تحصیل و زندگی در کانادا

تحصیل و زندگی در کانادا

امروزه جوانان زیادی کانادا را مکان مناسبی برای تحصیل و زندگی می دانند و رویای ورود به این کشور را در سر می پرورانند. تحصیل و زندگی در کانادا امکان برخورداری از آموزش با کیفیت و زندگی دانشجویی مقرون به صرفه را فراهم می کند. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل و زندگی در کانادا پرداخته شده است:

  • شرایط تحصیل و زندگی در کانادا
  • هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
  • مزایای تحصیل و زندگی در کانادا
  • بهترین شهرها برای تحصیل و زندگی در کانادا

برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با تحصیل و زندگی در کانادا با مشاوران موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل و زندگی در کانادا

قبل از تصمیم گیری در مورد تحصیل و زندگی در کانادا باید به برخی سوالات پاسخ دهید. کدام دانشگاه ها را در نظر بگیرید؟ چه مقدار پول به تناسب شرایط تحصیل و زندگی در کانادا نیاز دارید؟ آیا رشته موردنظر شما در شهری که انتخاب کرده اید، ارائه می شود؟ اکنون زمان جمع آوری جزئیات مهم درباره شرایط تحصیل و زندگی در کانادا است.دوره های کارشناسی در این کشور بسته به دانشگاه، می تواند سه یا چهار سال طول بکشد. دوره های تحصیلات تکمیلی نیز بسته به نوع مدرک بین یک تا پنج سال طول می کشد. انواع مختلف ارائه دهندگان آموزش عالی در کانادا عبارتند از: دانشگاه ها(که مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند)، کالج های محلی و مدارس فنی یا موسسات علمی کاربردی(گواهینامه ها، دیپلم ها، مقاطع کاردانی و لیسانس اعطا می کنند).از آنجا که دانشگاه های کانادا توسط دولت های استانی اداره می شوند، در نحوه ارائه روش های آموزش تفاوت های جزئی وجود دارد. به ویژه استان كبك با دوره های آموزشی و طول تحصیل متفاوت نسبت به دیگر شهرهای کانادا متمایز است.در دانشگاه های کانادا، ساعات آموزشی شما شامل شرکت در کلاس ها، سخنرانی ها و کار در آزمایشگاه یا کارگاه خواهد بود. اساتید و مربیان ساعات اداری مشخصی را برای دانشجویان در نظر می گیرند، بنابراین به راحتی می توانید با آنها ملاقات کنید.فرهنگ کانادا تحت تأثیر سنت های انگلیس و فرانسه است. کانادایی ها از طرفداران بزرگ ورزش های حرفه ای هستند و مشهورترین آنها لیگ ملی هاکی می باشد. دانشجویانی که برای تحصیل و زندگی به کانادا می روند معمولا اوقات فراغتشان با شرکت در فستیوال ها و برنامه های ورزشی می گذرد.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ورود به کانادا باید در نظر بگیرید هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. با توجه به سبک زندگی و رشته ای که انتخاب می کنید، مبالغ مختلفی را پرداخت خواهید کرد. در این بخش به بررسی هزینه تحصیل دردانشگاه های کانادا و بودجه مورد نیاز جهت زندگی دانشجویی پرداخته ایم:

  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند: 2.150 – 11.460 دلار در سال
  • دانشگاه رجینا: 1715 – 20.050 دلار در سال
  • دانشگاه رویال رودز: 3.750 – 27.600 دلار در سال
  • دانشگاه ساسکاچوان: 4.110 – 24.000 دلار در سال
  • دانشگاه آتاباسکا: 1.625 – 17.250 دلار در سال
هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

البته در این دانشگاه های مقرون به صرفه چندین برنامه تحصیلی به طور محدود وجود دارند که هزینه آن ها بیش از 30000 دلار در سال است، همچون کارشناسی ارشد بیزینس، حقوق، دندانپزشکی وMBA. تحصیل رشته MBA در دانشگاه های پرهزینه تر بیش از 50000 دلار در سال نیاز دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دارای رتبه برتر نیز بررسی شده که به شرح زیراست:

  • دانشگاه تورنتو: 15.750 – 57.050 دلار در سال
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: 1.300 – 52.300 دلار در سال
  • دانشگاه مک گیل: 2.230 – 58.300 دلار در سال

هزینه برخی از دانشگاه های برتر در برنامه های کارشناسی ارشد معماری، علوم کامپیوتر و مدیریت بازرگانی می تواند بیش از 63.000 دلار در سال باشد.هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا کمی بالاتر از حد متوسط است، اما کیفیت بالای زندگی نیز تضمین می شود. برای بیشتر استان ها مانند کبک، مونترال و اتاوا به 800 تا 1.500 دلار در ماه نیاز دارید. ونکوور و کلگری از گران ترین شهرهای کانادا هستند که هزینه های زندگی در آن ها می تواند به 2.000 دلار در ماه برسد.در کانادا گزینه های اسکان دانشجویی زیادی خواهید داشت و دامنه قیمت ها به همان اندازه متنوع است. روش های اصلی اسکان دانشجویان در کانادا عبارتند از:

  • اقامتگاه های دانشجویی خارج از دانشگاه: 250 625 دلار در ماه
  • خوابگاه های دانشگاهی: 400 800 دلار در ماه
  • اجاره اشتراکی یک آپارتمان: 300 700 دلار در ماه بوده و قیمت اجاره به مکان و امکانات بستگی دارد. اگر اجاره استودیو یا آپارتمان یک اتاقه را انتخاب کنید ممکن است بیش از 1.000 دلار در ماه بودجه نیاز داشته باشید.

هزینه های اضافی نیز بدین شرح است:

  • خدمات شهروندی (برق، آب، گرمایش): 150 دلار در ماه
  • اینترنت: 50 70 دلار در ماه

هزینه های خورد و خوراک حدود 300 دلار در ماه برای خرید از سوپرمارکت ها و مواد غذایی محلی صرف می شود. برخی از ارزان ترین سوپرمارکت هایی که می توانید در سراسر کانادا پیدا کنید شامل سوپراستور کانادا و والمارت هستند. اگر می خواهید در رستوران غذا بخورید، باید حدود 10 تا 25 دلار بپردازید. سه وعده برای دو نفر در یک رستوران معمولی حدود 50 65 دلار هزینه دارد.دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه کانادا که بین 18 تا 25 سال سن دارند، هنگام خرید کارت حمل و نقل ماهانه از تخفیف بهره مند می شوند.قیمت کل بلیط حمل و نقل 90 دلار در ماه است، در حالی که بلیط یک طرفه 3 دلار ارزش دارد. تاکسی ها همچنین یک روش حمل و نقل رایج در سراسر کانادا هستند و کرایه ها بین 2 تا 6 دلار در ماه است.

مزایای تحصیل و زندگی در کانادا

امروزه بر کسی پوشیده نیست که این کشور یکی از مهم ترین مقاصد برای تحصیل در کانادا و زندگی در آن می باشد اما در این بخش به بررسی بیشتر مزایای تحصیل و زندگی در کانادا پرداخته شده است:

مزایای تحصیل و زندگی در کانادا
مزایای تحصیل و زندگی در کانادا

آموزش با کیفیت پیشرفته

کیفیت تحصیل در کانادا یکی از مهمترین عوامل جذب دانشجویان خارجی است. استانداردهای عالی علمی و کنترل دقیق کیفیت آموزش در کانادا به کسب آینده موفقیت آمیز برای مهاجران تحصیل کرده کمک می کند.

آموزش مقرون به صرفه

مزیت بی نظیر تحصیل و زندگی در کانادا، این است که با وجود قرار گرفتن در میان کشورهای پیشرفته، تحصیلات را با هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهای غربی ارائه می دهد. اگرچه ممکن است هزینه های تحصیلات براساس مقطع متفاوت باشد، اما برای بیشتر رشته ها، شهریه مقرون به صرفه است.

مدارک تحصیلی شناخته شده

مدرک کانادایی در سطح جهانی معادل مدارک دریافت شده از ایالات متحده یا کشورهای مشترک المنافع می باشد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو همگی در میان 50 موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان قرار دارند.

چشم انداز شغلی

در سال های اخیر، استخدام نیروی تحصیل کرده خارجی در کانادا همچنان رونق دارد. صنعت خدمات مالی و مهندسی ستون مهمی در اقتصاد کانادا است و 550000 کارمند در این حوزه استخدام شده اند. تحصیل و زندگی در کانادا برای اکثر دانشجویان، بستر مناسبی را جهت ادامه زندگی و اخذ اقامت دائم فراهم می کند.

جامعه چند فرهنگی

زبان اصلی در کانادا انگلیسی و فرانسوی است و تقریباً همه گروه های قومیتی جهان در این کشور زندگی می کنند. مشاوران بین المللی در دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا همراه با تحصیلات خود در انجمن های مختلف عضو شده و دوست پیدا کنند. کانادایی ها همچنین به خاطر دوستی و مودب بودن معروف هستند.

بهترین شهرها برای تحصیل و زندگی در کانادا

برای تحصیل و زندگی در کانادا، یکی از تصمیمات مهم انتخاب شهر مناسب است. کانادا شهرهای زیادی برای دانشجویان دارد اما بعضی از مناطق دارای کیفیت بالا و هزینه کم زندگی دانشجویی هستند. در این بخش به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی پرداخته ایم:

مونترال

مونترال یک مکان شناخته شده است که دانشگاه های معروفی مانند دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا را در خود دارد و این دانشگاه های کانادا در مقایسه با موسسات اروپایی یا آمریکایی از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردار هستند. علاوه بر این، مونترال مکانی است که فرهنگ آمریکایی و اروپایی داشته و شما به عنوان دانشجو به هر سبکی که تمایل دارید زندگی خواهید کرد.

تورنتو

به دلیل مهاجرت از سراسر جهان، شهری چند فرهنگی بوده و مرکز توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل و زندگی در کانادا را دارند. تورنتو مکان بسیار خوبی برای آموزش با کیفیت می باشد و شرکت ها از استخدام دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. دانشگاه تورنتو یکی از بهترین موسسه های کانادا است و به همین دلیل این شهر یکی از بهترین ها مکان ها برای تحصیل و زندگی در کانادا است.

ونکوور

ونکوور یک مقصد تحصیلی مورد علاقه برای کسانی است که دوست دارند جدا از تحصیل برخی از فعالیت های تفریحی راداشته باشند. موسساتی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر از جمله بهترین موسساتی هستند که نه تنها آموزش با کیفیت بلکه مدرکی را ارائه می دهند که در سراسر جهان شناخته شده است. تحصیل و زندگی در ونکوور کانادا، با وجود بالا بودن هزینه زندگی، موقعیت کاری پاره وقت برای دانشجویان فراهم می کند و شما می توانید تا حدودی هزینه زندگیتان را تامین کنید.

اتاوا

اتاوا شهری کوچک در استان انتاریو کانادا است و به طور کلی، دانشجویان به دلیل سرزندگی، هزینه زندگی پایین و تحصیل با کیفیت این شهر را انتخاب می کنند. اتاوا توسط اکثر دانشجویان بین المللی به عنوان بهترین شهر برای تحصیل و زندگی درکانادا پیشنهاد شده است.

با مطالعه مقاله فوق نسبت به شرایط تحصیل و زندگی در کانادا، هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور همچنین مزایای تحصیل و زندگی در کانادا آگاهی کسب کردید. در نهایت بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی نیز معرفی شده اند. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل و زندگی در کانادا

1- هزینه تحصیل و زندگی در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا به طور متوسط سالانه 30000 تا 50000 دلار خواهد بود.

2- بهترین شهر برای تحصیل و زندگی در کانادا کدام است؟

بهترین شهر دانشجویی در کانادا، مونترال می باشد.

3- آیا امکان دریافت اقامت پس از تحصیل و زندگی در کانادا وجود دارد؟

بله راه های مختلف اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا وجود دارد.

4- آیا کانادا برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

بله تحصیل و زندگی در کانادا با کیفیت بالا وقیمت مناسب امکان پذیر است.

5- آیا امکان تحصیل و زندگی برای دانشجویان خارجی در کانادا وجود دارد؟

بله کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است.

6- بزرگترین مزیت تحصیل و زندگی در کانادا کدام است؟

بزرگترین مزیت تحصیل و زندگی در کانادا محیط آموزشی با کیفیت است.

7- بهترین مقطع آموزشی برای تحصیل و زندگی در کانادا کدام است؟

بهترین مقاطع برای تحصیل و زندگی در کانادا، دوره های تحصیلات عالی هستند.

8- آیا می توان با کار دانشجویی، هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را پرداخت؟

خیر امکان تحصیل و زندگی در کانادا با حقوق دانشجویی نیست.

9- آیا مقطع دبیرستان برای تحصیل و زندگی در کانادا مناسب است؟

بله دبیرستان یکی از مقاطع مناسب برای تحصیل و زندگی در کانادا است.

10- آیا بعد از تحصیل و زندگی در کانادا، می توان به راحتی کار پیدا کرد؟

بله، در بازار کار کانادا برای رشته های مختلف موقعیت های خوبی وجود دارد.

11- درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا چقدر است؟

درآمد متوسط برای تحصیل کرده ها در کانادا به صور متوسط 50000 تا 60000 دلار در سال است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری