دوره های آوسبیلدونگ در آلمان | لیست رشته ها + حقوق

دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به عبارتی دوره های آموزش حرفه ای یا کارآموزی شناخته می شود که یک آموزش مرتبط با حرفه ای خاص بوده و شما را به سمت یک شغل خاص هدایت می کند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده ی اصطهباناتی آماده هرگونه مشاوره به شما درباره ی رشته های اوسبیلدونگ و حقوق و مزایای هر رشته می باشند.

دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

دوره آوسبیلدونگ در آلمان روشی محبوب برای تحصیلات حرفه ای در آلمان و بدست آوردن حقوق به طور همزمان است. دوره های Ausbildung   در آلمان به عنوان آموزش حرفه ای در آلمان بیش از 300 شغل دارد و برای هر یک از آنها می توانید یک برنامه Ausbildung پیدا کنید. هریک از دوره های آوسبیلدونگ در آلمان الزامات مختلفی دارند، اما یافتن بهترین اوسبیلدونگ در آلمان با هر زمینه آموزشی امکان پذیر است.

دوره های اوسبیلدونگ در آلمان یا آموزش دوگانه

دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به صورت آموزش حرفه ای (کارآموزی( به صورت ترکیبی از تئوری و عملی برای مشاغل غیر دانشگاهی است، که در آن شرکت کنندگان مهارت ها و دانش لازم را برای فعالیت حرفه ای خود یاد می گیرند. آنها در حالی که در طول کل برنامه حقوق ماهیانه دریافت می کنند، همزمان کار می کنند و تحصیل می کنند.

علاوه بر این، شما نیازی به تأمین هزینه تحصیل خود ندارید؛ زیرا دانش آموزان در طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان حقوق می گیرند.

رشته های آوسبیلدونگ در آلمان

شما تقریباً در همه زمینه ها و صنایع حرفه ای،  میتوانید دوره های آوسبیلدونگ را بیابید.

لیست رشته های آوسبیلدونگ المان :

برخی مشاغل معمول شامل نانوایی، بازرگانی، برق، آمبولانس، دستیاری پزشک، لوله کشی، سنگ تراشی، نقاشی، آرایشگری، و همچنین صنایع غذایی و پرسنل هتل و نیز اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان است.

فروشنده، تکنسین مکاترونیک، کارمند، کارمند صنعتی از دیگر مشاغل رشته های اوسبیلدونگ هستند. مشاغلی که اصولاً باید شامل تمرین بیشتری باشند، معمولاً به صورت دوگانه هستند و بیشتر به صورت تئوری اند تا آموزشی. همچنین، دوره های Ausbildung  آموزشی در آلمان در زمینه هایی مانند فناوری، زبان های خارجی، بهداشت و تناسب اندام، طراحی و غیره نیز امکان پذیر است.

دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به صورت آموزشی در همه مشاغل پزشکی موجود است که شامل پرستار، استاد، گفتار درمانگر، فیزیوتراپیست و همچنین اپراتورهای ماشین، دستیاران فنی علوم کامپیوتر و سایر موارد هستند.

فارغ التحصیلان فرصت های شغلی زیادی دارن؛ زیرا مشاغل حرفه ای در آلمان دارای تقاضای زیادی می باشد.

مزایای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

 شرکت کنندگان در کل زمان، از جمله در حین آموزش و محل کار، حقوق دریافت می کنند.

مزایای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان
مزایای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان
  1. دوره آوسبیلدونگ در آلمان یک راه مشترک برای افرادی است که زمان کمی برای آموزش دارند، نمی خواهند در دانشگاه تحصیل کنند و ترجیح می دهند بلافاصله بعد از آموزشگاه کار کنند و درآمد کسب کنند.
  2. در پایان دوره آوسبیلدونگ در آلمان، دانش آموزان میبایست در امتحان قبول شوند و گواهی دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد فقط در مشاغلی که برای آن آموزش دیده اند کار کنند.
  3. بسیاری از شرکت ها برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان مزایایی مانند بلیط حمل و نقل رایگان، غذا، تخفیف و مزایا را به کارآموزان خود ارائه می دهند.
  4. در مقایسه با برنامه های دانشگاه، نیازی به اثبات تمکن در هنگام درخواست ویزا ندارید. برنامه های دانشگاهی مستلزم وجود 10 تا 12 هزار یورو در حساب بانکی شما می باشد.

سایر مزایای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

  • همزمان یاد بگیرید و تمرین کنید- برنامه شامل بخش های عملی و نظری است، که به کارآموزان کمک می کند درک گسترده تری از نقش داشته باشند و به رشد حرفه ای آنها کمک می کند.
  • استقلال مالی – افراد مجبور نیستند برای هزینه های زندگی یا تحصیل خود به والدین خود وابسته باشند. آنها درآمد کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود را دارند.
  • فرصت های شغلی- راهی مستقیم به کار بعد از اتمام آموزش.

آیا شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان یکی از الزامات ورود به دانشگاه های آلمان است؟

واقعیتی که باید به خاطر بسپارید این است که دوره   Ausbildung در آلمان به عنوان مجوز ورود به دانشگاه به حساب نمی آید. برای حضور در یک موسسه آموزش عالی در آلمان، نیاز به داشتن  Abitur  سال 12-13 تحصیلی میباشد.

برخی از متقاضیان تصورات غلطی درباره دوره های  Ausbilding در آلمان دارند چرا که تصور میکنند که پس از گذراندن دوره های آوسبیلدونگ در آلمان می توانند شروع به تحصیل در دانشگاه های آلمان کنند، اما این اشتباه است.

هدف دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

اهداف اصلی  دوره های آوسبیلدونگ در آلمان عبارتند از:

  1. ارائه یک آموزش حرفه ای گسترده
  2. ارایه مهارت ها و دانش حرفه ای لازم برای یک شروع یک فعالیت حرفه ای
  3. برای به دست آوردن تجربه حرفه ای لازم

ساختار دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

دوره های Ausbildung در آلمان به 2 شکل مختلف می باشند:

  1. دوگانه duale )) : دانش آموزان آموزش دوگانه دوره های آوسبیلدونگ در آلمان 3-4 روز در هفته را در محل کار و 1-2 روز را در آموزشگاه حرفه ای می گذرانند. یک سیستم بلوک نیز در دسترس است، بدین صورت که آنها برای چند ماه در آموزشگاه تحصیل می کنند و پس از آن برای چند ماه در محل کار خود مشغول کار می شوند.

اگر شغل انتخاب شده نیازمند تمرین باشد، کارآموزان در آموزشگاه تحصیل می کنند و در بلوک ها کار می کنند، به عنوان مثال 3 ماه آموزشگاه و 2 ماه تمرین. این روش به آنها امکان می دهد که همزمان، چه در تحصیل و چه در کار، کاملاً روی یک فعالیت تمرکز کنند.

  1. آموزشی ( schulische)

  نوع دوم دوره های   Ausbildung در آلمان ایجاب می کند که در زمینه هایی که می خواهید درخواست دهید، تجربه عملی داشته باشید، اما فقط در برخی مشاغل.

مورد اول بسیار پرطرفدار تر از مورد دوم است.

در حالیکه برنامه های آموزشی در سراسر جهان بیشتر روی قسمت نظری متمرکز هستند، دوره های اوسبیلدونگ در آلمان  به صورت همزمان به دانشجویان حقوق و تجربه عملی نیز می دهد.

پایان دوره آوسبیلدونگ در آلمان

پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ در آلمان، شرکت کنندگان می توانند به عنوان کارشناس در همان جایی که در آن دوره آوسبیلدونگ را گذراندند، مشغول به کار شوند و همچنین برای کسب مهارت های بیشتر) به عنوان مثال استادکار یا حتی تحصیل در دانشگاه) به صورت خود اشتغالی مشغول به کار شوند یا به کشور خود بازگردند و با استفاده از مهارت ها کسب شده در آنجا کار کنید و ادامه دهند.

مدرک Ausbildung در کشورهای دیگر

اوسبیلدونگ در سراسر جهان شناخته شده نیست، این یک برنامه کاملا منحصر به فرد است و فقط در آلمان، اتریش و سوئیس به همان شکل وجود دارد. دوره های اوسبیلدونگ در آلمان،  از محبوبیت بیشتری نسبت به هر دو کشور برخوردار است .با این حال، دوره های مشابه Ausbildung  آلمانی در سایر کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا، لوکزامبورگ، جمهوری چک و لهستان نیز موجود است.

از نظر طول دوره، حقوق، ساختار و محتوای برنامه ممکن است تفاوت های چشمگیری در هر یک از این کشورها داشته باشد.

شرایط شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

پس از تغییر در قانون مهاجرت آلمان در مارس 2020، در صورتیکه افراد کشورهای غیر اتحادیه اروپا دارای شرایط حرفه ای هستند یا می خواهند دوره های آوسبیلدونگ حرفه ای را بگذرانند در آلمان فرصت های بهتری دارند.

خارجی ها از تمام کشورهای جهان می توانند آموزش های حرفه ای را در آلمان آغاز کنند. فارغ التحصیلان بر اساس قانون فعلی فرصت های شغلی بسیار خوبی در آلمان دارند، پس از آموزش حرفه ای، خارجی ها می توانند برای کار در این حرفه در آلمان بمانند.

الزامات مورد نیاز برای دریافت ویزا جهت شرکت دردوره های اوسبیلدونگ در آلمان

شرایط  ویزای کارآموزی :

  • دیپلم فارغ التحصیلی
  • سطح زبان آلمانی B1
  • حداکثر سن 25 سال
  • اثبات مالی 600-700 یورو برای یک ماه
  • بیمه سلامت
  • محل اقامت

حقوق در حین آموزش شغلی در رشته های اوسبیلدونگ در آلمان

به طور متوسط، یک کارآموز حدود 908 یورو درآمد دارد که مطمئناً بد نیست. با این حال، برای برخی از برنامه ها فقط 500-600 یورو در ماه پرداخت می کنند.

کمک هزینه آموزش به شغل، ایالت فدرال و کارفرما بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها مزایایی مانند بلیط حمل و نقل رایگان، غذا، تخفیف و مزایا را به کارآموزان خود ارائه می دهند.

با این حال، اگرفقط به حقوق Ausbildung وابسته باشید، 500 یورو برای زندگی در آلمان کافی نیست .

حقوقی که به عنوان کارآموز دریافت می کنید با هر سال آموزشی که می گذرانید افزایش می یابد اما بخشی از دستمزد شما برای پرداخت های تأمین اجتماعی و بخشی دیگر از مالیات بر درآمد کسر می شود. به عنوان مثال پرستاران 1088 یورو در حین آموزش اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان دریافت می کنند.

حقوق بعد از آموزش شغلی در رشته های اوسبیلدونگ در آلمان

شما پس از اتمام دوره های آوسبیلدونگ در آلمان، کاملاً واجد شرایط کار در حرفه خود و کسب درآمد خوب خواهید بود.

متوسط ​​حقوق بعد از دوره Ausbildung در آلمان حدود 2000 یورو است. این مقدار با گذشت زمان افزایش می یابد و آموزش های بیشتری کسب می شود. میزان حقوق بسیار بستگی به شغل دارد. پس از اتمام  دوره اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، پرستاران با 2500 یورو شروع به کار می کنند.

میزان حقوق در رشته های آوسبیلدونگ در آلمان

در زیر می توانید متوسط ​​حقوق مشاغل Ausbildung را هنگام کار تمام وقت مشاهده کنید:

بهداشت دندان: 3300  یورو

عوامل املاک و مستغلات: 3000 یورو

پرستار: 2900  یورو

راننده کامیون: 2500  یورو

کنترل کننده ترافیک هوایی:  6000 تا 8000 یورو

مکانیک هواپیما: 3100 یورو

کارمند بانک:  2500 تا 2900 یورو

پلیس: 3300 یورو

مکانیک کشتی: 2700 یورو

زیست شناس : 2700 یورو

سرپرست ارشد : 2640 یورو

 بنا: 2400 یورو

متخصص فناوری اطلاعات: 2400 یورو

مدیر صندوق سرمایه گذاری: 2300 تا 2500 یورو

بیمه بازرگانی و دارایی: 2400 یورو

تکنسین رسانه: 2800 یورو

برنامه ریز سیستم فنی و طراح محصول: 1600 تا 2900 یورو

متخصص تأمین اجتماعی:  2000 تا 2500 یورو

تکنسین آزمایشگاه فیزیک: 2200 یورو

مکاترونیک: 2000 تا 2900 یورو

متخصص اداری: 2000 یورو

تکنسین الکترونیک: 1600 تا 2000 یورو

کارمند: 1800 تا 2200 یورو

پرستار

پرستاری یکی از رایج ترین شغل های حرفه ای در آلمان و همچنین یک حرفه خوب است. آنها در بیمارستان ها، خانه های سالمندان یا موسسات مشابه کار می کنند. یک پرستار از بیماران مراقبت می کند و مسئول نیازهای آنها در بیمارستان است. کنترل موجودی دارو و سفارش دارو نیز در وظایف آنها است.

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

اگر تحصیل دوگانه خود را به صورت تمام وقت انجام دهید، می توانید ماهانه بین 680 تا 950 یورو ناخالص در سال، بین 730 تا 1000 یورو ناخالص در سال دوم و بین 800 تا 1100 یورو ناخالص در سال سوم درآمد کسب کنید.

ممکن است که شما در برنامه تحصیل دوگانه مطالعات پرستاری حقوق نگیرید و حتی مجبور باشید هزینه هایی را نیز پرداخت کنید. هزینه های هر ترم بسته به دانشگاه شما می تواند بین 300  تا 4500 یورو باشد. در صورتیکه شما دارای لیسانس باشید، در یک گروه با حقوق بالاتر قرار خواهید گرفت و زندگی حرفه ای خود را با درآمد بین 2400 تا 2900 یورو در ماه آغاز خواهید کرد.

اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان
اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

پس از فارغ التحصیلی  در آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان شغل های موجود می تواند موارد زیر باشند:

  • صرفا پرستاری
  • پرستار سالمند
  • بهداشت و پرستار
  • مدیر پرستاری

شما به طور عمده در بیمارستان ها، خانه های سالمندان و سایر مراکز مراقبت شغل پیدا خواهید کرد اما همچنین می توانید در زمینه های مدیریت اجتماعی و بهداشتی به دنبال جایگاه خود باشید.

امکان ادامه تحصیل پس از شرکت در اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

کارشناسی ارشد

می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را پس از اتمام مدرک دوگانه مطالعات پرستاری کسب کنید. این کار معمولاً بین دو تا چهار ترم طول می کشد.

مطالعات دکترا

شما در طول روز از نزدیک با پزشکان بخش خود همکاری خواهید کرد و به آنها کمک می کنید تا کارهای بالینی روزمره را ترتیب دهند. گرفتن دکترا معمولاً سه تا پنج سال طول می کشد. بهترین راه برای گرفتن دکترا این است که می توانید به بهبود تدریس در برنامه تحصیل دوگانه در مطالعات پرستاری کمک کنید. پس از آن، شما به عنوان یک مدرس در بخش مطالعات پرستاری ساخته می شوید.

سخن پایانی

دوره های آوسبیلدونگ در آلمان یک آموزش حرفه ای دوگانه و ترکیبی از تئوری و عملی است. این یک روش معمول برای دریافت مدرک تحصیلی در آلمان بدون حضور در دانشگاه است. همچنین دانش آموزان در طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان حقوق می گیرند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده ی اصطهباناتی به شما در یافتن بهترین اوسبیلدونگ در آلمان کمک می کند.

سوالات متداول درمورد دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

  1. آیا مدرک دریافت شده پس از دوره های اوسبیلدونگ در آلمان در کشور های دیگر معتبر است؟

بله، گواهینامه دریافت شده در دوره اوسبیلدونگ در آلمان در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا نیز معتبر شناخته شده است.

  1. چه روش هایی برای گسترش مهارت تخصص در رشته های اوسبیلدونگ آلمان وجود دارد؟

از آنجا که فارغ التحصیلان فقط مجاز به انجام کار در زمینه تخصص خود هستند، برای گسترش این موارد، آنها نیاز به آموزش بیشتر و گذراندن امتحانات اضافی دارند.

  1. مدت زمان شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان چقدر است؟

هر دو نوع دوره اوسبیلدونگ در آلمان بسته به نوع برنامه بین 1 تا 4 سال طول می کشد.

  1. آیا میزان حقوق در همه ی شغل های موجود در رشته های اوسبیلدونگ آلمان یکسان است ؟

خیر، میزان حقوق از یک شغل به شغل دیگر بسیار متفاوت است.

  1. آیا افرادی که در دوره های آوسبیلدوگ در آلمان شرکت کرده اند، می توانند اقامت دائم بگیرند؟

بله، افراد پس از 2 سال کار، می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

  1. آیا مدارک تحصیلی اتحادیه اروپا برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان به رسمیت شناخته میشود ؟

بله، مدارک تحصیلی به دست آمده در اتحادیه اروپا به طور خودکار در آلمان شناخته می شوند و برای شروع کار داوطلبان باید مراحل اداری کوچکی را طی کنند.

  1. مدت زمان شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چقدر است ؟

1 تا 3 سال – 2 تا 6 ترم.

  1. آیا افرادی که در کشور های دیگر دوره های آوسبیلدونگ را گذرانده اند، میتوانند در آلمان کار کنند؟

بله، فارغ التحصیلان اوسبیلدونگ در کشورهای معتبر دیگر می توانند در آلمان نیز کار کنند.

  1. آیا امکان افزایش حقوق پس از شروع کار و گذراندن دوره های اوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد ؟

بله ، پس از گذشت سال اول و کسب تجربه حقوق افزایش می یابد.

  1. کمترین حقوق دوره های آوسبیلدونگ در آلمان مربوط به چه شغلی می باشد ؟

 آرایشگر با حقوق اولیه 1500 یورو در ماه.

  1. بیشترین حقوق دوره های آوسبیلدونگ در آلمان مربوط به چه شغلی می باشد ؟

کنترل کننده ترافیک هوایی – بین 6000 تا 8000 یورو

مقالات مرتبط

26 پاسخ

  1. سلام.من ۲۷ سالمه و لیسانس شیمی دارم میخوام اوسبیلدونگ تکنسین شیمی شرکت کنم؟نیاز به تمکن مالی دارم؟واینکه محدودیت سنی برای این دوره هم شامل میشه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تمکن مالی که نیاز دارید نشان دهید، بستگی به میزان کمک هزینه ای دارد که ممکن است از اوسبیلدونگ دریافت نمایید. بهتر است برای دریافت اوسبیلدونگ زیر 25 سال سن داشته باشید.

  2. سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات مفیدتون
    من الان ترم دو مهندسی کامپیوترم رزومه ام هم قوی هست برای پذیرش دانشگاه. فقط تمکن مالی رو ندارم و برای همین به فکر اوسبیلدونگ افتادم. مدرکی که بعد دوره اوسبیلدونگ میدن اکادمیکه؟ یعنی قابل تبدیل به ترم دانشگاهی هست یا نه؟ با توجه به شرایطم به صلاحه که برای اوسبیلدونگ اقدام کنم؟ یا اینکه میتونم پارشال فاند بگیرم برای همون دانشگاه؟ قصدم هم ادامه تحصیل هست و علاقه ای به ورود به بازار کار جدی ندارم

    1. با سلام و عرض ادب
      مدرکی که از طریق دوره های اوسبیلدونگ دریافت میکنید آکادمیک نمی باشد. زمانیکه برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام می کنید نیاز به ارائه تمکن مالی دارید.

  3. باسلام
    با۲۶سال سن لیسانس حسابداری و۴سال سابقه کار از ایران میشه اوسبیلونگ آلمان گرفت؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، با تسلط به زبان آلمانی امکان اقدام برای اوسبیلدونگ وجود دارد.

  4. سلام من ۲۵ سالم هست و مدرک کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی دارم.
    موسیقی کار میکنم و میخواستم بدونم‌ میتوانم‌ آنجا آهنگسازی بخوانم و اصلا آوسبیلدونگ برای آهنگسازی یا رشته های مرتبط با موسیقی وجود داره؟

    1. با سلام و عرض ادب
      لطفا در نظر داشته باشید که دوره های اوسبیلدونگ دوره های تحصیلی کاری هستند و شبیه دوره های دانشگاهی نمی باشند.

  5. سلام. من از بعضی ها شنیدم حتی بعد از گذروندن دوره آوسبیلدونگ هم حقوق زیادی نداریم، بعضی هام میگن نه من دارم ۴ هزارتا درمیارم

    1. با سلام و عرض ادب
      در نظر داشته باشید که میزان حقوق دریافتی بستگی به کار و کارفرمایی که پیدا می کنید دارد.

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، کسانی که دوره های اوسبیلدونگ را اقدام می نمایند، ورودشان به بازار کار سریع تر خواهد بود.

  6. سلام
    ۲۱ سالمه
    دیپلم تجربی ۱۱ ساله تجربی (بدون پیش دانشگاهی)
    مدرک کاردانی حسابداری دولتی از دانشگاه علمی و کاربردی
    و در حال حاظر هم در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در حال تحصیل هستم
    درحال تحصیل در مقطع b1 زبان آلمانی هم هستم
    میخواستم درباره آوسبیلدونگ شبکه های کامپیوتری بپرسم که شرایط چطور هستش ؟ آیا من میتونم اقدام کنم

    1. سلام روزتون بخیر
      دوره های اوسبیلدونگ دوره های تحصیلی کاری هستند که شما را برای ورود به بازار کار آلمان آماده می نمایند.

  7. سلام وقت بخیر
    من ۲۱ سالمه دیپلم فنی ۱۲ساله حسابداری دارم و ۹ ماهه که مشغول به کار حسابداری هستم ، امکانش هست که من رو بیشتر راهنمایی کنید بابت آوسبیلدونگ ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      دوره های اوسبیلدونگ آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارد. شغل و رشته تحصیلی شما یکی از رشته های ارائه شده توسط اوسبیلدونگ آلمان است.

  8. سلام وخسته نباشيد.
    ايا تمكن مالي براي تمامي رشته ها اوسبيدلونگ يكسان هستند يا خير؟!
    اگر يكسان نيستند امكانش هست تمكن مالي لازم براي رشته پرستاري رو بفرماييد چقدره!؟
    باتشكر

    1. با سلام و احترام
      میزان تمکن مالی اوسبیلدونگ بسته به حقوق دریافتی شما دارد.

      1. با سلام. من لیسانس میکروبیولوژی دارم ‌برای آوسبیلدونگ میتونم درخواست بدم؟شامل آوسبیلدونگ میشه؟

          1. سلام وقتتون بخیر . من دیپلم رشته مدیریت خانواده دارم و ۲۳ سال سن دارم و دوره های ازاد تکنسین داروخانه گذروندم و الان مشغول به کار هستم و در حال یادگیری زبان المانی هستم
            رشته اوسبیلدونگ تکنسین داروخانه در المان ، به چه سطح از مدرک زبان المانی نیاز هست ؟؟ شما گفته بودین حداکثر سن ۲۵ سال و سایت های دیگه خونده بودم نوشته بودن همه رشته فقط تا ۲۵ سالگی میشه در همه ی رشته های اوسبیلدونگ شرکت کرد و فقط رشته پرستاری تا ۴۰ سال هست ایا این مطلب درسته ؟؟؟
            کلا رشته تکنسین داروخانه از چندسالگی میشه اقدام کرد ؟؟

            1. با سلام و احترام
              بله، برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ آلمان برای اکثر رشته ها باید سن شما زیر 25 سال باشد.

  9. سلام من کارشناسی رشته برق هستم با 23 سال سن – برای مستر اپلای کنم بهتره ( موقعیت شغلو حقوق آینده ) یا اسبیلدونگ ؟
    برای اسبیلدونگ میتونم وثیقه سربازی بزارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، برای خروج از کشور برای هر روشی نیاز به گذاشتن وثیقه دارید. همچنین کارشناسی ارشد و یا اوسبیلدونگ بستگی به شرایط شما دارد.

  10. سلام وقت بخیر.
    من 28 سالمه. دیپلم ریاضی فیزیک و لیسانس مدیریت جهانگردی دارم. نقاشی میکنم، سابقه ی کاری بیمه ای در زمینه نقاشی ندارم اما میتونم گواهی شرکت در نمایشگاه ارائه بدم. دیدم که اوسبیلدونگ دوره های نقاشی و طراحی هم داره. میشه راهنمایی کنید که ایا با شرایط من میتونم اقدام کنم؟ و اینکه هزینه و درامد این دوره ها چقدر هست؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی امکان اقدام برای دوره های اوسبیلدونگ آلمان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری