تحصیل دوره زبان در فرانسه

تحصیل دوره زبان در فرانسه 2020-2021

در این مقاله که به همت نویسندگان و گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با تحصیل دوره زبان در فرانسه صحبت کنیم. همان طور که می دانید یکی از انواع روش های مهاجرتی به کشور های مختلف مهاجرت تحصیلی است. اما مهاجرت تحصیلی صرفا به هدف تحصیل در مدارس و دانشگاه های یک کشور نمی باشد. بلکه می تواند با هدف تحصیل در دوره های آموزشی خاصی نیز صورت گیرد. جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین کالج های فرانسه می توانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی آلمان را انجام دهید.

بسیاری از کشور ها دوره های آموزشی را در سطوح بالایی ولی در موسساتی خاص برای علاقه مندان ترتیب دیده اند. این دوره ها شامل دوره های مدیریتی، آموزشی، هنری و … می باشد. یکی از معروف ترین دوره ها در کل جهان و در بین کشور های مختلف دوره های زبان انگلیسی است. در این مقاله با توجه به هدف ما که بررسی تحصیل دوره زبان در فرانسه در ابتدا کمی در ارتباط با کشور فرانسه صحبت می کنیم.

فرانسه که با نام اصلی جمهوری فرانسه شناخته می شود، یکی از کشور های اروپایی می باشد که در حقیقت در اروپای غربی واقع شده است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد. شعار ملی مردم در کشور فرانسه، عبارت آزادی، برابری و برادری می باشد. این کشور که جزو اتحادیه اروپا است مساحتی به اندازه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع دارد و از این حیث بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا می باشد.

فرانسه بیش از شصت و هفت میلیون نفر جمعیت دارد و پس از کشور آلمان دومین کشور پر جمعیت در اتحادیه اروپا به شمار می رود. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود و در عین حال مرکز اصلی تجارت در این کشور نیز می باشد. زبان رسمی مردم در این کشور زبان فرانسوی است و ارز رایج و واحد پولی در کشور فرانسه، یورو می باشد.

برای مهاجرت به فرانسه می توانید از راه های متفاوتی اقدام کنید. یکی از این راه ها مهاجرت به فرانسه از روش تحصیلی و یا به عبارتی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است. روش های دیگر مهاجرت به فرانسه عبارتند از: مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه، مهاجرت از طریق تمکن مالی به فرانسه، ازدواج با تبعه فرانسوی و … . برای کسب اطلاعات در ارتباط با هر کدام از این روش ها می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

تحصیل دوره زبان در فرانسه

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرتی به کشور فرانسه، مهاجرت تحصیلی به فرانسه است. معمولا بلافاصله پس از این که نام مهاجرت تحصیلی یا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و یا اعزام دانشجو به فرانسه می آید همه با این تفکر روبرو می شوند که می بایست از یک دانشگاه در فرانسه پذیرش تحصیلی دریافت کنند. این در حالی است که تحصیل در فرانسه صرفا منوط به تحصیل در دانشگاه های فرانسه و یا تحصیل در مدارس فرانسه نخواهد شد.

برخی از دوره های آموزشی خاص در این کشور وجود دارد که داوطلبان بسیاری برای شرکت در این دوره ها اقدام می کنند. اعتبار مدارک ارائه شده از موسسات و دانشگاه های این کشور به حدی بالا است که در کل جهان شناخته شده اند. در حقیقت می توان گفت که این کشور با ارائه بالاترین رده در سطح مدارک دری از جهان را به روی شما باز خواهد کرد که یقینا باعث پیشرفت روز افزون شما خواهد شد. آموزش زبان فرانسوی نیز باعث می شود تا علاوه بر فرانسه در کشور های دیگری که زبان فرانسوی را زبان دوم خود می دانند به راحتی مشغول به کار، تحصیل و یا زندگی شوید. از جمله این کشور ها می تان به سوییس، کانادا، بلژیک و … اشاره نمود.

برای زندپی و تحصیل در فرانسه که یادگیری زبان فرانسوی ضروری است چرا که بیشتر دانشگاه ها و مدارس غیر خصوصی در این کشور به زبان فرانسوی فعال هستند و روزمره های زندگی در این کشور نیز به زبان فرانسوی است. حال باید ببینیم دوره های آموزشی زبان فرانسه در این کشور چگونه است و برای سال جدید چه شرایطی دارد؟! از این رو با ما همراه شوید.

شرایط دریافت پذیرش در دوره های زبان فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط دریافت پذیرش در دوره های زبان فرانسه صحبت کنیم. شرایط ثبت نام در دوره های زبان فرانسه برای افراد مختلف و با سنین مختلف کاملا متفاوت خواهد بود. علاوه بر آن این که در چه مرکزی هم درس بخوانید کاملا تاثیر گذار است. حال ببینیم شرایط دریافت پذیرش دوره های زبان فرانسه در این کشور چگونه است؟! برای تحصیل در دوره های زبان فرانسه در این کشور شرایط سن بسیار مهم است و متقاضیان به سه گروه زیر بیست و دو سال، تا بیست و هشت سال و تا سی و شش سال طبقه بندی می شوند.

شرایط دریافت پذیرش در دوره های زبان فرانسه
شرایط دریافت پذیرش در دوره های زبان فرانسه

متقاضیان زیر بیست و دو سال باید دارای حداقل دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی باشند و این در حالی است که برای متقاضیان تا بیست و هشت سال می بایست حداقل مدرک کارشناسی و متقاضیان تا سی و شش سال حداقل مدرک کارشناسی ارشد می باشد. این مدارک به ترتیب می بایست دارای معدل های بالای هفده، پانزده و شانزده باشند. برای گروه اول گواهی تمکن مالی باید معادل حداقل هشت هزار یورو باشد و برای گروه های دوم و سوم می بایست حداقل نه هزار یورو باشد. در هر سه حالت لازم است تا با زبان انگلیسی نیز آشنایی محدودی داشته باشید.البته توجه کنید که برای کالج های زبان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی نیستاما باید تسلط نسبی داشته باشید.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر سن تان بالای سی و شش سال باشد چه شرایطی لازم است؟! در این حالت برای دریافت ویزای تحصیلی بهترین کار ارائه رزومه کاری است که می تواند شما را در این زمینه یاری کند. دقت کنید که اگر تمایل به دریافت ویزای زبان در کشور فرانسه دارید موسسات دولتی بهتر از موسسات خصوصی عمل می کنند. از آنجایی که طبق گفته های ما در بخش قبلی مقاله تحصیل و مهاجرت به فرانسه عموما به زبان فرانسوی است اگر قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارید بهتر این است که در ابتدا برای دوره زبان درخواست دهید و سپس برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه اقدام نمایید.

شرایط اقامت در فرانسه برای دوره های زبان

در این بخش از مقاله و پس از بررسی شرایط تحصیل دوره های زبان در کشور فرانسه قصد داریم به بررسی موضوع اقامتی در این کشور برای دوره های زبان بپردازیم. برای تحصیل در دوره های زبان فرانسه در ابتدای راه به شما اقامتی یک ساله داده می شود که البته این اقامت بستگی به دوره ای که می گذرانید خواهد داشت.

تحصیل در دوره زبان در کشور فرانسه صرفا شرکت در دوره ها نیست و شما می توانید به عنوان پیش نیاز برانامه تحصیلی خود، در تور آموزش زبان فرانسه نیز شرکت داشته باشید. بر خلاف کشور های دیگر که ویزای تحصیلی جهت دوره های زبان را نمی دهند و یا به سختی این ویزا را صادر می کنند در فرانسه این گونه نیست و متقاضی می تواند به راحتی برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نماید. البته توجه داشته باشید که در حالت دریافت ویزای دانشجویی برای دوره های زبان اجازه بردن همراه نخواهید داشت.

در حقیت ویزای همراه دانشجویی در این حالت صادر نخواهد شد. البته با دریافت ویزای دانشجویی فرانسه شما از مزایای این ویزا بهره مند خواهد شد. به طور مثال اجازه کار دانشجویی در فرانسه را برای بیست ساعت در هفته خواهد داشت و این که بیمه دانشجویی به شما تعلق خواهد گرفت. در نهایت این که امکان تمدید ویزای شما وجود خواهد داشت. نکته مهم تر این است که برای دریافت ویزای فرانسه در این حالت می بایست بیسن سه تا شش ماه زمان بگذارید.

دوره های زبان در فرانسه و جزئیات تحصیل و هزینه ها

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با جزئیات مختلف دوره های زبان در کشور فرانسه صحبت کنیم و نکات مختلفی را نیز در این زمینه برای شما بیان کنیم. در ابتدا این که لازم است بدانید دوره های زبان در این کشور شش ماهه، یک ساله و یا دو ساله می باشند. این دوره ها از سطح مبتدی یعنی A1 تا سطح پیشرفته یعنی C1 طبقه بندی شده اند.

پذیرش این دوره ها هز ساله برای تعداد محدودی از دانشجویان و داوزلبان صورت می گیرد. اما باید دید هزینه های تحصیل در دوره های زبان در فرانسه چگونه است؟! در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که این هزینه ها در کالج ها و مراکز دولتی به نسبت بسیار کم تر از کالج ها و موسسات یا دانشگاه های خصوصی هستند. برای تحصیل در سطوح مختلف بین A1 تا C1 در کالج ها و موسسات دولتی زبان در فرانسه می بایست برای یک سال تحصیلی بین دو هزار تا شش هزار یورو هزینه نمود و این در حالی است که مبلغ برای کالج های خصوصی در کشور فرانسه به چهار تا ده هزار یورو در فرانسه خواهد رسید.

دوره های زبان در فرانسه و جزئیات تحصیل و هزینه ها
دوره های زبان در فرانسه و جزئیات تحصیل و هزینه ها

دقت داشته باشید که در دانشگاه های دولتی ظرفیت برای هر ترم تحصیلی برای حداکثر پانزده نفر باز خواهد بود اما در کالج ها و موسسات خصوصی معمولا همیشه ظرفیت خالی برای داوطلبان و متقاضیان وجود خواهد داشت. کالج ها و موسسات دولتی معمولا به دانشجویان خوابگاه در فرانسه ارائه می دهند که البته با هزینه است و این امر برای کالج های خصوصی نیز امکان پذیر است. دقت داشته باشید که امکان اخذ ویزای دانشجویی در حالت دولتی نسبت به پذیرش موسسات خصوصی برای شما بیشتر خواهد بود. از جمله موسسات مهم برای آموزش زبان فرانسه در شهر دانشگاه استراسبوگ فرانسه قرار دارند که مزیت های بسیاری برای داوطلبان و دانشجوبان خواهد داشت.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دوره زبان در فرانسه

  1. تحصیل دوره زبان در فرانسه برای چه مدت هایی می باشد؟

    تحصیل دوره زبان در فرانسه برای مدت های دو ماهه، شش ماهه و یک ساله است.

  2. برای تحصیل در دوره های زبان در فرانسه، اخذ چه ویزایی ضروری است؟

    برای تحصیل در دوره های زبان فرانسه می بایست ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرد.

  3. پروسه دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان در فرانسه چقدر زمان می برد؟

    برای دریافت ویزای تحصیلی می بایست بین چهار تا شش ماه زمان گذاشت.

  4. آیا امکان دریافت ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل دوره زبان در فرانسه است؟

    خیر در این حالت امکان دریافت ویزای همراه در فرانسه وجود ندارد.

  5. آیا برای دانشجویان دوره های زبان در فرانسه، امکان کار در فرانسه وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در این حالت حدود بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  6. ویزای تحصیل در دوره های زبان در فرانسه معمولا برای چه مدت صادر می شود؟

    این ویزا در ابتدا با اقامتی یک ساله برای دانشجویان عرضه می شود.

  7. دوره های زبان در فرانسه در چه سطوحی هستند؟

    این دوره ها از سطح مبتدی یعنی A1 تا سطح پیشرفته یعنی C1 طبقه بندی شده اند.

  8. هزینه تحصیل دوره های زبان در موسسات دولتی در فرانسه چگونه است؟

    برای تحصیل در موسسات دولتی زبان در فرانسه می بایست برای یک سال تحصیلی بین دو هزار تا شش هزار یورو هزینه نمود .

  9. آیا برای دوره زبان می توان خوابگاه در فرانسه دریافت نمود؟

    بله تمام موسسات دولتی و خصوصی ارائه دهنده دوره های زبان در فرانسه خوابگاه ارائه می کنند ولی این خوابگاه ها با هزینه هستند.

  10. آیا امکان تمدید ویزا پس از پایان دوره های زبان در فرانسه است؟

    بله داوطلبان و دانشجویان می توانند در پایان دوره خود برای تمدید ویزا اقدام کنند.

  11. آیا شرایط سنی در دریافت ویزا جهت دوره های زبان تاثیر دارد؟

    بله برای هر سنی جهت دریافت ویزا شرایط خاصی موجود است.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری