کشور چین از جمله کشورهای پیشرو در زمینه آموزش های پزشکی بوده و است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در اکثر رشته ها فراهم کرده است. با توجه به این موضوع و رنکینگ بالای دانشگاه های پزشکی چین به یکی از مقاصد خوب جهت تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی تبدیل شده است. با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی همراه باشید و از شرایط تحصیل دندان پزشکی 2020 آگاه شوید.

پذیرش تحصیل دندانپزشکی در کشور چین 2023

کارشناسی جراحی دندانپزشکی یک مدرک آکادمی است که برای دوره یا برنامه ای در زمینه دندانپزشکی اعطا می شود. این دوره به عنوان (B.D.S)،(BCHD) یا (BDENTS) شناخته می شود که مخفف دوره کارشناسی جراحی دندانپزشکی است. در برخی از کشورها، این دوره با نام دکتر جراح دندانپزشک (DDS) یا دکتر دندانپزشک (DMD) عنوان می شود. (DDS) و (DMD) مشابه مدرک (BDS) هستند. دوره (BDS) در میان محبوب ترین رشته های علوم پزشکی قرار دارد و دانشجویان را به یک دندانپزشک ماهر تبدیل می کند. به طور کلی، در بسیاری از دانشگاه های پزشکی چین دوره (BDS) بین 5 تا 6 سال طول می کشد و سال آخر شامل کارآموزی در بیمارستان می شود.

بعد از تکمیل دوره کارآموزی، دانشجویان بین المللی در آزمون نهایی شرکت می کنند و مدرک (BDS) را در صورت پذیرفته شدن در آزمون دریافت می کنند. برنامه درسی (BDS) چین در حال حاضر در میان برنامه های جذاب برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. این دوره در برخی از دانشگاه های پزشکی چین به زبان انگلیسی تدریس می شود. لازم به توضیح است که برتری سطح آموزشی، به شدت با افزایش تقاضای دانشجویان بین الملل برای شرکت در برنامه (BDS) چین در ارتباط است.

امروزه، برنامه دندانپزشکی چین مقارن با استانداردهای بین المللی مورد بازنگری قرار گرفته است. دوره های اصلی و پایه برنامه درسی (BDS) در چین شامل آناتومی عمومی، بافت شناسی و جنین شناسی، داروشناسی، فیزیولوژی، پاتولوژی عمومی، بیوشیمی، میکروبیولوژی دهان و مورفولوژی دندان می شود.

معیارهای واجد شرایط بودن در (BDS) در چین
معیارهای واجد شرایط بودن در (BDS) در چین

معیارهای واجد شرایط بودن در (BDS) در چین

شروط اصلی پذیرش در دوره (BDS) یا کارشناسی جراحی دندان، در اینجا ذکر شده است. برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و می بایست دوره دبیرستان را با نمره های خوب تکمیل کنند و پایه قوی در دروس زیست، شیمی و فیزیک به عنوان دروس اجباری داشته باشند.

مدرک (BDS) دانشگاه های چین توسط سازمان بهداشت جهانی، (MCI) و (PMDC) به رسمیت شناخته می شود و فارغ التحصیلان خارجی پس از پذیرفته شدن در آزمون نهایی می توانند به عنوان دندانپزشک در کشورشان فعالیت کنند. دانشگاه ها، دانشجویان دوره (BDS) را از سال اول برای آزمون نهایی آماده می کنند. دانشجویان در کنار تکمیل دوره خود در چین می توانند (PG) در اروپا را نیز دنبال کنند.

دانشجویان مسلمان در چین به راحتی می توانند غذاهای مناسب مسلمانان را پیدا کنند. از نظر اقامت نیز این امکان را خواهند داشت که در خوابگاه ها اقامت راحتی داشته باشند، زیرا خوابگاه ها مبله و دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی هستند. 

دانشگاه های دندانپزشکی در چین 2023

  1. دانشگاه پکن (Peking University)
  2. دانشگاه سیچوان (Sichuan University)
  3. چهارمین دانشگاه پزشکی نظامی (The Fourth Military Medical University)
  4. دانشگاه شانگهای جیا تانگ (Shanghai Jiao Tong University)
  5. دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ (Nanjing Medical University)
  6. دانشگاه ووهان (Wuhan University)
  7. دانشگاه سان یات سن (Sun Yat-sen University)
  8. دانشگاه علوم پزشکی پایتخت (Capital Medical University)
  9. دانشگاه علوم پزشکی چین (China Medical University)
  10. دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)
  11. دانشگاه شاندونگ (Shandong University)
  12. دانشگاه علوم پزشکی تیانجین (Tianjin Medical University)
  13. دانشگاه جیلین (Jilin University)
  14. دانشگاه علوم پزشکی هاربین (Harbin Medical University)
  15. دانشگاه تونجی (Tongji University)
  16. دانشگاه علوم پزشکی دالیان (Dalian Medical University)
  17. دانشگاه علوم پزشکی گوانکسی (Guangxi Medical University)
  18. دانشگاه علوم پزشکی چونگ کینگ (Chongqing Medical University)
  19. دانشگاه جیائو تونگ (Xi an Jiaotong University)
  20. دانشگاه علوم پزشکی آنهویی (Anhui Medical University) 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین 2023

دانشجویان قبل از اخذ مدرک (لیسانس جراحی دندان) باید کلیه دروس اجباری و امتحان فارغ التحصیلی را پشت سر بگذارند که تکمیل برنامه درسی معمولاً در 5 سال انجام می شود.

ساختار دوره:

این یک برنامه پنج ساله است که سال اول دوره ای برای آموزش عمومی از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی، زبان چینی، فرهنگ و جهانی سازی چینی و دوره های تخصصی اساسی می باشد. از سال 2 تا 4، کلیه دوره های اصلی و بالینی با ارزیابی سخنرانی ها، آزمایش ها، آزمون ها، تکالیف و مقالات آزمون ارائه می شود و سال آخر مربوط به چرخش بالینی می باشد. دانشجو یک سال را در بیمارستان های دندانپزشکی می گذراند و در هر بخش کار می کند تا آموزش های اساسی را برای فعالیت بالینی کسب کند.

این مدارس و بیمارستان ها همچنین فرصتی برای سخنرانی های دانشگاهی یا برنامه های تحقیقاتی برای کسانی که علاقه و توانایی بالایی در نوآوری و پژوهش دارند، را ارائه می دهند. در طی 5 سال، دانشجویان باید 44 دوره را (از جمله 9 دوره عمومی و 1 دوره زبان، 14 دوره پایه و 20 دوره بالینی) پشت سر بگذارند که از این میان 38 دوره اجباری و 6 دوره انتخابی می باشند.

به دانشجویان پس از گذراندن دوره های اجباری، اتمام چرخش بالینی (کارآموزی) و قبولی در آزمون فارغ التحصیلی، درجه لیسانس جراحی دندان پزشکی اعطا می شود که داشتن این مدرک معتبر به دندان پزشکان مجوز فعالیت و آموزش اقامت را می دهد.

ساختار هزینه دندانپزشکی در چین 2023 

شهریه 45،000 یوان چین (650.31 دلار آمریکا) در سال

  • هزینه برنامه 150 دلار آمریکا
  • هزینه اقامت 10،000 یوان چین (144،51 دلار آمریکا) برای اتاق دونفره دخترانه در سال 8،000 یوان چین (115،61 دلار آمریکا) برای اتاق دونفره پسرانه در سال 10،000 یوان چین (144.51 دلار آمریکا) برای دانشجویان PG
  • معاینه پزشکی در حدود 500 یوان چین (72،26 دلار آمریکا) در سال
  • هزینه بیمه 600 یوان چین (86،71 دلار آمریکا) در سال
  • اجازه اقامت 400 یوان چین (57،81 دلار آمریکا) در سال
  • هزینه زندگی 1،500 یوان چین (216.77 دلار آمریکا) در سال
  • کتاب 500 یوان چین (72،26 دلار آمریکا) در سال

توجه: شما می بایست کالای خواب را خودتان خریداری کنید و در غیر اینصورت باید مبلغ 600 یوان چین (86،71 دلار آمریکا) را به خوابگاه پرداخت نمایید.

مدارک لازم پذیرش دندانپزشکی در چین 2020
مدارک لازم پذیرش دندانپزشکی در چین 2020

مدارک لازم پذیرش دندانپزشکی در چین 2023

دانشگاه های پزشکی با برنامه (BDS) در چین، در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا رتبه بندی می شوند. این شهرت از کیفیت برنامه (BDS) به زبان انگلیسی و استفاده از فناوری مدرن در دندانپزشکی ناشی می شود. از زمانی که برنامه (BDS) به زبان انگلیسی در چین آغاز شده است، بسیاری از دانشجویان بین المللی که در این رشته فارغ التحصیل شده اند، در کشورهای خود و سایر کشورها به موقعیت های شغلی بسیاری خوبی دست یافته اند. موفقیت و قدردانی فارغ التحصیلان سابق برنامه (BDS) به زبان انگلیسی که هم اکنون به عنوان دندانپزشک و در حوزه های مرتبط دیگر فعالیت می کنند، یکی از مهمترین دلایل استقبال دانشجویان بین المللی جدید جهت پیوستن به این برنامه در کشور چین می باشد.

لیسانس جراحی دندانپزشکی یک مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی است که برای یک دوره یا برنامه تحصیلی در رشته دندانپزشکی اعطا می شود و به عنوان B.D.S یا BChD یا BDentS معروف است، که شکل مختصر لیسانس جراحی دندان است. در بعضی از کشورها به آن دکتر جراحی دندانپزشکی (DDS) یا دکتر دندانپزشکی (DMD) گفته می شود، DDS و DMD همان درجه های BDS هستند. BDS یکی از زمینه های برتر در علوم پزشکی است، BDS دانشجو را تبدیل به یک دندانپزشک مجرب می کند، به طور کلی در بین بسیاری از دانشگاه های پزشکی چین بین 5-6 سال طول می کشد، سال آخر آن کارآموزی در بیمارستان است.

دانشجویان بین المللی پس از گذراندن دوره کارآموزی، در امتحان نهایی شرکت می کنند و در صورت قبولی در آزمون، گواهی مدرک BDS را دریافت می کنند. برنامه درسی BDS در چین در حال حاضر جزء برنامه های جذاب برای دانشجویان بین المللی است، این برنامه در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی چین به زبان انگلیسی تدریس می شود. آموزش پزشکی عالی به شدت با افزایش تقاضای دانشجویان بین المللی برای پیوستن به برنامه BDS چینی مرتبط است.

پذیرش دندانپزشکی در چین 2023

دانشکده دندانپزشکی/ کارشناسی

پاییز

  • بررسی مدارک (30%)
  • مصاحبه (70%)
  • حداقل معدل دیپلم و پیش دانشگاهی 3.0 یا معادل آن.
  • مهارت انگلیسی در ارتباطات، گوش دادن پایه و توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

 دانشکده دندان پزشکی/ کارشناسی ارشد

  • پاییز و بهار
  • بررسی مدارک (100%)
  • یک مدرک لیسانس و مجوز دندانپزشکی و پزشکی
  • پایان نامه تحقیقاتی
  • مهارت انگلیسی در ارتباطات

دانشکده دندان پزشکی/ دکترا

  • پاییز و بهار
  • بررسی مدارک (100%)
  • یک مدرک کارشناسی ارشد که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است.
  • پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد یا یک مقاله آکادمیک منتشر شده، دارای شرایط استاندارد مدرک کارشناسی ارشد، یا یک پروپوزال تحقیقاتی
  • مهارت انگلیسی در ارتباطات

موسسه تحصیلات تکمیلی صنایع بهداشت دهان و دندان/ کارشناسی ارشد

  • پاییز و بهار
  • بررسی مدارک (100%)
  • یک مدرک کارشناسی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش باشد.
  • مهارت انگلیسی در ارتباطات

زبان تحصیل رشته دندانپزشکی در چین 2023

گواهی نامه های (HSK) بعد از یک بار کسب شدن، دارای اعتبار دائمی هستند، اما گزارش نمرات تنها برای دو سال از تاریخ برگزاری آزمون اعتبار دارند. گواهی و گزارش نمرات به آژانسی که آزمون در آن برگزار شده است، در طی دو ماه از روز آزمون ارسال می شود. بعد از آن، آژانس گزارش را برای متقاضی ارسال کرده و در غیر این صورت تنها جهت نگهداری گواهینامه ها و گزارش نمرات، برای سه ماه دیگر لازم است.

زبان تحصیل رشته دندانپزشکی در چین 2020
زبان تحصیل رشته دندانپزشکی در چین 2020

سطوح (HSK)

آزمون های (HSK) متفاوتی در دسترس است، که هر کدام بیانگر سطح دانش خاصی از زبان چینی در نمرات 1 تا 10 است. (HSK) ابتدایی – متوسط (4 – 8): متقاضیان آزمون سطح (HSK) ابتدایی – متوسط باید بین 2،000 تا 5،000 لغت چینی را بدانند، و 400 تا 2،000 ساعت کلاس چینی مدرن را کامل کرده باشند و یا صلاحیت معادل آن را داشته باشند. این آزمون از 4 بخش تشکیل شده است: درک شنیداری، درک خواندن، گرامر و یک آزمون کلاوز (تمرینی که متقاضیان باید جای خالی جملات را با کلمات مناسب پر کنند.) برای پذیرش در یک دانشگاه چینی که در آن آموزش به زبان مندرین ارائه می شود، باید حداقل نمره 6 کسب شود.

(HSK) پیشرفته (9 – 11): متقاضیان آزمون (HSK) پیشرفته باید بین 5،000 تا 8،000 لغت چینی را بدانند. این آزمون از 6 بخش تشکیل شده است: درک شنیداری، درک خواندن، گرامر و یک آزمون کلاوز (تمرینی که متقاضیان باید جای خالی جملات را با کلمات مناسب پر کنند)، صحبت کردن و نوشتن. کسب مدرک (HSK) پیشرفته این امکان را برای شما فراهم می کند تا در سطح تحصیلات پیشرفته شرکت کنید.

آزمون های اضافی برای پذیرش در دانشگاه چینی

دانشجویانی که برای تحصیلات کارشناسی در رشته های علوم، مهندسی، کشاورزی یا پزشکی درخواست می کنند، باید در آزمون ریاضیات، فیزیک، شیمی و همچنین (HSK) شرکت کنند. نمره قبولی 180 است. کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های تجارت، اقتصاد یا مدیریت هستند، باید در آزمون ریاضیات با حداقل نمره قبولی 60 شرکت کنند.

اگر می خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، آزمون های پذیرفته شده زبان عبارتند از:

  • تافل
  • آیلتس

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله و اضافه کردن این نکته که تحصیل دندانپزشکی در کشورهای تراز اول در سطح دنیا، هزینه های بسیار زیادی دارد، کشور چین می تواند گزینه ای بسیار مناسب و قابل دسترس جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی و یا سایر رشته ها باشد. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان، با داشتن سابقه درخشان در تمامی زمینه های مهاجرتی، راهی مطمئن جهت اخذ ویزا و مهاجرت، تحصیل و اعزام دانشجو به چین برای شما عزیزان می باشد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    ببخشید برای تحصیل در رشته ی دندان پزشکی هم مانند پزشکی در چین ،تسلط بر زبان چینی اجباری است؟

    1. با سلام و احترام
      بله، طبق قانون جدید وزارت بهداشت نیاز به تسلط ابتدایی به زبان چینی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری