تحصیل پزشکی در لهستان ، فرصتی تحصیلی در یکی از بهترین دانشگاههای پزشکی جهان است. از میان جذاب ترین دوره های پزشکی در سراسر جهان می توان به 6 سال پزشکی عمومی، 4 سال دوره تخصصی، 5 سال دندانپزشکی و 5 سال داروسازی اشاره کرد. شما دوستان عزیز با خواندن این مقاله که مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آن را آماده کرده اند، می توانید اطلاعات خود را به روز کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

دانشجویان ایالات متحده، کانادا، نروژ، سوئد، اسرائیل، عربستان صعودی، ترکیه، نیجریه، غنا، هند، چین و غیره، این چالش را به عهده می گیرند و هر ساله برای تحصیل در پزشکی و پیراپزشکی (مثلا مامایی و تصدی آزمایشگاه و غیره) در دانشگاه لهستان تحت برنامه اعزام دانشجو و تحصیل در لهستان نام نویسی می کنند.

دلیلی برای اثبات جهانی بودن دانشگاههای پزشکی لهستان، دکتر Maria Siemionow  است که در دسامبر 2008 توجه همگانی را کسب کرد، زمانیکه او رهبری تیم 6 نفره جراحان را در یک جراحی 22 ساعته به عهده داشت، اولین پیوند صورت را در ایالات متحده و برای شخصی بنام Connie Culp  که اهل لهستان بود، انجام داد.

دکتر Maria Siemionow در سال 1974 با دریافت مدرک دکتری پزشکی خود از دانشگاه علوم پزشکی پوزنان فارغ التحصیل شد. وی تحصیلات عالی خود را ادامه داد و در سال 1985 مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته جراحی میکروسکوپی  و سپس در سال 1992 دکترای توانبخشی را در علوم پزشکی اخذ کرد. رئیس جمهور Lech Kaczyński  قبل از مهاجرت وی به ایالات متحده، عنوان پروفسور را به او اعطا کرد.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان

دانشگاههای پزشکی در لهستان جزو بهترین گزینه های انتخابی برای آن دسته از دانشجویانی است که  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند.  بالغ بر 11 دانشکده پزشکی در لهستان، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاههای پزشکی لهستان علاوه بر پزشکی عمومی، دندانپزشکی و دوره های ادغام شده داروسازی، 4 سال دوره تخصصی جهشی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهد، این دوره برای دانشجویان دارای مدرک لیسانس طرح ریزی شده است (این دوره در بین دانشجویان ایالات متحده، کانادا، انگلستان و اسکاندیناوی بسیار محبوب است).

بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان

اکثر دانشگاههای پزشکی همچنین, یک سال ابتدایی را برای تحصیلات پزشکی بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ و افرادی که علاقمند به تحصیل در لهستان به زبان لهستانی هستند، می توانند یک سال زبان لهستانی را پیش بگیرند. دوره های پزشکی انگلیسی دانشگاههای علوم پزشکی لهستان، مطابق با استانداردهای آموزشی انگلستان، وزارت آموزش و پرورش آمریکا ( دوره Stafford Loan) و انجمن های پزشکی ایالات متحده موجود می باشند فارغ التحصیلان دوره های پزشکی انگلیسی در لهستان واجد شرایط درخواست اقامت و دوره های آموزشی  کارشناسی ارشد در بیمارستان های آموزشی دانشگاه در کشورهای مختلف می باشند، از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیجریه، اسرائیل، انگلستان، ایرلند، نروژ، سوئد و لهستان.

دوره های پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

  • دوره مقدماتی: یک سال دوره مقدماتی تحصیل پزشکی
  • دوره کارشناسی پزشکی: دوره 6 ساله،
  • دوره پزشکی تخصصی: دوره جهشی 4 ساله،
  • دوره دندانپزشکی: 5،0 به 5،5 سال دوره MDS (کارشناسی ارشد دندانپزشکی)
  • دوره داروسازی: دوره 5 ساله داروسازی
  • دوره پرستاری:3 سال دوره کارشناسی پرستاری
  • دوره دکترا: 3 سال دوره دکترا پزشکی،

دانشگاه های پزشکی لهستان

  • آکادمی پزشکی بیالیستوک، دوره های 6 ساله
  • دانشگاه علوم پزشکی Bydgoszcz، دانشکدهII، دوره 6 ساله
  • دانشگاه علوم پزشکی لودز، 4 سال دوره پزشکی کارشناسی، 6 سال دوره پزشکی؛ 5 سال دوره دندانپزشکی ؛ 3 سال دوره پرستاری ؛ 1 سال ابتدایی ؛ 3 سال دوره دکترا ، و غیره
  • دانشگاه علوم پزشکی لوبلین، دوره 4 سال و 6 ساله
  • کالج پزشکی دانشگاه Jagiellonian، دوره های 4 سال و 6 ساله
  • آکادمی پزشکی Pomeranian، دوره 6 ساله
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان: دوره 4 ساله دکترا، دوره 6 ساله دکترا، دوره 5 ساله جراح دندانپزشکی، دوره 6 ساله دکترای داروسازی و دوره 3 ساله کارشناسی فیزیوتراپی به زبان انگلیسی
  • دانشگاه پزشکی Silesia، دوره های 4 سال و 6 ساله
  • دانشگاه پزشکی Warsaw، برنامه های پزشکی 4 سال و 6 ساله؛ 5 سال دندانپزشکی، دوره 5 ساله مدرک کارشناسی ارشد داروسازی
  • دانشگاه پزشکی Wroclaw، دوره های انگلیسی 6 ساله پزشکی و 5 ساله دندانپزشکی

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته پزشکی در لهستان

لهستان کشور شگفت انگیزیست که به مناظر طبیعی زیبا و نقش موثر در اقتصاد جهانی شهرت پیدار کرده است. اخیرا این کشور در جذب صدها دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته ی پزشکی موفق بوده است. با زیرساخت های کلاس جهانی خود، و نظام آموزشی قدرتمند خود، لهستان در بین دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های مطرح و برتر دنیا را دارند، محبوبیت بالایی کسب کرده است. با قرارگیری در قلب اروپا، لهستان می تواند برای تحصیل در رشته پزشکی مقصد ایده الی باشد. حتی فرایند اخذ پذیرش در رشته پزشکی در این کشور بسیار راحت است و احتیاجی به شرکت در آزمون های ورودی ندارد.

هزینه های تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور لهستان، نسبت به کشور هند 4 برابر کمتر است و استاندارد های آموزش پزشکی در این کشور بسیار بالا می باشد. به همین علت تعداد روز افزونی دانشجو در تلاش برای کسب پذیرش در دانشگاه های این کشورند. مدرکی که در نهایت از دانشگاه های پزشکی این کشور کسب می کنید در سازمان سلامت جهانی و بسیاری دیگر از سازمان های مهم و معتبر جهان که استاندارد های پزشکی و سلامت را تعیین میکنند، دارای اعتبار است. هزینه های سالیانه تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور لهستان:

  • آکادمی پزشکی ورشو Warsaw Medical Academy :  11500 دلار ، 3000 دلار بابت خوابگاه
  • دانشگاه پزشکی گدانسک Medical University of Gdansk : 9000 دلار، 3000 دلار بابت خوابگاه
  • دانشگاه پزشکی لودزMedical University of Lodz  : 12800 دلار، 3500 دلار بابت خوابگاه

توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده همیشگی نیستند و ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کنند. برای دانستن هزینه های دقیق تحصیل، هزینه ی خوابگاه و هزینه های زندگی لطفا با دانشگاه مدنظر تماس بگیرید. برای تکمیل رشته ی پزشکی در کشور لهستان، 6 سال زمان نیاز خواهید داشت. ( 5 سال مطالعات بالینی در دانشگاه بعلاوه یک سال کارآموزی در بیمارستانهایی که با دانشگاه محل تحصیل شما همکاری می کنند.) هم چنین به دانشجویان به منظور تمرین، امکان کار در بیمارستان داده میشود. برای اخذ پذیرش در رشته ی پزشکی در کشور لهستان می بایست شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  • داوطلب، قبل از 31 دسامبر سال پذیرش خود، می بایست بالای 17 و زیر 25 سال سن داشته باشد.
  • داوطلب می بایست در دروس علوم خود 60 درصد از نمره را کسب کرده باشد.
  • داوطلب می بایست در سطح متوسط، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، و زبان خوانده باشد و با آن اشنایی داشته باشد.
  • دانشجوی متقاضی باید در آزمون ورودی NEET شرکت و نمره قبولی کسب کرده باشد.
  • متقاضیانی که در دسته ی SC/ST/OBC قراردارند، باید در دروس ذکر شده حداقل 50 درصد از نمره را کسب کرده باشند.

تمامی دانشگاه ها و کالج های پزشکی در کشور لهستان، قوانین پذیرش دانشجو مربوط به خود را دارند. به طور معمول، فرایند پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی در اکثر کالج ها، از ماه می و یا ژوئن آغاز می شود. بنابراین پس از دریافت نمره های دبیرستان خود می توانید برای اخذ پذیرش در دانشگاه های لهستان اقدام کنید. برخی از دانشگاه های خصوصی، درخواست پذیرش دانشجویان را از می تا اکتبر می پذیرند.

زبان تدریس در اکثر دانشگاه های پزشکی کشور لهستان برای دانشجویان بین المللی انگلیسی است. با این وجود، این فرصت را خواهید داشت که زبان محلی این کشور را به صورت مبتدی یاد بگیرید چرا که در زمان گذراندن کارآموزی برای ارتباط برقرار کردن با بیمارها به آن نیاز خواهید داشت. قدم اول: فرم های درخواست مربوط به دانشگاه مدنظر خود را تکمیل کرده و هزینه های تشکیل پرونده را بپردازید. کپی مدارک تحصیلی، دیپلم دبیرستان، ریز نمرات و پاسپورت معتبر خود را برای دانشگاه ارسال نمایید.

قدم دوم: پس از به اتمام رساندن قدم اول، ظرف مدت 4 روز کاری پس از ثبت درخواست خود، نامه ی تاییدیه ای از جانب دانشگاه دریافت خواهید کرد. سپس در پاسپورت شما مهر ویزای دانشجویی زده خواهد شد. مدت زمان صدور ویزا بستگی به سفارت لهستان در کشور محل زندگی شما خواهد داشت. قدم سوم: پس از اخذ ویزای دانشجویی خود، یک نامه خوش آمد گویی به همراه نامه پذیرش از دانشگاه مدنظر خود دریافت خواهید کرد. پس از آن می توانید به کشور لهستان سفر کنید و در دانشکده رویاهای خود به تحصیل مشغول شوید.

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی لهستان

دانشجویان اغلب بخاطر مؤسسات آموزش عالی، آموزش با کیفیت، هزینه ارزان زندگی و شهریه پایین دوست دارند در لهستان تحصیل کنند. این مقاله به بررسی دانشگاه های پزشکی لهستان می پردازد، زیرا دانشجویان بین المللی پزشکی تمایل دارند در این دانشگاه تحصیل کنند.

دورهای آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما زمانی که دانشجویان برنامه خود را تکمیل کردند، حتما باید مسلط به زبان لهستانی باشند مخصوصا دانشجویانی که در ابتدای امر با بیماران صحبت می کنند. آکادمی پزشکی در لوج (Lodz)، این یک دانشگاه پزشکی دولتی است و اهداف زیر را دنبال می کند:

  • مشارکت در برنامه های مراقبت بهداشتی که توسط سیستم مراقبت های بهداشتی ایجاد شده است.
  • آموزش دانشجویان در دوره های مربوط به پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
  • انجام کار تحقیقاتی و همچنین تربیت پژوهشگران  محققان
  • از سال اول تا سال پنجم شهریه 11000 یورو در هر سال خواهد بود.
  • سال ششم شهریه 10000 یورو خواهد بود

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی لهستان

آکادمی پزشکی گدانسک (Gdansk)، دانشجویان بین المللی 10٪ از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند و بیش از 50٪ دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. حدود 6000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند. شهریه ها، سال اول 10000 یورو می باشد. از سال دوم تا سال ششم، هزینه 9302 یورو در هر سال می باشد. آکادمی پزشکی ورشو (Warszawa)، دانشکده پزشکی در سال 1993 تاسیس شده و دو برنامه ارائه می دهد:

  • برنامه چهار ساله برای فارغ التحصیلان کالج/ دانشگاه
  • برنامه شش ساله برای فارغ التحصیلان دبیرستان
  • هنگامی که دانشجویان فارغ التحصیل میشوند، مدرک دکترا و دیپلم پزشکی دریافت می کنند که در اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای جهان شناخته شده و معتبر است.
  • سال اول تا ششم 11000 یورو د هر سال می باشد.
  • سال اول تا چهارم 14400 یورو در هر سال می باشد.

آکادمی پزشکی در وراتسلاف (Wroclaw)، این دانشکده پزشکی در سال 1945 تاسیس شد و قدیمیترین و بزرگترین دانشکده پزشکی در وراتسلاف است، همچنین یکی از شش دانشکده وراتسلاف و دانشگاه فنی است. شهریه ها سال اول 12000 یورو می باشد. سال دوم تا سال ششم 8000 یورو در هر سال می باشد.

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در لهستان فرصتی است برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه ها در کلمه. شامل 6 سال پزشکی عمومی، 4  سال تحصیلات کارشناسی، 5 سال  دندان پزشکی، 5 سال پرستاری دارای برنامه آموزشی پایه به زبان انگلیسی در میان بسیاری از برنامه های پزشکی است که دانش جویان زیادی را به خود جذب می کند. دانشجویان کشورهای آمریکا، کانادا، نروژ، سوئد، اسرائیل، عربستان سعودی، ترکیه، نیجریه، غنا، هند، غنا، هند، چین و غیره، هر سال برای ثبت نام و تحصیل پزشکی و درمانی در دانشگاه های لهستان با چالش روبرو می شوند.

به عنوان گواهی –  کلاس های پزشکی در لهستان، دکتر  Maria Siemionow  که در دسامبر 2008 از یک گروه شش نفری جراح در یک جراحی 22 ساعته استفاده کرد، اولین پیوند صورت در آمریکا را در Connie Culp به انجام رساند. او در سال 1974 از دانشگاه علوم پزشکی Poznan فارغ التحصیل شد. او تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1985 دکترای خود را در رشته جراحی میکروسکپی اخذ نمود و سپس در سال 1992 امادگی در علوم پزشکی را دریافت کرد. پیش از مهاجرت به آمریکا  Lech Kaczyński عنوان پروفسور را به او اهدا کرد.

دانشگاه های پزشکی در لهستان یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی هستند که به دنبال تحصیل پزشکی در خارج از کشور می باشند. بیش از 11 مدرسه پزشکی در لهستان درس های پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند. علاوه بر علم پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ، دانشگاه های پزشکی لهستان یک برنامه ورودی پزشکی 4 ساله به زبان انگلیسی ارائه می کنند که برای آن دسته از دانشجویان دارای مدرک لیسانس طراحی شده است ( این برنامه در بین دانش جویان کانادا، بریتانیا و اسکاندیناوی بسیار محبوب است ). بسیاری از دانشگاه های پزشکی همچنین سال پایه برای تحصیلات پزشکی به زبان انگلیسی را سازماندهی می کنند؛ و آن هایی که علاقه مند به تحصیل در لهستان هستند می توانند یک سال زبان را به زبان لهستانی دنبال کنند.

برنامه های پزشکی انگلیسی دانشگاه های پزشکی در لهستان مطابق با استانداردهای لهستان و اتحادیه اروپا در زمینه آموزش، وزارت آموزش و پرورش آمریکا ( بخش Stafford Loan )، و هیات های پزشکی در ایالات متحده برنامه ریزی شده اند. فارغ التحصیلان برنامه های پزشکی انگلیسی در لهستان واجد شرایط درخواست اقامت و برنامه های آموزش عالی در بیمارستان های مختلف از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیجریه، انگلیس، ایرلند، نروژ، سوئد و لهستان می باشند. دوره های پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی :

  • دوره پایه : یک سال تحصیلی مقدماتی
  • دوره پیش از فارغ التحصیلی : برنامه 6 ساله
  • دوره پزشکی ورودی تحصیلات تکمیلی : برنامه 4 ساله تسریع شده
  • دوره دندان پزشکی : 5 تا 5.5 سال
  • دوره داروسازی : 5 سال
  • دوره پرستاری : 3 سال B.Sc
  • دوره دکترای پزشکی : 3 سال برای اخذ دکتری. دانشکده پزشکی شهر ورشو در سال 1993 برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل انگلیسی پزشکی تاسیس شد.
  • دوره 6 ساله دانشکده پزشکی در سال1993  ( برای فارغ التحصیلان دبیرستانی ) تاسیس شد.
  • دوره 4 سال دانشکده پزشکی در سال 1993 ( برای دارندگان مدرک لیسانس در مقطع لیسانس ) تاسیس شد.
  • دوره 5 ساله دانشکده دندان پزشکی در سال 2012 ( برای فارغ التحصیلان دبیرستانی ) تاسیس شد.
  • دوره 5 ساله دانشکده داروسازی در سال 2014 ( برای فارغ التحصیلان دبیرستانی ) تاسیس شد.

بیشتر دوره ها  از استانداردهای اتحادیه اروپا پیروی می کنند.  در پایان هر دوره، فارغ التحصیلان مدرک MD، DDS یا کارشناسی ارشد داروسازی دریافت می کنند و یک دیپلم پزشکی که در اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و بسیاری کشورهای دیگر دنیا به رسمیت شناخته می شوند را دریافت می نمایند.

دوره تحصیلی 6 ساله که شامل 2 سال پیش بالینی و 4 سال بالینی می شود؛ دوره 4 ساله شامل 2 سال پیش بالینی و 2 سال بالینی می گردد.  آموزش علوم پایه و آموزش دانشجویان بخش انگلیسی به صورت سخنرانی ها، سمینارها و کلاس های عملی با بیش از 70 دپارتمان و کلینیک های دانشگاه پزشکی ورشو و آن هایی که وابسته به دانشگاه هستند، فراهم شده است. پس از تکمیل بخش علوم پایه دوره تحصیلی، دانشجویان واجد شرایط برای  USMLE (بررسی مجوز پزشکی ایالات متحده) مرحله 1 و پس از تکمیل بخش بالینی دوره برای مرحله 2 اماده می شوند.

دانشگاه پزشکی ورشو یک دوره 5 ساله دندان پزشکی برای فارغ التحصیلان دبیرستانی ارائه می دهد.  در پایان این دوره، فارغ التحصیلان مدرک DDS و  یک دیپلم که در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته می شود، را دریافت می کنند. این دوره درسی با استانداردهای اتحادیه اروپا در زمینه پزشکی دندان پزشکی همخوانی دارد.  فارغ التحصیلان می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند. طول مدت دوره پنج ساله دندان پزشکی شامل 10 ترم است که انتظار می رود  طی آن دانشجویان در  بیش از 5000 ساعت سخنرانی، سمینار و کلاس های عملی شرکت کنند. دوره درسی بخش دندان پزشکی به انگلیسی 150 هفته (300 ECTS) را پوشش می دهد.

دوره پنج ساله داروسازی به درجه کارشناسی ارشد داروسازی منتهی می شود و پس از 6 ماه آموزش پیش از ثبت نام در یک داروخانه تایید شده، به عنوان یک داروساز ثبت نام می شود. ثبت نام در لهستان در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود. دانشکده از اعتبار ملی و بین المللی برای تحقیق و نوآوری برخوردار است.  آموزش خلاقانه، مکان های تجربی بالینی و مهارت های تجاری، دانش جویان ما را با مهارت و تخصص همه جانبه مرتبط با مدرک داروسازی مواجه می کند و آن ها را در معرض تقاضای بالای کارفرمایان قرار می دهد.

پس از تکمیل هر سال تحصیلی، لازم است که دانشجویان یک دوره آموزشی 4 هفته ای را بگذرانند که الزامی بوده و در برنامه درسی ان ها گنجانده شده است. آموزش عملی ( کاراموزی ) را می توان در موسسات شناخته شده در کشورهای بومی دانشجویان گذراند. بخش انگلیسی دانشکده علوم پزشکی در سال 1993 در دانشگاه پزشکی ورشوو برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل انگلیسی پزشکی در خارج از کشور بودند تاسیس شد.

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

بخش تحصیل پزشکی به انگلیسی دو برنامه دارد : یک دوره 6 ساله برای برای فارغ التحصیلان دبیرستانی و یک دوره 4 ساله برای فارغ التحصیلان دانشگاهی.  فارغ التحصیلان مدرک دکترای پزشکی را دریافت کرده و یک دیپلم پزشکی که در اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و بسیاری کشورهای دیگر دنیا به رسمیت شناخته شده است را دریافت می کنند.

شرایط کار پس از تحصیل رشته پزشکی در لهستان

می توانید با کار نیمه وقت در حین تحصیل کسب درآمد کنید و هزینه تحصیلی را بپردازید. دانشجویان بین المللی مجازند مادامی که در موسسه ای ثبت نام کردند، حین تحصیل در لهستان کار کنند. دانشجویان غیر کشورهای اتحادیه اروپایی نیز باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند. همه دانشجویان از حق کار برخوردارند؛ از جمله کسانی که برای اولین بار در لهستان حضور یافتند، کسانی که در سال اول برنامه دانشگاه ثبت نام کرده اند، و کسانی که تمام وقت در موسسه زبان ثبت نام کرده اند.

  • هر دانشجو مجاز به 20 ساعت کار در طول تحصیل و همچنین 3 ماه کار تمام وقت در تعطیلات است.
  • دارندگان کارت اقامت مجاز به کار تمام وقت هستند.

دانشجویان کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا می توانند پس از فارغ التحصیلی، بدون محدودیت در لهستان کار کنند. پس از پایان تحصیلات واقعاً ترک این کشور زیبا سخت خواهد بود. نگران نباشید می توانید در لهستان اقامت کنید و کار کنید. دانشجو به عنوان فارغ التحصیل تمام وقت برنامه آموزشی دانشگاه لهستان، نیازی به مجوز کار در این کشور نخواهد داشت.

فقط باید اطمینان حاصل کند که اجازه اقامت صحیح است. می تواند برای 2-3 سال دیگر آنجا بماند فقط باید ثابت کند که می تواند بدون استفاده از مزایای دولتی از پس مخارج بربیاید. دانشجویانی که شغلی کسب می کنند یا کاری را می پذیرند می توانند مجوز کار اخذ کنند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با کادری مجرب از مشاوران و وکلای کارآموخته، آماده ارائه مشاوره مهاجرتی، تحصیلی و سرمایه گذاری به شما عزیزان متقاضی می  باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در لهستان

1- آیا برای تحصیل پزشکی در لهستان باید به زبان لهستانی مسلط باشم؟

خیر، لهستان رشته پزشکی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهد.

2- بهترین دانشگاه پزشکی در لهستان کدام است؟

برای دانشجویان پزشکی که مایل به تحصیل در لهستان هستند، ضروری است که بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. بهترین کالج دانشگاه ورشو است. دانشگاه ورشو در ورشو پایتخت لهستان واقع شده است و این یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در لهستان است.

3- آیا تحصیل پزشکی در دانشگاه های لهستان رایگان است؟

تحصیل پزشکی در لهستان برای شهروندان لهستانی رایگان است. در غیر این صورت، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند.

4- رتبه و رنکینگ داشنگاه های چگونه است؟

جدیدترین مطالعه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، لهستان را به عنوان پنجمین سیستم آموزشی اروپا و یازدهمین در جهان به دلیل سیستم آموزشی خود رتبه بندی کرده است.

5- آیا ارائه مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در لهستان مورد نیاز است؟

در لهستان، بر خلاف سایر کشورها، ارائه گواهینامه آیلتس یا تافل الزامی نیست. با این حال، برای اثبات دانش زبان انگلیسی و شرکت در کورس های اصلی پزشکی لهستان بهتر است ارائه دهید.

6- برای تحصیل پزشکی در لهستان چه مدارکی باید ارائه دهم؟

هر موسسه در لهستان الزامات خود را برای پذیرش دارد؛ اما به طور کلی برای تحصیل پزشکی در لهستان باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن و گواهی مدرک زبان را ارائه دهید.

7- آیا دانشجویان پزشکی در لهستان اجازه کار حین تحصیل را دارند؟

به دانشجویان پزشکی که در لهستان در حال تحصیل هستند، اجازه کار 20 ساعت در هفته داده می شود.

8- هزینه تحصیل پزشکی در لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های لهستان متفاوت است؛ به طور مثال هزینه تحصیل در دانشگاه ورشو لهستان حدود 11500 یورو در سال است.

9- آیا برای تحصیل پزشکی در لهستان محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، برای تحصیل پزشکی در لهستان باید زیر 25 سال سن داشته باشید.

10- آیا می توانم بعد از اتمام تحصیلات پزشکی خود در لهستان بمانم؟

بله، شما می توانید بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود و اتمام تحصیلاتتان، در صورت یافتن کار ویزای خود را تغییر داده و در لهستان بمانید. همچین لهستان عضو اتحادیه اروپا و شینگن هست و مدرک تحصیلی لهستان را سایر کشور ها نیز به رسمیت می شناسند.

11- دانشگاه های پزشکی لهستان که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، کدامند؟

دانشگاه های پزشکی لهستان که مورد تایید وزارت بهداشت درسال 2020-2021 قرار گرفته است، عبارتند از:

  1. دانشگاه جاژیلونیان(Jagiellonian)
  2. دانشگاه علوم پزشکی گدانسک
  3. دانشگاه علوم پزشکی ورشو
  4. دانشگاه علوم پزشکی سیلزیا
  5. دانشگاه علوم پزشکی لودز
  6. دانشگاه علوم پزشکی Wroclaw

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. هزینه ی تحصیلات پزشکی در لهستان چه مقدار است؟
    اگر یک پزشک عمومی یا متخصص در ایران بخواهد مدرک دانشگاهی از لهستان را بگیرد باید چه اقداماتی انجام دهد؟
    ایا با داشتن مدرک از دانشگاه های لهستان میتوان در دیگر کشور های اروپا کار پزشکی انجام داد؟
    دانشگاه های لهستان بهتر است یا اوکراین؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در لهستان نیاز به تایید مدارک تحصیلی خود دارید. دانشگاه های لهستان در کشور های اروپایی به رسمیت شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری