تقلب در سیستم ویزای تحصیلی استرالیا! دولت استرالیا چه خواهد کرد؟

تقلب در سیستم ویزای تحصیلی استرالیا! دولت استرالیا چه خواهد کرد؟

سیستم صدور ویزای دانشجویی استرالیا برای دانشجویان بین المللی دچار مشکلاتی از جمله تقلب و تغییر وضعیت غیرقانونی شده است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم: تقلب در سیستم ویزای تحصیلی استرالیا! دولت استرالیا چه خواهد کرد؟ اگر قصد تحصیل در دانشگاه های استرالیا را دارید و از قوانین ویزای دانشجویی این کشور آشنایی ندارید، مطالعه این مقاله برایتان مفید است.

استرالیا در مورد تقلب در سیستم ویزای دانشجویی اقدام می کند

دولت استرالیا شکافی را در سیستم صدور ویزای دانشجویی بست که به برخی از دانشجویان بین المللی اجازه می داد از “تحصیل قانونی برای تسهیل دسترسی به ویزای کار در استرالیا” تغییر وضعیت (تغییر وضعیت change of status در اصطلاح تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری است) دهند.

اقدام کنونی حول سیاستی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد  COEهای همزمان (تأیید ثبت ‌نام‌ ها) را داشته باشند و تحصیل در مؤسسه های آموزش عالی معتبر و آموزش حرفه‌ ای را به کالج‌ های ارزان و خصوصی انتقال دهند.

تشدید فرآیندهای مهاجرت با بررسی و نظارت بیشتر بر بخش حرفه ای تکمیل می شود تا متصدیان غیراخلاقی را از بین ببرند.

در آینده ای نزدیک دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید ثابت کنند که دارای تمکن مالی بیشتری نسبت به گذشته هستند.

بستن شکاف تقلب

در اطلاعیه 26 آگوست 2023، دولت استرالیا مجموعه ای از اقدامات را برای محافظت از شهرت و جایگاه بخش آموزش بین المللی دانشگاه های استرالیا تعیین کرد که بلافاصله لازم الاجرا است. این اقدامات عبارت اند از:

  • «بستن شکاف» در سیاست مهاجرت به استرالیا که به «دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی اجازه می دهد تا دانشجویان بین المللی را که کمتر از 6 ماه در استرالیا بوده اند را از تحصیل قانونی به ترتیبی که برای تسهیل دسترسی به ویزای کار در استرالیا طراحی شده است، تغییر وضعیت دهند.» این خلأ مربوط به دسترسی دانشجویان بین المللی به COEهای همزمان (تأیید ثبت نام) برای برنامه های دو بخش (آموزش عالی و آموزش حرفه ای VET ) بود. در حال حاضر، دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی دیگر قادر به ایجاد COE های همزمان نیستند. کلر اونیل Clare O’Neil وزیر امور داخلی استرالیا اظهار کرد: “پیام ما روشن است. مهمانی به پایان رسیده، شکاف تقلب‌ ها و روزنه‌ هایی که گریبانگیر این نظام شده است، بسته خواهد شد.”
  • اقدام به افزایش 17 درصدی میزان تمکن مالی که دانشجویان بین ‌المللی باید برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا داشته باشند تا هزینه‌ های بالاتر زندگی در استرالیا را تامین کنند. در حال حاضر میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا حدود 24.505 دلار است. این میزان تمکن مالی بدین منظور تعیین شده است تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل به دلیل مشکلات مالی تحت فشار قرار نخواهند گرفت.
  • اعمال نظارت بیشتر در مورد «گروه های پرخطر» (دانشجویان بین المللی آینده) که تمایل به ارائه حجم بالاتری از مدارک و اسناد تقلبی برای درخواست ویزای تحصیلی کشور استرالیا دارند.
  • با در نظر گرفتن اختیارات بخش 97 قانون خدمات آموزشی برای دانشجویان بین المللی (قانون ESOS ) گواهی تعلیق برای دانشگاه ها و موسسه های آموزشی متخلف صادر شود. گواهی تعلیق به این معنی است که این دانشگاه ها نمی توانند دانشجویان بین المللی را جذب کنند.

این برای اولین بار در تاریخ خواهد بود که دولت استرالیا از اختیارات خود برای تعلیق دانشگاه های این کشور استفاده می کند. تعلیق دانشگاه ها و موسسه های آموزشی متخلف استرالیا به این دلیل است که “در حال حاضر بیش از 200 دانشگاه دارای نرخ ریجکتی ویزا بالاتر از 50٪ هستند.”

در حال حاضر بیش از 200 دانشگاه استرالیا دارای نرخ ریجکتی ویزا بالاتر از 50٪ هستند.

بخش VET با دقت بیشتری نظارت شود

دولت همچنین به سازمان کیفیت مهارت های استرالیا (ASQA) اختیارات بیشتری را برای تنظیم مقررات مدیریت، نظارت و کنترل سازمان های آموزشی ثبت شده (RTO) ارائه خواهد کرد. مدیریت سازمان های آموزشی RTO برای ثبت کسب و کار و فعالیت خود باید از الزامات و شرایط “متقاضی مناسب و دارای شرایط لازم “پیروی کنند. دولت استرالیا می‌ گوید، هدف این است که “اقلیتی از متصدیان و مسئولان را که از دانشجویان سود می ‌برند و استانداردهای آموزشی و تحصیلی شایسته را به دانشجویان ارائه نمی ‌کنند، حذف کنند.”

برندان اوکانر Brendan O’Connor، وزیر مهارت و آموزش استرالیا طی بیانیه ای اظهار کرد:  «این تغییرات نشان دهنده اراده ما برای تقویت یکپارچگی بخش آموزش حرفه ای VET است. 9 شغل از 10 شغل آینده نیاز به مدرک تحصیلی پس از دوران متوسطه دبیرستان دارد و VET یک مسیر مهم برای مشاغل ایمن است. ما متعهد به ارتقا فهم و ادراک از VET هستیم و این گام مهمی برای انجام آن است.

خبر خوب برای دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی با کیفیت

نگرانی فزاینده بخش آموزش بین ‌المللی استرالیا از این جهت است که خلأهای برنامه مهاجرت به استرالیا، دانشجویان غیرواقعی را تشویق به تحصیل در دانشگاه های استرالیا کرده است. یک دانشجوی واقعی برخلاف دانشجوی غیرواقعی کسی است که قصد دارد با داشتن مدرک زبان، سوابق تحصیلی و اسناد مالی نتیجه تحصیلی موفق به دست آورد تا شانس معقولی برای دستیابی به شغل مناسب داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش استرالیا، جیسون کلر Jason Clare درباره تشدید اقدامات مهاجرتی اظهار داشت: “تعداد دانشجویان بین ‌المللی مشغول تحصیل در استرالیا تقریباً به وضعیت قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است. این خبر خوبی است! آموزش و تحصیل بین المللی یک سرمایه ملی فوق العاده ارزشمند است. اما در آموزش بین المللی نیز چالش هایی وجود دارد. همانطور که دانشجویان بین المللی بازگشته اند، برخی از افراد پرمخاطره و بدون اهمیت به درستی کارهایشان که سعی دارند از این دانشجویان سوء استفاده کنند، نیز بازگشته اند. این تغییر باعث می شود که ارائه دهندگان دوره های تحصیلی «دوم» از ثبت نام دانشجویانی که 6 ماه مورد نیاز را در اولین ارائه دهنده دوره تحصیلی نگذرانده اند، خودداری کنند. این امر به تضمین یکپارچگی یکی از بزرگترین صادرات ما (دانشجویان بین المللی) و در عین حال سرکوب عوامل بدخواه کمک می کند.”

“دوره پرش” و “کالج های ارواح”

روندی که دولت استرالیا برای پایان دادن به آن در حال اقدام است، به عنوان “دوره پرش” شناخته می شود: یک دانشجو برای تحصیل در یک برنامه آموزش عالی یا برنامه معتبر VET  ویزای دانشجویی استرالیا را دریافت می کند، اما در نهایت می تواند در یک کالج خصوصی و ارزان قیمت ثبت نام کند. گاهی اوقات دانشجویان حتی در کلاس های مؤسسه های آموزشی نوع دوم شرکت نمی کنند، پدیده ای که گاهی از آن به عنوان “کالج ارواح” یاد می شود. هدف از تحصیل در دوره پرش این است که دانشجو بتواند با فراگیری مهارت های کاری لازم در استرالیا کار کند نه این که قصد خود برای ادامه تحصیل را بیان کند.

“دوره پرش” با توانایی دانشجویان برای دریافت دو COE (تأیید ثبت نام) به جای یکی در یک ویزا، یعنی “ثبت نام همزمان” فعال شده است. دولت استرالیا اعلام کرد که “در نیمه اول سال 2023 در حدود 17.000 ثبت نام همزمان انجام شده که در مقایسه با حدود 10.500 ثبت نام در دوره مشابه در سال 2019 و 2022 افزایش یافته است.

در نیمه اول سال 2023 در حدود 17.000 ثبت نام همزمان در استرالیا انجام شده است.راوی لوچان سینگ Ravi Lochan Singh از Global Reach اظهار کرد که چرا ثبت نام همزمان می تواند در اخبار تحصیل بین المللی کوالا Koala International Education News بسیار مشکل ساز باشد:

“چه اتفاقی باید رخ دهد؟ دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس و مهاجرت به استرالیا اقدام می کند، اما به دنبال تحصیل در مقطع دیپلم در یک موسسه آموزشی حرفه ای خصوصی VET است. ویزای تحصیلی اولیه این دانشجو دارای شرایط 8202 است (که مستلزم آن است که دانشجو در دوره ثبت‌ شده که همان سطح چارچوب مدارک AQF است یا بالاتر از دوره ‌ای که برای آن ویزای خود را دریافت کرده، ثبت نام کند). بنابراین، برای انتقال به مدرک دیپلم در موسسه آموزش حرفه ای خصوصی VET، باید ویزای جدید دریافت کند.

چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ اتفاق در حال رخ دادن این است که وقتی دانشجوی بین المللی در خارج از کشور استرالیا است، یک نماینده سازماندهی و لغو برنامه تحصیلی اصلی و ثبت نام دانشجو در دو برنامه را انجام می دهد: یک دوره دیپلم VET و همچنین یک دوره لیسانس که ممکن است دو سال بعد شروع شود و بنابراین نیاز به دریافت دو COE  (تأیید ثبت نام) نیست. نیازی به آماده کردن مدرک لیسانس با مدرک دیپلم نیست و به همین دلیل، وزارت امور داخلی استرالیا قادر به درخواست ویزای 8202 نیست. PRISMS  نشان دهنده دوره دیپلم فعلی و COE آینده برای مدرک لیسانس است.”

آقای سینگ افزود:

نمایندگان خارج از کشور استرالیا و کالج ‌ها خوب می دانند که اگر دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی مقطع دیپلم اقدام کند، روند صدور ویزا بسیار آسان ‌تر می شود. دانشجویی که قطعاً از دریافت ویزای دانشجویی استرالیا از یک کشور دیگر ریجکت می شود، همان ویزا را می تواند از داخل خاک استرالیا دریافت کند و این میزان موفقیت ویزای تحصیلی را نشان می دهد.”

وی با اشاره به پست ‌های اینستاگرامی که در آن کالج‌ های موسوم به «ارواح» بدون دانشجو دیده می شود، گفت: “گفته شده است که در حدود 25 کالج استرالیا به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار نمایندگانی در جنوب آسیا قرار دارد و این یک تضاد منافع آشکار است.”

سخت شدن شرایط قریب الوقوع است

یکی دیگر از نقاط اختلاف این است که subclass visa 408 زیر کلاس ویزا 408 که در دوران همه گیری کرونا معرفی شده هنوز حذف نشده است. این ویزا یک سند 12 ماهه قابل تمدید است که به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های استرالیا فرصت می دهد که در صورت تمایل در هر بخش از اقتصاد این کشور برای بیش از یک کارفرما، کار کنند.

 

فیل هانیوود Phil Honeywood، مدیر عامل انجمن بین المللی آموزش استرالیا (IEAA) به آموزش عالی تایمز Times Higher Education گفت که همراه با تغییراتی که قبلاً اعلام شده بود، دولت «فوراً» ویزای «بیهوده» زیرکلاس 408 «ویزای همه ‌گیری کووید-19» را لغو خواهد کرد. در این مدت در حدود 100.000 دانشجوی بین ‌المللی با استفاده از این ویزا مجوز کار تمام وقت را گرفته ‌اند و اجازه داده ‌اند روند کار در استرالیا با نظارت بسیار کمی انجام شود. ویزای همه‌گیری COVID-19 در تاریخ 1 فوریه 2024 برای همه درخواست ‌ها بسته می‌ شود. با این ویزا دانشجویان فارغ التحصیل می توانند در استرالیا کار کنند یا اگر پیشنهاد کاری برای کار در هر بخش از اقتصاد استرالیا دارند، به طور موقت در استرالیا اقامت کنند. علاوه بر این می توانند اعضای خانواده را در درخواست خود بگنجانند.

بر طبق قوانین جدید اگر در تاریخ 2 سپتامبر 2023 یا پس از آن ویزای دیگری به غیر از ویزای همه گیری COVID-19 دارید، باید دیگر گزینه های ویزا برای اقامت در استرالیا را بررسی کنید یا ترتیبی برای خروج از استرالیا انجام دهید. اگر در این تاریخ یا بعد از آن درخواست دهید، دیگر واجد شرایط ویزای رویداد همه‌گیری COVID-19 نخواهید بود.

تاکنون 100.000 نفر از طریق ویزای 408 subclass مجوز کار استرالیا را دریافت کرده اند.

روندی در مقاصد پیشرو؟

دولت استرالیا نیز همانند دولت کانادا دلیلی برای بررسی این موضوع داشته است که آیا بخش آموزش بین المللی آن به اندازه کافی سازماندهی شده است یا خیر. ثبت نام دانشجویان بین المللی کانادا به سرعت در حال افزایش و توسعه است و در سال 2022 تعداد دانشجویان خارجی در این کشور 30 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

اداره مهاجرت کشور کانادا IRCC، در حال حاضر در حال بررسی ایجاد یک چارچوب جدید برای مؤسسه های آموزشی مورد اعتماد است که می تواند تا سال 2024 ایجاد شود، با این هدف که سطح موسسه های آموزشی کانادا را که میزبان دانشجویان بین المللی هستند تا حد قابل توجهی افزایش دهد. مفهوم اصلی این است که مؤسسه های آموزشی پس از دوره متوسطه دبیرستان با معیارهایی ارزیابی شوند که نشان می دهد آن ها با توجه به پذیرش پایدار، شناسایی دانشجویان واقعی و نظارت دائمی هستند. مؤسسه هایی که آستانه معینی برای چنین معیارهایی داشته باشند به عنوان مؤسسه های مورد اعتماد تعیین می شوند. مفهوم این نامگذاری هنوز روشن نیست، اما IRCC نشان داده است که «توسعه‌ های خاصی را برای یک مؤسسه مورد اعتماد، مانند پردازش سریع‌ تر برای متقاضیانش فراهم می ‌کند.» IRCC هنوز جزئیات چارچوب مؤسسه های آموزشی مورد اعتماد را منتشر نکرده است، اما نتیجه نهایی این است که مدارس، کالج‌ ها و دانشگاه‌ های کانادا را وادار کند تا «نشان دهند که شرکای قابل اعتمادی در زمینه پذیرش پایدار، شناسایی دانشجویان واقعی، نظارت و گزارش‌ دهی در مورد رعایت قوانین و ارائه تجربه ای امن و غنی برای دانشجویان بین ‌المللی خود هستند. »

جمع بندی

افزایش 17 درصدی میزان تمکن مالی برای دانشجویان بین ‌المللی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند و عدم دسترسی دانشجویان بین المللی به  COEهای همزمان (تأیید ثبت نام) برای برنامه های دو بخش (آموزش عالی و آموزش حرفه ای VET ) از مهم ترین اقدامات دولت استرالیا برای سازماندهی دوباره ویزای تحصیلی این کشور می باشد. میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا حدود 24.505 دلار است. اگر در مورد مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا سوالی دارید و یا نمی دانید باید از کجا شروع کنید، مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن پرونده های موفق ویزای دانشجویی استرالیا می توانند این مسر سخت و ناهموار را برای شما سهل و هموار کنند.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام من مشاوره میخواستم برای تحصیل در استرالیا 18 ساله هستم معدل 17.60 و سطح زبان خوبی دارم ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام دوست عزیز لطفا با شماره های تماس شعبه های ما تماس بگیرید راهنمایی میکنن شمارو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری