دانشگاه دوكوز ایلول

دانشگاه دوكوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول در سال1982 در شهر ازمیر تأسیس شد. این مرکز 13 دانشكده، 13 مدرسه عالی، یك مركز آموزش فنون موسیقی و 10 انستیتو تحقیقاتی دارد. بخش های وابسته به دانشگاه دوكوز ایلول در محلات مختلف شهر ازمیر پراكنده شده اند. زبان آموزش تركی است و تعداد 31229 نفر دانشجو و 2282 نفر  کادر علمی آموزشی دارد.

تحصیل در دانشگاه دوكوز ایلول

دانشگاه دوكوز ایلول ترکیه تعداد 14 كتابخانه (متعلق به دانشكده ها، مدارس عالی و انستیتوها) دارد. این كتابخانه ها در خارج از دانشگاه واقع شده اند و بدین لحاظ استفاده از آنها برای كلیه محققان آزاد است. دانشگاه به 748 نشریه ادواری خارجی و 346 نشریه ادواری داخلی مشترك می باشند. دانشجویان می توانند به طور مجانی در آزمایشگاه های رایانه ای آنها آدرس E-mail داشته باشند. هر دانشكده ای علاوه بر یك سالن غذاخوری، یك بوفه نیز دارد. مجتمع خوابگاهی دانشكده تربیت معلم Buca ظرفیت اسكان 552 دانشجوی دختر را دارد. علاوه بر خوابگاه مذكور، خوابگاه های دیگری نیز در inciralti ،Bornova و Buca وجود دارند، كه دانشجویان می توانند در آنجا و خوابگاه های خصوصی اقامت داشته باشند. امكان كرایه منزل نیز وجود دارد.

امکانات دانشگاه دوكوز ایلول

جهت تحصیل در ترکیه دانشگاه دوکوز ایلول دارای باشگاه هایی در زمینه های هنر، موسیقی مردمی ترك، رقص، موزیك می باشد. هر سال جشنواره بازی های مردمی بین المللی را ترتیب می دهد و بدین ترتیب امكان آشنایی و ارتباط دانشجویان با سایر فرهنگ ها فراهم می شود. در مجتمع های دانشگاه دو سالن ورزشی سربسته، 4 میدان ورزشی والیبال، یك سالن ورزشی پرورش اندام، 5 میدان ورزشی بسكتبال، 2 میدان بازی فوتبال و یك محل بازی تنیس وجود دارد. فعالیت های تفریحی دیگر از قبیل كوهنوردی و اسكی نیز از سوی دانشگاه ترتیب داده می شود.

امکانات دانشگاه دوكوز ایلول

خدمات بهداشتی در دانشگاه دوكوز ایلول

خدمات بهداشتی در مركز درمانی، اجتماعی واقع در ساختمان ریاست دانشگاه عرضه می شود. تعداد پزشكان آن 10 نفر است، هزینه بسیار جزئی از دانشجویان مراجعه كننده دریافت می شود. دانشجویان، در صورت لزوم به بیمارستان دانشگاه فرستاده می شوند. هزینه های درمان خانواده دانشجویان نیز توسط واحد خدمات اجتماعی دانشگاه پرداخت می شود.

مضاف بر این، برای تأمین رشد دانشجویان در زمینه های ذهنی و روحی واحد مشاوره روانی نیز در ساختمان ریاست بخش فرهنگ بهداشت و ورزش ایجاد شده است. جهت تحصیل در ترکیه 2018 در دانشكدة تربیت معلم Buca رشته های: زبان آلمانی، رایانه و تكنولوژی های آموزشی، بیولوژی، جغرافیا، علوم پایه، فیزیك، زبان فرانسه، ریاضیات دوره ابتدایی، انگلیسی، شیمی، ریاضیات، پیش دبستانی، مشاوره و راهنمایی، كلاس داری، علوم اجتماعی، تاریخ، زبان و ادبیات تركی، زبان تركی ارائه می شود.

موسسات دانشگاه دوكوز ایلول

در دانشگاه دوكوز ایلول تعدادی از دانشکده ها و همچنین موسساتی وجود دارد که به قرار زیر می باشد:

  • مدرسة عالی مدیریت امور دریایی: عرصه كشتی (به انگلیسی)، مدیریت امور دریایی (به انگلیسی)
  • دانشكدة علوم پایه و ادبیات: علم زبان، فرهنگ و ادبیات آمریكایی، فیزیك، آمار، باستان شناسی، ریاضیات (به انگلیسی)
  • مدرسة عالی درمان فیزیكی
  • دانشكدة هنرهای زیبا: سینما و تلویزیون
  • مدرسة عالی پرستاری
  • دانشكدة حقوق
  • دانشكدة اقتصاد و علوم اداری: اقتصاد كار و روابط صنعتی، اكونومتری، اقتصاد، مدیریت، مدیریت عمومی، مالیه
  • دانشكدة الهیات: الهیات، دبیری فرهنگ دینی و علم اخلاقِ دوره ابتدایی
  • دانشكدة مدیریت: اقتصاد (به انگلیسی)، مدیریت(به انگلیسی)، مدیریت گردشگری (فرانسه – انگلیسی)
  • دانشكدة معماری: برنامه ریزی شهری و منطقه ای
  • دانشكدة مهندسی در رشته های: رایانه، محیط، الكترونیك، صنایع، عمران، معدن، ماشین آلات، فلزات، نساجی
  • دانشكده پزشكی

می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) و گفت و گو با مشاوران ما از هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه به صورت کامل آشنا شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری