دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم

یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در ایتالیا، دانشگاه ساپینزا رم می باشد،که در سال 1660، آن را به طور رسمی نام گذاری کردند.پردیس اصلی Sapienza توسط Marcello Piacentini طراحی و در سال 1935 افتتاح شد، که بزرگترین در اروپا است.امروزه تمرکز آکادمیک Sapienza بر مهندسی، علوم طبیعی، علوم زیست پزشکی و علوم انسانی است. علاوه بر این، دانشگاه 6 برنامه کارشناسی ارشد (دوره دوم) که کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شود را ارائه می دهد.

تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه Sapienza رم، که در سال 1303 توسط پاپ Boniface VIII تاسیس شده است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و دارای بهترین نتایج در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی است.از زمان تاسیس آن، Sapienza به طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا بازی کرده و به طور مستقیم در تغییرات و تحولات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.Sapienza با ادغام قرن ها سنت،با فعالیت های پیشرفته تحصیلی، تحقیق و نوآوری، آموزش های عالی و فرصت های تحقیقاتی را ارائه می دهد. محوطه اصلی یک شهر واقعی واقع در قلب رم است. دانشگاه Sapienza مکان فوق العاده ای برای دانش آموزان و معلمان از سراسر جهان برای دیدار، تبادل و توسعه ایده ها و فلسفه های جدید است.

دوره های تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم

از 111،602 دانش آموزی که در Sapienza ثبت نام می کنند،می توانند از 350 برنامه تحصیلی (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا) و بیش از 350 دوره تخصصی و حرفه ای بهره ببرد، در حالی که “دانشکده مطالعات پیشرفته” برنامه های افتخاری و آموزش رایگان برای بهترین دانشجویان خود را اجرا می کند.Sapienza دارای 11 دانشکده، 63 بخش و مراکز تحقیقاتی مختلف است که سطح بالایی از برتری در باستان شناسی، فیزیک و اخترفیزیک، و همچنین علوم انسانی و میراث فرهنگی، مطالعات محیط زیست، فناوری نانو، سلول و ژن درمانی، طراحی و هوا فضا را در اختیار دارد.این دانشگاه در سال 18-2017 رتبه جهانی 213 را کسب کرد .

پذیرش در دانشگاه ساپینزا رم

دانش آموزانی که مایل به تحصیل در ایتالیا در دانشگاه Sapienza هستند باید توجه داشته باشند:

  • مدارک ایتالیایی، مدارک تحصیلی یا دیپلم معادل آن از کشور خارجی باشد.
  • مهارت های زبان یعنی B2 در سطح ایتالیایی داشته باشند.
  • نسبت به درجه ای که انتخاب کرده اید و به زبان انگلیسی تدریس می شود، مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است.
  • تست های پذیرش قبل از ثبت نام دانشجویان انجام می شود، بنابراین دانش آموزان توصیه می شود قبل از شروع برنامه، خود را بیازمایند.
  • فرم درخواست آنلاین باید قبل از  18 ژوئیه ارسال شود و هزینه ثبت نام باید تا 25 جولای پرداخت شود.

زبان در دانشگاه ساپینزا رم

آزمون برای زبان های ایتالیایی برای اقوام غیر شهروندی اتحادیه اروپا که در خارج از کشور زندگی می کنند نیز برگزار می شود.برای پذیرش در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیایی، شما همچنین باید امتحان زبان ایتالیایی را پاس کنید. تاریخ (به طور معمول در ابتدای ماه سپتامبر) برای آزمون زبان ایتالیایی به طور ملی توسط وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه و تحقیقات (MIUR) تعیین می شود. دانش آموزانی که این امتحان را نپذیرفتند قادر به ثبت نام در Sapienza برای یک سال تحصیلی خاص نخواهند بود.حداقل سطح پذیرش زبان: B2، C1، C3 است.شما می توانید از امتحان زبان ایتالیایی با ارائه یک گواهی زبان معاف شوید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ساپینزا رم

داوطلب باید دارای دیپلم دبیرستان یا معادل آکادمیک آن از منابع معتبر بین‌المللی یا کنسولگری یا سفارت ایتالیا باشد. همچنین، داوطلبان باید در آزمون زبان انگلیسی TOLC-I آنلاین شرکت کنند. این بدین معناست که داوطلب ملزم به شرکت در آزمون است ولی اجباری در مورد کسب نمره قبولی از آزمون به منظور پذیرش را ندارد. لطفاً جهت آگاهی از تاریخ و جلسات آزمون آنلاین TOLC-I به [وبسایت رسمی آن مراجعه نمایید].

تست آنلاین (CISIA (TOLC از آزمون‌های تعیین سطح است که مهارت‌های پذیرشی فرد را ارزیابی می‌کند و در پایگاه‌های آنلاین قابل‌دسترسی است و توسط کنسورتیوم سیستم های دسترسی جامع بین دانشگاهی مدیریت می‌شود. این آزمون یک آزمون منحصرانه است، به گونه‌ای که سوالات برای هر داوطلب جداگانه طراحی می‌شوند و شامل سوالاتی می‌شود از به‌طور خودکار و تصادفی توسط نرم‌افزار ویژه‌ای از بانک داده موسسه انتخاب میشوند.

تمامی آزمون‌های طراحی شده در یک زمینه، دارای سطح دشواری یکسان هستند. هدف این آزمون بررسی و تأیید مهارت‌های روانشناسی و اساسی مورد نیاز داوطلبان جهت تحصیل در رشته‌های مهندسی است. TOLC-I دارای ۵۰ سوال (۲۰ ریاضی، ۱۰ استدلال، ۱۰ علوم، ۱۰ درک شفاهی) بوده و مجموعا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه به طول می‌انجامد. سوالات آزمون تستی و دارای ۳۰ انگلیسی نیز هست و برای پاسخ به این سوالات، ۱۵ دقیقه دیگر به داوطلبان اختصاص داده می‌شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ساپینزا رم
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ساپینزا رم

فرآیند درخواست پذیرش دانشگاه ساپینزا رم

درخواست پذیرش ذولیه را تکمیل نمایید. درخواست ثبت شده دو هفته پس از تاریخ ثبت‌نام بررسی شده و در صورت مثبت بودن، نامه‌ پذیرش اولیه دریافت خواهید کرد.

اگر در مورد ثبت یا انصراف از درخواست شک به خاطر وضعیت خود شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این درخواست اولیه را تکمیل نمایید و مطمئن باشید که این ثبت‌نام رایگان و بسیار آسان است. درخواست‌های ‌ارسالی از طریق ایمیل بررسی نمی‌شوند، بلکه فقط باید از طریق سامانه آنلاین ثبت شوند.

نکات مهم در ثبت درخواست اولیه:

  • مدارک بارگذاری شده باید به زبان انگلیسی باشند.
  • درخواست‌های فاقد مدارک لازم بررسی نخواهد شد.
  • درخواست‌های دارای مدارک غیر معتبر بررسی نخواهد شد.
  • نامه‌های توصیه باید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی باشند.

به محض تکمیل فرم درخواست، از ذخیره کردن و ثبت درخواست خود اطمینان حاصل کنید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه ساپینزا رم

پنجمین رتبه‌بندی سالانه بهترین دانشگاه‌های جهان منتشر شده از سوی خبرگزاری آمریکا به منظور ایجاد سهولت در امر مقایسه دانشگاه‌های بین‌المللی انجام گرفت. با توجه به اینکه تعداد کثیری از دانشجویان تصمیم دارند که در دانشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور وطن خود به تحصیل بپردازند، این رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، که خصوصاً بر سابقه پژوهش آکادمیک و اعتبار کلی تاکید دارد تا سابقه در یک رشته خاص، می‌تواند به داوطلبان در امر مقایسه و انتخاب عاقلانه دانشگاه کمک کند.‌

این لیست همچنین در آگاهی از جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های آمریکایی که خبرگزاری آمریکا حدود ۳۰ سال است رتبه‌بندی می‌کند، به کار می‌رود. دانشگاه‌ها می‌توانند عملکردشان در کشور و منطقه خود را محک بزنند، در عرصه جهانی حضور یابند و دانشگاه‌هایی برای همکاری علمی پیدا کنند.

پنجمین رتبه‌بندی جهانی شامل ۱۲۵۰ موسسه آموزش عالی تغییر یافته از سال گذشته واقع در ۷۵ کشور (۷۴ سال پیش) می‌شود. نخستین گام در تنظیم این لیست رتبه‌بندی که توسط Clarivate Analytics InCities تنظیم می‌شود، به‌وجود آوردن یک استخر داده از ۱۳۷۲ دانشگاهی است که ۱۲۵۰ دانشگاه برتر را تشکیل می‌دادند.

  • رتبه منطقه‌ای ۵۱#
  • رتبه کشوری ۳#

رتبه رشته‌ای:

  1. هنر و علوم انسانی ۱۴۴#
  2. زیست‌شناسی و بیوشیمی ۱۵۱#
  3. شیمی ۱۹۸#
  4. پزشکی ۱۴۱#
  5. علوم کامپیوتر ۱۳۸#
  6. مهندسی ۸۲#
  7. محیط‌زیست/اکولوژی ۲۱۴#
  8. علوم زمین ۱۸۷#
  9. ایمونولوژی ۱۴۸#
  10. علوم مواد و متالورژی ۱۷۶#
  11. ریاضیات ۳۰#
  12. میکروبیولوژی ۱۳۶#
  13. زیست‌شناسی سلولی مولکولی و ژنتیک #۱۹۶

رشته های دانشگاه ساپینزا رم

دانشکده علوم ریاضی، طبیعی و فیزیک شامل بالغ بر ۵۰۰ عضو هیئت علمی، هشت هزار دانشجو و حدود ۲۰۰ مسئول و کارمند اداری و کتابدار می‌شود. طبق آخرین گزارش وضعیت دانشکده های دانشگاه، در حال حاضر دارای شش گروه است و این شش گروه، کانون آموزش و پژوهش به حساب می‌آیند.

دانشکده علوم ریاضی، طبیعی و فیزیک در حال حاضر رشته‌های بسیار متمایز از لحاظ روش‌‌های آموزشی و موضوعات را در کنار هم ارائه می دهد. هر یک از این رشته‌ها، به نوبه خود در حال توسعه‌اند و گستره وسیعی از مطالعه زیست تا طراحی و ساخت ابر کامپیوترها را در برمی‌گیرد. علوم تجربی سعی بر این دارد که پدیده‌های جهان طبیعی را از طریق مشاهده و اجرای آزمایش‌هایی که منجر به تصریح مدل‌های تئوری یا تأیید فرضیات می‌شود، دریابد.

هدف مشترک این حوزه‌ها، جمع‌بندی دانش با استفاده از زبانی قانونمند و شبه‌ریاضی است؛ به طوری که بتوان پدیده‌ها را بر اساس یک روش علمی مطالعه، بررسی و طبقه‌بندی نمود. دانشکده تلاش می‌کند تا پایه‌ها و اقدامات ضروری برای بهبود و تکمیل خدمات ارائه شده به دانشجویان را بهترین نحو ممکن فراهم سازد و همکاری لازم از جانب اساتید و مسئولان اداری نیز برای رفاه حال دانشجویان تامین گردد.

این دانشگاه با عنایت به جایگاه پیشتاز خود در امر پژوهش، از عهده بار سنگین میراث و فرهنگ با آوازه جهانی خود برمی آید. بهترین محققان ما از تداوم رسم و میراث پژوهشی‌مان اطمینان حاصل می‌کنند. مسئولان، کارمندان و کتابداران گرانقدر با انجام وظایف دشوار خود به نحو مطلوب و هدایت پروژه‌های نوآورانه، به یاری دانشجویان و اساتید می‌رسند.  دانشکده علیرغم کاهش های بودجه مستمر، همچنان یکی از دانشکده‌های مرجع و معتبر در رشد علم در ایتالیا جایگاه خود را حفظ کرده است.

  • زیست‌شناسی
  • زیست فناوری (بیوتکنولوژی) چارلز داروین
  • زیست‌شناسی محیطی
  • شیمی
  • فیزیک
  • ریاضی
  • علوم زمین
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم (به زبان ایتالیایی: Sapienza – Universita di Roma) که به طور ساده، ساپینزا یا «دانشگاه رم» نیز نامیده می شود، یک دانشگاه پژوهشی است که در شهر رم ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه که به صورت رسمی با نام Universita degli Studi di Roma La Sapienza شناخته می شود، بیشترین نام نویسی را در میان تمام دانشگاه های اروپا دارد (با در نظر گرفتن دانشگاه های آموزش از راه دور، دانشگاه ساپینزا از این نظر در رتبه سوم قرار می گیرد)؛ دانشگاه ساپینزا همچنین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تاریخ می باشد و در سال 1303 میلادی تاسیس شده است. علاوه بر این، ساپینزا معتبرترین دانشگاه ایتالیا بوده و رتبه اول را در میان دانشگاه های اروپایی دارا می باشد.

هزینه ها بسته به میزان ثروت و دارایی شما متغیر می باشند. در واقع، خانواده هایی که درآمد کمی دارند می توانند تخفیف قابل توجهی بگیرند و هزینه های سالانه این دانشجویان، تنها حدود 350 یورو می باشد. با این وجود، این موضوع به تشریفات اداری بسیار زیادی نیاز دارد و هفته های بسیاری زمان می برد تا دانشجو ISEE مذکور را اخذ نماید. اگر شما تصمیم گرفته اید که روند اخذ ISEE را انجام ندهید (به عنوان مثال به این علت که خانواده ثروتمندی دارید)، هزینه های سالانه در دانشگاه ساپینزا رم حدود 3000 یورو می باشند. در این راستا و همچنین تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری