تحصیل کودکان در مدارس کانادا و ویزای همراه برای والدین

تحصیل کودکان در مدارس کانادا ویزای همراه برای والدین

کشور کانادا در راستای تسهیل روند مهاجرت متقاضیان شرایط تحصیل برای کودکان و اخذ اقامت والدین را فراهم کرده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل کودکان در کانادا و چگونگی اخذ ویزای همراه والدین می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت تحصیل کودکان در کانادا
  • دلایل تحصیل کودکان در کانادا
  • سیستم آموزشی تحصیلی کانادا
  • شرایط تحصیل در مدارس کانادا
  • اخذ ویزای تحصیلی کودکان در مدارس کانادا
  • دوره های آمادگی زبان در مدارس کانادا
  • اقامت کودکان در مدارس کانادا
  • شرایط اقامت کودکان زیر 18 سال در مدارس کانادا
  • شرایط اقامت کودکان زیر 17 سال در مدارس کانادا
  • بورسیه های تحصیلی در مدارس کانادا
  • برترین مدارس و کالج های کانادا
  • اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل کودکان
  • هزینه های تحصیل و زندگی کودکان در کانادا
  • مزایای تحصیل کودکان در کانادا
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل کودکان در مدارس کانادا و ویزای همراه برای والدین

اهمیت تحصیل کودکان در کانادا

کشور کانادا در فهرست رتبه بندی و رنکینگ جهانی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از لحاظ پیشرفت برای زندگی بهتر در میان بهترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور با دارا بودن شرایط مطلوب تحصیل و زندگی و همچنین بالا بودن سیستم آموزشی یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل کودکان محسوب می شود. علاوه بر این مزیت ها والدین می توانند با تحصیل کودکان در این کشور مقدمات اخذ اقامت کانادا را فراهم کنند.بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، حقوق شهروندی، تنوع فرهنگی، امنیت و آرامش و بالا بودن سطح درآمد از دلایل مهم مهاجران تحصیلی برای تحصیل در کشور پهناور کانادا محسوب می شود. بالا بودن کیفیت زندگی، برخورداری از بیمه سلامت و بالا بودن استانداردهای زندگی موجب ترغیب مهاجران تحصیلی برای انتخاب این کشور شده است.

در همین راستا و به منظور آشنایی با چگونگی تحصیل کودکان در کانادا و چگونگی اخذ اقامت این کشور برای والدین، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله سعی کرده اند تا جزئیات مربوط به تحصیل کودکان در کانادا را بررسی کنند.

دلایل تحصیل کودکان در کانادا

کیفیت سیستم آموزشی و اعتبار مدارک دانشگاهی صادر شده از دانشگاه های این کشور و شرایط اخذ مجوز کار پس از فارغ تحصیلی موجب شده است تا هر روز به شمار مهاجران تحصیلی کانادا اضافه شود. مدارس و دانشگاه های کانادا مقاطع ورشته های تحصیلی مختلف را به متقاضیان ارائه می دهند.متقاضیان با تحصیل در کانادا نه تنها زمینه لازم برای اشتغال در فرصت های شغلی گوناگون این کشور را فراهم کنند، بلکه می توانند شرایط لازم در جهت اخذ اقامت و تابعیت این کشور را فراهم کنند. کشور کانادا در میان دیگر کشورهای جهان از سطح امنیت اجتماعی بسیار خوبی برخوردار است. در این کشور میان ساعات کاری و ساعات اوقات فراغت و تفریح و زندگی تعادل مناسبی وجود دارد.کشور کانادا دارای درآمد بالایی در میان دیگر کشورهای جهان می باشد. این کشور از لحاظ داشتن خانواده های مرفه و ثروتمند در رتبه هفتم و از لحاظ درآمد در رتبه نهم قرار دارد. کانادایی ها در زمره افرادی هستند که به طور متوسط روزانه ۲ دقیقه در کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه شرکت می کنند. کشور کانادا از لحاظ کمک های انسان دوستانه و حمایت در رتبه هفتم قرار دارد.یکی از مهم ترین موارد مربوط به زندگی در کشور کانادا میانگین شاخص امید به زندگی است که این شاخص در کانادایی ها ۸۱ سال است که از میانگین شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بالاتر است. کشور کانادا از لحاظ وضعیت سلامت در رتبه سوم میانگین شاخص های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و از لحاظ شاخص امید به زندگی در رتبه هفدهم قرار دارد.

سیستم آموزشی تحصیلی کانادا

کشور کانادا دارای یکی از برترین سیستم های آموزشی مدرسه ای و دانشگاهی می باشد. سیستم آموزش عمومی کانادا از لحاظ مالی توسط دولت های ایالتی و محلی تامین می شود. نظام آموزشی در کانادا به صورت دو دوره ابتدایی و دبیرستان می باشد.کودکان به طور کلی از 5 یا 6 سالگی شروع به تحصیل در مدارس می کنند. مدت زمان تحصیل در مدارس ابتدایی تا 8 سال می باشد. پس از آن کودکان باید از پایه 9 تا پایه 12 را در دبیرستان تحصیل کنند.پس از پایان دوره 12 ساله تحصیل در مدارس دانش آموزان باید در دوره های postsecondary school شرکت کنند. این دوره ها شامل کالج ها و مدارس فنی حرفه ای و دانشگاه ها می باشد. کالج ها معمولا دوره های علم و فناوری و هنر و تکنولوژی را تدریس می کنند.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

به طور کلی کودکانی که به همراه والدین خود در کشور کانادا اقامت دارند و والدین آن ها دارای مجوز اقامت تحصیلی و یا کاری کانادا می باشند بدون نیاز به اخذ پذیرش از مدرسه می توانند در مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. اما کودکانی که به طور مستقل برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند باید دارای نامه پذیرش از مدرسه باشند.کودکان والدینی که دارای مجوز اقامت کانادا می باشند و یا تبعه و شهروند کانادا می باشند می توانند در مدارس دولتی کانادا به طور رایگان تحصیل کنند. اما تحصیل در مدارس خصوصی برای کودکان بین المللی با پرداخت شهریه همراه است.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا
شرایط تحصیل در مدارس کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کودکان در مدارس کانادا

به منظور اخذ ویزای تحصیلی کودکان در مدارس کانادا در ابتدا باید از مدرسه و یا دبیرستان و کالج کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کرد. به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا عبارت است از:

  • گواهی تمکن مالی والدین کودک مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل کودک در کانادا
  • رسید پرداخت شهریه مدرسه در کانادا
  • گواهی سلامت پزشکی و آزمایش های پزشکی
  • کارنامه تحصیلی 3 سال مقطع تحصیلی به همراه مهر مدرسه
  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی

دوره های آمادگی زبان در مدارس کانادا

زبان تحصیل در مدارس کانادا زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد. برخی از مدارس به هر دو زبان و یا یکی از این دو زبان تحصیل می کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مدرسه های کانادا را دارند اما فاقد مدرک زبان انگلیسی می باشند، می توانند قبل از شروع تحصیل در مدرسه در دوره آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند و با کسب مهارت و نمره لازم تحصیل در مدرسه را شروع کنند.متقاضیانی که زیر سن ۱۶ سال می باشند بهتر می توانند برای شرکت در دوره های آماده سازی زبان و پیش دانشگاهی ثبت نام کنند. برخی از خانواده ها فرزندان زیر ۱۸ سال خود را برای کسب آمادگی زبانی در مدت تابستان به کشور کانادا می فرستند تا قبل از رسیدن به سن قانونی مهارت زبانی لازم را کسب کنند.به طور کلی برای ثبت نام در مدارس کانادا نیاز به مدرک مهارت زبان نمی باشد اما اگر مدرسه ای نیز این شرط را لحاظ کرده باشد، دانش آموز با شرکت در کلاس های آمادگی انگلیسی و یا فرانسوی می توان تحصیل در مدرسه های کانادا را شروع کند.

اقامت کودکان در مدارس کانادا

دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند باید بر اساس دارا بودن مجوز اقامت و یا قیم قانونی در این کشور به تحصیل بپردازند. بر این اساس شرایط اقامت دانش آموزان در مدارس کانادا عبارت است از:

اقامت کودکان در مدارس کانادا
اقامت کودکان در مدارس کانادا

شرایط اقامت کودکان زیر 18 سال در مدارس کانادا

والدین این دانش آموزان باید ثابت کنند که کودک آن ها در زمان اقامت و تحصیل در کانادا دارای سرپرست و قیم قانونی می باشد که وظیفه مراقبت و حمایت از این کودک را بر عهده دارد.

شرایط اقامت کودکان زیر 17 سال در مدارس کانادا

شرایط اقامت و اسکان دانش آموزان زیر 17 سال برای تحصیل در مدارس کانادا باید بر اساس یکی از موارد زیر باشد:

  • کودکان برای تحصیل در مدارس کانادا به همراه پدر یا مادر و یا سرپرست قانونی خود باشند.
  • کودکان دارای یک سرپرست در کانادا باشند. این سرپرست می تواند شهروند کانادا و یا فرد قابل اعتماد و اطمینان و مسئول باشد.
  • کودکان فاقد والدین و سرپرست قانونی باید به همراه یک خانواده مورد اعتماد کانادایی زندگی کنند. در اصطلاح به این نوع اقامت Homestay می گویند.
  • کودکان فاقد والدین و یا سرپرست قانونی در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند که درای خوابگاه و محل اقامت می باشند و مسوولیت خورد و خوراک و محل اقامت کودکان را به عهده دارند.

بورسیه های تحصیلی در مدارس کانادا

کودکان برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند و در واقع تحصیل در این مدارس به طور رایگان انجام می شود. اما تحصیل کودکان در مدارس خصوصی کانادا با پرداخت شهریه همراه است و در برخی از این مدارس بورسیه هایی برای کمک به مشکلات مالی تحصیل کودکان اعطا می شود.بورسیه های تحصیلی در مدارس کانادا به طور محدود و برای کودکان تبعه کانادا و برخی از دانش آموزان بین المللی وجود دارد. مدارس کانادا بورسیه های تحصیلی را به عنوان جایزه بر اساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و یا اهداف پژوهشی و تحقیقی به دانش آموزان اعطا می کنند.مدارس خصوصی کانادا بورسیه های تحصیلی را به عنوان جایزه به دانش آموزان مستعد و کوشا و ممتاز اعطا می کنند. از برترین بورسیه های تحصیلی مدارس کانادا بورسیه های زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه Pensters Essay Writing Contest به دانش آموزانی اعطا می شود که دارای مقاله های علمی و تحقیقی و پژوهشی باشند.
  • بورسیه Facebook Grace Hopper Scholarship
  • بورسیه Be Art Presets

برترین مدارس و کالج های کانادا

کودکان برای تحصیل در کانادا می توانند در مدارس شبانه روزی و کالج های برتر کانادا تحصیل کنند. از برترین مدارس شبانه روزی و کالج های کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

دبیرستان الکساندر

مدرسه الکساندر که دارای 2 شعبه در شهرهای برنابی و ونکوور می باشد دارای پایه های 9 تا 12 است. کودکان برای تحصیل در این مدرسه باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس 5.5 و سن 16 سال باشند. هدف از تاسیس این مدرسه آمادگی کودکان برای ورود به دنیای مدرن با فراگیری مهارت های چندگانه بین المللی می باشد.در این دبیرستان کودکان باید در فعالیت های فوق برنامه با تمرکز جهانی یونیسف، خدمات اجتماعی، کاپ بین المللی، واحدهای درس سخت کوشی، خدمات کلیسا، زبان انگلیسی و خدمات کلوپ ها شرکت کنند. هزینه تحصیل در دوره های زبان این دبیرستان هفته ای در حدود 400 دلار کانادا و هزینه دوره های تجارت و بازرگانی و اقتصاد هفته ای در حدود 500 دلار کانادا می باشد.

کالج ASHBURY

کالج ASHBURY یک کالج برتر در شهر اتاوا است که در سال 1891 تاسیس شده است. این کالج که دارای شهرت بین المللی می باشد سالانه میزبان بسیاری از متقاضیان بین المللی از اقصی نقاط جهان می باشد. این کالج یک مدرسه برتر شبانه روزی با رتبه IB World است.

دبیرستان BODWELL

این دبیرستان که به عنوان برترین دبیرستان شبانه روزی کانادا محسوب می شود در طبیعت زیبای ونکوور دارای پایه های 8 تا 12 تحصیلی می باشد. سالانه متقاضیان فراوانی از 40 کشور جهان برای تحصیل در این مدرسه اقدام می کنند.این دبیرستان خصوصی و شبانه روزی دارای امکانات ورزشی و هنری، استخرهای مدرن و کتابخانه های مجهز، سالن های کنفرانس و اتاق های موسیقی می باشد. این دبیرستان که در ونکوور کانادا قرار دارد، میزبان دانش آموزان از پایه 8 تا 12 و پیش دانشگاهی می باشد.دانش آموزان پایه 8 و 9 باید در دوره های آموزشی زبان انگلیسی، موسیقی، ریاضی، علم تجارت و بازرگانی، زبان فرانسه، هنرهای تجسمی و فیزیک و جامعه شناسی شرکت کنند.دانش آموزان پایه 11 و 12 باید در دوره های آموزشی ریاضی، فیزیک و شیمی، زیست شناسی و هنر دیجیتال شرکت کنند.دانش آموزانی که خواهان تقویت درس زبان انگلیسی خود می باشند نیز می توانند در کورس های آمادگی زبان در آکادمی زبان انگلیسی این دبیرستان شرکت کنند. این دبیرستان دارای 6 خوابگاه شبانه روزی می باشد. هزینه تحصیل در این دبیرستان در حدود 35.750 دلار کانادا می باشد.

دبیرستان BRENTWOOD

این دبیرستان شبانه روزی برتر در مرکز جزیره ونکوور کانادا سالانه پذیرای متقاضیان فراوانی از 40 کشور جهان می باشد که قصد فراگیری دانش و علم و مهرت های اجتماعی و فردی را دارند. دانش آموزان پایه های 9 تا 12 می توانند در این دبیرستان مشغول تحصیل شوند.

کالج BRONTE

این کالج که دارای پایه های 9 تحصیلی تا 12 می باشد دارای رتبه IB World است. تمرکز آموزشی و تحصیلی این کالج بر اساس آماده سازی دانش آموزان برای فعالیت های دانشگاه می باشد. در حدود 98% فارغ تحصیلان این دانشگاه در دانشگاه های برتر کانادا و جهان پذیرفته شده اند.

کالج BRAEMAR

این کالج که دارای پایه های 9 تا 12 می باشد، در شهر تورنتو قرار دارد. این کالج دارای دوره های پیشدانشگاهی و Postsecondary school و برنانه تجربه کانادایی می باشد. یکی از نکات جالب در مورد این کالج این است که دانش آموزان در 5 نوبت سال می توانند در این مدرسه ثبت نام کنند. هزینه های تحصیل در این کالج سالانه در حدود 12.880 دلار کانادا می باشد.

کالج LAKEFEIELD

فراتر از برنامه های تحصیلی عالی و کامل فضای 315 هکتاری این کالج به چشم می خورد. دانش آموزان با تحصیل در این فضای منحصربه فرد متشکل از دریاچه و مزرعه و جنگل و اقامت گاه های کوچک و در محیطی گرم و متعهد به تحصیل در برترین دانشگاه های جهان می اندیشند و بر اساس نوع آموزش بسیاری از آن ها در دانشگاه های مطرح جهان پذیرفته می شوند.

دبیرستان J.ADDISON

این دبیرستان شبانه روزی خصوصی در فضای 60.000 مترمربعی قرار دارد. فارغ تحصیلان این دبیرستان با دارا بودن اساتید و معلمان برجسته پذیرش دانشگاه های مطرح کانادا از جمله دانشگاه های تورنتو و یورک را اخذ می کنند. این دبیرستان دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش انتاریو برای پذیرش دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان می باشد.

کالج PICKERING

این کالج که از قدیمی ترین کالج های کانادا است بیش از 172 سال پیش در نیومارکت انتاریو تاسیس شده است. این کالج که در یک فضای 42 هکتاری محصور می باشد از برترین کالج های شبانه روزی کانادا محسوب می شود. این کالج شبانه روزی دارای مجوز وزارت آموزش و پرورش انتاریو می باشد. در حدود 100% فارغ تحصیلان این کالج به دانشگاه های مطرح کانادا راه می یابند.

کالج BISHOP

این کالج که در شربوک ایالت کبک کانادا قرار دارد دارای طبیعت زیبای این ایالت و معماری تاریخی می باشد. دانش آموزان در این کالج با فراگیری دانش و علم روز از امکانات مدرن این کالج برخوردار می شوند.

اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل کودکان

یکی از روش های اخذ اقامت کانادا برای والدین تحصیل کودکان در این کشور است. به طور کلی تحصیل کودکان زیر 18 سال در کانادا می تواند منتهی به اخذ اقامت برای والدین شود. مدت زمان مجوز اقامت برای والدین به طول مدت تحصیل کودکان بستگی دارد.والدین با اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل کودکان خود نمی توانند در این کشور کار و تحصیل کنند.در بحث تبدیل اقامت تحصیلی کودکان به اقامت دائم باید بگوئیم در صورتی که کودکان پس از تحصیل در مدارس کانادا تحصیل در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا را شروع کند و بتوانند پس از فارغ تحصیلی در مهلت جست و جوی کار اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و کار مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند می توانند پس از چند سال کار و اشتغال در کانادا مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی کودکان در کانادا

کودکانی که والدین آن ها دارای مجوز اقامت تحصیلی و کاری کانادا می باشند می توانند به طور رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند. اما اگر والدین کودک فاقد مجوز اقامت باشند تحصیل در مدارس خصوصی با پرداخت شهریه همراه می باشد.به طور کلی شهریه مدارس خصوصی در کانادا سالانه از حدود 14.000 دلار به بالا می باشد. این مبلغ شامل هزینه های تحصیلی می باشد و هزینه های خورد و خوراک و محل اقامت را در برنمی گیرد.شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا سالانه از 35.000 دلار به بالا می باشد. این مبلغ شامل هزینه های خورد و خوراک و برنامه های تحصیلی و تفریحی می باشد.

  • هزین های زندگی با خانواده های کانادایی و به اصطلاح homestay ماهانه در حدود 700 دلار تا 1000 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مدارس با خوابگاه کانادا در حدود 40.000 دلار تا 42.000 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه های خورد و خوراک ماهانه در کانادا در حدوذ 200 دلار تا 500 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه های حمل و نقل ماهانه در کانادا در حدود 80 دلار تا 110 دلار کانادا می باشد.
هزینه های تحصیل و زندگی کودکان در کانادا
هزینه های تحصیل و زندگی کودکان در کانادا

مزایای تحصیل کودکان در کانادا

دانش آموزانی که از کودکی در کانادا مشغول تحصیل می شوند از مزیت های فراوان زندگی و تحصیل در این کشور برخوردار می شوند. از مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های کانادا
  2. برخورداری از سیستم آموزشی دانشگاهی قدرتمند
  3. امان برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی
  4. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  5. امکان اخذ مجوز کار برای همراه متقاضی
  6. امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و کار در حین تحصیل
  7. امکان جست و جوی کار در مهلت پس از فارغ تحصیلی
  8. برخورداری از حقوق شهروندی و خدمات اجتماعی
  9. بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی و وجود دانشگاه های برتر جهانی کانادا
  10. معتبر بودن پاسپورت کانادا در میان برترین کشورهای جهان
  11. وجود آزادی های فردی و اجتماعی کانادا
  12. حقوق برابر افراد ساکن در کانادا و امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی کانادا
  13. فرصت های کاری گوناگون و برخورداری از خدمات درمانی رایگان کانادا
  14. وجود امکانات عمومی فراوان در شهرهای کانادا و ثبات و امنیت اقتصادی کانادا
  15. بالا بودن استانداردهای تحصیلی و رشد و توسعه زیرساخت های شهری کانادا
  16. حمایت دولت از شهروندان در سختی ها و بحران ها و حمایت دولت و مردم کانادا از مهاجران
  17. دارای بالاترین رتبه استاندارد جهانی بالاتر از کشور آمریکا و برخی از بهترین کشورهای اروپایی
مزایای تحصیل کودکان در کانادا
مزایای تحصیل کودکان در کانادا

سخن آخر

در این مقاله چگونگی تحصیل کودکان در مدارس کانادا و ویزای همراه والدین مورد بررسی دقیق قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که کودکانی که به همراه والدین خود در کشور کانادا اقامت دارند و والدین آن ها دارای مجوز اقامت تحصیلی و یا کاری کانادا می باشند بدون نیاز به اخذ پذیرش از مدرسه می توانند در مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. اما کودکانی که به طور مستقل برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند باید دارای نامه پذیرش از مدرسه باشند.
کودکان والدینی که دارای مجوز اقامت کانادا می باشند و یا تبعه و شهروند این کشور می باشند می توانند در مدارس دولتی کانادا به طور رایگان تحصیل کنند. اما تحصیل در مدارس خصوصی برای کودکان بین المللی با پرداخت شهریه همراه است.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. وکلا و کارشناسان مجرب و برجسته موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با آگاهی از به روزترین و جدیدترین قوانین و مقررات مهاجرتی و حقوقی بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی را ارائه می دهند و از زمان تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن به کشور مقصد در کنار متقاضیان خواهند بود تا با راهنمایی های مفید و راهگشا دشواری های این مسیر را سهل کنند. با مشاوره با مشاوران زبده موسسه ما در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.در این مقاله چگونگی تحصیل کودکان در مدارس کانادا و ویزای همراه برای والدین مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد تحصیل کودکان خود در مدارس یکی از برترین کشورهای جهان را دارید، اگر می خواهید پس از پایان دبیرستان کودک شما در دانشگاه های معتبر و مطرح جهان تحصیل کند، اگر قصد اخذ ویزای همراه کانادا را دارید، تحصیل در مدارس کانادا را پیشنهاد می دهیم. با تحصیل کودکان در کانادا والدین می توانند ویزای همراه این کشور را برای همراهی کودکان خود در کانادا دریافت کنند. کودکان پس ازفارغ تحصیلی از دبیرستان و اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا و کار و اشتغال در این کشور می توانند مقدمات اخذ مجوز اقامت کانادا را دریافت کنند. اگر برای اخذ پذیرش در کانادا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل کودکان در مدارس کانادا و ویزای همراه برای والدین

1- سیستم و نظام آموزشی تحصیلی کانادا چگونه است؟

کودکان به طور کلی از 5 یا 6 سالگی شروع به تحصیل در مدارس می کنند. مدت زمان تحصیل در مدارس ابتدایی تا 8 سال می باشد. پس از آن کودکان باید از پایه 9 تا پایه 12 را در دبیرستان تحصیل کنند.

2- شرایط تحصیل در مدارس کانادا برای متقاضیان با مجوز اقامت چیست؟

به طور کلی کودکانی که به همراه والدین خود در کشور کانادا اقامت دارند و والدین آن ها دارای مجوز اقامت تحصیلی و یا کاری کانادا می باشند بدون نیاز به اخذ پذیرش از مدرسه می توانند در مدارس کانادا به تحصیل بپردازند.

3- شرایط تحصیل رایگان و یا با پرداخت شهریه در مدارس کانادا چیست؟

کودکان والدینی که دارای مجوز اقامت کانادا می باشند و یا تبعه و شهروند این کشور می باشند می توانند در مدارس دولتی کانادا به طور رایگان تحصیل کنند. اما تحصیل در مدارس خصوصی برای کودکان بین المللی با پرداخت شهریه همراه است.

4- مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی کودکان در مدارس کانادا کدامند؟

گواهی تمکن مالی والدین کودک مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل کودک در کانادارسید پرداخت شهریه مدرسه در کاناداگواهی سلامت پزشکی و آزمایش های پزشکیکارنامه تحصیلی 3 سال مقطع تحصیلی به همراه مهر مدرسه

5- آیا کودکان باید در دوره های آمادگی زبان در مدارس کانادا شرکت کنند؟

متقاضیانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی می باشند، می توانند قبل از شروع تحصیل در مدرسه در دوره آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند و با کسب مهارت و نمره لازم تحصیل در مدرسه را شروع کنند.

6- دلایل تحصیل کودکان در کشور کانادا کدامند؟

بالا بودن سطح امنیت اجتماعی وجود تعادل میان کار و زندگی بالا بودن سطح درآمد انجام اقدامات بشردوستانه

7- شرایط اقامت کودکان زیر 18 سال در مدارس کانادا چیست؟

والدین این دانش آموزان باید ثابت کنند که کودک آن ها در زمان اقامت و تحصیل در کانادا دارای سرپرست و قیم قانونی می باشد که وظیفه مراقبت و حمایت از این کودک را بر عهده دارد.

8- شرایط اقامت کودکان زیر 17 سال در مدارس کانادا چیست؟

کودکان دارای یک سرپرست در کانادا باشند. این سرپرست می تواند شهروند کانادا و یا فرد قابل اعتماد و اطمینان و مسئول باشد. کودکان فاقد والدین و سرپرست قانونی باید به همراه یک خانواده مورد اعتماد کانادایی زندگی کنند. در اصطلاح به این نوع اقامت Homestay می گویند.

9- آیا بورسیه های تحصیلی در مدارس کانادا وجود دارد؟

مدارس خصوصی کانادا بورسیه های تحصیلی را به عنوان جایزه بر اساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و یا اهداف پژوهشی و تحقیقی به دانش آموزان اعطا می کنند.

10- آیا امکان اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل کودکان وجود دارد؟

به طور کلی تحصیل کودکان زیر 18 سال در کانادا می تواند منتهی به اخذ اقامت برای والدین شود. مدت زمان مجوز اقامت برای والدین به طول مدت تحصیل کودکان بستگی دارد.

11- مهم ترین مزایای تحصیل کودکان در کانادا چیست؟

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های کانادابرخورداری از سیستم آموزشی دانشگاهی قدرتمندامان برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجوییامکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندانامکان اخذ مجوز کار برای همراه متقاضی

مقالات مرتبط

34 پاسخ

  1. سلام
    برای کاریابی شاغلین با ده سال سابقه رسمی نفت وگاز با مدارک کاردانی و کارشناسی و در حال حاضر دارای کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه دولتی میشه اقدام خاصی انجام داد با خیر
    با سپاس

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، می توانید از طریق سیستم امتیاز بندی اقدام نمایید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    کلاس یازدهمم خیلی دوس دارم که تو کشور کانادا تحصیل کنم
    و میخاستم بدونم امکان بورسیه شدن هست؟میشه راهنمایی کنید

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه رزومه علمی قوی داشته باشید می توانید برای تحصیل در مدارس دولتی اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که در همان مدارس نیز نیاز به پرداخت هزینه دارید.

  3. سلام،
    پسرم‌۱۲ سالشه و میخوام برای تحصیل رایگان بفرستیمش کانادا،آیا امکان تحصیل رایگان در کشور کانادا هست؟؟
    آیا میشه خودمون هم باهاش بریم ، یا شرایط فرق دارد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در حال حاضر مدارس کانادا از دانشجویان بین الملل هزینه دریافت می کند. فرزندان زیر 18 سال می توانند یکی از والدین را به عنوان قیم با خود ببرند.

  4. سلام
    همسر اینجانب متخصص زنان و زایمان می‌باشد مدتیه قصد مهاجرت داریم و یه پسر چهارونیم ساله داریم که میخواهیم از ابتدا در یک کشور خوب شروع به تحصیل کند از شما میخواهم راهنمایی فرمایید و بهترین کشور و بهترین راه را پیشنهاد بدهید
    باتشکر از موسسه خوب شما

    1. سلام وقتتون بخیر
      می توانید برای تحصیل فرزندتان در کشوری مانند کانادا اقدام نمایید و یکی از والدین نیز از طریق تحصیل فرزند ویزای همراه دریافت می کند. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  5. با عرض سلام
    من دانش آموز کلاس دهم هستم و می خواهم در کانادا ادامه تحصیل دهم ، مدرک زبان ندارم و معدل ۲۰ است چگونه باید اقدام کنم ؟
    آیا در کانادا بورسیه می دهند ؟
    و آیا مدارس ایرانی در کانادا وجود دارد ؟
    با تشکر از شما

    1. با سلام و عرض ادب
      بدون مدرک زبان می توانید در مدارس کانادا برای تحصیل اقدام کنید. در کانادا نیز مدارس ایرانی وجود دارد. در نظر داشته باشید که احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در مدارس نسبت به دانشگاه ها بسیار کمتر است.

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا بایدرزومه علمی قوی ارائه دهید و همچنین مدرک زبان نیز داشته باشید.

  6. سلام من دوتا دختر 12 و 9 ساله دارم و میخوام ار طریقتحصیل فرزندم به کانادا برم لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای تحصیل فرزندانتان در مدارس اقدام نمایید و برای خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

  7. سلام.
    فرزندم کلاس سوم ابتدایی هست، میخواهم برای مجوز تحصیل اقدام کنم. راهنمایی کنید.
    در ضمن خودم مدرک دانشگاهی، سابقه کار مرتبط و مدرک مربیگری فوتبال دارم.، چطور میتونم اقدام کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      شما می توانید برای تحصیل فرزندتان اقدام نمایید و برای خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

  8. سلام.پسرم کلاس اول دبستان هست.برای ویزای تحصیلی کلاس دوم یا بالاتر باید چکار کنیم؟مدرک زبان یا هرویز دیگه ای لازم نیست؟چطوری میخوان بدون دانش زبان انگلیسی کلاسهای مدرسه رو شرکت کنن و درسهاشونو بفهمن؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. قبل از شروع کلاس برای فرزندتان دوره های آمادگی برگزار می کنند.

    1. با سلام و عرض ادب
      در ابتدا پذیرش از مدرسه مورد نظر خود را دریافت کنید و سپس برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

  9. سلام و درود خدمت شما ….از راهنمایی و ارشاد هموطنان بسیار ممنونم و امیدوارم که همه به آرزوهای خوب خود برسند و من هم برای زندگی و تحصیل در کانادا موفق شوم.

  10. من ارشد شیمی هستم و دارای مدرک مربیگری و داوری ورزشی و مدرک مربیگری هنری هم دارم
    وهمسرم دیپلم و جز کارآفرینان خوب هست
    پسرم9 ساله هستش و میخواهیم برای کانادا اقدام کنیم
    چه راهی را پیشنهاد میکنید

    1. سلام اگر از طریق تحصیل برای فرزندتان اقدام کنید، تنها یک نفر همراه اجازه رفتن دارد و در اینصورت هم نه می توانید کار کنید و نه فعالیت اقتصادی داشته باشید.
      اما در صورتی که از طریق ویزای کار یا سرمایه گذاری اقدام کنید، می توانید تحصیل فرزندتان را نیز تحت ویزای خود پوشش دهید.

      1. سلام . آیا این امکان وجود دارد به عنوان حامی و سرپرست خواهر زاده ام ویزای همراه بگیرم؟ و اجازه کار داشته باشم؟

        1. سلام روزتون بخیر
          فرزندان زیر سن قانونی باید با قیم قانونی برای تحصیل در کانادا اقدام نمایند. در صورتی نامه قانونی داشته باشید، این امکان وجود دارد.

  11. با سلام و احترام ؛ می خواهم برای تحصیل فرزندم ( در حال حاضر در مقطع پیش دبستانی هستند ) برای مقطع ابتدایی در یکی از مدارس ابتدایی تورنتو کانادا اقدام نمایم .ضمنا بنده وهمسرم نیز به عنوان والدین نیازمند اقامت می باشیم . خواهشمندم راهنمایی فرمائید .با تشکر

    1. سلام
      با پذیرش بچه، شانس ویزا و اقامت برای والدین هست ولی بهتره با همدیگه اقدام نکنید.

    2. با عرض سلام
      من و دخترم در هند هستیم ،دخترم کلاس پنجم هست میخوام پذیرش تحصیلی براش بگیرم در کشور کانادا و خودم هم همراهش باشم آیا اجازه کار به من هم میدهند لطفا راهنمایی کنید.

  12. سلام وقت به خیر
    برای دخترم که کلاس نهم هست و دان یک تکواندو را میخواستم اقدام کنم شرایط به چه صورت هست

    1. سلام، وقت بخیر
      برای پذیرش مدارک تحصیلی ایشون لازم است، با توجه به سابقه تحصیلی پذیرش می شوند. شرایط خاصی لازم ندارند.

    2. سلام
      پسرم کلاس ششم دبستان می باشد و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارد اما من و همسرم ویزا نداریم

      1. با سلام و عرض ادب
        برای تحصیل فرزندتان در کانادا نیازی به داشتن اقامت شما نیست. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری