دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا دارای امکانات متعددی جهت تحصیل در ایتالیا 2019 نظیر کتابخانه دانشکده، آزمایشگاه زبان، دفتر مطبوعاتی، مرکز اطلاعات دانش آموزان، اداره سقراط اراسموس، یک سرویس پردازش داده و چند سلف است. علاوه بر این، یک مرکز کمک به اشتغال برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی  Desk Imprese  و کارشناسی ارشد و کارآموزی در دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا تنظیم شده است.

درباره دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

دانشگاه رم II که با نام تُر ورگاتا نیز شناخته می شود، دانشگاهی جوان در کشور ایتالیا می باشد که در سال 1982 تاسیس شده است و بسیاری از متقاضیان را علاقه مند به تحصیل در ایتالیا کرده است. این دانشگاه 18 بخش در شش دانشکده اقتصاد، حقوق، مهندسی، انسانی و فلسفه، پزشکی و جراحی و ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی دارد. دانشگاه تورورگاتا علاوه بر تدریس و پژوهش ماموریت دیگری نیز دارد: ترویج و رشد خلاقیت اجتماع بومی. ساختار این دانشگاه با جامعه شهری و کارآفرینان جهت خلق تجارتی نوآورانه که به بهبود زندگی افراد بومی و ایجاد فرصت های شغل برای دانشجویان می انجامد، پیوند خورده است.

با آنکه تعداد کمی از دانشگاه های کشور ایتالیا دارای محوطه دانشگاهی هستند، دانشگاه تورورگاتا دارای 600 هکتار محوطه دانشگاهی گران قیمت است. که این محوطه محل آيانس فضایی ایتالیا و و بیمارستان دانشگاه تورورگاتا می باشد. هدف باغ باتونیک دانشگاه این است که یک دانشکده آموزشی و پژوهشی باشد و همچنین محلی باشد که دانشجویان و کارمندان بتوانند از طبیعت لذت ببرند. از این محوطه برای مشاهده تاثیر اشکال مختلف مهندسی خاک، مدیریت CO2 و منابع انرژی استفاده می شود. همچنین گوشه خوش منظره این محوطه جایگاه مناطق ایده آلی همچون باغ بامبو و باغ عربی می باشد.

یک اتوبوس رایگان برای رفت و آمد بین محوطه دانشگاه و نزدیک ایستگاه قطار وجود دارد. که با این قطار می توان به راحتی به رم سفر کرد.پایتخت ایتالیا به دلیل میراثی که دارد وبه زمان امپراطوری رم بر می گیرد، بی نظیر است.کشور ایتالیا از کلسئوم گرفته تا باسیلیکای سنت پیتر، از قهوه تا پیتزایش دارای جاذبه های بسیار برای حفظ علاقمندی دانشجویان می باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

  • پذیرش

ثبت نام در دانشگاه های کشور ایتالیا تحت قوانین وزارت دانشگاه و تحقیقات ( MIUR ) به همراه وزارت داخلی و وزارت امور خارجه می باشد.

  • شرایط ورود

موافقت های دوجانبه و قرارداد های مخصوصی بین کشور های مختلف وجود دارد.اما به عنوان قانونی کلی، متقاضیان پیش از ارائه درخواست برای یک دوره و مهاجرت به ایتالیا باید حداقل تحصیلات 12 ساله قبل از دانشگاه را به اتمام رسانده باشند. متقاضیان مربوط به کشور هایی که پذیرش در دانشگاه تنها پس از 10 یا 11 سال تحصیل مدرسه ای امکان پذیر است، باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهد در دانشگاه کشور خود شرکت کرده اند و تمام امتحانات مربوط به دو یا یک سال تحصیلی را پشت سر گذاشته اند و اینگونه به مجموع 12 سال تحصیل رسیده اند. به عنوان جایگزین دانشگاه این افراد باید مدرک تحصیل دوره پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. در هر صورت این افراد باید در آزمون ورودی دانشگاه محل زندگیشان ( در صورت وجود ) پذیرفته شده باشند.برای دریافت اطلاعات جزئی تر درباره اعتبار مدارک اخذ شده در خارج به قوانین اداری ( متون ایتالیایی زبان ) مراجعه کنید.

شهروندان اروپایی، افراد مقیم غیر شهروند دارای اجازه اقامت معتبر و بومیان ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین مانند شهروندان ایتالیایی درخواست پذیرششان و مدارک تحصیلات آکادمیک خارجی خود را مستقیما به دانشگاه ارسال می کنند. متقاضیان ساکن کشور های خارج از اتحادیه اروپا باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در محل زندگیشان یک پیش درخواست ارسال نمایند. فارغ التحصیلانی مقاطع ارشد که می خواهند در دوره های دکترا یا مدارس تخصص علوم پزشکی شرکت کنند باید در آزمون رقابتی آن دوره شرکت کنند.

مدارک تحصیلی

زمانی که برای یک دوره دانشگاه درخواست می دهید باید مدارک تحصیلی و دیگر اسناد مربوطه را به همراه تقاضانامه خود ارسال کنید. تمام مدارک تحصیلی باید به طور رسمی به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند و توسط مقامات کشور صادر کننده آن مدرک تایید شوند ( به جز در مواردی که موافقت و قرارداد بین المللی برای استثنائات شکل گرفته است ). هر مدرک تحصیلی باید همراه با گواهینامه مدرک معادل که توسط سفارت ایتالیا در کشور اعطا کننده مدرک صادر شده است، ارائه گردد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

رنکینگ دانشگاه های جهان تایمز هایر 2019 بیش از 1250 دانشگاه را در بر می گیرد. به این ترتیب بزرگترین جدول رتبه بندی تا به امروز توسط این سازمان ایجاد شده است. این رتبه بندی تنها جدول رتبه بندی عملکرد دانشگاه های جهان است که برای قضاوت دانشگاه های متمرکز پژوهشی در مقابل ماموریت اصلی آن ها، تهیه شده است: تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی. این رتبه بندی از 13 شاخص عملکرد که به دقت تنظیم شده اند برای ارائه جامع ترین و متعادل ترین مقایسه قابل اعتماد از سوی دانشجویان، آکادمی های، رئسای دانشگاه ها، صنعت و دولت ها تشکیل شده است.

محاسبه رنکینگ سال 2019 که توسط شرکت خدمات حرفه ای (PricewaterhouseCoopers (PwC انجام گرفته است، این رتبه بندی را به تنها رتبه بندی دانشگاه های جهان که بررسی کامل و موشکافانه مستقلی در این زمینه انجام میدهد، تبدیل کرده است.

رنکینگ تدریس اروپایی 2019 ( European Teaching )

  • 401-500

رنکینگ جهانی دانشگاه 2019 ( World University Ranking )

  • 101-150

رشته های دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

  1. حسابداری و امور مالی
  2. مهندسی هوانوردی و تولید
  3. کشاورزی و جنگلداری
  4. مطالعه آمریکا
  5. آناتومی و فیزیولوژی
  6. مردم شناسی
  7. باستان شناسی
  8. معماری
  9. هنر و طراحی
  10. علوم آوایی و دهانی
  11. علوم زیست شناسی
  12. ساختمان سازی
  13. مطالعات تجارت و مدیریت
  14. مطالعات سلتی
  15. مهندسی شیمی
  16. شیمی
  17. مهندسی عمران
  18. تاریخ کلاسیک و باستان
  19. مطالعات ارتباطات و رسانه
  20. پزشکی تکمیلی
  21. علوم کامپیوتری
  22. مشاوره
  23. نویسندگی خلاقانه
  24. جرم شناسی
  25. دندانپزشکی
  26. درام، رقصو سینمایی
  27. مطالعات شرق و جنوب آسیا
  28. اقتصاد
  29. مهندسی برق و الکترونیک
  30. زبان انگلیسی
  31. مد
  32. فیلم سازی
  33. علوم غذایی
  34. علوم قانونی
  35. زبان فرانسوی
  36. علوم جغرافی و محیطی
  37. زمین شناسی
  38. مهندسی عمومی
  39. زبان آلمانی
  40. تاریخ
  41. تاریخ هنر، معماری و طراحی
  42. مهمانداری، اوقات فراغت و تفریح و گردشگری
  43. زبان ایبری / مطالعات اسپانیایی
  44. زبان ایتالیایی
  45. مدیریت زمین و ملک
  46. حقوق
  47. کتابداری و مدیریت اطلاعات
  48. زبانشناسی
  49. بازاریابی
  50. فناوری مواد
  51. ریاضیات
  52. مهندسی مکانیک
  53. فناوری پزشکی
  54. پزشکی
  55. مطالعات شرق میانه و آفریقا
  56. موسیقی
  57. پرستاری
  58. شغل درمانی
  59. بینایی سنجی، چشم پزشکی و ارتوپدیک
  60. داروشناسی و داروسازی
  61. فلسفه
  62. فیزیک و ستاره شناسی
  63. فیزیوتراپی
  64. اقتصاد
  65. روانشناسی
  66. رباتیک
  67. زبان روسی و اروپای شرقی
  68. سیاست اجتماعی
  69. کار اجتماعی
  70. جامعه شناسی
  71. علوم ورزشی
  72. مطالعات الهیات و مذهبی
  73. برنامه ریزی شهری و روستایی و طراحی منظره
  74. دامپزشکی
  75. کار جوان
رشته های دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا
رشته های دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا

شهریه سال اول دانشجویان غیر اروپایی که والدین آن ها درآمدشان را خارج از اتحادیه اروپا کسب می کنند. شهریه سال اول دانشجویان غیر اروپایی که می خواهند در دانشگاه تورورگاتا در رم ثبت نام کنند بر اساس کشور دانشجو تعیین می گردد و به دو قسط تقسیم می شود: 

  • 15600 یورو به عنوان قسط اول شهریه و 50000 یورو به ازای قسط دوم شهریه برای دانشجویان خارجی مربوط به کشورهای در حال توسعه.
  • 15600 یورو به عنوان قسط اول شهریه به همراه 100000 یورو به ازای قسط دوم شهریه برای تمام دانشجویان غیراروپایی باقیمانده.

با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا جهت تحصیل در دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا به صورت کامل آشنا کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری