دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2019 – 2018

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2019 - 2018

تحصیل در ترکیه می تواند به دلایلی چون نزدیکی و سهولت در رفت و آمد دانشجو و والدین ، هزینه ی تحصیل بسیار پایین ، اعتبار مدرک فارغ التحصیلان در سطح بین المللی ، برخورداری از سطح علمی بالای دانشگاه و امکانات رفاهی عالی و …گزینه ی بسیار مناسبی برای ادامه ی تحصیل باشد. در ادامه مقاله به برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2019 – 2018 اشاره شده است.

تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه ۲۰۱۸-۲۰۱۹

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بین 1000 الی 2000 دلار می باشد .تحصیل در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی و بدون مدرک زبان امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند قبل از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه در دوره های کالج قبل از دانشگاه حضور یابند تا خود را برای آزمون آماده سازند. طبق آخرین لیست اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر 6 دانشگاه در ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشد که در زیر اسامی آنها آورده شده است :

  • Koc university
  • hacettepe university
  • Istanbul university
  • Ankara university
  • ege university
  • ataturk university

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

دانشگاه خصوصی کوچ با هزینه تقریبی سالانه 85 میلیون تومان رشته ی پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد . تحصیل پزشکی دانشگاه حاجت تپه ترکیه با هزینه تقریبی 5 میلیون تومان در سال رشته های ، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

 

  • دانشگاه دولتی اژه با هزینه ی تقریبی 10 میلیون تومان در سال جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهد .
  • دانشگاه دولتی استانبول با هزینه ی تقریبی 7 میلیون تومان در سال رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و دارو سازی را به زبان ترکی ارائه می دهد .
  • دانشگاه دولتی آنکارا با هزینه ی تقریبی 10 تا 15 میلیون تومان در سال رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و دارو سازی را به زبان های انگلیسی و  ترکی ارائه می دهد .
  • دانشگاه دولتی آتاتورک با هزینه ی تقریبی 10 میلیون تومان در سال رشته های پزشکی ، دندانپزشکی  را به زبان ترکی ارائه می دهد .

ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) شما را از هزینه تحصیل پزشکی ترکیه و همچنین هزینه زندگی در ترکیه به صورت کامل آشنا می کنیم پس با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

13 پاسخ

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون شرایط گرفتن بورسیه چیه؟ اصلا ترکیه بورس میکنه؟ من معدل و مدرک زبان مورد نیاز رو دارم تا جایی که اطلاع دارم بر اساس معدل هم دانشگاه هایی هستن که برای دندانپزشکی میگیرن آیا مدرکشون رو ایران قبول داره؟ واینکه زمان ثبت نام کی هست؟؟ من راهم دوره نمیتونم برای مشاوره حضوری خدمت برسم اگر لطف کنید توضیح بدین ممنون میشم

    1. سلام وقتتون بخیر
      اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه ملزم به شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آزمون است. هر دانشگاه دولتی در ترکیه تاریخ آزمون مربوط به خود را دارد؛ باید در ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  2. سلام من دانش آموز سال دوازدهم تجربی ام. من میخوام در امتحانات yos امسال تو اردیبهشت شرکت کنم . سوالم اینه که آیا بدون دیپلم ثبت نام میشه کرد؟
    دوما اینکه من خدمت سربازی نرفتم و پایان خدمت ندارم میتونم برم اونور؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای شرکت در آزمون نیاز به دیپلم و یا گواهی موقت اتمام تحصیلات خود دارید. همچنین در نظر داشته باشید که برای خروج از کشور باید نامه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت ارائه دهید.

    1. با سلام
      متاسفانه امسال مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته است.

  3. در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه های کاتب چلبی ازمیر و سلیمان دمیرل نیز مورد تایید برای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ واقع شده‌اند.

  4. باسلام خسته نباشید
    دانشگاه های ترکیه پنجاه درصد تخفیف دارن برای ترک زبانای ایران؟

    1. سلام ممنون،
      طبق اطلاعات ما قبلا اینچنین شرایطی وجود داشت، اما اکنون این قانون لغو شده و تغییرات جدیدی رخ نداده است.

  5. سلام‌ خسته نباشید من حدود ۴ ماه است در دانشگاه ژنگژو چین رشته دندانپزشکی می خونم می خواستم ببینم میتونم برای سال بعد واسه یکی از دانشگاه اای مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه انتقالی بگیرم؟اگه راهنماییم کنیدممنون میشم

    1. سلام برای انتقالی گرفتن و تطبیق واحد ابتدا بایستی دانشگاه هدف را مشخص کنید و شرایط پذیرش آن را بررسی کنید. و در صورتی که امکان انتقالی وجود داشته باشد، روال قانونی را از سرگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری