داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی

داروسازی پیوند بین علوم انسانی و شیمی است که با توسعه و تولید داروها و تضمین ایمنی بیماران و کیفیت بهینه مواجه است. تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی آنهم در یک زمینه حرفه ای؛ برای شما در نوآوری، سلامت انسان را به ارمغان می آورد و همچنین دانش نظری و عملی در زمینه زیست شناسی، شیمی، داروسازی، فیزیولوژی شناسی، فارماکولوژی و سم شناسی را تقویت می کند. در ادامه مقاله ای از موسسه حقوقی توسعه گران مهر میخوانید که چارچوب تحصیل داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی را برایتان شرح داده است، با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

ایتالیا همواره مرکز فرهنگ و آموزش در اروپا بوده است. موسسات آموزشی متعدد و معتبر در سراسر کشور گواه این موضوع هستند. امروزه چهار دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که  رشته های به زبان انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند:

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه پاویا (Pavia University)
  • دانشگاه پادوا (University of Padova)
  • دانشگاه تورورگاتا در رم (Tor Vergata University in Rome)

دانشگاه های فوق دانشگاه های برتر و سطح بالا هستند که در رنکینگ های جهانی رتبه های بالایی به خود اختصاص داده اند و برای تحصیل در ایتالیا بسیار مناسب هستند. در ایتالیا دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی زیادی  وجود دارد که در آنها دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است و همچنین می توان هزینه ها را بر اساس صلاحیت تحصیلی یا نیاز مالی کمتر کرد. دلایل زیادی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا وجود دارد.

دانشکده ها در سطح جهانی معتبر و مشهورند و هزینه آنها بسیار مقرون به صرفه است . هزینه و شهریه تحصیل در این دانشکده ها در مقایسه با دانشکده های ایالات متحده و یا بسیاری از کشورهای دنیا بسیار کمتر است. در صورت واجد شرایط بودن، هیچ دلیلی برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا وجود ندارد !  در دانشکده های این کشور می توانید در کنار اساتید برجسته ، از آموزش های دقیق و تحصیلات کم هزینه لذت ببرید.

دانشگاه های انگلیسی زبان داروسازی ایتالیا

Scuola Normale Superiore in Pisa:

دانشگاه cuola Normale Superiore di Pisa در سال 1810 توسط حکم ناپلئونی تاسیس شد. این دانشگاه به نسبت کوچک است و تنها حدود 500 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه جز 300 دانشگاه برتر جهان در رشته کشاورزی است و بالاترین امتیاز را در بین تمام دانشگاه های ایتالیایی برای تحقیقات به ازای هر عضو هیئت علمی کسب کرده است. ( 18 امین در جهان)

Scuola Superiore Sant’Anna Pisa:

دانشگاه Scuola Superiore Sant’Anna Pisa رتبه 175 جهانی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال 1987 با ادغام موسسات موجود قبلی تاسیس شده است و عمدتا بر علوم کاربردی متمرکز است. این دانشگاه بخشی از سیستم دانشگاهی پیزا در کنار alongside Scuola Normale Superiore di Pisa و دانشگاه پیزا است.

دانشگاه های انگلیسی زبان داروسازی ایتالیا
دانشگاه های انگلیسی زبان داروسازی ایتالیا

دانشگاه بولونیا (Università di Bologna):

دانشگاه بولونیا رتبه 180 جهانی را در سال 2019 به خود اختصاص داده است . گرچه تاریخ دقیق ساخت این دانشگاه مشخص نیست اما جز اولین دانشگاه های تاسیس شده در ایتالیا به حساب می آید. دانشگاه بولونیا نام خود را به پروسه بولونیا _ پروژه در حال انجام برای ایجاد هماهنگی بیشتر سیستم های آموزشی در سراسر اروپا داده است.

دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome):

دانشگاه ساپینزا رتبه 217 جهانی را به خود اختصاص داده است، در سال 1303 تاسیس شده و  یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا به حساب می آید. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه اروپایی است که 112500 دانشجو دارد و حدود 8300 دانشجوی آن غیر ایتالیایی هستند. فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه از جمله فیزیکدان ذرات و مخترع  Carlo Rubbia برنده 7 جایزه نوبل شده اند .

سایر دانشگاه های انگلیسی زبان داروسازی ایتالیا عبارتند از :

  1. دانشگاه پادوا (Università di Padova ) رتبه 249 جهانی
  2. دانشگاه میلان (Università degli Studi di Milano) رتبه 325 جهانی
  3. دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) رتبه 387 جهانی
  4. دانشگاه پیزا (Università di Pisa) رتبه 422 ر جهانی
  5. دانشگاه ترنتو (Università degli Studi di Trento) رتبه 426 جهانی
  6. دانشگاه فدریکو دوم ناپل (Università degli Studi di Napoli Federico II) رتبه 427   جهانی
  7. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس (Università Cattolica del Sacro Cuore) رتبه 491 جهانی
  8. دانشگاه فلورانس (Università degli Studi di Firenze) رتبه 501- 510   جهانی
  9. دانشگاه تورورگاتا رم (Universitá degli Studi di Roma – Tor Vergata) رتبه 511 -520 جهانی

هزینه تحصیل در داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های عمومی و مدارس دندانپزشکی ایتالیا حدود 400 _ 4000 یورو در سال می باشد. در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی (مجارستان، اسلواکی و غیره) و یا در مدارس پزشکی انگلیس و آمریکا که  باید بیش از 9000 یورو در سال هزینه کرد، تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه های عمومی ایتالیا برای دانشجویان ایتالیایی ، اروپایی و غیر اروپایی یکسان است، زیرا بخشی از بودجه دانشگاه های عمومی توسط دولت تامین می شود.

هزینه های زندگی  ازجمله اجاره مسکن، غذا ، هزینه حمل و نقل و خرید کتاب در هر شهر ایتالیا متفاوت است، اما به طور میانگین هر فرد باید 500 _ 1200 یورو در ماه برای هزینه های زندگی کنار بگذارد. به عنوان یک قاعده کلی، در شهرهای بزرگتر هزینه زندگی بیشتر خواهد بود ، همچنین هزینه زندگی در شهرهای شمالی نسبت به شهرهای جنوبی بیشتر است زیرا شرایط جاده ای بهتر، فرودگاه و خدمات متعدد بیشتری در آنها وجود دارد.

توجه داشته باشید که سال اول هزینه های شما دو برابر است، زیرا در ابتدا باید مبلغی به عنوان ودیعه مسکن ( معمولا مبلغ سه ماه اجاره )  پرداخت و همچنین وسایلی برای منزل خریداری کنید . توصیه می شود دانشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. دانشجویان خارجی و غیر اروپایی می توانند با ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت در ایتالیا به صورت نیمه وقت ( حداکثر 20 ساعت در هفته ) کار کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی

برای دانشجویانی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند ،گزینه هایی برای تامین هزینه های تحصیل آنها وجود دارد. برخی از گزینه های تامین هزینه های تحصیلی:

بورسیه تحصیلی

یکی از گزینه های تامین هزینه های تحصیل ، بورسیه تحصیلی است .بودجه  بورسیه های تحصیلی در ایتالیا توسط دولت تامین و از طریق دفاتر EDiSU که در سراسر کشور وجود دارد ، تهیه می شود. به هر دانشگاه هزاران بورسیه اختصاص داده شده است و بر اساس توان مالی خانواده و دستیابی های تحصیلی دانشجویان اعطا می شود. توجه داشته باشید که داشتن مدرک تحصیلی یک رشته یا تکرار یک سال تحصیلی، به طور اتوماتیک شما را از دریافت بورسیه محروم می کند. حداکثر ارزش هر بورسیه 4800 یورو در سال است و هزینه هایی از جمله غذا، هزینه خوابگاه و شهریه را پوشش می دهد. حتی با دریافت این بورسیه در برخی مواقع حقوق ماهانه نیز به دانشجویان تعلق می گیرد.

کار دانشجویی

دانشجویان خارجی و غیر اروپایی می توانند با ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت در ایتالیا به صورت نیمه وقت ( حداکثر 20 ساعت در هفته ) کار کنند. مشاغل نیمه وقت در بارها ، هتل ها و کافه ها موجود است . اما دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که در سال اول به دلیل دانش کم ایتالیایی، پیدا کردن کار کمی مشکل است. همچنین باید در نظر داشت که در بیشتر شهرهای جنوبی و شهرک های کوچک مشکل بیکاری وجود دارد ، بنابراین در انتخاب شهر مورد نظر به این نکته نیز توجه داشته باشید. دانشگاه ها اغلب به دانشجویان ،مشاغل نیمه وقتی پیشنهاد می دهند. دانشجویان می توانند در کتابخانه ها، آزمایشگاه ها ، دفاتر دانشگاه و یا به عنوان معلم خصوصی و… کار کنند. این مشاغل تنها چند ساعت در هفته است. برای بر سرکار آمدن در این مشاغل باید نمرات بهتری نسبت به سایر دانشجویان داشته باشید و مزایای بیشتری در رزومه شما وجود داشته باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی
شرایط اخذ بورسیه تحصیل داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی

وام

یکی دیگر از گزینه های تامین هزینه های تحصیل و زندگی، اخذ وام دانشجویی است . دانشگاه ها و موسسات وابسته ،به دانشجویان وام هایی که معمولا چند هزار یورو است، اعطا می کنند. توصیه می شود برای حداقل سال اول و دوم به اندازه کافی پول و پس انداز داشته باشید تا با مشکلات مالی مواجه نشوید.

در انتها شاید بپرسید تحصیل و زندگی در ایتالیا چگونه است؟ پاسخ این است که برای گذراندن یک دوره تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا، نیازمند مهارت در مدارک انگلیسی TOEFL، TOEIC، IELTS و Cambridge هستید. اگر سوالات دیگری در زمینه تحصیل و همچنین اقامت ایتالیا داشتید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری