دانشگاه فوسکاری ونیز ایتالیا

دانشگاه فوسکاری ونیز ایتالیا

دانشگاه فوسکاری اولین موسسه ایتالیایی بود که آموزش پیشرفته کسب و کار و اقتصاد را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه داد. دفتر مرکزی دانشگاه همچنان در قصر زادگاه گوتیک “ولتا د کانال” در قلب ونیز می باشد. این دانشگاه چهار رشته را جهت تحصیل در ایتالیا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در ادامه مطلب به رشته های ذکر شده و روش های اخذ پذیرش از این دانشگاه معروف ایتالیایی می پردازیم. با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه فوسکاری ایتالیا

دانشگاه فوسکاری ونیز در سال 1868 در یک کاخ گوتیک تاسیس شد به همین علت نام این دانشگاه با الهام از نحوه معماری ساختمان فوسکاری نامیده شد. این دانشگاه در ونیز مرکزی و در حوضه کانال گراند واقع شده است. دانشجویانی که به اندازه کافی خوش شانس باشند که موفق به تحصیل در این دانشگاه شوند، از یکی از زیباترین مناطق در دنیا بهره مند خواهند شد و آن شهر روی آب و افسانه ای ونیز است که در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. اما تنها لوکیشن این دانشگاه نیست که می تواند برای شما جالب باشد بلکه عملکرد آکادمیک این دانشگاه همواره آن را به یکی از بهترین مناطق برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا تبدیل کرده است

در دانشگاه فوسکاری 8 دپارتمان و 5 مدرسه میان رشته ای وجود دارد و یک مدرسه کارشناسی ارشد نیز از متعلقات این دانشگاه به شمار می رود. به عنوان یک موسسه آموزشی با محوریت علوم انسانی، این دانشگاه همواره به مطالعه فرهنگ های بین المللی پرداخته است و می توان این دوره ها را در دپارتمان مطالعات آسیا و آفریقای شمالی و همچنین دپارتمان زبان شناسی و مطالعات فرهنگی مقایسه ای پیدا کرد.

در بین علومی که در دانشگاه فوسکاری ونیز تدریس می شوند می توان به دپارتمان علوم مولکولی اشاره کرده که علوم سنتی متعددی را با یکدیگر تاکید کرده و تمرکز اصلی خود را بر بیوتکنولوژی و منابع تجدید پذیر انرژی منعطف کرده است.

دانشگاه فوسکاری همچنین یک کالج بین المللی همراه با خوابگاه در جزیره سان سرولو و در میان مرداب ونیز دارد. دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل می پردازند علاوه بر یادگیری رشته تحصیلی خود در خود کالج بین المللی میتوانند در فعالیت های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی نیز شرکت نمایند. اولین دوره تحصیلی یعنی مقطع کارشناسی در رشته های فلسفه، مطالعات بین المللی و اقتصاد به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

از میان افراد مشهوری که از دانشگاه فوسکاری فارغ التحصیل شده اند می توان از بیزینس من میلیاردر، Giuseppe De Longhi و کارگردان اپرا Damiano Michieletto یاد کرد. این دانشگاه وبسایتی دارد که فارغ التحصیلان می توانند با دوستان دانشگاه خود از طریق پروفایل هایشان و خدمات ارسال پیام موجود در این وبسایت ارتباط برقرار کنند و با آنها تماس حاصل کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز

تمامی دانشجویانی که قصد دارند در یکی از رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه فوسکاری به تحصیل مشغول شوند می بایست مدرک تسلط به زبان انگلیسی در سطح B1 یا بالاتر داشته باشند. در صورتی که مدرکی دارید که به واسطه آن تسلط خود به زبان را اثبات کنید یا در در صورتی که در آزمون زبان CLA پذیرفته نشوید، می بایست مدرک OFA یا مدرک اضافی زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه دهید. این مدرک می بایست تا 30 سپتامبر سال بعد از ثبت نام شما به دانشگاه تحویل داده شود. پس از این تاریخ از شرکت شما در امتحانات تان جلوگیری میشود تا زمانی که مدرک خود را تحویل دهید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فوسکاری ونیز

مدارک دیپلم دبیرستان

داشتن دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی: این اصل از طریق یک گواهی معتبر و یا یک مصاحبه زبان آنلاین از طریق اسکایپ مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدرک مرتبطی در مقطع کارشناسی یا هر مقطع دیگری که مطابق و معادل آن به شمار رود داشته باشید. به عنوان بخشی از شرایط ورودی می بایست هنگام انتخاب رشته تحصیلی مد نظر خود مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  1. کارت شناسایی
  2. ریز نمرات آکادمیک آخرین مقطع تحصیلی
  3. فرم درخواست پذیرش دانشگاه
  4. نامه ارجاع
  5. اظهارنامه فردی
  6. مدرک تسلط به زبان ( انگلیسی یا ایتالیایی، بسته به رشته تحصیلی مد نظر)

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته ها ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی در حداقل سطح B2 برای تمامی افراد لازم است. ارزیابی میزان توانمندی شما در زبان بسته به رشته مد نظرتان خواهد داشت. این مدرک را میبایست در روز نام نویسی در دانشگاه یا قبل از اخذ مدرک خود ارائه دهید. برای کسب اطلاعات در خصوص اینکه رشته تحصیلی مد نظر شما زیرشاخه کدام یک از این دو مورد است ( ارائه مدرک زبان انگلیسی در زمان ثبت نام یا پس از آن) می توانید وبسایت کارشناسی ارشد رشته مورد نظر را بررسی فرمایید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه فوسکاری ونیز

سیستم رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های دنیا، Times Higher Education، در سال 2019 بیش از 1250 دانشگاه را در برمیگیرد و این آمار آن را به بزرگترین جدول رتبه بندی بین المللی تا به امروز تبدیل کرده است.

این سیستم رتبه بندی تنها جدولیست که عملکرد دانشگاه ها و موسسات پژوهشی دنیا را در زمینه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، تبادل دانش و چشم انداز بین المللی مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است. این وبسایت از 13 شاخص برای ارزیابی عملکرد دانشگاه استفاده کرده است تا بتواند متعادل ترین و قابل استناد ترین مقایسه، که مورد اعتماد دانشجویان، کادر دانشگاهی، رهبران دانشگاه، صنایع و دولت قرار گیرد را فراهم کند.

محاسبه این رنکینگ ها در سال 2019 توسط سازمان خدمات حرفه ای PricewaterhouseCoopers یا PwC صورت گرفته است و این باعث شده است که این رتبه بندی دقیق ترین، کاملترین و مستقل ترین در نوع خود باشد. در لیست برترین دانشگاه های دنیا در سال 2019، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج برای دومین سال متوالی رتبه نخست را کسب کرده اند.

دانشگاه ییل در حال حاضر برترین دانشگاه در آسیا است و پس از 8 رتبه جا به جایی و رسیدن به رتبه 22مین، این دانشگاه اولین موسسه آموزشی چینی است که با معیارهای امروزی، در قاره آسیا به این مقام دست یافته است ( از سال 2011). به طور کلی کشور چین با بهبود عملکرد خود در بخش تاثیرات مراجع، توانسته است جایگاه خود را تقویت کند.

یکی دیگر از کشورهای آسیایی، کشور ژاپن، با 103 موسسه آموزشی در این سیستم رتبه بندی، از انگلستان با 98 دانشگاه پیشی گرفته است و به عنوان دومین کشوری که بیشترین نماینده را در این رتبه بندی دارد شناخته شده است. کشور فرانسه نیز برای نخستین بار پس از سال 2011، یک نماینده در 50 دانشگاه برتر دنیا دارد. این در حالیست که برخی از برترین دانشگاه های ایتالیا، اسپانیا و کانادا به جایگاه های بهرتی دست یافته اند. به طور کلی در این رتبه بندی 86 کشور معرفی شده اند که کشورهایی مانند عراق، جامائیکا، نپال، تانزانیا و قزاقستان برای نخستین بار به این جدول رنکینگ ورود یافته اند.

  • رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2019: رتبه 601 تا 8000
  • رتبه بندی آموزشی در اروپا در سال 2019: رتبه 151 تا 200

رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز

رشته هایی که زبان تدریس در آنها به انگلیسی است. دانشگاه فوسکاری ونیز برخی از رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد

  • اقتصاد و مدیریت
  • مدیریت تجاری
  • مدیریت دیجیتال
  • اقتصاد و تجارت – اقتصاد، بازارها و دارایی

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

  1. اقتصاد و دارایی – برنامه درسی اقتصاد و برنامه درسی دارایی
  2. توسعه جهانی و کارآفرینی
  3. مدیریت – حسابداری و اقتصاد، مدیریت بین المللی و نوآوری و بازاریابی
  4. زبان ها و فرهنگ ها
  5. روابط بین المللی مقایسه ای
  6. گذر از مدیترانه: در مورد سرمایه گذاری و یکپارچه سازی روابط، این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه ارائه می شود
  7. زبان و ادبیات  اروپایی، آمریکایی و پسا استعماری – واحد های درسی شامل مطالعات انگلیسی و مطالعات آمریکای میشود
  8. زبان ها، اقتصاد و بنیادهای  آسیا و آفریقای شمالی – واحد های درسی زبان و مدیریت
  9. علوم زبان
  10. علوم کامپیوتر
  11. علوم حفاظت و نگهداری و تکنولوژی مراقبت از میراث فرهنگی
  12. علوم محیط – تغییرات محیطی بین المللی
  13. علوم و فناوری زیست شناسی و مواد نانو
  14. شیمی پایدار و فناور – واحد های درسی شیمی پایدار محیطی و فناوری
رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز
رشته های دانشگاه فوسکاری ونیز

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه فوسکاری ونیز

اگر دانشجوی عضو اتحادیه اروپا نیستند و در سال 2019/2020 برای دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد مهاجرت به ایتالیا داشته اید، از شما خواسته می شود تا هزینه های زیر را پرداخت کنید.

دانشجویان کشورهای OECD

اگر دانشجوی شهروند یکی از کشورهای ذکر شده و عضو OECD (به استثنای کشورهای عضو اتحادیه اروپا) هستید: استرالیا، کانادا، شیلی، کره جنوبی، ژاپن، ایسلند، اسرائیل، مکزیک، نروژ، نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا، سوئیس و ترکیه. شما مشمول مالیات مسطح می شوید:

  • 1900 یورو. در صورتی که در دوره کارشناسی ثبت نام کنید
  • 2.100 یورو در صورتی که در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام کنید.

دانشجویان کشورهایی که پیشرفت انسانی کم دارند به صورت سالانه در MIUR مشخص میشوند. اگر دانشجویی هستید که در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اید و دارای تابعیت در یکی از کشورهای با پیشرفت انسانی کم هستید، که در آن لیست سالانه توسط وزارت آموزش و پرورش توسط دانشگاه تحقیقات تایید می شود، مشمول هزینه مسطح به مبلغ 700 یورو برای سال تحصیلی 2019/2020 میشوید.

دانش آموزانی که متعلق به دو دسته اول نیستند:

اگر شما دانشجوی ثبت نامی در برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید که دارای شهروندی یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، که به دو دسته اول تعلق ندارد، در این صورت برای سال تحصیلی 2019/2020 مشمول مالیات مسطح 1200 یورو می باشید.

کلیه مبالغ مندرج در بالا شامل مالیات منطقه ای برای حق تحصیل 169 یورو و همچنین 16 یورو در هزینه تمبر است. اگر شما در سیستم پاره وقت ثبت نام کرده اید، از شما خواسته می شود 65 برابر هزینه مسطح را پرداخت کنید. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا نباشید، مجاز به دریافت درخواست بورسیه منطقه ای هستید که طبق روال و مهلت تعیین شده برای سال تحصیلی 2017/2018 میباشد. بورس تحصیلی بر اساس شایستگی تحصیلی که کلیه دانشجویان ثبت نام شده از آن برخوردار هستند، برای کاهش هزینه ها تعلق میگیرد. کاهش هزینه ها بطور خودکار در آوریل 2020 محاسبه می شوند و بدون نیاز به انجام درخواست خاص، به کل مبلغ اعمال می شود.

این مقاله به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده و امید است توانسته باشیم راهنمای خوبی برای شما ایجاد کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا برای ایرانیان و همچنین قواعد کلی دانشگاه فوسکاری ونیز ایتالیا برای پذیرش دانشجویان بین المللی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری