بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ اروپا است که طی سال های اخیر تلاش های بسیاری در جهت جذب دانشجویان بین المللی انجام داده است. تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلغارستان به واسطه تلاش های این کشور در سال های گذشته متقاضیان فراوانی داشته است. موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی با داشتن تجربه طولانی در امر مهاجرت می تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه باشد.

تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در بلغارستان 2020

تحصیل در رشته های پزشکی در کشور بلغارستان (پزشکی عمومی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و غیره) در دانشگاه های معتبر به معنای تحصیل در کشوری با سنتی دیرینه در زمینه رشته پزشکی و برترین کیفیت آموزش می باشد. دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در بلغارستان با توجه به دانشگاه مورد نظر می توانند به زبان انگلیسی یا بلغاری، به تحصیل بپردازند.شهروندان خارجی، که از کشور های دیگری آمده اند یا عضو اتحادیه اروپا نیستند، تنها قادرند به زبان بلغاری به تحصیل بپردازند.

دانشجویان اروپایی آینده نگر این رشته می توانند به صورت رایگان در این کشور (توسط بورسیه رومانیایی) به تحصیل بپردازند. این بدان معنی است که آنان به زبان رومانیایی سخن می گویند یا در آزمون ورودی شرکت می کنند. اما، بیشتر این دانشجویان به سبب هزینه های اندک زندگی ، زندگی و تحصیل در بلغارستان را به بسیاری از کشور های اروپایی ترجیح می دهند.

تحصیلات دندانپزشکی و پزشکی بلغار 2020
تحصیل دندانپزشکی و پزشکی بلغارستان 2020

تحصیل در رشته پزشکی در کشور بلغارستان تبدیل به یکی از موضوعات مهم در اروپا شده است. امروزه پزشکان بلغارستانی در سرتاسر دنیا بسیار مهم شمرده می شوند و دانشگاه های پزشکی این کشور هرساله هزاران هزار دانشجو را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. بیشتر دانشجویانی که به زبان انگلیسی در این کشور مشغول به تحصیل هستند از کشور هایی چون انگلستان، ایرلند، نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند، یونان، آفریقای جنوبی، نیجریه و هند می باشند.

چرا پزشکی بلغارستان؟

جواب به این سوال را بهتر است با اشاره ای به مزایای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلغارستان عنوان کنیم:

  • دوره های این رشته به دو زبان انگلیسی و بلغاری در دسترس هستند.
  • دانشگاه های پزشکی این کشور مشهور و معتبر هستند.
  • دوره های آمادگی جهت ورود به این رشته به زبان انگلیسی و بلغاری در این کشور برگزار می شوند.
  • پذیرش بدون آزمون ورودی (البته بعضی دانشگاه ها دارای استثناء هایی می باشند.)
  • دانشجویان پزشکی انتقالی در این کشور پذیرفته می شوند.
  • پذیرش دانشجو در سال تحصیلی دو بار و در ماه اکتبر و فوریه صورت می گیرد.
  • هزینه شهریه از 5000 پوند الی 8000 پوند در سال می باشد.
  • هزینه پایین زندگی در حدود 2200 الی 3000 پوند در سال است.
  • خوابگاه های دانشجویی ارزان
  • کمک های مالی (وام های دانشجویی) از موسسات مالی محلی
  • موسسات معتبر بین المللی
  • مدرک کاملا معتبر در اروپا و سرتاسر جهان

کشور بلغارستان عضوی از اتحادیه اروپا بوده و درصورت پذیرش در این کشور و اخد مدرک، احتیاجی به گذراندن آزمون (PLAB) نخواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که مقطع فوق لیسانس در بلغارستان به زبان بلغاری بوده و تنها دوره هایی که به زبان انگلیسی هستند مربوط به دوره 6 ساله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پرستاری است. لازم به ذکر است که در کنار دوره های طولانی مدت رشته پزشکی، دوره های 3 الی 4 ساله این رشته به زبان بلغاری آموزش داده می شوند. تحصیل به زبان انگلیسی یا بلغاری در بلغارستان توسط اروپا مورد پذیرش بوده و فرصت های شغلی بسیاری را در اختیارتان قرار می دهد.

هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان 2020

شهریه دانشگاه پزشکی در بلغارستان برای تحصیل پزشکی  بلند مدت به زبان انگلیسی (پزشکی عمومی، دندانپزشکی، و داروسازی) سالانه 7500  تا 8000 یورو می باشد و برای رشته های کوتاه مدت تحصیل پزشکی از 3100 تا 4000 یورو در سال بسته به دانشگاه مورد نظر متغیر است.

شهریه رشته های مختلف پزشکی در کشور بلغارستان به زبان انگلیسی

  • پزشکی به زبان انگلیسی (6 ساله)7500 یورو تا8000 یورو
  • داروسازی به زبان انگلیسی (5 ساله)6000 یورو تا 8000 یورو
  • دندانپزشکی به زبان انگلیسی (6 ساله)8000 یورو
  • پرستاری به زبان انگلیسی/ بلغاری (4 ساله) 3000 یورو تا 4500 یورو می باشد.
  • مامایی به زبان انگلیسی/ بلغاری (4 ساله)3000 تا 4500 یورو
  • دوره مقدماتی زبان انگلیسی/ بلغاری/ 3100 یورو تا 4500 یورو
  • دوره های تخصصی تکمیلات تحصیلی به زبان بلغاری ( 3 تا 5 سال) 4800 یورو
  • کارشناسی ارشد برای مقطع دکترا در بلغارستان/ 4800 یورو

شهریه تحصیل پزشکی در بلغارستان می تواند در 2 بخش در سال در ابتدای هر ترم پرداخت شود. برای دانشجویان جدیدی که به ویزای دانشجویی احتیاج دارند، باید شهریه قسط اول قبل از درخواست ویزای دانشجویی به نمایندگی  دیپلماتیک بلغارستان پرداخت شود. به نظر می رسد شهریه دانشگاه علوم پزشکی بلغارستان یکی از ارزانترین قیمت ها در تمام منطقه اقتصادی اروپاست. همراه با هزینه مناسب زندگی و کیفیت آموزش، دانشجویان را به دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان جذب می کند. مدارک لازم به منظور تحصیل در رشته پزشکی در بلغارستان باید توسط سفارت بلغارستان و به صورت قانونی تایید شود.

مدارک مورد نیاز تحصیل در رشته پزشکی در سال 2020 در بلغارستان:

  • کپی دیپلم دبیرستان که توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی درخواست، قانونی و تایید شده باشد. ( با تمبرهای اصلی تازه چسبانده شده و مهر شده)
  • کپی مدارک ضمیمه دیپلم دبیرستان که توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی درخواست، قانونی و تایید شده باشد. ( با تمبرهای اصلی تازه چسبانده شده و مهر شده)
  • از دیگر شرایط لازم و ضروری برای متقاضی، گذراندن درس های شیمی و زیست شناسی در دبیرستان می باشد و دیگر این که معدل نمره این دو درس مورد نیاز از ماکزیمم نتایج نمرات مطابق با سیستم نمره دهی در کشور مربوط به متقاضی نباید از 62% کمتر باشد. ترکیه.
  • مدارک و گواهی سلامت پزشکی متقاضی نباید زودتر از یک ماه قبل از تاریخ درخواست باشد، مبنی بر این که سلامتی جسمی و روحی متقاضی توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی درخواست تایید و تصدیق شده باشد. ( با تمبرهای اصلی تازه چسبانده شده و مهر شده) و ترجمه این گواهی نیز ضمیمه مدارک باشد
  • یک گواهی از طرف پدر و مادر متقاضی مبنی بر حمایت مالی وی در طی دوره تحصیلی در کشور جمهوری بلغارستان به همراه ترجمه این اظهاریه به زبان بلغاری.این اظهاریه بایستی توسط یک دفتر اسناد رسمی دولتی تایید و قانونی شده باشد
  • چهار قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مدرک صادر شده توسط مراجع ذی صلاح ( دبیرستان متقاضی) مبنی بر این که فرد متقاضی حق ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی کشوری را دارد که متقاضی در آن جا مدرک دیپلم را کسب کرده است. این مدرک بایستی توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی تایید و قانونی شده باشد. (برای کشورهایی که تفاهم نامه لاهه را امضا کرده اند، ظهر نویسی مدارک ضروری می باشد) و این مدرک نیز باید به زبان بلغاری ترجمه شده باشد.
  • کپی پاسپورت متقاضی ( کارت شناسایی) که توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی درخواست و تایید و قانونی شده باشد. ( با تمبرهای اصلی تازه چسپانده شده و مهر شده، ظهر نویسی ضروری است.) و این مدرک بایستی به زبان بلغاری ترجمه شده باشد.
  • دانشجویانی که از کشورهایی به بلغارستان می آیند که انگلیسی زبان رسمی آن کشور نمی باشد، مدرک سطح زبان انگلیسی ( زبان گفتاری و نوشتاری )، مدرک تافل 550، مدرک اول کمبریج یا آیلتس 6 لازم می باشد. این مدارک بایستی به روش های ذکر شده ترجمه و تایید و قانونی شده باشند.
  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • سی وی ( رزومه و سوابق کاری) امضاء شده توسط متقاضی

در صورتی که در ترجمه درخواست نامه به زبان بلغاری با مشکل مواجه شدید، کپی مدارک را می توانید تایید و قانونی نمایید. (براین اساس کپی یا اصل مدرک).

مدارک لازم برای تحصیل رشته پزشکی بلغارستان 2020
مدارک لازم برای تحصیل رشته پزشکی بلغارستان 2020

تهیه تمامی این مدارک و پشت سر گذاشتن این مراحل  به تنهایی و بدون داشتن تجربه لازم بسیار سخت است و ممکن است به علت نداشتن آشنایی با آن ها وقت و هزینه شما از دست برود. پس بهترین راه این است که پس از تصمیم گیری های لازم مراحل بعد از آن را به همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی بسپارید.

بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ اروپا است که طی سال های اخیر تلاش های بسیاری در جهت جذب دانشجویان بین المللی انجام داده است. تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلغارستان به واسطه تلاش های این کشور در سال های گذشته متقاضیان فراوانی داشته است. موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی با داشتن تجربه طولانی در امر مهاجرت می تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه باشد.

دانشگاه های معتبر پزشکی بلغارستان 2020

فهرست دانشگاه های پزشکی در سال 2020 در بلغارستان:

  • دانشگاه پزشکی Plovdiv(دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال، 2 سال دوره پیش بالینی، 3 سال دوره بالینی و یک سال طب بالینی/ دستیاری ( دوره انترنی دانشکده دندانپزشکی: دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی 6 سال)
  • دانشگاه پزشکی صوفیه (دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال. دانشکده دندانپزشکی: دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی 6 سال. دانشکده داروسازی: دوره دارو سازی به زبان انگلیسی 5 سال(
  • دانشگاه پزشکی وارنا (دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال.دانشکده دندانپزشکی: دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی 6 سال(دانشگاه پزشکی Pleven(دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال)
  • دانشگاهKliment Ohridski شهر صوفیه (دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال)
  • دانشگاه Stara Zagora شهر تراکیا (دانشکده پزشکی: دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال)

همه دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان معتبر می باشند و مدارک آن ها در منطقه اقتصادی اروپا و خارج از آن به رسمیت شناخته می شود.

با تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلغارستان و کسب مدارک معتبر از دانشگاه های این کشور می توانید از داشتن یک آینده شغلی مطمئن آسوده خاطر باشید. موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی از برترین موسسات حقوقی اعزام دانشجو در کشور است که با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان آماده پاسخگویی به هم وطنان عزیز در تمامی زمینه های مهاجرتی می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری