شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی

شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی 2021

تحصیل پزشکی در کشور های مختلف برای دانشجویان دارای شرایط خاصی است. هر دانشجویی برای تحصیل خود وارد کشوری می شود. اما متقاضی تحصیل باید با توجه به قوانین کشور و دانشگاه مورد نظر اقدام نماید. این روز ها با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز شرایط سخت تر شده است و برای این لازم است تا اقداماتی را صورت داد. تخصیل پزشکی در ایران نیز شرایط به خصوصی دارد. دانش آموزان برای این که بتوانند تحصیل پزشکی در ایران را انجام دهند، باید در آزمون کنکور سراسری شرکت کرده و با کسب رتبه برتر بتوانند وارد این رشته شوند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی 2021 ضحبت کنیم.

همان طور که اشاره کردیم کشور های مختلف دارای شرایط گوناکونی هستند. این شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا قوت بیشتری یافته است. رومانی نیز برای مهاجرت قوانین خاصی را در نظر گرفته است. مهاجرت به رومانی اما به روش های مختلف در دوران کرونا امکان پذیر می باشد. برای مهاجرت به این کشور می توانید از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به رومانی، مهاجرت کاری به رومانی، مهاجرت سرمایه گذاری به رومانی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در رومانی، مهاجرت از طریق ازدواج در رومانی و غیره اقدام نمود. برای مهاجرت می توانید با کارشناس موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱

تحصیل در رومانی مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی شرایط خاصی برای دانشجویان دارد و لازم است تا دانشجویان اقداماتی را صورت دهند. تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی اعتبار بسیار زیادی دارد. از این رو اگر تمایل به تحصیل در رومانی داشته باشید می توانید برای رشته های پزشکی بدون هیچ دغدغه ای اقدام نموده و اعتبار بالایی از این طریق کسب نمایید. البته برای مهاجرت به رومانی یکی دیگر از راه هایی که می توان در آن حضور داشت، کار در زومانی و اخذ ویزای کاری رومانی می باشد. البته می توان برای سرمایه گذاری در زمانی مثلا خرید ملک در رومانی یا ثبت شرکت در رومانی هم اقدام نمود.

اما ببینیم شرایط تحصیل در رومانی به چه صورت است و چگونه می توان تحصیل پزشکی در رومانی را به راحتی پیش برد؟! اگر شما تمایل دارید که در خارج از کشور خود و به زبان انگلیسی به تحصیل پزشکی بپردازید یا در اروپا تحصیل کنید، تحصیل در رومانی گزینه ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. تحصیل پزشکی در رومانی ، یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپا ، به دانشجویان کیفیت عالی آموزش ، میراث فرهنگی غنی ، هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه و به رسمیت شناختن درجه جهانی را به دانشجویان ارائه می دهد. در واقع می توان گفت که تحصیل پزشکی در رومانی شرایط بسیار مناسبی را دارد و دانشجویان می توانند به راحتی از مزایای تحصیل در این کشور استفاده نمایند.

این کار باعث می شود تا دانشجویان بتوانند برای کار در رومانی به عنوان پزشک یا کار در کشور های دیگر هم اقدام نمایند. تحصیل پزشکی در رومانی به دلیل شهریه مناسب و هزینه های زندگی در رومانی که مناسب تر از سایر کشور های اروپا است، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی انتخاب جذابی است. آیا علاقه مند به تحصیل پزشکی در رومانی یا سایر کشور های اروپا هستید؟ اگر تمایل به تحصیل در رومانی هستید و می خواهید با تحصیل در این کشور پزشک شوید در ادامه ما را همراهی نمایید. 

تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱

ممکن است بسیاری از دانشجویان بر این باور باشند که تحصیل پزشکی در رومانی و یا تحصیل در رشته های دیگر در رومانی به دلیلی شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس با مشکلاتی مواجه است. اما در واقع برای تحصیل در رومانی با رعایت شرایطی می توان اقداماتی را صورت داد. در واقع با توجه به شیوع ویروس کرونا کماکان می توان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی برای تحصیل پزشکی اقدام نمود. یکی از راه هایی که برای تحصیل پزشکی در رومانی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ارائه می شود، پذیرش زود هنگام یا پذیرش زودتر از زمان مشخص شده می باشد.

این مدل پذیرش پزشکی در دانشگاه های رومانی با عنوان پذیرش زودهنگام در این کشور معرفی شده است و مزایای بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد. این مدل از پذیرش یعنی پذیرش زودرس برای اطمینان از پذیرش پزشکی یا دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های اروپا در رومانی مطرح شده است. این کار باعث می شود تا دانشجویان از حمایت روانی بسیاری بهره ببرند و بتوانند به راحتی برای ادامه تحصیل خود اقدام نمایند. این مدل از پذیرش پزشکی در رومانی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱
تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱

یکی از مهم ترین مزیت های آن این است که دانشجویان می توانند با هزینه تحصیل کمتر در رومانی یا هزینه زندگی در رومانی به حالت بسیار مقرون به صرفه تری اقدام نمایند. دانشجویان حتی می توانند قبل از شروع کلاس های خود وارد دانشگاه شده و از قبل در محیط دانشگاه اسکان داشته باشند. در واقع با این حضور از قبل دانشجویان می توانند قیمت مناسب تری را برای اسکان خود پیدا کنند. از این رو دانشجویان می توانند برای تحصیل و زندگی در رومانی به راحتی برنامه ریزی کنند.

مزیت مهم دیگر این روش پذیرش این است که دانشجویان می توانند به راحتی برای دریافت ویزای رومانی هم اقدام نمایند. این روش باعث می شود تا دانشجویان بتوانند با درصد قبولی صد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی اقدام نمایند. در حال حاضر شرایط دقیقی از پذیرش زود هنگام دانشگاه های رومانی اعلام نشده است. از این رو برای اطلاعات دقیق تر می توانید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایید یا این که به مشاوران موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه نمایید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی ۶ سال به طول می انجامد و کلیه مدارک تحصیلی در رومانی دارای اعتبار بین المللی هستند. همان طور که اشاره نمودیم تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است و این خود بهترین مزیت می باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی ۲۰۲۱

تحصیل پزشکی در رومانی برای دانشجویان علاقه مند به این رشته شرایط بسیار مناسبی را به همراه دارد. قبل از هر چیزی باید بدانید که تحصیل پزشکی در این کشور بدون آزمون ورودی است. از این رو بدون دغدغه آزمون می توانید برای تحصیل پزشکی اقدام نمایید. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور سالیانه ۴۵۳۰ یورو می باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی نیز شرایط بسیار مناسبی وجود دارد که ۶ سال به طول می انجامد. دانشگاه های بسیار زیادی در رومانی وجود دارد که ارائه دهنده رشته پزشکی در این کشور هستند. البته دقت داشته باشید که دانشجویان می توانند برای تحصیل تخصصی پزشکی هم اقداماتی صورت دهند.

نکته مهم دیگری که باید دقت داشته باشید این است که هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا می باشد. به همین دلیل باید هزینه تحصیل در رومانی برای رشته پزشکی را با توجه به شرایط خود و دانشگاه مورد نظر خود به دقت مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال در برخی دانشگاه های این کشور هزینه تحصیل پزشکی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا سالیانه ۴۹۵۰ یورو می باشد. اما در ادامه به معرفی برخی از دوره های پزشکی در سال جدید یعنی سال ۲۰۲۱ میلادی که توسط دانشگاه های رومانی ارائه می شوند می پردازیم.

تحصیل پزشکی در دانشگاه تارگو مورس رومانی ۲۰۲۱

یکی از معروف ترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل دانشجویان در رشته پزشکی، دانشگاه تارگو مورس رومانی می باشد. این دانشگاه برای سال ۲۰۲۱ میلادی و پذیرش در رشته پزشکی طرفیت تحصیل را اعلام نموده است. از این رو باید دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی در دانشگاه تارگو مورس رومانی طرفیتی ۱۵۰ نفره خواهد داشت. البته یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط با تحصیل در این دانشگاه این است که تحصیل پزشکی در دانشگاه تارگو مورس رومانی به زبان انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی سالیانه ۶۰۰۰ یورو می باشد. دقت داشته باشید که در این دانشگاه شما می توانید برای تحصیل دندانپزشکی و داروسازی هم اقدام نمایید. تحصیل پزشکی در این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های رومانی به ۶ سال زمان نیاز دارد. پذیرش در این دانشگاه به دو روش امکان پذیر می باشد. روش اول پذیرش در دانشگاه تارگو مورس رومانی پذیرش زود هنگام یا زودرس می باشد که در ماه های مارس و آوریل امکان پذیر است. مدل دوم پذیرش در دانشگاه تارگو مورس رومانی پذیرش منظم است که در ماه سپتامبر صورت می گیرد. برای پذیرش زودرس باید اقداماتی را صورت دهید.

در این روش اظهارات شخصی شما را ارزیابی می کنند . فعالیت های قبلی شما را بررسی می نمایند. در واقع نمرات دبیرستان و فعالیت های فوق برنامه شما را بررسی می کنند. در نهایت نیز مصاحبه ای به صورت آنلاین برگزار می شود. هدف از مصاحبه هم سنجش مهارت انگلیسی و ارزیابی شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد. دقت داشته باشید که دانشجویانی که تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند امکان دریافت بورسیه تحصیلی را نخواهند داشت.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اورادئا رومانی ۲۰۲۱

یکی از دانشگاه های معروف در رومانی و اروپا دانشگاه اورادئا می باشد که به ارائه تحصیل پزشکی می پردازد. تحصیل پزشکی در رومانی و در این دانشگاه برای دانشجویان به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اگر تمایل به اخذ پذیرش از این دانشگاه دارید می توانید تا تاریخ ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی درخواست خود را ارائه نمایید. تاریخ شروع این دوره تحصیلی برای دانشجویان نیز اول آوریل ۲۰۲۱ می باشد. تحصیل پزشکی در این دانشگاه به صورت تمام وقت می باشد و دانشجویان باید برای حضور در کمپ کلاس های دانشگاه وارد شوند.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ممکن است برخی از کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شود. دانشجویان در پایان شش سال تحصیل خود باید آزمونی را قبول شوند. این آزمون برای دریافت مجوز و مدرک پزشکی می باشد. دانشجویان در این دوره کورس های تحصیلی خاصی را می گذرانند. این کورس ها عبارتند از: شناسایی شرایط پاتولوژیک و تشخیص صحیح بیماری و عوارض مختلف آن، تهیه و اجرای یک برنامه درمانی مناسب برای وضعیت (بیماری) مشخص شده، ارزیابی خطر بیماری یا وقوع زمینه بیماری یک فرد یا جامعه و به دنبال آن انتخاب و استفاده از اقدامات پیشگیرانه مناسب.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اورادئا رومانی ۲۰۲۱
تحصیل پزشکی در دانشگاه اورادئا رومانی ۲۰۲۱

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ۴۹۵۰ یورو می باشد. البته دانشجویان برای ثبت نام و پردازش مدارک هم باید هزینه هایی را پرداخت نمایند. هزینه ثبت نام اولیه ۳۰ یورو می باشد و هزینه پردازش و بررسی پرونده برای دانشجویان بین المللی ۱۵۰ یورو می باشد. 

سوالات متداول در ارتباط با شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی 2021

  1. آیا رومانی کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله رومانی یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های رومانی برای تحصیل پزشکی اعتبار دارند؟

    بله دانشگاه های پزشکی از معتبر ترین دانشگاه ها برای تحصیل می باشند.

  3. آیا هزینه تحصیل پزشکی ۲۰۲۱ برای دانشجویان کشور های غیراتحادیه اروپا متفاوت است؟

    بله هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا می باشد.

  4. شرایط جدید تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱ بر چه اساسی است؟

    شرایط تحصیل بر مبنای شیوع ویروس کرونا و قوانین مرتبط با آن می باشد.

  5. تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱ به چه زبانی امکان پذیر است؟

    تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

  6. تحصیل پزشکی در رومانی ۲۰۲۱ چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل پزشکی در این کشور ۶ سال طول می کشد.

  7. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه اورادئا رومانی ۲۰۲۱ چقدر است؟

    شهریه این دانشگاه سالیانه ۴۹۵۰ یورو می باشد.

  8. منظور از پذیرش زودهنگام پزشکی رومانی چیست؟

    منظور پذیرش زور از زمان منظم پذیرش می باشد که مزایای بسیار زیادی دارد.

  9. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه تارگو مورس رومانی ۲۰۲۱ چقدر است؟

    هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه ۶ هزار یورو در سال می باشد.

  10. آیا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه تارگو مورس رومانی همراه با بورسیه تحصیلی می باشد؟

    خیر به این دوره تحصیلی بورسیه تعلق نمی گیرد.

  11. شروع تحصیل پزشکی ۲۰۲۱ در دانشگاه اورادئا از چه تاریخی است؟

    تحصیل در این دانشگاه از اول آوریل ۲۰۲۱ می باشد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری