تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه

این جای تعجب نیست که کشور فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین مناطق برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفته می شود اما این یک حقیقت است که این کشور به عنوان ارزان ترین کشورها از جهت قیمت شناخته نمی شود. شما به عنوان یک دانشجو که در خارج از کشور یعنی فرانسه تحصیل می نماید قابلیت استفاده از کمک های مالی فدرال و یا دیگر بورسیه های تحصیلی را خواهید داشت. علاوه بر تمامی مباحث ذکر شده در فوق امکان استفاده از وام های دانشجویی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی نیز برای شما وجود خواهد داشت. حتی با شرایطی تحصیل رایگان در فرانسه نیز امکان پذیر است .

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

برای دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در فرانسه با بودجه ای بسیار کم را دارند، این کشور ارزش سرمایه گذاری را دارد. برخی از اشخاص فرایند تحصیل رایگان در فرانسه  را دور از انتظار تصور می نماید اما باید بدانند امکان تحصیل رایگان در فرانسه بدون هیچ بدهی نیز امکان پذیر است. برای تحقق این امر در اختیار داشتن کمی دانش، صبر بسیار و توانایی مواجه شدن با حوادث متعدد نیز نیاز خواهد بود. بیاد داشته باشید که توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باید بدانید که افرادی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر فرانسه را دارند گزینه بسیار خوبی را انتخاب کرده اند چرا که در پول و دیگر هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. در باره هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه بخوانید. کسب تجارب بسیار مهم و سازنده در کشور معتبر و ارزان فرانسه و دیگر شهرهای کوچکتر و پایتخت یعنی پاریس و شهرهایی چون: گرنوبل، لیون و کن.

اجتناب از شرکت در مناطق گردشگری که در آن قیمت رستوران ها به سرعت صعود می کنند – برای سفر به این جاذبه ها پیشنهاد می گردد که ناهار باگت و پنیر خود را از قبل بسته بندی نمایید. بسیاری از افرادی که به دنبال زندگی در کشور فرانسه می باشند از کمبود منوی انگلیسی زبان و آشپزی چرب نیز برخوردارند.

دانش آموزان و افراد زیر 25 سال در فرانسه واجد شرایط دریافت تخفیف های متعددی می باشند. اختیار کردن یک کارت مسافرتی بین المللی برای جوانان برای  ورود به Disaffected Tower برج ایفل و سایر نقاط مهم در اطراف فرانسه نیز مقدور خواهد بود. پیشنهاد می گردد افراد نگاه مختصری بر لیست منابع در نظر گرفته شده برای دانشجویان و تخفیفات در فرانسه داشته باشند.

پیشنهاد می گردد تا حد ممکن بجای صرف هزینه های بسیار بالا و هنگفت آن را در یک حساب بانکی مطمئن قرار دهید تا از سود بانکی برخوردار شوید. اگر شما قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارید انتظار می رود که زبان فرانسوی را فرا گیرید اما ناگفته نماند که به اختیار کردن مدرک زبان فرانسوی نیز نیازی نخواهید داشت.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل شده است. با این حال، هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه نیست. گرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 200 تا 600 یورو پایین است، اما در دانشگاه های خصوصی می تواند 10 هزار یورو باشد. هزینه های زندگی در حدود 10،000 یورو در سال است. خوشبختانه، تعدادی از بورس تحصیلی فرانسه برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه لازم است بدانید که برنامه تحصیلی ایفل توسط وزارت امور خارجه به عنوان ابزاری برای اجازه دادن به مؤسسات آموزش عالی فرانسه برای جذب بهترین دانشجویان خارجی برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری بود. بورس تحصیلی ایفل در دوره های کارشناسی ارشد کمک هزینه ای به مبلغ 1،181 یورو دریافت می کند و بورس تحصیلی در دوره های دکترا کمک هزینه ای به مبلغ 1400 یورو دریافت می کند. علاوه بر این، برنامه متناسب با هزینه های مختلف از جمله سفر بازگشت، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی است. بورس تحصیلی ممکن است واجد شرایط برای کمک هزینه اقامت اضافی باشد. این برنامه هزینه های تحصیل را پوشش نمی دهد.

هر سال ENS یک انتخاب بین المللی از دو یا چند دانشجوی بین المللی  در رشته علوم یا علوم انسانی را برای پیگیری دوره دو یا سه ساله در ENS سازماندهی می کند. آنها یک دوره ماهانه تقریبی 1000 یورو برای 2-3 سال دریافت می کنند. حدود 30 دانشجوی خارجی هر ساله اعطا می شود. ENS از لیون و شرکای خود بورس تحصیلی عالی بین المللی برای دانشجویان عالی بین المللی در زمینه علوم دقیق، هنر و علوم انسانی و اجتماعی (به استثنای کارشناسی ارشد حرفه ای در آموزش) ارائه می دهد. کمک هزینه تحصیلی 1000 یورو برای 12 ماه و با شرایط قابل تجدیدنظر است.

دانشگاه علوم po کمک تحصیلی boutmy را برای جذب دانشجو های بین المللی خارج از اروپا تعبیه شده است . بورس تحصیلی می تواند اشکال مختلف را از 5000 تا 10،000 یورو برای 2 سال تحصیلات تکمیلی و یا 3،000 تا 12،300 یورو برای 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی. دانشگاه پاریس – Saclay مایل است دسترسی به دوره های کارشناسی ارشد خود را به دانشجویان بین المللی افزایش دهد و در موسسات عضو آن تدریس شود. کمک هزینه تحصیلی 10،000 یورو در هر سال و حداکثر  1000 یورو نیز برای سفر  اهدا می شود.

بورس تحصیلی INSEAD در تعداد محدود است و رقابت قابل توجهی برای هر جایزه وجود دارد. این بورس تحصیلی تحت معیارهای مختلف اعطا می شود و بر مبنای دو دسته اصلی قرار می گیرد: مبتنی بر نیاز و نیازمندی (بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پیشینه حرفه ای، توانایی های رهبری، زمینه مطالعات قبلی و غیره). ارزش بورس تحصیلی از 5،000 تا 25،000 دلار است.

HEC پاریس بورس تحصیلی سخاوتمندانه را به دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف و زمینه های مختلف ارائه می دهد. بورس تحصیلی HEC به دسته های مختلفی تقسیم می شود: مبتنی بر شایستگی، مبتنی بر نیاز یا بر اساس معیارهای خاص. مبلغ کمک هزینه تحصیلی از 6،000 یورو تا 24،000 متغیر است.

دانشگاه های رایگان و کم هزینه فرانسه

لیست 15 دانشگاه ارزان در فرانسه برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر است:

  • دانشگاه پاریس (University of Paris‎)
  • دانشگاه ژان مونت (University Jean Monnet)
  • دانشگاه کلود برنارد (University Claude Bernard)
  • دانشگاه بلیز پاسکال (University Blaise Pascal)
  • دانشگاه هنری پوینکر (Henri Poincare University)
  • دانشگاه جوزف فوریر (Joseph Fourier University)
  • دانشگاه 13 پاریس ( (Paris 13 University
  • دانشگاه پیر و ماری کوری (Pierre and Marie Curie University)
  • اکول سوپریر نرمال، پاریس (ENS پاریس) École normale supérieure)  (ENS Paris)(
  • دانشگاه پاریس – سود 11 (Université Paris – Sud 11)
  • دانشگاه پاریس دسکارتز (Paris Descartes University‎)
  • دانشگاه کاتولیک لیون (Catholic University of Lyon)
  • دانشگاه پاریس دوفین (Université Paris Dauphine)
  • دانشگاه د اورلیانز (Université d’Orléans)
  • دانشگاه دی مونت پلیر (Université de Montpellier)

آیا به فکر تحصیل در اروپا هستید؟ ایا می خواهید در موسسه ای خوش قیمت تحصیل کنید؟ فرانسه یکی از مکان هایی است که می توانید چنین موسسه ای را پیدا کنید. فرانسه برای دانشگاه هایی با شهریه کم و آموزش با کیفیت بالا مشهور است. دانشگاه های دولتی در کشور برای دانجویان بین المللی با شهریه کم هستند، در حالی که موسسات خصوصی هزینه ای بالاتر از آن دریافت می کنند. بنابراین اگر شما به دنبال دانشگاهی با شهریه کم در اروپا هستید، فرانسه می تواند مقصد شما باشد.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

سیستم آموزش و پرورش در دانشگاه های فرانسه ممکن است پیچیده تر از سیستم های آموزشی بایشد، اما هنوز آموزش پرورش این کشور دارای ستاندارد بالا است. در فرانسه انواع مدرسه وجود دارد از جمله مدارس دولتی، خصوصی، دو زبانه و بین المللی. والدین باید فاکتور هایی مانند زبان و هزینه و برنامه آموزشی را قبل از ثبت نام مد نظر بگیرند. آموزش و پرورش در فرانسه بسیار متمرکز است و اکثر مدارس دولتی و خصوصی برنامه درسی ملی که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است را دنبال می کنند. مدارس و دانشگاه دولتی ها برای شهروندان فرانسه و کسانی که مجوز اقامت دارند، رایگان است. شرکت در مدارس دولتی متناسب با ناحیه های شهری است.

حضور مدرسه برای دانش آموزان بین شش تا 16 سالگی اجباری است، اما والدین اغلب فرزندان خود را از سن دو سالگی در یک مهد کودک (مهد کودک) ثبت نام می کنند. دانش آموزان معمولا قبل از پیشرفت دو یا سه ساله در این سطح صرف می کنند. بسیاری از پدر و مادر مهاجر به خاطر رایگان بودن تحصیل تصمیم به ارسال فرزندان جوان خود به مدرسه پزشکی می کنند. کودکان این دوره تمایل به سرعت به غلبه بر مانع زبان می رسند و به دلیل عدم تقاضای تحصیلی رسمی، مشکالت خواندن و نوشتن در فرانسه، بی اهمیت است.

همانطور که در بسیاری از موارد، استانداردهای تحصیلی می تواند بسیار متفاوت از یک محله یا شهر به بعد متفاوت باشد. بعضی از مدارس دولتی در فرانسه برنامه های درسی را به منظور آموزش دانش آموزان فرانسوی به دانشجویان غیر فرانسوی، که به عنوان بخش بین المللی شناخته می شوند، هدف قرار داده اند تا دانش آموزان را به سیستم فرانسه پیوند دهند. تعداد کمی از مدارس ابتدایی این برنامه را ارائه می دهند. این امر عمدتا برای دوره های متوسطه و متوسطه در شهرهای بزرگ فرانسه است.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

مدارس خصوصی در فرانسه یا دولتی حمایت می شوند و یا به صورت خصوصی تأمین می شوند . مدارس خصوصی تمایل دارند که اندازه کلاس هاکوچکتر، آموزش ها فردی تر، امکانات بهتر و دسترسی بهتر به معلمان را در اختیار دانش آموزان خود بگذارند. اکثر مدارس خصوصی در فرانسه کاتولیک هستند، به این معنی که برنامه درسی شامل یک سیستم ارزش مبتنی بر ایمان است. مهاجران باید توجه داشته باشند که مدارس خصوصی تحت حمایت دولتی شهرت خوبی نسبت به همتایان خصوصی خود دارند.

فرانسوی زبان اصلی در اکثر مدارس خصوصی است. با این حال، مهاجران متوجه خواهند شد که گزینه های دو زبانه ای در این دسته از آموزشگاه های عمومی وجود دارد. مدارس خصوصی نیز بیشتر به تلاش برای برگزاری کلاس های ویژه برای دانش آموزان غیر فرانسه نیاز دارند. انجمن های والدین در مدارس خصوصی قوی تر و شایع ترند. شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در مدارس خصوصی در فرانسه ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. گواهی اقامت معمولا مورد نیاز نیست، اما برخی مدارس ممکن است درخواست مدارک تحصیلی قبلی و امتحانات ورودی را درخواست کنند.

هزینه تحصیل برای مدارس تحت حمایت دولتی به طور قابل توجهی کمتر از مدارس خصوصی است. مدارس بین اللملی زیادی در فرانسه وجود و دارند و اکثرا آن ها در شهر های تجاری بزرگ واقع شده اند. این مدارس به طور کلی زبان آموزش و برنامه درسی یک کشور مبدا مهاجرت را پشتیبانی می کنند یا به برنامه درسی بین المللی واجد شرایط و به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در فرانسه

راه های زیادی برای فارغ التحصیلان خارجی برای پیدا کردن کار در فرانسه وجود دارد. بسته به ملیت شما ممکن است نیازی به اجازه ی اقامت موقت نداشته باشید. دانشجویان خارجی از یک کشور در اتحادیه اروپا,منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس ممکن از بعد از فارغ التحصیلی در فرانسه به دنبال کار باشند آنها می توانند تا زمانی که بخواهند در سوئیس اقامت داشته باشند اگر آنها زیر 28 سال سن داشته باشند می توانند به عنوان یک داوطلب بین المللی در دفتر اداری یا شرکت خارجی در فرانسه مشغول به کار شوند.

دانشجویان غیر اروپایی پس از فارغ التحصیل شدن در فرانسه باید قراردادکاری داشته باشند و یک و نیم برابر حداقل دستمزد(2220 یورو به ازای هرماه در سال2017)  بایدپرداخت شود. بدون قول اشتغال کاری, فارغ التحصیل غیر اروپایی می تواند درخواست مجوز Provisor de sejour( مجوز اقامت موقت APS) معتبر برای 12 ماه و غیر قابل تمدید. برای انجام این کار باید یک مدرک لیسانس یا یک مدرگ کارشناسی ارشد خود را داشته باشید و یا در حال تاسیس یک شرکت در فرانسه باشید.

دانشجویان از کشورهای دارای موافقت نامه های دو جانبه با فرانسه از شرایط خاصی که در مورد صدور مجوز اقامت موقت خود(APS)(سنگال گابن، بنین، تونس، موریتوس، کیپ ورد، بورکینافاسو، کامرون، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، لبنان، هند)بهره مند می شوند. برای اطلاع از هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

1- امکان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

شما به عنوان یک دانشجو که در فرانسه تحصیل می¬نماید قابلیت استفاده از کمک های مالی فدرال و یا دیگر بورسیه های تحصیلی را خواهید داشت.

2- در دانشگاه¬های فرانسه امکان دریافت وام دانشجویی وجود دارد؟

هنگام تحصیل در فرانسه امکان استفاده از وام های دانشجویی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی نیز برای شما وجود خواهد داشت.

3-برای تحصیل رایگان در فرانسه دانستن زبان فرانسوی ضروری است؟

بله، بیاد داشته باشید که توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

4- چرا تحصیل در دانشگاه¬های فرانسه مناسب است؟

افرادی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه¬های معتبر فرانسه را دارند گزینه بسیار خوبی را انتخاب کرده¬اند چرا که در پول و دیگر هزینه های خود صرفه جویی کرده¬اند.

5- هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه در حدود 200 تا 600 یورو پایین است.

6-هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه می¬تواند تا 10 هزار یورو باشد.

7- بورس تحصیلی ایفل در دوره های کارشناسی ارشد چقدر است؟

دانشجویان برای بورس تحصیلی ایفل در دوره های کارشناسی ارشد کمک هزینه ای به مبلغ 1181 یورو دریافت می¬کنند.

8- بورس تحصیلی ایفل در دوره های دکتری فرانسه چقدر است؟

دانشجویان برای بورس تحصیلی در دوره های دکترا کمک هزینه ای به مبلغ 1400 یورو دریافت می-کنند.

9- مقدار بورس تحصیلی دانشگاه PO فرانسه برای دانشجویان تحصیلات چقدر است؟

بورس تحصیلی این دانشگاه می تواند اشکال مختلف را از 5000 تا 10000 یورو برای 2 سال تحصیلات تکمیلی و یا 3000 تا 12300 یورو برای 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی باشد.

10-کمک هزینه تحصیلی دانشگاه پاریس به دانشجویان کارشناسی ارشد چقدر است؟

در این دانشگاه کمک هزینه تحصیلی 10000 یورو در هر سال و حداکثر 1000 یورو نیز برای سفر اهدا می¬شود.

11- بورس تحصیلی HEC پاریس بر چه اساسی تقسیم می¬شود؟

بورس تحصیلی HEC بر اساس مبتنی بر شایستگی، مبتنی بر نیاز یا بر اساس معیارهای خاص تقسیم می شود و مبلغ کمک هزینه تحصیلی از 6000 تا 24000 یورو متغیر است.

12- تحصیل در فرانسه برای چه کسانی رایگان است؟

تحصیل در مدارس و دانشگاه¬های دولتی برای شهروندان فرانسه و کسانی که مجوز اقامت دارند، رایگان است.

13- زبان تحصیل در مدارس فرانسه چیست؟

فرانسوی زبان اصلی در اکثر مدارس خصوصی است. با این حال گزینه¬های دو زبانه¬ای در این دسته از آموزشگاه های عمومی برای مهاجران وجود دارد.

مقالات مرتبط

6 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل رشته آشپزی در فرانسه بسته به شرایط شما مانند سن، مدرک زبان، رزومه علمی و غیره دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد؛ لطفا با ما در ارتباط باشید.

  1. سلام
    مثلا میشه در رشته پزشکی یا دندان در فرانسه تحصیل کرد؟شرایط باید چجوری باشه؟مثلا معدل خوب مثلا چند ب بالا باید باشه؟یا آزمون ورودی خاصی داره؟

    1. سلام
      تحصیل پزشکی در کشور فرانسه ملزوماتی دارد از جمله مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم به همراه ریز نمرات و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها.
      در صورت برآورده کردن این شرایط، می توانید در دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم من با ۱۹ سال سن و معدل دیپلم ۱۹.۶۰ امکان تحصیل در رشته ی پزشکی فرانسه را دارم وهمچنین ازشرایط لازم برای درخواست دادن مطلع شم

    1. سلام
      بهترین شروع، ارائه خلاصه ای از مدارک و سوابق خود به متخصصین مهاجرت موسسه ما است تا امکان سنجی برای اخذ پذیرش انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری