کشور فرانسه که از بزرگترین کشورهای اروپا محسوب می شود، سومین کشور بزرگ قاره سبز است که دارای آب و هوای متنوع و جاذبه های طبیعی زیبایی است. فراتر از جاذبه های طبیعی و تاریخی و گردشگری این کشور شگفت انگیز تحصیل در رشته های طراز اول جهان همچون پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می باشد. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ پذیرش و تحصیل در این رشته های کشور فرانسه می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه؟
  • برنامه تحصیلی دانشگاهی دندانپزشکی فرانسه
  • واحدهای درسی دندانپزشکی فرانسه
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسه
  • زبان تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • بورسیه های تحصیلی دندانپزشکی فرانسه
  • اخذ پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • هزینه های زندگی در فرانسه
  • ویزای تحصیلی فرانسه
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه متقاضیان ایرانی
  • اخذ ویزای تحصیلی دندانپزشکی فرانسه
  • دوره آمادگی زبان فرانسه برای تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • برترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه
  • ارزان ترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه
  • دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱
  • دانشگاه های معتبر دندانپزشکی فرانسه
  • وضعیت کار پس از فارغ تحصیلی دندانپزشکی فرانسه
  • تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی فرانسه
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی فرانسه
  • سخن آخر
  • سوالات متداول در مورد تحصیل دندانپزشکی فرانسه

چرا تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه؟

فرانسه کشور “شش ضلعی” در رتبه بندی میراث جهانی یونسکو در رتبه چهارم جهان قرار دارد. اما ارزش و اهمیت این کشور قدرتمند فقط به جاذبه های طبیعی و تاریخی و گردشگری، موزه بی نظیر لوور، برج شگفت انگیز ایفل و کاخ زیبای ورسای خلاصه نمی شود. کشور فرانسه دارای رتبه اول جهان در صنعت تولید کالاهای لوکس و اشرافی، رتبه سوم جهان در تولید کالا، رتبه دوم جهان و رتبه اول اروپا در صنعت کشاورزی می باشد.دانشمندان و محققان بسیاری در محیط آموزشی و دانشگاهی آن به تحقیق و پژوهش پرداخته اند و به دستاوردهای جهانی شگرفی دست یافته اند. موفقیت محققان و دانشمندان این کشور اروپایی پیشرفته در دانشگاه های پزشکی و موسسه های تحقیقی این کشور مایه مباهات همه جهانیان است. از جمله این دستاوردهای پزشکی جهانی می توان به کشف ویروس ایدز( HIV)، کشف واکسن هپاتیت، کشف ژن سندرم داون و دیگر موفقیت های جهانی اشاره کرد.

رشته دندانپزشکی فرانسه در سرتاسر جهان متقاضیان و علاقمندان فراوانی دارد، که این امر به واسطه بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و اعتبار بالای مدارک علمی صادر شده این رشته ها و همچنین قرار داشتن دانشگاه های  این کشور در فهرست برترین های دانشگاه های جهان می باشد. دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه های زیر ۵۰۰ می باشند.تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه با دیگر کشورهای جهان متفاوت است و یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی افراد به این کشور تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی است . کشور فرانسه شرایط خاصی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که خواستار تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان فرانسه می باشند. بر این اساس ارجحیت دانشگاه های فرانسه برای پذیرش دانشجویان، بر طبق علاقمندی این دانشجویان به تحصیل به زبان فرانسه است.

کمپس فرانسه که به عنوان مسول ارتقا آموزش عالی فرانسه و استقبال از دانشجویان بین المللی محسوب می شود، تحت حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش عالی فرانسه قرار دارد. در واقع وزارت آموزش عالی فرانسه به منظور تحصیل دانشجویان برتر در دانشگاه های فرانسه خدمات ویژه ای ارائه می کند.در صورتی که واجد شرایط پذیرش در دانشگاه های فرانسه باشید، این دانشگاه ها از برترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند و مدارک آن ها در تمامی کشورهای جهان دارای اعتبار و ارزش ویژه ای است. در سال تحصیلی ۲۰۱۶ در حدود ۱۸۳۸ دانشجوی ایرانی در کشور فرانسه به تحصیل پرداختند که تا سال ۲۰۱۸ این تعداد دوبرابر شد.سیستم آموزشی این کشور همانند سیستم آموزشی ایران است، دوره کارشناسی ۳ تا ۴ سال، دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و دوره دکترا ۳ سال. تحصیل در دانشگاه های فرانسه در همه مقاطع تحصیلی تا قبل از سال ۲۰۱۹ رایگان بود، اما پس از این سال شهریه اندکی از دانشجویان دریافت می شود.

در همین راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی چگونگی اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه پرداخته اند تا ضمن آشنایی شما با این رشته های دانشگاهی، به پرسش های شما پاسخ دهند و هر گونه ابهامی را برطرف نمایند. اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهیدو با ما همراه باشید.

برنامه تحصیلی دانشگاهی دندانپزشکی فرانسه

روال تحصیل و برنامه تحصیلی رشته دندانپزشکی فرانسه با دیگر کشورها متفاوت است. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی فرانسه باید در آزمون های مختلفی شرکت کنند و مراحل دشواری را پشت سر بگذرانند. طول مدت تحصیل در فرانسه در این رشته در حدود ۴ تا ۶ سال می باشد.دانشجویان در ابتدا باید در یک دوره پیش دندانپزشکی شرکت کنند که به مرور دروس دوره متوسطه تحصیلی می پردازد. علاوه بر تکرار مطالب درسی، دانشجویان باید زبان فرانسه را نیز در این دوره آمادگی فرابگیرند. در پایان این دوره آمادگی همه دانشجویان باید مهارت و تسلط کافی به زبان فرانسه داشته باشند.دانشجویان پس از گذراندن این دوره آمادگی و شرکت در آزمون و کسب نمره لازم، تحصیل در دوره دوم را شروع می کنند. طول مدت دوره دوم دندانپزشکی در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. دانشجویان در این دوره به فراگیری واحدهای درسی و شرکت در آزمون ها می پردازند.با پایان یافتن این دوره تحصیلی دانشجویان دوره تحصیل عمومی دندانپزشکی فرانسه را تمام می کنند. پس از این دوره، دانشجویان به مدت یک سال به عنوان رزیدنت به آموزش عملی و کارآموزی تحت نظارت دندانپزشکان در بیمارستان ها و کلینیک های فرانسه می پردازند.

برنامه تحصیلی دانشگاهی دندانپزشکی فرانسه
برنامه تحصیلی دانشگاهی دندانپزشکی فرانسه

واحدهای درسی دندانپزشکی فرانسه

با مهاجرت به فرانسه دانشجویان در ۳ دوره تحصیلی در رشته دندانپزشکی فرانسه تحصیل می کنند. در دوره ۲ ساله اول دانشجویان به مرور دروس عمومی دوره متوسطه و آموزش زبان فرانسه می پردازند و پس از شرکت در آزمون عمومی و کسب نمره لازم وارد دوره دوم تحصیل دندانپزشکی فرانسه می شوند. در این دوره دروس تخصصی دندانپزشکی تدریس می شود که دانشجویان به منظور اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی فرانسه که معادل کارشناسی ارشد می باشد، باید دروس تخصصی دوره دوم را بگذرانند.پس از تمام شدن دوره دوم، دانشجویان در دوره آخر دندانپزشکی فرانسه در آزمون ملی دندانپزشکی شرکت می کنند. به طور کلی دانشجویان در دوره دوم تحصیل دندانپزشکی در این کشور باید واحدهای درسی تخصصی زیر را فرا گرفته و برای آزمون ملی دندانپزشکی آمادگی لازم را کسب کنند.

واحدهای درسی ترم سوم دندانپزشکی فرانسه، ۸۶۸ ساعت

بیولوژی، میکروبیولوژی، جنین زایی و آنتوزیوم، بیوشیمی، ایمن شناسی عمومی، آناتومی، مواد زیستی و مطالعه درد، مطالعه حفره های مفرد، پروتزهای متحرک و ثابت، دندان مصنوعی، زبان انگلیسی(واحد اختیاری)

واحدهای درسی ترم چهارم دندانپزشکی فرانسه، ۶۶۸ ساعت

زبان انگلیسی (سطح ۱و ۲ و C2)، بیولوژی، هماتولوژی مقدماتی، ژنتیک، التهاب دهان، بیماری های عفونی دهان، بهداشت عمومی، اخلاق حرفه ای دندانپزشکی، مطالعه حفره های مفرد، پروتز تکی، دندان مصنوعی، کاریولوژی، مواد زیستی ۱، درخواست ECO، فیزیولوژی عمومی و صورت، زبان انگلیسی عمومی( واحد اختیاری)

واحدهای درسی ترم پنجم دندانپزشکی فرانسه، ۶۳۰ ساعت

پزشکی و جراحی، بیهوشی محلی، ظاهر شناسی دهان، پاراندونتولوژی، فارماکولوژی عمومی، پروتز ثابت، پروتز متحرک، آسیب شناسی اندودنتیکس، پاتولوژی پالپ، محافظت از دندان، مواد زیستی ۲، پروتز کاربردی۲، ایمپلنتولوژی، ارتودنسی، توسعه و بررسی عمومی دندان کودک، آناتومی سفالومتریک، تصویر شناسی در دندانپزشکی، اصول و تکنیک های تصویر برداری دندان و فک و صورت، رادیولوژی و حفاظت اشعه ایکس، فیزیک، تصویربرداری پزشکی، زبان انگلیسی(واحد اختیاری)

واحدهای درسی ترم ششم دندانپزشکی فرانسه، ۷۵۷ ساعت

معاینه بالینی و صورت کودکان، سمیولوژی ارتودنسی، جراحی، بهداشت پزشکی، داروهای خوراکی، جراحی دهان، پریودنتولوژی، فارماکولوژی، پزشکی عمومی، پروتز ثابت و متحرک، اندودنتیکس، محافظت از دندان، فیزیولوژی اکتسابی، تفسیر تصاویر رادیولوژی، مردم شناسی، کارآموزی کارشناسی ارشد، زبان انگلیسی( واحد اختیاری)

شرایط تحصیل دندانپزشکی فرانسه

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های فرانسه را دارند، می توانند به زبان انگلیسی و زبان فرانسه در این دانشگاه ها تحصیل کنند. طول مدت تحصیل در دوره دندانپزشکی فرانسه ۶ سال است که شامل یک دوره ۲ساله مشترک با دوره پزشکی، یک دوره ۳ساله و در پایان یک دوره یک ساله می باشد. دانشجویان دندانپزشکی در مدت کارآموزی باید تحت نظارت یک دندانپزشک متخصص کار کنند.شرایط لازم برای پذیرش در دوره دندانپزشکی فرانسه گذراندن دوره تحصیلی دیپلم می باشد. البته کالج های دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی نیز دانشجو می پذیرند. دو شرط مهم پذیرش دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی فرانسه این است که اول این دانشجویان دوره تحصیلی کارشناسی خود را در رشته های زیست شناسی، شیمی، بیوشیمی، فیزیولوژی و علوم پزشکی گذرانده باشند و دوم این که متوسط نمره های دوره کارشناسی متقاضیان باید بالاتر از حد متوسط و در حد عالی باشد. مدت دوره کارشناسی دندانپزشکی فرانسه در حدود ۴ تا ۵سال است.دانشجویان در پایان دوره تحصیلی دندانپزشکی فرانسه باید پایان نامه خود را ارائه دهند. این پایان نامه باید تا قبل از فارغ تحصیلی به هیئت علمی دانشگاه تحویل داده شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی فرانسه
شرایط تحصیل دندانپزشکی فرانسه

تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه علی رغم تصور عموم دارای شهریه های مقرون به صرفه و ارزان می باشند. شهریه رشته دندانپزشکی این کشور در مقایسه با شهریه دانشگاه کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه می باشد. در مقایسه، شهریه دندانپزشکی آمریکا در حدود ۳۴۲۵۰ یورو، استرالیا در حدود ۴۰.۰۰۰ یورو. کانادا در حدود ۱۵۰۰۰ یورو، انگلستان در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد اما شهریه این رشته در فرانسه فقط ۴۵۰ یورو است.متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور با برخورداری از بورسیه های تحصیلی فرانسه و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. علاوه بر این موارد دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل می توانند نه تنها با کسب تجربه کاری و مهارت لازم زمینه لازم در جهت اشتغال و کار پس از فارغ تحصیلی خود را فراهم کنند، بلکه با مدیریت مالی هزینه های زندگی خود در گران ترین کشور جهان را به خوبی تامین کنند.دولت فرانسه در حدود ۱۲۶ برنامه بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. دانشجویانی که واجد شرایط لازم برای دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی نباشند، می توانند با کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کمک فراوانی به هزینه های زندگی خود کنند. حداقل حقوق کار دانشجویی در فرانسه بر طبق قوانین حداقل حقوق در حدود ۹.۷۶ یورو می باشد که پس از کسر مالیات به ۷.۶۱ یورو می رسد.پایین بودن سطح شهریه دندانپزشکی، برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار دانشجویی زمینه تحصیل رایگان دندانپزشکی در کشور فرانسه را فراهم می کند.

زبان تحصیل دندانپزشکی فرانسه

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه باید این نکته را مد نظر خود قرار دهند که زبان تدریس رشته دندانپزشکی در این کشور زبان فرانسه است. در واقع بر اساس تعصب و سخت گیری که مردم فرانسه نسبت به زبان کشور خود دارند، بیشتر رشته های دانشگاهی این کشور به زبان فرانسه تدریس می شود. بدین منظور متقاضی تحصیل در این کشور باید دارای مهارت و تسلط به زبان فرانسه باشد.متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسه سطح B2 باشد. اگر متقاضی فاقد این مدرک باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان فرانسه شرکت کند که در کالج های این کشور برگزار می شود و پس از کسب نمره لازم تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور را آغاز کند.متقاضی می تواند قبل از اقدام برای پذیرش در دانشگاه فرانسه در کشور خود در دوره های زبان فرانسه شرکت کند و مدرک مهارت زبان فرانسه را دریافت کند. متقاضیان تحصیل در رشته های انگلیسی زبان نیز باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس ۶ باشند.ذکر این نکته ضروری است دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، نیاز به فراگیری زبان فرانسه ندارند. البته دانشجویان برای زندگی و تحصیل در کشور فرانسه و تعامل و ارتباط با مردم فرانسوی زبان این کشور چاره ای در یادگیری این زبان ندارند.

زبان تحصیل دندانپزشکی فرانسه
زبان تحصیل دندانپزشکی فرانسه

بورسیه های تحصیل دندانپزشکی فرانسه

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه با برخورداری از بورسیه های فراوان و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در فرانسه را تامین کنند. دولت فرانسه بدین منظور بورسیه های زیادی را در اختیار دانشگاه های دندانپزشکی قرار داده است. از جمله مهم ترین بورسیه های مختص دانشجویان دندانپزشکی فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه Charpak Masters Program به میزان ماهانه ۵۰۰۰ یورو
  • بورسیه Eiffel Scholarship Program Of Excellence به میزان ۱۰۳۰ یورو
  • بورسیه lledeFrance Masters Scholarship به میزان ۱۰۵۰۰ یورو

اخذ پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های فرانسه به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان فرانسه ندارند. اما در صورتی که این متقاضیان قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند که به زبان فرانسه تدریس می کنند، دارا بودن مهارت زبان فرانسه الزامی است.

  • ارائه مدرک زبان فرانسه TCF و TEF سطح B2
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه

برترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه برتر می باشند. از میان برترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه می توان دانشگاه های زیر را نام برد:

  • دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه سوربن
  • دانگشگاه دندانپزشکی دانشگاه علوم پایه فرانسه
  • دانشگاه PSL
  • دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه پلی تکنیک پاریس(Ecole Polytechnique)

هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه

هزینه گزاف تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف جهان ممکن است به عنوان مانعی در جهت تحقق آرزوی افرادی محسوب شود که رویای پوشیدن لباس سفید پزشکی را در سر می پرورانند. اما در یکی از بهترین کشورهای جهان این موانع تاحدودی رفع شده است و متقاضیان با رعایت شرایطی می توانند بدون پرداخت هزینه ای گزاف به رویای خود جامه عمل بپوشانند. کشور فرانسه دارای سیستم آموزشی دانشگاهی رایگان می باشد.اما این تحصیل رایگان در صورتی امکان پذیر است که فرد واجد شرایط باشد. ذکر این نکته ضروری است که گرچه تحصیل در کشور فرانسه رایگان است، اما هزینه های زندگی به عهده خود دانشجو است و هزینه های زندگی در کشور فرانسه چندان مقرون به صرفه نیست.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه ملزم به پرداخت هزینه ای برای تحصیل نمی باشند، اما هزینه های زندگی در شهر پاریس، گران ترین شهر جهان ماهانه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰یورو می باشد. البته در شهرهای کوچک تر فرانسه این میزان به نسبت کمتر و در حدود ماهانه ۷۰۰ یورو می باشد.از آن جا که درصد زیادی از بودجه دانشجویان در کشور فرانسه صرف اجاره مسکن و محل اقامت می شود و با توجه به گران بودن اجاره مسکن در این کشور، دولت فرانسه اقدام به تاسیس سازمانی با نام CAF کرده است تا درصدی از هزینه های مسکن دانشجویان را تامین کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه
هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور فرانسه همانند رشته پزشکی می توانند از تحصیل رایگان برخوردار شوند. علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در کشور فرانسه، تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور بسیار مقرون به صرفه و ارزان و تاحدودی رایگان می باشد. دانشجویان برخی از دانشگاه های دولتی دندانپزشکی فرانسه علاوه بر رایگان بودن تحصیل می توانند در سال های آخر تحصیل خود حقوق ماهانه نیز دریافت کنند.در واقع جمع این امتیازها و ویژگی ها است که کشور فرانسه را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تبدیل کرده است.متوسط هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های فرانسه سالانه در حدود ۴۰۰ یورو است که برای یک سال تحصیلی رشته دندانپزشکی مبلغ جزئی محسوب می شود. البته هزینه دانشگاه های خصوصی فرانسه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی سالانه مبلغی در حدود ۲۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دوره دندانپزشکی فرانسه سالانه در حدود ۱۲۰ یورو است. متوسط هزینه اقامت در شهر پاریس برای دانشجویان دندانپزشکی ماهانه درحدود ۱۱۰۰ یورو می باشد. البته متقاضی برای زندگی و اقامت فرانسه در شهرهای کوچک این کشور به مقدار بسیار کمتری نیاز دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه را دارند، باید اثبات کنند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود در مدت زمان تحصیل در فرانسه را دارند.معمولا دانشجویان باید این گواهی تمکن مالی را برای تامین هزینه های یک سال تحصیلی خود ارائه دهند. میزان مبلغ این تمکن مالی در حدود ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰یورو می باشد. در صورتی که دانشجویی قصد تحصیل در دانشگاه های شهر پاریس را داشته باشد، میزان این مبلغ افزایش می یابد و تا حدود دو برابر نیز می رسد.

هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فرانسه بر اساس شهر انتخابی و شیوه زندگی و الگوی مصرف هر فرد متفاوت است. البته کشور فرانسه و به ویژه شهر پاریس از گران ترین شهرهای جهان برای اقامت و زندگی محسوب می شود. متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در کشور فرانسه سالانه در حدود ۷۵۰۰ یورو است.البته هزینه اجاره خانه و مسکن دانشجویی نیز که در حدود ۱۲۰ یورو می باشد، در این میزان هزینه لحاظ شده است. متوسط هزینه زندگی دانشجویان در شهر پاریس در حدود ۱۱۰۰ یورو می باشد که این میزان در شهرهای کوچک تر به مراتب کاهش می یابد.متوسط هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر فرانسه در حدود ۵۶۰ یورو تا ۸۵۰ یورو می باشد. البته دانشجویانی که در پاریس تحصیل می کنند نیز می توانند با استفاده از خوابگاه های دانشجویی، کمک هزینه های تحصیلی فراوان دانشجویی و با مدیریت مالی مناسب هزینه های زندگی خود را تامین کنند. دانشجویان در حین تحصیل می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت دانشجویی بپردازند.دانشجویان زیر ۲۰ سال نیازی به پرداخت هزینه های بیمه های درمانی فرانسه ندارند و برای این افراد بیمه های درمانی رایگان می باشد. دانشجویان بالاتر از ۲۰ سال باید سالانه در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو برای بیمه درمانی خود بپردازند.علاوه بر این، برخی از دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته است که وزارت امور خارجه و سفارت فرانسه در کشور متقاضی مسول ارائه این بورسیه ها هستند. برخی از دانشگاه های فرانسه به هنگام پذیرش دانشجویان، به برخی از دانشجویان که حداکثر۳۰ سال داشته باشند کمک هزینه ای در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو برای مدت یک سال پرداخت می کنند.

ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور فرانسه را دارند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنند. اگر متقاضی قصد اقامت بیشتر از ۶ ماه در فرانسه را داشته باشد، باید ویزای تحصیلی بلندمدت را دریافت کند. ویزای تحصیلی بلندمدت در تمام مدت تحصیل دانشجو در دانشگاه معتبر است. برای دریافت این ویزا که VLTTS نامیده می شود، دانشجویان باید به اداره مهاجرت فرانسه در کشور فرانسه مراجعه کرده و برای این ویزا ثبت نام کند. دانشجو به منظور تائید این ویزا باید معاینه های پزشکی را نیز انجام دهد.

متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه را دارند، اگر ملیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا را داشته باشند، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. تنها کاری که این دانشجویان می توانند انجام دهند این است که درخواست تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی فرانسه را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.اما اگر متقاضیان خارجی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه ملیتی غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا داشته باشند، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارند و برای این مهم باید از طریق کنسولگری فرانسه اقدام کنند.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی فرانسه در مدت سال اول تحصیل خود باید ویزای خود را به منظور مشخص شدن وضعیت اقامت قانونی خود به مسولان نشان دهند. از سال دوم به بعد باید برای مجوز اقامت درخواست دهند.
پزشکانی که مدرک تحصیلی دوره پزشکی خود را در کشوری به جز فرانسه اخذ کرده اند و قصد تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی را دارند، باید به سفارت فرانسه مراجعه کرده و برای تحصیل در دوره های DFMS( دوره تحصیلات تخصصی) و یا دوره های DFMSA( دوره تحصیلات تکمیلی) ثبت نام کنند.به منظور تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور فرانسه متقاضیان با محدودیت سنی مواجه هستند. متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشند، باید کمتر از ۲۷ سال داشته باشند. متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشند، باید کمتر از ۳۲ سال داشته باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای متقاضیان ایرانی

متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها برای تحصیل در همه دانشگاه ها و رشته های تحصیلی فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی دارند. بدین منظور متقاضیان ایرانی باید درخواست و مدارک لازم را به سفارت فرانسه در کشور ایران تحویل دهند.مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:

  • ارائه کپی مدارک تحصیلی دانشگاهی ترجمه شده از دیپلم به بالا
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • ارائه رزومه تحصیلی و علمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا در حدود ۱۰۰ یورو
  • ارائه فرم تکمیل شده OFII
  • ارائه حساب بانکی فرانسوی با اعتبار ۶۱۵ یورو برای هر ترم تحصیلی فرانسه
  • ارائه پاسپورت با اعتبار ۳ ماه
  • ارائه ۵کپی از صفحه اول پاسپورت
  • ارائه کپی بلیط سفر به فرانسه
  • ارائه گواهی اجاره محل اقامت و یا رزرواسیون هتل
  • ارائه ۳ قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه توصیه نامه همکاری امور فرهنگی فرانسه در جهت تائید نمره های زبان فرانسه متقاضی

در حدود ۲ ماه پس از تحویل این مدارک به سفارت فرانسه در ایران، نتیجه درخواست ویزا به متقاضی اعلام می شود.

اخذ ویزای تحصیلی دندانپزشکی فرانسه

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های فرانسه به منظور اخذ ویزای تحصیلی رشته دندانپزشکی باید مدارکی را ارائه دهند. این مدارک عبارت است از:

  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه مدرک مهارت زبان فرانسه
  • ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه
  • ارائه بیمه درمانی معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار
  • ارائه کپی پاسپورت های قبل
  • ارائه بلیط سفر به فرانسه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت

دوره آمادگی زبان فرانسه برای تحصیل دندانپزشکی فرانسه

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های فرانسه را دارند، باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسوی باشند. بدین منظور سفارت فرانسه در تهران هر سال آزمونی را برای اخذ ویزای تحصیلی دوره آمادگی زبان فرانسه برگزار می کند. البته فراگیری زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در فرانسه تا حدی دشوار است.بدین منظور دانشگاه ها و کالج های فرانسه دوره ها و کورس های آمادگی زبان فرانسه را برای دانشجویان فراهم کرده است تا دانشجویان ضمن فراگیری زبان فرانسه با زندگی در این کشور نیز آشنا شده و زمینه لازم در جهت ورود به دانشگاه های این کشور فراهم شود. هزینه این دوره آمادگی زبان برای دوره عادی در حدود ۳۰۰۰ یورو و برای دوره های فشرده در حدود ۶۰۰۰ یورو می باشد.

برترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه های کشور فرانسه همواره در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های دانشگاه های جهان(QS) دارای رتبه های برتر می باشد. ۱۶ دانشگاه این کشور در رنکینگ های جهانی در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ قرار دارند. از برترین دانشگاه های فرانسه که دارای رنکینگ های جهانی می باشند، می توان به این چند دانشگاه اشاره کرد:

  • دانشگاه ENS پاریس :این دانشگاه اخیرا رتبه نخست دانشگاه های برتر فرانسه را کسب کرده است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است که افرادی مهمی چون میشل فوکو و ژاک دریدا و دانشمندان فراوانی از آن فارغ تحصیل شده اند.
  • دانشگاه Ecole Polytechnique :این دانشگاه که از برترین دانشگاه های فرانسه محسوب می شود، در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های جهان رتبه 59 را از آن خود کرده است. در این دانشگاه در حدود 4600 دانشجو تحصیل می کنند.
  • دانشگاه UPMC :این دانشگاه که در حال حاضر بزرگترین موسسه علمی و پزشکی و دانشگاه پزشکی در فرانسه است، در رنکینگ و رتبه بندی جهانی رتبه 131 را کسب کرده است. در حدود 20% از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
  • دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه سوربن
  • دانگشگاه دندانپزشکی دانشگاه علوم پایه فرانسه
  • دانشگاه PSL
  • دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه پلی تکنیک پاریس(Ecole Polytechnique)

ارزان ترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه های دندانپزشکی کشور فرانسه علی رغم قرار گرفتن در گران ترین کشور جهان از هزینه های شهریه ارزان و مقرون به صرفه برخوردار می باشند. در واقع تا قبل از سال ۲۰۱۹ این دانشگاه ها به صورت کاملا رایگان بود و هیچ هزینه ای را از دانشجویان دریافت نمی کرد. در حال حاضر نیز شهریه دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای برتر جهان بسیار ناچیز است. برخی از ارزان ترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه عبارت است از:

  • دانشگاه علوم و تکنولوژی فرانسه :هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۲۷۰ یورو است.
  • دانشگاه دو ماین :هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۵۰۰ یورو است.
  • دانشگاه مرکزی اکو نانتز :هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۴۵۰ یورو است.
  • دانشگاه گرنوبل :هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه در حدود سالانه ۱۰۰۰ یورو است.

دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

یکی از نگرانی های متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور فرانسه را دارند، این است که دانشگاه انتخابی آن ها مورد تائید وزارت بهداشت ایران باشد. برطبق بررسی های کارشناسانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، و با در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS، Times و Shanghai فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ مشخص شد.بر اساس رای صادر شده در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت متبوع برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد. این فهرست هر سال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه های موجود در این فهرست جهت ادامه تحصیل مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.علاوه بر این با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های مورد تائید خارج از کشور آغاز کرده اند، ممنوع است و در صورت تمام شدن دوره تحصیلی این افراد، مدارک صادره بر طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی می باشد:

  1. AixMarseille University
  2. Central Supelec University
  3. Federal University of Toulouse midi
  4. National Polytechnic Institute of Toulouse
  5. Sorbonne University
  6. University Burgundy
  7. University Claude Bernard Lyon
  8. University de Versailles saint quentin en yvelines
  9. University FrancheComte
  10. University Francois Rabelais Tours
  11. University Grenoble Alpes
  12. University Lorraine
  13. University Nice Sophia Antipolis
  14. University of Angers
  15. University of Bordeaux
  16. University of Côte d’Azur
  17. University of Lille
  18. University of Lille 2 Droit et Sante
  19. University of Montpellier
  20. University of Nantes
  21. University of Nimes
  22. University of Rennes1
  23. University of Strasbourg
  24. University Paris 13 Nord
  25. University Paris Descartes
  26. University Paris DiderotParis
  27. University ParisEst Creteil Val de Marne
  28. University ParisSud
  29. University Paul Sabatier Toulous
  30. University PS

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی فرانسه

از میان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر فرانسه که مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند، شرح چند دانشگاه معتبر در زیر ارائه شده است:

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی فرانسه
دانشگاه های معتبر دندانپزشکی فرانسه

دانشگاه دکارت پاریس

این دانشگاه دولتی یکی از شعبه های دانشگاه بزرگ پاریس محسوب می شود. این دانشگاه پردیس دانشگاه پزشکی سوربن را نیز شامل می شود. دانشجویان به منظور ورود به این دانشگاه بر اساس معدل دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی انتخاب می شوند.

دانشگاه پیر و ماری کوری

این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور فرانسه است، در سال ۱۱۵۰در شهر پاریس تاسیس شد. در این دانشگاه دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است. زبان تحصیل رشته های پزشکی این دانشگاه زبان فرانسه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه ۳۵۰ یورو می باشد.

دانشگاه اکس مارسی

این دانشگاه که در سال ۱۴۰۹تاسیس شد، از جمله دانشگاه های دولتی بر مبنای تحقیق و پژوهش است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه در میان دانشگاه های کشورهای فرانسوی زبان است. در حدود ۷۰.۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است.

دانشگاه استراسبورگ

این دانشگاه که بزرگترین دانشگاه فرانسه است، در سال ۱۵۳۸ تاسیس شده است. زبان تدریس در دوره پزشکی این دانشگاه زبان فرانسه است. از آن جا که استراسبورگ شهر دانشجویی است، هزینه های زندگی در این شهر به نسبت شهرهای دیگر فرانسه کمتر است.

دانشگاه لیون کلود برنارد

این دانشگاه که یکی از دانشگاه های دولتی لیون است، در سال ۱۸۰۹ تاسیس شده است. این دانشگاه در شهر ویوربن قرار دارد. دانشجویان در رشته های پزشکی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است.

وضعیت کار پس از فارغ تحصیلی دندانپزشکی فرانسه

دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دوره دندانپزشکی فرانسه می توانند در سال ششم یا دوره سوم تحصیل دندانپزشکیDES در آزمون اخذ مجوز کار شرکت کنند و پس از دریافت مجوز کار با نظارت یک دندانپزشک مجرب به کار در مطب خصوصی و یا کلینک ها و بیمارستان های کشور فرانسه بپردازند.اگر دانشجویی دوره دندانپزشکی خود را در کشور دیگری گذرانده باشد و قصد کار و اشتغال در کشور فرانسه را داشته باشد، باید در آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی فرانسه شرکت کند. دارا بودن مهارت و تسلط به زبان فرانسه نیز برای متقاضیان الزامی می باشد. متقاضی پس از پذیرش در آزمون معادل سازی می تواند مجوز رسمی کار در این کشور را از وزارت خانه این کشور دریافت کند و فعالیت حرفه ای خود را در این کشور شروع کند.
دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد در فرانسه محسوب می شود. درآمد سالانه یک دندانپزشک در کشور فرانسه در حدود ۱۰۶.۰۲۵ یورو می باشد. به طور کلی حوزه کاری دندانپزشکان در فرانسه عمل های جراحی دهان، ترمیم شکاف فک، ترمیم لثه، طراحی پروتز دندان، درمان حفره های دهانی، درمان آبسه دندان، تخلیه ریشه کانال و تجویز داروهای خوراکی می باشد.

وضعیت کار پس از فارغ تحصیلی دندانپزشکی فرانسه
وضعیت کار پس از فارغ تحصیلی دندانپزشکی فرانسه

تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی فرانسه

دانشجویانی که دوره دندانپزشکی عمومی خود را در کشور فرانسه گذرانده اند و قصد ادامه تحصیل در دوره های تخصصی این کشور را دارند، باید مهارت و تسلط کافی به زبان فرانسه داشته باشند. تحصیل تخصصی دندانپزشکی به طور کامل در اختیار یک سازمان دولتی است که نصف ظرفیت این سازمان مختص دانشجویان فرانسوی است.از مهم ترین شرایط پذیرش در دوره های تخصصی دندانپزشکی فرانسه تسلط و مهارت دانشجو به زبان فرانسه می باشد. دانشجویان پس از اخذ پذیرش در این دوره تخصصی، باید در حدود ۲ تا ۴ سال را در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی به فراگیری عملی مهارت ها بپردازد. در واقع دوره تخصصی دندانپزشکی فرانسه دروس نظری کمتر و دروس عملی و مهارتی بیشتری دارد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی فرانسه

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه از تحصیل در این کشور اروپایی توسعه یافته و شگفت از مزیت هایی برخوردار می شوند. از جمله مزایای مهم تحصیل دندانپزشکی در این کشور موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • پایین بودن شهریه های تحصیلی دندانپزشکی فرانسه
  • معتبر بودن دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه
  • امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی در حین تحصیل
  • امکان اشتغال و کار در بهترین کشورهای دنیا
  • امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسه
  • بالا بودن سطح و سواد علمی فارغ تحصیلان
  • امکان زندگی در یک کشور اروپایی فوق العاده
  • امکان تحصیل در بهترین سیستم آموزشی دانشگاهی جهان
  • فرصت یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم و زبان کشور فرانسه
  • امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسه
  • استفاده از بورسیه های دانشجویی دندانپزشکی فرانسه
  • استفاده از کمک هزینه های دانشجویی
  • امکان دریافت مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل
  • استفاده از کمک هزینه محل اقامت دانشجویی
  • تخفیف های دانشجویی با ارائه کارت دانشجویی
  • تسلط و مهارت به زبان فرانسوی( زبان فرانسه در ۳۲ کشور جهان رواج دارد و در حدود ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند.)
  • امکان شرکت در دوره های آمادگی زبان فرانسه در کالج های فرانسه
  • امکان رفت و آمد و سفر به کشورهای اروپایی
  • امکان کار و تحصیل و اقامت در کشورهای حوزه شینگن
  • امکان استفاده از بیمه های دانشجویی
  • پایین بودن هزینه های تحصیل دندانپزشکی
  • امکان استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه
  • امکان کار و اشتغال در فرانسه پس از تمام شدن دوره تحصیلی دندانپزشکی
  • زندگی و تحصیل در کشوری با تنوع فرهنگی بسیار زیاد
  • فرصت تحقیق و پژوهش علمی در فرانسه
  • رضایتمندی دانشجویان بین المللی از تحصیل و زندگی در فرانسه( از هر ۱۰ دانشجوی بین الملل ۹ نفر آن ها این کشور را یک کشور بی نظیر و ایده آل برای تحصیل می دانند.)
مزایای تحصیل دندانپزشکی فرانسه
مزایای تحصیل دندانپزشکی فرانسه

سخن آخر

در این مقاله موارد مربوط به تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه و چگونگی اخذ پذیرش در این رشته مورد بررسی علمی و مستند قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان این طور نتیجه گیری کرد که تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه محسوب می شود. اگر سختی های فراگیری زبان فرانسه را ندیده بگیریم، تحصیل در رشته بی نظیر دندانپزشکی این کشور بنا به اعتبار و اهمیت مدرک تحصیلی این رشته در کشورهای جهان، امکان کار و اخذ اقامت فرانسه، زندگی در کشور اروپایی و پیشرفته و دهها مزیت دیگر موجب می شود که این فرصت عالی را از دست ندهید و برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. هزینه های تحصیل دندانپزشکی در این کشور در مقایسه با کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا بسیار ناچیز می باشد.اگر بنا به تمکن مالی ناکافی فکر می کنید که نمی توانید در این کشور در این رشته پرهزینه تحصیل کنید، سخت در اشتباهید چرا که دولت فرانسه بورسیه های عالی را برای این رشته به دانشجویان ساعی و پرتلاش اعطا می کند. علاوه بر این دانشجو با استفاده از کمک هزینه های دانشجویی و کار پاره وقت می تواند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کند.

اگر با همه مزیت های شگفت شرح داده شده در مورد تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه هنوز هم برای تحصیل در این کشور متقاعد نشده اید و ابهامات فراوان مانع از اتخاذ یک تصمیم درست در این مورد می شود، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز با آگاهی از به روزترین قوانین مهاجرتی بهترین گزینه ممکن و مناسب مهاجرت تحصیلی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.

سوالات متداول در مورد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

1- دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه چه واحدهایی را باید بگذرانند؟

روال تحصیل و برنامه تحصیلی رشته دندانپزشکی فرانسه با دیگر کشورها متفاوت است. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی فرانسه باید در آزمون های مختلفی شرکت کنند و مراحل دشواری را پشت سر بگذرانند. طول مدت تحصیل در این رشته در فرانسه در حدود ۴ تا ۶ سال می باشد. دانشجویان در ابتدا باید در یک دوره پیش دندانپزشکی شرکت کنند که به مرور دروس دوره متوسطه تحصیلی می پردازد. علاوه بر تکرار مطالب درسی، دانشجویان باید زبان فرانسه را نیز در این دوره آمادگی فرابگیرند. در پایان این دوره آمادگی همه دانشجویان باید مهارت و تسلط کافی به زبان فرانسه داشته باشند.دانشجویان پس از گذراندن این دوره آمادگی و شرکت در آزمون و کسب نمره لازم تحصیل در دوره دوم را شروع می کنند. طولمدت دوره دوم دندانپزشکی در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. دانشجویان در این دوره به فراگیری واحدهای درسی و شرکت در آزمون ها می پردازند. با پایان یافتن این دوره تحصیلی دانشجویان دوره تحصیل عمومی دندانپزشکی فرانسه را تمام می کنند. پس از این دوره، دانشجویان به مدت یک سال به عنوان رزیدنت به آموزش عملی و کارآموزی تحت نظارت دندانپزشکان در بیمارستان ها و کلینیک های فرانسه می پردازند. واحدهای درسی ترم سوم دندانپزشکی فرانسه، ۸۶۸ ساعتبیولوژی، میکروبیولوژی، جنین زایی و آنتوزیوم، بیوشیمی، ایمن شناسی عمومی، آناتومی، مواد زیستی و مطالعه درد، مطالعه حفره های مفرد، پروتزهای متحرک و ثابت، دندان مصنوعی، زبان انگلیسی(واحد اختیاری) واحدهای درسی ترم چهارم دندانپزشکی فرانسه، ۶۶۸ ساعتزبان انگلیسی (سطح ۱و ۲ و C2)، بیولوژی، هماتولوژی مقدماتی، ژنتیک، التهاب دهان، بیماری های عفونی دهان، بهداشت عمومی، اخلاق حرفه ای دندانپزشکی، مطالعه حفره های مفرد، پروتز تکی، دندان مصنوعی، کاریولوژی، مواد زیستی ۱، درخواست ECO، فیزیولوژی عمومی و صورت، زبان انگلیسی عمومی( واحد اختیاری)واحدهای درسی ترم پنجم دندانپزشکی فرانسه، ۶۳۰ ساعت:پزشکی و جراحی، بیهوشی محلی، ظاهر شناسی دهان، پاراندونتولوژی، فارماکولوژی عمومی، پروتز ثابت، پروتز متحرک، آسیب شناسی اندودنتیکس، پاتولوژی پالپ، محافظت از دندان، مواد زیستی ۲، پروتز کاربردی۲، ایمپلنتولوژی، ارتودنسی، توسعه و بررسی عمومی دندان کودک، آناتومی سفالومتریک، تصویر شناسی در دندانپزشکی، اصول و تکنیک های تصویر برداری دندان و فک و صورت، رادیولوژی و حفاظت اشعه ایکس، فیزیک، تصویربرداری پزشکی، زبان انگلیسی(واحد اختیاری) واحدهای درسی ترم ششم دندانپزشکی فرانسه، ۷۵۷ ساعتمعاینه بالینی و صورت کودکان، سمیولوژی ارتودنسی، جراحی، بهداشت پزشکی، داروهای خوراکی، جراحی دهان، پریودنتولوژی، فارماکولوژی، پزشکی عمومی، پروتز ثابت و متحرک، اندودنتیکس، محافظت از دندان، فیزیولوژی اکتسابی، تفسیر تصاویر رادیولوژی، مردم شناسی، کارآموزی کارشناسی ارشد، زبان انگلیسی( واحد اختیاری)

2- آیا تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی فرانسه امکان پذیر است؟

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه علی رغم تصور عموم دارای شهریه های مقرون به صرفه و ارزان می باشند. شهریه رشته دندانپزشکی این کشور در مقایسه با شهریه دانشگاه کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه می باشد. درمقایسه شهریه دندانپزشکی آمریکا در حدود ۳۴۲۵۰ یورو، استرالیا در حدود ۴۰.۰۰۰ یورو. کانادا در حدود ۱۵۰۰۰ یورو، انگلستان در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد اما شهریه این رشته در فرانسه فقط ۴۵۰ یورو است. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. علاوه بر این موارد دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل می توانند نه تنها با کسب تجربه کاری و مهارت لازم زمینه لازم در جهت اشتغال و کار پس از فارغ تحصیلی خود را فراهم کنند، بلکه با مدیریت مالی هزینه های زندگی خود در گران ترین کشور جهان را به خوبی تامین کنند. دولت فرانسه در حدود ۱۲۶ برنامه بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.دانشجویانی که دانشجویی واجد شرایط لازم برای دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی نباشد، می تواند با کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کمک فراوانی به هزینه های زندگی خود کند. حداقل حقوق کار دانشجویی در فرانسه بر طبق قوانین حداقل حقوق در حدود ۹.۷۶ یورو می باشد که پس از کسر مالیات به ۷.۶۱ یورو می رسد. پایین بودن سطح شهریه دندانپزشکی، برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار دانشجویی زمینه تحصیل رایگان دندانپزشکی در کشور فرانسه را فراهم می کند.

3- آیا متقاضیان تحصیل دندانپزشکی فرانسه می توانند به زبان انگلیسی در این رشته تحصیل کنند؟

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه باید این نکته را مد نظر خود قرار دهند که زبان تدریس رشته دندانپزشکی در این کشور زبان فرانسه است. در واقع بر اساس تعصب و سخت گیری که مردم فرانسه نسبت به زبان کشور خود دارند، بیشتر رشته های دانشگاهی این کشور به زبان فرانسه تدریس می شود. بدین منظور متقاضی تحصیل در این کشور باید دارای مهارت و تسلط به زبان فرانسه باشد. متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسه سطح B2 باشد. اگر متقاضی فاقد این مدرک باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان فرانسه شرکت کند که در کالج های این کشور برگزار می شود و پس از کسب نمره لازم تحصیل در این رشته دندانپزشکی این کشور را آغاز کند. متقاضی می تواند قبل از اقدام برای پذیرش در دانشگاه فرانسه در کشور خود در دوره های زبان فرانسه شرکت کند و مدرک مهارت زبان فرانسه را دریافت کند. متقاضیان تحصیل در رشته های انگلیسی زبان نیز باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس ۶ باشند. ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، نیاز به فراگیری زبان فرانسه ندارند. البته دانشجویان برای زندگی و تحصیل در کشور فرانسه و تعامل و ارتباط با مردم فرانسوی زبان این کشور چاره ای در یادگیری این زبان ندارند.

4- شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور فرانسه را دارند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. اگر متقاضی قصد اقامت بیشتر از ۶ ماه در فرانسه را داشته باشد؛ باید ویزای تحصیلی بلندمدت را اخذ نماید. ویزای تحصیلی بلندمدت در تمام مدت تحصیل دانشجو در دانشگاه معتبر است. برای دریافت این ویزا که VLTTS نامیده می شود، دانشجویان باید به اداره مهاجرت فرانسه در کشور فرانسه مراجعه کرده و برای این ویزا ثبت نام کند. دانشجو به منظور تائید این ویزا باید معاینه های پزشکی را نیز انجام دهد.متقاضیان خارجی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه را دارند، اگر ملیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا را داشته باشند؛ نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. تنها کاری که این دانشجویان می توانند انجام دهند این است که درخواست تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی فرانسه را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. اما اگر متقاضیان خارجی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه ملیتی غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا داشته باشند، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارند و برای این مهم باید از طریق کنسولگری فرانسه اقدام کنند.دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی فرانسه در مدت سال اول تحصیل خود باید ویزای خود را به منظور مشخص شدن وضعیت اقامتی قانونی خود به مسولان نشان دهند. از سال دوم به بعد باید برای مجوز اقامت درخواست دهند. پزشکانی که مدرک تحصیلی دوره پزشکی خود را در کشوری به جز فرانسه اخذ کرده اند و قصد تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی را دارند، باید به سفارت فرانسه مراجعه کرده و برای تحصیل در دوره های DFMS( دوره تحصیلات تخصصی) و یا دوره های DFMSA( دوره تحصیلات تکمیلی) ثبت نام کنند. به سفارت فرانسه در کشور ایران تحویل دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:ارائه کپی مدارک تحصیلی دانشگاهی ترجمه شده از دیپلم به بالاارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاهارائه رزومه تحصیلی و علمیارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسهارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا در حدود ۱۰۰ یوروارائه فرم تکمیل شده OFIIارائه حساب بانکی فرانسوی با اعتبار ۶۱۵ یورو برای هر ترم تحصیلی فرانسهارائه پاسپورت با اعتبار ۳ ماهارائه ۵کپی از صفحه اول پاسپورتارائه کپی بلیط سفر به فرانسهارائه گواهی اجاره محل اقامت و یا رزرواسیون هتلارائه ۳ قطعه عکس در اندازه پاسپورت ارائه توصیه نامه همکاری امور فرهنگی فرانسه در جهت تائید نمره های زبان فرانسه متقاضی

5- دانشگاه های برتر دندانپزشکی فرانسه را نام ببرید؟

دانشگاه های کشور فرانسه همواره در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های دانشگاه های جهان(QS) دارای رتبه های برتر می باشد. ۱۶ دانشگاه این کشور در رنکینگ های جهانی در رتبه ۴۰۰ قرار دارند. از برترین دانشگاه های فرانسه که دارای رنکینگ های جهانی می باشند، می توان به این چند دانشگاه اشاره کرد:دانشگاه ENS پاریساین دانشگاه اخیرا رتبه نخست دانشگاه های برتر فرانسه را کسب کرده است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است که افرادی مهمی چون میشل فوکو و ژاک دریدا و دانشمندان فراوانی از آن فارغ تحصیل شده اند.دانشگاه Ecole Polytechnique این دانشگاه که از برترین دانشگاه های فرانسه محسوب می شود، در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های جهان رتبه ۵۹ را از آن خود کرده است. در این دانشگاه در حدود ۴۶۰۰ دانشجو تحصیل می کنند.دانشگاه UPMCاین دانشگاه که در حال حاضر بزرگترین موسسه علمی و پزشکی و دانشگاه پزشکی در فرانسه است، در رنکینگ و رتبه بندی جهانی رتبه ۱۳۱ را کسب کرده است. در حدود ۲۰ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

6- دانشگاه های معتبر و ارزان دندانپزشکی فرانسه را نام ببرید؟

از میان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر فرانسه که مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند، دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

دانشگاه دکارت پاریساین دانشگاه دولتی یکی از شعبه های دانشگاه بزرگ پاریس محسوب می شود. این دانشگاه پردیس دانشگاه پزشکی سوربن را نیز شامل می شود. دانشجویان به منظور ورود به این دانشگاه بر اساس معدل دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی انتخاب می شوند.دانشگاه پیر و ماری کوری این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور فرانسه است، در سال ۱۱۵۰در شهر پاریس تاسیس شد. در این دانشگاه دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است. زبان تحصیل رشته های پزشکی این دانشگاه زبان فرانسه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه ۳۵۰ یورو می باشد.
دانشگاه اکس مارسی این دانشگاه که در سال ۱۴۰۹ تاسیس شد، از جمله دانشگاه های دولتی بر مبنای تحقیق و پژوهش است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه در میان دانشگاه های کشورهای فرانسوی زبان است. در حدود ۷۰.۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است.دانشگاه استراسبورگ این دانشگاه که بزرگترین دانشگاه فرانسه است، در سال ۱۵۳۸ تاسیس شده است. زبان تدریس در دوره پزشکی این دانشگاه زبان فرانسه است. از آن جا که استراسبورگ شهری دانشجویی است، هزینه های زندگی در این شهر به نسبت شهرهای دیگر فرانسه کمتر است.دانشگاه لیون کلود برنارد این دانشگاه که یکی از دانشگاه های دولتی لیون است، در سال ۱۸۰۹ تاسیس شده است. این دانشگاه در شهر ویوربن قرار دارد. دانشجویان در رشته های پزشکی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. معیار پذیرش این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی است. دانشگاه های ارزان دندانپزشکی فرانسه:دانشگاه علوم و تکنولوژی فرانسه. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۲۷۰یورو است.دانشگاه دو ماین. هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۵۰۰ یورو است.دانشگاه مرکزی اکو نانتز. هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۴۵۰ یورو است.دانشگاه گرنوبل. هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه در حدود سالانه ۱۰۰۰یورو است.

7- مزایای تحصیل دندانپزشکی فرانسه چیست؟

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه از تحصیل در این کشور اروپایی توسعه یافته و شگفت از مزیت هایی برخوردار می شوند. از جمله مزایای مهم تحصیل دندانپزشکی در این کشور موارد زیر را می توان ذکر کرد:پایین بودن شهریه های تحصیلی دندانپزشکی فرانسه معتبر بودن دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی در حین تحصیلات امکان اشتغال و کار در بهترین کشورهای دنیاامکان تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسه بالا بودن سطح و سواد علمی فارغ تحصیل امکان زندگی در یک کشور اروپایی فوق العادهامکان تحصیل در بهترین سیستم آموزشی دانشگاهی جهانفرصت یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم و زبان کشور فرانسهامکان تحصیل رایگان دندانپزشکی فرانسهاستفاده از بورسیه های دانشجویی دندانپزشکی فرانسهاستفاده از کمک هزینه های دانشجویی امکان دریافت مجوز کار دانشجویی در حین تحصیلاستفاده از کمک هزینه محل اقامت دانشجوییتخفیف های دانشجویی با کارت دانشجوییتسلط و مهارت به زبان فرانسوی امکان شرکت در دوره های آمادگی زبان فرانسه در کالج های فرانسهامکان رفت و آمد و سفر به کشورهای اروپاییامکان کار و تحصیل و اقامت در کشورهای حوزه شینگنامکان استفاده از بیمه های دانشجوییپایین بودن هزینه های تحصیل دندانپزشکیامکان استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاهامکان کار و اشتغال در فرانسه پس از تمام شدن دوره تحصیلی دندانپزشکی زندگی و تحصیل در کشوری با تنوع فرهنگی بسیار زیادفرصت تحقیق و پژوهش علمی در فرانسهرضایتمندی دانشجویان بین المللی از تحصیل و زندگی در فرانسه( از هر ۱۰ دانشجوی بین الملل ۹ نفر آن ها این کشور را یک کشور بی نظیر و ایده آل برای تحصیل می دانند.)

8- هزینه های زندگی در فرانسه چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فرانسه بر اساس شهر انتخابی و شیوه زندگی و الگوی مصرف متفاوت است. البته کشور فرانسه و به ویژه شهر پاریس از گران ترین شهرهای جهان برای اقامت و زندگی محسوب می شود. متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در کشور فرانسه سالانه در حدود ۷۵۰۰ یورو است. البته هزینه اجاره خانه و مسکن دانشجویی نیز که در حدود ۱۲۰ یورو می باشد، در این میزان هزینه لحاظ شده است. متوسط هزینه زندگی دانشجویان در شهر پاریس در حدود ۱۱۰۰ یورو می باشد که این میزان در شهرهای کوچک تر به مراتب کاهش می یابد. متوسط هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر فرانسه در حدود ۵۶۰ یورو تا ۸۵۰ یورو می باشد. البته دانشجویانی که در پاریس تحصیل می کنند نیز می توانند با استفاده از خوابگاه های دانشجویی، کمک هزینه های تحصیلی فراوان دانشجویی و با مدیریت مالی مناسب هزینه های زندگی خود را تامین کنند. دانشجویان در حین تحصیل می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت دانشجویی بپردازند. دانشجویان زیر ۲۰ سال نیازی به پرداخت هزینه های بیمه های درمانی فرانسه ندارند و برای این افراد بیمه های درمانی رایگاه می باشد.
دانشجویان بالاتر از ۲۰ سال باید سالانه در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو برای بیمه خود بپردازند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته اند که وزارت امور خارجه و سفارت فرانسه در کشور متقاضی مسول ارائه این بورسیه ها هستند. برخی از دانشگاه های فرانسه به هنگام پذیرش دانشجویان، به برخی از دانشجویان که حداکثر۳۰ سال داشته باشند کمک هزینه ای در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو برای مدت یک سال پرداخت می کنند.

9- هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه چقدر است؟

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور فرانسه همانند رشته پزشکی می توانند از تحصیل رایگان برخوردار شوند. علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در کشور فرانسه، تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور بسیار مقرون به صرفه و ارزان و تاحدودی رایگان می باشد. دانشجویان برخی از دانشگاه های دولتی دندانپزشکی فرانسه علاوه بر رایگان بودن تحصیل می توانند در سال های آخر تحصیل خود حقوق ماهانه نیز دریافت کنند. در واقع جمع این امتیازها و ویژگی ها است که کشور فرانسه را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تبدیل کرده است.متوسط هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های فرانسه سالانه در حدود ۴۰۰ یورو است که برای یک سال تحصیلی رشته دندانپزشکی مبلغ جزئی محسوب می شود. البته هزینه دانشگاه های خصوصی فرانسه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی سالانه مبلغی در حدود ۲۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو می باشد. هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دوره دندانپزشکی فرانسه سالانه در حدود ۱۲۰ یورو است. متوسط هزینه اقامت در شهر پاریس برای دانشجویان دندانپزشکی ماهانه درحدود ۱۱۰۰ یورو می باشد. البته متقاضی برای زندگی و اقامت در شهرهای کوچک فرانسه به مقدار بسیار کمتری نیاز دارد.

10- اهمیت رشته دندانپزشکی فرانسه چیست؟

رشته دندانپزشکی فرانسه در سرتاسر جهان متقاضیان و علاقمندان فراوانی دارد، که این امر به واسطه بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و اعتبار بالای مدارک علمی صادر شده این رشته ها و همچنین قرار داشتن دانشگاه های این کشور در فهرست برترین های دانشگاه های جهان می باشد. دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه های زیر ۵۰۰ می باشند. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این کشور با دیگر کشورهای جهان متفاوت است و یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی افراد به این کشور تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این کشور است. کشور فرانسه شرایط خاصی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که خواستار تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان فرانسه می باشند. بر این اساس ارجحیت دانشگاه های فرانسه برای پذیرش دانشجویان، بر طبق علاقمندی این دانشجویان به تحصیل به زبان فرانسه است. کمپس فرانسه که به عنوان مسول ارتقا آموزش عالی فرانسه و استقبال از دانشجویان بین المللی محسوب می شود، تحت حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش عالی فرانسه قرار دارد. در واقع وزارت آموزش عالی فرانسه به منظور تحصیل دانشجویان برتر در دانشگاه های این کشور خدمات ویژه ای ارائه می کند. در صورتی که واجد شرایط پذیرش در دانشگاه های فرانسه هستید؛ این دانشگاه ها از برترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند و مدارک آن ها در تمامی کشورهای جهان دارای اعتبار و ارزش ویژه ای است. در سال تحصیلی ۲۰۱۶ در حدود ۱۸۳۸ دانشجوی ایرانی در کشور فرانسه به تحصیل پرداختند که تا سال ۲۰۱۸ این تعداد دوبرابر شد. سیستم آموزشی این کشور همانند سیستم آموزشی ایران است، دوره کارشناسی ۳ تا ۴ سال، دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و دوره دکترا ۳ سال. تحصیل در دانشگاه های فرانسه در همه مقاطع تحصیلی تا قبل از سال ۲۰۱۹ رایگان بود، اما پس از این سال شهریه اندکی از دانشجویان دریافت می شود.

11- آیا متقاضیان پس از فارغ تحصیلی از دندانپزشکی فرانسه می توانند در این کشور کار کنند؟

دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دوره دندانپزشکی فرانسه می توانند در سال ششم یا دوره سوم تحصیل دندانپزشکیDES در آزمون شرکت کنند و پس از دریافت مجوز کار با نظارت یک دندانپزشک مجرب به کار در مطب خصوصی و یا کلینک ها و بیمارستان های کشور فرانسه بپردازند. اگر دانشجویی دوره دندانپزشکی خود را در کشور دیگری گذرانده باشد و قصد کار و اشتغال در کشور فرانسه را داشته باشد، باید در آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی فرانسه شرکت کند. دارا بودن مهارت و تسلط به زبان فرانسه نیز برای متقاضیان الزامی می باشد. متقاضی پس از پذیرش در آزمون معادل سازی می تواند مجوز رسمی کار در این کشور را از وزارت خانه این کشور دریافت کند و فعالیت حرفه ای خود را در این کشور شروع کند. دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد در فرانسه محسوب می شود. درآمد سالانه یک دندانپزشک در کشور فرانسه در حدود ۱۰۶.۰۲۵ یورو می باشد. به طور کلی حوزه کاری دندانپزشکان در فرانسه عمل های جراحی دهان، ترمیم شکاف فک، ترمیم لثه، طراحی پروتز دندان، درمان حفره های دهانی، درمان آبسه دندان، تخلیه ریشه کانال و تجویز داروهای خوراکی می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری