درخواست برای بورس تحصیلی ترکیه

درخواست برای بورس تحصیلی ترکیه

ترکیه درب دانشگاه های خود را برای دانش آموزان بین المللی از سراسر جهان از طریق ارائه بورس تحصیلی باز می کند. درخواست برای بورس تحصیلی ترکیه با امکانات و تحصیلات عالی در دانشگاه های واجد شرایط ترکیه به شما کمک خواهد کرد تا دیدگاه های جدیدی را بدست آورید و توانایی های شما را یک قدم جلوتر از دیگران حرکت می دهد.

شرایط درخواست برای بورس تحصیلی ترکیه

بورس تحصیلی در ترکیه غیر قابل استرداد است و فقط برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود که در سطح تحصیلات عالی تحصیل خواهند کرد هدف از این بورس تحصیلی، بهبود درک متقابل از کشورهای دیگر و کمک به بهره وری از اطلاعات جهانی است. ترکیه بورس تحصیلی را برای دانش آموزان برجسته بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر تركیه ارائه می دهد بورس تحصیلی شامل:

  • پرداختی ماهانه (700 لیر دانشجوی کارشناسی/ 950 لیرکارشناسی ارشد/ 1400 لیر دکترا)
  • هزینه تحصیلات تکمیلی
  • 1سال دوره زبان ترکی
  • مسکن رایگان
  • یک بلیط پرواز بازگشت
  • بیمه سلامت

بورسیه تحصیلی ترکیه

درخواست بورس تحصیل در ترکیه فقط از طریق وب سایت تحصیلی ترکیه پذیرفته می شود درخواست بورس را می توان در 6 زبان ترکی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و بوسنی ارائه کرد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در ترکیه هستند، دانشگاه ها با پذیرش دانش آموزانی با مهارت های ویژه تحصیلی مانند هنرهای زیبا، آکادمی ورزشی و هنر های زیبا می توانند برای بورسیه های تحصیلی هنر و ورزش درخواست دهند.درخواست برای بورس تحصیلی ترکیه

در فرم درخواست متقاضیان می توانند دانشگاه یا دپارتمان مورد نظرشان را انتخاب کنند. تمام اخبار مربوط به برنامه های کمک هزینه تحصیلی از وب سایت تحصیلات تکمیلی ترکیه اعلام می شود متقاضیان باید مجوز، گواهینامه یا سند معادل آن را به صورت ملی یا بین المللی که نشان دهنده شایستگی متقاضی ونشان دهنده دستاوردهای گذشته وی برای برنامه بورس تحصیلی ورزشی است را کسب کرده باشند.

بورس تحصیلی هنر در ترکیه

برای برنامه های بورس تحصیلی هنر، کاندیداها باید مجوز، گواهینامه یا سند معادل ملی یا بین المللی کسب کنند که صلاحیت متقاضی و دستاوردهای گذشته خود را نشان می دهد. علاوه بر این، نسخه صوتی/ یا تصویری (نمونه کارها) از آثار تولید شده و یا انجام شده توسط متقاضی باید در برنامه گنجانده شده باشد برای هر دو برنامه، انتظار می رود که متقاضیان علاقه مند نمایش تجربیات گذشته در زمینه مورد درخواستشان باشند، که البته باید ثابت شود تمام متقاضیان برنده برنامه های بورس تحصیلی هنر و ورزش که مهارت زبان ترکی ندارند.

تحصیل در ترکیه

برای یک سال تحصیلی در دانشگاه های ترکیه زبان ترکی را آموزش خواهند دید در طی این دوره ی یک ساله، تمام داوطلبان باید تا پایان سال تحصیلی حداقل به یکی از دانشگاه ها و ادارات پذیرفته شده در برنامه راه یابند، این مسئولیت متقاضیان برای آماده شدن برای امتحان دادن و پذیرفته شدن است. توجه داشته باشید که نامزدهای برنده مستقیما در یک دانشگاه قرار نمی گیرند. برنامه های بورس تحصیلی هنر و ورزش بستگی به امتحان پذیرش متقاضیان انتخابی دانشگاه ها و ادارات و برنامه ای که انتخاب کرده اند دارد. مدت زمان تحصیلی برای دوره زبان ترکی یک ساله است.

اگر شما متقاضی جهت کسب اطلاعات کامل تر در خصوص تحصیل و هزینه زندگی در ترکیه هستید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با مشاورین ارشد حقوقی این موسسه، مشورت کنید.

مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. سلام من دانشجوي ترم ٤ مهندسي مواد گرايش صنعتي هستم ( با معدل ١٥ )و قصد كاملا جدي براي بورس دانشگاه استانبول را دارم( براي ادامه تحصيل در مقطع ارشد) و كلاساي ازمون تؤمر هم شروع كردم(زبان تركي هم تا حدي مسلط هستم) دقيق ميخوام بدونم بعد از گرفتن اين مدرك چيكار بايد بكنم ك بورس اين دانشگاه بشم ؟؟؟؟ ممنون ميشم كمكم كنيد??

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی باید در آزمون ورود شرکت کرده و نمره خوبی را دریافت نمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      سوابق تحصیلی و آخرین مدارک خود را به همراه رزومه برای ما ارسال کنید تا ضمن بررسی، نتایج ارزیابی برای شما مشخص کند که از چه طریقی می توانید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری