آمار فعالیت و کار نیز 72.3 درصد باقی ماند. نرخ بیکاری در فرانسه از 1996 تا 2019 به طور میانگین 9.25 درصد گزارش شده است که بیشترین میزان آن در سه ماه نخست سال 1997، 10.70 درصد و کمترین میزان آن در اولین سه ماه 2008، یعنی 7.20 درصد می باشد.

آمار بیکاری کشور پاریس فرانسه
آمار بیکاری کشور پاریس فرانسه

هزینه زندگی در پاریس فرانسه

  • هر پرس غذا در رستوران ارزان قیمت 15.00 یورو
  • پرس دو نفره ، رستوران معمولی ، سه وعده 53.85 یورو
  • هر پرس در رستوران مک دونالد ( یا مشابه آن هر پرس کومبو ) 8.55 یورو
  • کاپوچینو ( معمولی) 3.35 یورو
  • کوکا/پپسی (بطری 0.33 لیتری) 3.05 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری) 2.19 یورو

فروشگاه مواد غذایی

  1. شیر (معمولی) (1 لیتر ) 1.17 یورو
  2. هر قرص نان سفید تازه (500گرم) 1.39 یورو
  3. برنج سفید (1 کیلو) 1.72 یورو
  4. تخم مرغ (معمولی ) 12 عدد 3.29 یورو
  5. پنیر محلی (یک کیلو ) 17.42 یورو
  6. سینه مرغ (بدون استخوان ، بدون پوست ) (1کیلو) 12.44 یورو
  7. گوشت گاو ( یک کیلو) (یا معادل آن گوشت قرمز پشت ران) 17.76 یورو
  8. سیب (یک کیلو ) 2.94 یورو
  9. موز ( یک کیلو ) 2.07 یورو
  10. پرتقال (یک کیلو ) 2.52 یورو
  11. گوجه فرنگی (یک کیلو ) 2.76 یورو
  12. سیب زمینی (یک کیلو ) 1.74 یورو
  13. پیاز (یک کیلو ) 20. 2 یورو
  14. آب ( بطری 1.5 لیتری) 0.84 یورو
  15. سیگار بسته 20 تایی (مارلبورو) 8.00 یورو

حمل و نقل

  • بلیط تک سفره (حمل و نقل داخلی) 1.90 یورو
  • گذر ماهیانه (قیمت معمولی) 75.10 یورو
  • تاکسی به محض سوار شدن ( تعرفه عادی) 5.00 یورو
  • تاکسی هر یک کیلومتر ( تعرفه عادی) 1.30 یورو
  • تاکسی به ازای هر ساعت انتظار ( تعرفه عادی) 38.54 یورو
  • بنزین هر لیتر 1.57 یورو
  • Volkswagen Golf با 1.4 یا 90 KW خطی (یا مشابه آن ماشین جدید) 21،500.00 یورو
  • تویوتا کرولا با 1.6 یا 96 KW دربست (یا مشابه آن ماشین جدید) 23،277.27 یورو

خدمات رفاه عمومی (ماهیانه)

  • اساسی ( برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله ) برای آپارتمان 85 متری 168.97 یورو
  • تعرفه پیش پرداخت شده هر دقیقه مکالمه داخلی با موبایل ( بدون طرح یا تخفیف) 0.22 یورو
  • اینترنت ( 60Mbps یا بیشتر ، داده نامحدود ، کابلی / ADSL ) 27.64 یورو

ورزش و اوقات فراغت

  • باشگاه تناسب اندام ، ماهیانه به صورت آزاد برای یک نفر بزرگسال 39.29 یورو
  • اجاره زمین تنیس ( یک ساعت برای آخر هفته ) 18.71 یورو
  • سینما ، پخش بین المللی ( یک صندلی ) 11.00 یورو

مراقبت از کودکان

  • پیش دبستانی ( یا مهد کودک) تمام روز (خصوصی) ماهیانه برای یک کودک 851.36 یورو
  • مدرسه ابتدایی بین المللی سالیانه برای یک کودک 12239.69 یورو

لباس و کفش

  • شلوار جین ( Levis 501 یا مشابه ان ) 88.02 یورو
  • لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای چینی ( zara ، H & M ، … ) 35.64
  • یک جفت کفش اسپورت نایک ( متوسط) 93.46 یورو
  • یک جفت کفش مردانه چرمی رسمی 137.00 یورو

اجاره به صورت ماهیانه

  • آپارتمان ( یک خوابه) در مرکز شهر 1163.82 یورو
  • آپارتمان ( یک خوابه) در خارج از مرکز شهر 827.66 یورو
  • آپارتمان ( سه خوابه) در مرکز شهر 2534.91 یورو
  • آپارتمان ( سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1703.21 یورو

خرید آپارتمان

  • قیمت به ازای هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 10792.12 یورو
  • قیمت به ازای هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 7988.77 یورو

برخورد و رفتار مردم پاریس فرانسه با مهاجرین و خارجی ها

اکثر مردم فرهنگ فرانسه را با پاریس ارتباط می دهند، که یک مرکز مد، هنر، آشپزی و معماری است، اما زندگی در خارج از شهر نور ها بسیار متفاوت است و منطقه به منطقه فرق دارد. فرانسه فقط فرهنگ ندارد بلکه به معنای کلمه “فرهنگ” به طور واقعی از فرانسه می آید. کریستینا دوروزی، انسان شناس در کالج بارنت و سوتگیت در لندن به خبرگزاری لایو ساینس گفت: ” فرهنگ ” همان اصطلاح فرانسوی است که به نوبه خود از کلمه colere لاتین حاصل می شود، به این معنی که تمایل به زمین و رشد و پرورش ، زراعت و تربیت میآید.” 

فرهنگ فرانسه از لحاظ تاریخی تحت تأثیر فرهنگ سلتیک و گالو-روم و همچنین فرانک، قبیله ژرمنی قرار گرفت. فرانسه در ابتدا به عنوان منطقه غربی آلمان به نام راینلند تعریف شد اما بعدا به قلمرویی اشاره کرد که در طول عصر آهن و رومیان به عنوان گاول شناخته می شد. مردم پاریس نسبت به مهاجران و گردشگران نسبتا خوب رفتار می کنند؛ زیرا آنها برای چندین سال به شهر مهاجرت کرده اند و از زندگی اجتماعی شهری لذت می برند.

میزان جرم و جنایت در پاریس فرانسه

پاریس به طور آماری یکی از امن ترین مناطق عمده شهری در اروپا برای اخذ اقامت فرانسه است. نرخ جرایم خشونت آمیز در اینجا بسیار کم است، گرچه برخی از جرایم، از جمله جیب بری در پاریس نسبتا شایع است. در ادامه نکات ایمنی اساسی در پاریس میتواند راه طولانی برای حصول اطمینان از خطر و بدون هیچ زحمتی در سفر خود به پاریس باشد.

جیب بری شایع ترین جرایم

جیب بری یکی از رایج ترین شیوه جرایم است که هدف آن گردشگران در پایتخت فرانسه است. در نتیجه شما همیشه باید مراقب امور شخصی خود باشید. به ویژه در مناطق شلوغ مانند قطارها، ایستگاه های مترو و سایر مناطق گردشگری پرطرفدار. کمربند های پول و چک های مسافرتی راه عالی برای محافظت هستند. همچنین از به همراه داشتن بیش از دلار100 پول نقد در یک زمان اجتناب کنید. اگر اتاق هتلتان صندوق امانات دارد می توانید از آن برای ذخیره اشیاء با ارزش و یا پول نقد خود استفاده کنید.

هرگز کیف یا اشیای قیمتی خود را در اتوبوس، مترو یا دیگر مناطق عمومی نادیده نگیرید. این کار نه تنها باعث سرقت آنها می شود، بلکه همچنین کیف هایی که رها میشوند می تواند تهدید امنیتی محسوب شود و توسط مقامات امنیتی فورا نابود شود.

سطح جرم و جنایت

  1. در 3 سال گذشته سطح جرم و جنایات افزایش یافته است: 68.23 بالا
  2. نگرانی خرابکاری در خانه و سرقت رفتن وسایل: 48.27 متوسط
  3. نگرانی دزدیده شدن یا به سرقت رفتن: 53.58 متوسط
  4. نگرانی دزیده شدن ماشین: 41.18 متوسط
  5. نگرانی دزدیده شدن اشیای داخل ماشین: 50.84 متوسط
  6. نگرانی مورد حمله قرار گرفتن: 52.13 متوسط
  7. نگرانی مورد توهین قرار گرفتن: 58.01 متوسط
  8. نگرانی برای در معرض حمله قرار گرفتن به دلیل رنگ پوست، نژاد و مذهب: 42.92 متوسط
  9. به وجود امدن مشکل توسط افراد مصرف کننده یا فروشنده مواد مخدر: 54.02 متوسط
  10. مشکلات مربوط به جنایات مسالمت آمیز مانند خرابکاری و سرقت: 61.95 بالا
  11. مشکلات مربوط به جنایات خشونت آمیز مثل در معرض خطر قرار گرفتن مانند حمله و سرقت مسلحانه: 48.20 متوسط
  12. مشکلات مربوط به فساد و رشوه خواری: 41.67 متوسط

بعضی از مردم وقتی که به دلیل نگرششان مهاجرت می کنند بهتر از دیگران اقدامات خود را انجام می دهند. شما نیز اگر دیدگاه مهاجرت و زندگی در پاریس فرانسه را برای خود شکل داده اید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مشورت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری