ایتالیا یکی از چندین کشور بزرگ قاره اروپا است که به دلیل شرایط مناسب، دانشجویان و مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. این کشور در رشته ها و شاخه های مختلف تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می نماید یا دانشجویان را برای ادامه تحصیلاتشان بورسیه می نماید. در این مقاله ما به بررسی روند تحصیل پزشکی در ایتالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی می پردازیم. گرچه بهترین راه مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشاوره با کارشناسان برگزیده این موسسه است. اگر می خواهید به عنوان یک دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیلات خود در رشته پزشکی به کشور ایتالیا سفر کنید، باید اطلاعات زیادی در این باره داشته باشید. به عبارتی باید به طور دقیق از شرایط تحصبل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا کاملا مطلع شوید.

اولین دانشگاهی که در ایتالیا دوره های پزشکی را ارائه کرد دانشگاه پاویا بود. این اتفاق در سال ۲۰۰۹ میلادی رخ داد. پس از آن دانشگاه های میلان، رم و ناپل هم به این جرگه پیوستند. با این که مدت زمان‌ کمی از وجود دوره های پزشکی در این کشور می گذرد، اما این دوره ها جزو معتبر ترین و بهترین دوره های پزشکی در کل دنیا محسوب می شوند که متقاضیان زیادی را به خود نسبت داده است.

البته یکی از اصلی ترین دلایل آن ارزان بودن تحصیل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا می باشد. برخی از دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا که در گروه ممتازین جهانی برای پزشکی قرار دارند عبارتند از: دانشگاه بولوگونیا، دانشگاه میلان، دانشگاه تورینو، دانشگاه پاویا، دانشگاه سی ینا و … . رنک دانشگاه های ایتالیا در زمینه پزشکی بسیار معتبر است. به طور مثال دانشگاه میلان همیشه رتبه ای بین پنجاه و یک تا صد و یک دارد و در خود کشور ایتالیا نیز در رنک یک می باشد.

دانشگاه های کشور ایتالیا مانند دانشگاه پاویا دوره های مشترکی در زمینه پزشکی با کشور های آمریکا و کانادا برگزار می کنند.  مدارک پزشکی صادر شده در کشور ایتالیا در کل دنیا و وزارت بهداشت و درمان کشور ایران مورد تایید خواهد بود. از این رو شما پس از اتمام تحصیل خود می توانید در کشور های مختلف مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۰

تحصیل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا شرایط خاص خود را دارد که ما در این بخش از مقاله برای شما ارائه خواهیم داد. دوره های پزشکی در این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی ارائه می شود و شما بسته به شرایط خود می توانید هر کدام از این شرایط را انتخاب نمایید. البته برای انتخاب بهتر، توصیه می کنیم به کارشناسان و مشاوران زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

آیا تحصیل در هر کدام از این دوره ها با زبان های خاص، نیازمند مدرک زبان مربوط به خودش است. برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی لازم است تا مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ را دریافت کنید. این در حالی است که برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیاز به مدرک ایتالیایی با حداقل نمره B1 دارید. این آزمون با نام آزمون استرنی معروف است و بهمن ماه هر سال از متقاضیان گرفته خواهد شد. برای کسب نمره مناسب در این آزمون توصیه می کنیم که کتاب های اسپرسو یک و دو را مطالعه نمایید. برای قبول شدن در این آزمون و دریافت مدرک بی وان باید در این آزمون از دویست نمره حداقل نمره صد و شصت بگیرید.

توجه داشته باشید که شرایط تحصیل برای دانشجویان اروپایی متفاوت از دانشجویان ایرانی و بین المللی سایر کشور ها است. اگر شما متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای مطالعه رشته پزشکی هستید، باید برای پذیرش اقدام کرده و شرایط آن را مهیا کنید. در ابتدای راه باید در آزمون ورودی این رشته شرکت کنید. این آزمون هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی از متقاضیان گرفته خواهد شد.

پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۰
پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۰

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا هستید، بدانید که شرایط کمی سخت تر خواهد شد، زیرا دانشگاه های محدودی هستند که کورس های درسی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. از این رو برای اقدام به تحصیل در سال ۲۰۲۰ میلادی، حتما با مشاوران و کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کرده و اطلاعات لازم را به دست آوردید.

شاید به همین دلیل باشد که پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی کمی سخت تر است. متقاضیان زیاد و محدودیت بیشتر! این در حالی است که متقاضیان این رشته به زبان ایتالیایی تنها با چالش یادگیری زبان ایتالیایی همراه خواهند بود. اگر شما تمایل دارید به زبان ایتالیایی درس بخوانید، باید به سفارت ایتالیا در ایران مراجعه کرده و از شرایط کلاس ها و آزمون اطلاعات لازم را کسب کنید. یادگیری زبان انگلیسی شانس بیشتری برا پذیرش در رشته پزشکی را به شما ارزانی خواهد داشت. نکته مهم برای متقاضیان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی، آزمون IMAT می باشد. شما علاوه بر آزمون آیلتس و کسب نمره مناسب، باید در این آزمون هم شرکت کنید.

آزمون آی مت به زبان انگلیسی ارائه می شود و هزینه بسیار کمی خواهد داشت. علاوه بر آن در بیش از بیست شهر دنیا این آزمون برگزار می شود. کارشناسان برگزیده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شما را در این زمینه کاملا یاری خواهند کرد. این آزمون شصت سوال تستی دارد و صرفا برای متقاضیان پزشکی می باشد. البته به غیر از این آزمون، متقاضیان باید در دو آزمون دیگر بی مت و او ای تی هم شرکت کنند.

در ادامه باید بببنیم برای تحصیل پزشکی در ایتالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی، چه مدارکی لازم است. در بخش بعدی این مدارک را بررسی خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۰

برای گرفتن پذیرش تحصیلی رشته پزشکی از دانشگاه های کشور ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، نیاز به ارائه مدارک خاصی دارید که در این بخش از مقاله ما این مدارک را برای شما ارائه خواهیم داد. در ابتدای راه باید برای پذیرش اقدام کنید و از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید و پس از آن برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید. بهتر این است که برای تمامی این مراحل با مشاوران و کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید.
برای پذیرش دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی در رشته پزشکی، مهم ترین مدارک عبارتند از : گواهی نمره آزمون آی مت، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی، گواهی زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی، گواهی دیپلم مربوط، ریز نمرات دوره تحصیلی نظام قدیم یا نظام جدید آموزش و پرورش ایران ( برای دوره نظام جدید ریز نمرات چهار ساله تحصیلی و بزای نظام قدیم ریز نمرات سه ساله دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی لازم است. ) ، مدرک پایان تحصیلی دوره نظام جدید و اسکن صفحات ابتدایی پاسپورت فرد متقاضی.
توجه داشته باشید که برای پذیرش باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه نمایید.
برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا نیز باید فرم مربوطه را درخواست دهید و با اصل و کپی تمام مدارک خواسته شده و در صورت نیاز ترجمه شده، به سفارت ایتالیا مراجعه نمایید.

شرایط آزمون IMAT در سال ۲۰۲۰ میلادی

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، آزمون آی مت برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۰ میلادی دارند، اجباری است. اولین دوره این آزمون در سال ۲۰۲۰ میلادی، در تاریخ بیست و هفتم ماه فوریه انجام خواهد شد. برای موفقیت در آزمون آی مت ایتالیا بهتر این است که با موارد این آزمون آشنایی داشته باشید. نتایج این آزمون آنلاین چند هفته بعد از طریق وب سایت خود آزمون منتشر خواهد شد و در صورت قبولی باید سریعا برای ویزای تحصیلی ایتالیا و مراحل بعدی آماده شوید.

آزمون آی مت
آی مت

موارد این آزمون عبارتند از زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، دانش عمومی و شاخه موضوعات روانشناسی است که هر کدام تعداد خاصی را به خود اختصاص داده است و همان طور که گفتیم مجموع سوالات شصت عدد خواهد بود. متقاضیان این ازمون در کشور ایران می توانند برای حضور در آزمون به کشور های امارات و ترکیه بروند.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا در سال ۲۰۲۰

یقینا برای تحصیل در هر رشته ای خصوصا رشته های پزشکی و آن هم در کشور جدید، هزینه ای متحمل خواهید شد. کشور ایتالیا برای تحصیل پزشکی جزو کشور های کم هزینه است اما باز هم برای تحصیل ازاد و بدون بورسیه در این کشور باید هزینه هایی بپردازید. در این بخش هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا را بیان می کنیم. قبل از هر چیزی شما باید هزینه آزمون آی مت را بپردازید که در سال جدید میلادی یعنی سال ۲۰۲۰، هزینه این آزمون صد و بیست یورو خواهد بود که با توجه به تغییرات یورو در کشور ما، این مبلغ ممکن است با کم و زیاد ریالی در ایران مواجه شود. دقت کنید که هزینه مصرفی در این آزمون در صورت عدم قبولی مسترد نخواهد شد.

شهریه رشته پزشکی در ایتالیا متغیر است و بین چهارصد تا پنج هزار یورو در سال خواهد بود. این تفاوت به دلیل دانشگاه و شهر های ایتالیا است. به طور مثال در شهر های رم، میلان و بولونیا هزینه تحصیل بیشتر خواهد بود. توجه کنید که تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بسیار به صرفه خواهد بود. به این دلیل که دولت ایتالیا از دانشجویان حمایت خواهد کرد. اما علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در ایتالیا که شامل مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و … می باشد، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو خواهد بود. البته این مبلغ با توجه به شرایط هر فرد و نوع زندگی دانشجو می تواند متفاوت باشد.

بورسیه تحصیلی پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۰

برای تحصیل پزشکی در ایتالیا می توانید برای بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید. بورسیه های تحصیلی در ایتالیا برای افرادی که در کشور های دیگر هستند، کمی راحت تر خواهد بود. به همین دلیل است که متقاضیان بورسیه تحصیلی در ایتالیا نسبت به کشور های دیگر بیشتر هستند. این مدل بورسیه به عبارتی متعلق به کشور های ضعیف است. برای گرفتن این بورسیه تحصیلی در سال ۲۰۲۰ میلادی، باید فیش حقوقی ولی فرد متقاضی و میزان درآمد او اعلام گردد. بیشتر دانشجویان ایرانی می توانند از این بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا استفاده کنند. در کل می توان گفت که بورسیه های تحصیلی در ایتالیا به دو نوع دانشگاهی و استانی تقسیم بندی می شود. هر کدام از این بورسیه ها شرایط خاصی دارند. به طور مثال بورسیه های دانشگاهی استانی بر اساس رزومه علمی قوی انجام می گیرد. بنابر این برای این مدل بورسیه باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی کشور ایتالیا

برای این که در کشور ایتالیا برای رشته پزشکی بورسیه دریافت کنید، لازم است تا مدارک خاصی را مهیا کنید. این مدارک عبارتند از: ترجمه شناسنامه فرد متقاضی، ترجمه شناسنامه پدر فرد متقاضی و در صورتی که پدر فرد متقاضی فوت کرده باشد گواهی فوت پدر نیز به او کمک خواهد کرد، ترجمه و ارائه فیش حقوقی پدر یا سرپرست فرد متقاضی، تکمیل آنلاین فرم بورسیه در زمان مقرر و …. . برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با مدارک بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی برای کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

بورسیه پزشکی در ایتالیا
بورسیه پزشکی در ایتالیا

توجه داشته باشید که برخی شرایط خاص برای فرد متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در سال ۲۰۲۰ میلادی را راحت تر خواهد نمود. به طور مثال اگر فرد متقاضی بورسیه تحصیلی، معلولیت خاصی داشته باشد یا پدر یا مادر او فوت کرده باشند.

یک نکته بسیار مهم در زمینه بورسیه تحصیلی این است که اگر شما هنوز فارغ التحصیل نشده باشید و در ترم آخر درس می خوانید، می توانید برای بورسیه درخواست دهید اما تا زمان مراجعه به سفارت باید حتما فارغ التحصیل شده باشید و مدرک فارغ التحصیلی خود را ارائه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020

  1. آیا ایتالیا برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله ایتالیا یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. اولین دانشگاه ارائه دهنده رشته پزشکی در ایتالیا چیست؟

    اولین دانشگاه پاویا نام دارد.

  3. کدام دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 مناسب هستند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه بولوگونیا، دانشگاه میلان، دانشگاه تورینو، دانشگاه پاویا، دانشگاه سی ینا و … .

  4. مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 چیست؟

    از حمله این مزایا می توان به کم هزینه بودن تحصیل و اعتبار بالای مدرک در این کشور اشاره نمود.

  5. آيا تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 نیاز به آزمون ورودی دارد؟

    بله برای تحصیل پزشکی باید در آزمون ورودی شرکت کرد.

  6. تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 به چه زبانی است؟

    تحصیل در این کشور به زبان های انگلیسی و ایتالیایی است.

  7. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

  8. هزینه تحصیل تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 چقدر است؟

    هزینه تحصیل بین ۴۰۰ تا ۵ هزار یورو در سال می باشد.

  9. برای تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 چه آزمونی اجباری است؟

    شرکت در آزمون آی مت اجباری می باشد.

  10. موارد آزمون آی مت برای تحصیل پزشکی در ایتالیا 2020 چیست؟

    موارد آزمون عبارتند از: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و … .

  11. آیا مدارک پزشکی ایتالیا در ایران دارای اعتبار هستند؟

    بله دانشگاه ها و مدارک این کشور مورد تایید وزارت علوم هستند.

سخن آخر

تحصیل پزشکی در ایتالیا در ۲۰۲۰ شرایطی دارد که ما در این مقاله برای شما بیان کردیم. می توانید با توجه به توضیحات دقیق مشاورین معتبر و کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی را برای خود انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری