یکی از مهمترین شاخه های علوم پزشکی، دندانپزشکی می باشد که در این رشته به بیماری های دهان و دندان پرداخته می شود. گرایش های ایمپلنتولوژی و جراحی محبوب ترین و بهترین گرایش ها در زمینه دندانپزشکی است. در شهرهای بزرگ کشور اسپانیا مانند مادرید و بارسلونا و همچنین والنسیا دانشگاه های بسیار معتبری با رنکینگ جهانی زیر 500 وجود دارند که هر ساله دانشجویان را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کنند. می توان گفت برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال تحصیل ارزان و پذیرش سریع هستند، تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا یکی از بهترین گزینه هاست. زبان تدریس در دانشگاه های پزشکی اسپانیا معمولاً اسپانیایی است.در این مقاله آخرین اطلاعات در رابطه با:

  • بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا،
  • اهداف دوره های دندانپزشکی در اسپانیا،
  • مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا،
  • لیست دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا،
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی اسپانیا،
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا
  • آزمون پذیرش دندانپزشکی در اختیار شما قرار می گیرد.

بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

در میان سیستم رتبه بندی بهترین دانشگاه های سراسر جهان، 45 دانشگاه از کشور اسپانیا قرار دارند که بیشتر این دانشگاه ها در شهرهای مادرید، بارسلون، سویل و گرانادا مستقر هستند. بیشتر دوره های تحصیلی به زبان اسپانیایی است (برخی دروس به صورت دو زبانی انگلیسی – اسپانیایی ارائه می شوند). پذیرش در دانشگاه های دولتی اسپانیا به دلیل حجم بالا تقاضا و آزمون ورودی، نسبت به دانشگاه های خصوصی سخت تر است. دانشجویان امکان شرکت در دوره های آمادگی آزمون ورودی را دارند که این دوره ها بین 8 تا 9 ماه طول خواهد کشید. لازم به ذکر است که دانشگاه های پزشکی اسپانیا،دانشجویان با سن کم (بین 18 تا 22 سال) را پذیرش می کنند. برخی از دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویانی که به زبان اسپانیایی تسلط کافی ندارند، دوره های زبان برگزار می کنند. تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا شش سال زمان خواهد برد و به دو صورت تئوری (آموزش علوم پایه، زیست شناسی، فیزیک و آناتومی) و عملی (کار در بیمارستان ها و درمانگاه ها) می باشد.نکته: از آن جا که تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی است، داوطلبان باید در آزمون زبان اسپانیایی dele نمره قابل قبولی کسب نمایند و سپس در آزمون ورودی دندانپزشکی شرکت کنند.

اهداف دوره های دندانپزشکی در اسپانیا 2020

آموزش در دانشگاه های اسپانیا تابع اصول و قوانین زیر است:

  • بررسی ویژگی و بافت دندان ها، فک و دیگر بافت ها، بررسی سلامت و تشخیص بیماری های دهان و دندان
  • ارائه برنامه های آموزشی به صورت حرفه ای تا دانشجویان بتوانند هرگونه ناهنجاری، آسیب ها و بیماری های دهان و دندان را به راحتی تشخیص دهند
  • یادگیری راه های درمان بیماری های دهان و دندان
اهداف دوره های دندانپزشکی اسپانیا 2020
اهداف دوره های دندانپزشکی اسپانیا 2020

مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2020

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا ابتدا باید با ارائه مدارک زیر نسبت به گرفتن پذیرش تحصیلی در این کشور اقدام کنند:

  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی سلامت دانشجو
  • ارائه مدارک تمکن مالی دانشجو برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا

لیست دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا مانند سایر کشورها به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کنند. پذیرش در دانشگاه های دولتی برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا پس از اخذ آزمون ورودی تعیین می شود و دانشجویانی که موفق به کسب نمره¬ قبولی شده اند، امکان ورود و تحصیل در رشته دندانپزشکی را خواهند داشت. اما برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی آزمون ورودی تعیین نشده است. برخی از دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی که مورد تایید ایران هستند عبارتند از:

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه باسک – لئو

دانشگاه باسک یک موسسه علمی فعال است که دارای 45،000 دانشجو می باشد و بیش از 65 درصد تحقیقاتی که در منطقه باسک انجام می شود را بر عهده دارد. رنکینگ دانشگاه باسک 484 است.

دانشکده پزشکی دانشگاه مستقل مادرید

دانشگاه مستقل مادرید دانشگاه دولتی اسپانیا است و در سال 1968 تاسیس شده است. این دانشگاه در شمال مادرید قرار دارد و در این دانشگاه رشته های مختلفی از جمله پزشکی و دندانپزشکی تدریس می شود.

دانشکده پزشکی دانشگاه کامپلوتنسه مادرید

دانشگاه کامپلوتنس یکی از چند دانشگاه عمومی در شهر مادرید است و به بهترین و بزرگترین دانشگاه در کل اروپا شهرت دارد. در حال حاضر حدود 86،000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه در سال 2020، دارای رتبه جهانی 601 است.

دانشکده پزشکی دانشگاه آلکالا هنارس

این دانشگاه، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به حساب می آید که در قرن شانزدهم و هفدهم این دانشگاه به بهترین مرکز آموزش عالی تبدیل شد.

دانشکده پزشکی دانشگاه گرانادا

دانشگاه گرانادا می‌تواند بهترین گزینه برای دانشجویان بین الملل باشد، و تقریبا 13 درصد دانشجویان دانشگاه گرانادا دانشجویان خارجی هستند. این دانشگاه تقریبا با 800 موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا توافقنامه امضا کرده است. رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2020، 311 است.

دانشکده پزشکی دانشگاه ناوارا – پامپلونا

دانشگاه ناوارا در سال 1952 و به عنوان یک دانشگاه خصوصی در کشور اسپانیا تأسیس شد. در حدود 11،400 دانشجو دارد و رنکینگ جهانی دانشگاه ناوارا 226 است.

دانشکده پزشکی دانشگاه سویل

دانشگاه سویل یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا است و بیش از 70،000 دانشجوی خارجی دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه زاراگوزا

دانشگاه زاراگوزا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا است که در سال 1542 تاسیس شد و قدمت این دانشگاه به دوران رم باستان برمی‌گردد.

دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا دانشگاهی دولتی در کشور اسپانیا است که در سال 1450 تأسیس شد و پنجمین دانشگاه قدیمی اسپانیا است. این دانشگاه در سال 2020، دارای رتبه جهانی 188 است.

دانشکده پزشکی و علوم زیستی دانشگاه پامپئوفابرا – بارسلونا

این دانشگاه از جدیدترین دانشگاه های اسپانیا است و در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان رتبه 295 را دارد. این دانشگاه در سال 1990 تأسیس شده است.

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه والنسیا

دانشگاه والنسیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها است که در سال 1499 تاسیس شد و بیش از 500 سال قدمت دارد. این دانشگاه در سال 2020، دارای رتبه جهانی 401 است.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2020

هزینه دوره های پزشکی و دندانپزشکی اسپانیا در سال 2020، برای مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه انتخابی بستگی دارد. رشته دندانپزشکی به زبان اسپانیایی تدریس می شود. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا پنج سال طول می کشد و دروس عموما به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. دانشجویان برای ورود به این رشته تحصیلی باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را داشته باشند.هزینه یک سال زندگی دانشجویی در شهرهای اسپانیا حدودا بین 7000 تا 9000 یورو می باشد که این هزینه از دیگر کشورهای اروپای غربی کمتر است.

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی 2020 در دانشگاه گرانادا: به طور متوسط 821 یورو در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی 2020 در دانشگاه والنسیا: به طور متوسط 2600یورو در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی 2020 در دانشگاه کامپلوتنسه مادرید : به طور متوسط 1600 یورو در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی 2020 در دانشگاه بارسلونا: به طور متوسط 2900 یورو در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی 2020 در دانشگاه پامپئوفابرا: به طور متوسط 3000 تا 4000 یورو در سال

مزایا تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

  • تحصیل در محیطی با استانداردهای بالا
  • مدرک مورد تایید در دیگر کشورها
  • دروس آموزشی منطبق با سطح بین المللی
  • امکان انتقال به پردیس های دانشگاهی کشور ایران
  • تسهیل در فرایند مهاجرت به آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی
  • ورود به دوره های تخصصی پزشکی در دانشگاه های معتبر جهان
  • حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی اسپانیا
  • امکان کسب اقامت دائم و کار بعد از اتمام تحصیل
  • هزینه های زندگی و تحصیل پایین در مقایسه با دیگر کشورها
مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا
مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

آزمون پذیرش دندانپزشکی اسپانیا

دانشجویان متقاضی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا باید برای امتحان اطلاعات کافی داشته باشند. یادگیری درس هایی مانند فیزیک، شیمی و زیست در این امتحان بسیار موثر می باشند. بعد از شرکت در امتحان پذیرش دانشگاه، متقاضی می بایست پانزده روز منتظر نتایج باشد. افرادی که نمره ی آن ها بالاتر از هشت باشد، در این امتحان پذیرفته می شوند. اما به صورت کلی نتایج امتحان پذیرش سه حالت دارد:

  • قبول شدن.
  • قبول نشدن.
  • سومین مورد زمانی پیش می آید که فرد قبولی را کسب نکند اما با وجود فضای خالی و شرایط خاص بتواند وارددانشگاه شود (لیست انتظار).

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی پذیرش دندانپزشکی در اسپانیا 2020، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2020

1- آیا در این مقطع زبان اسپانیایی را یاد می گیرم؟خیر. تسلط به زبان اسپانیایی الزامی است.

2- آیا در دانشگاه های اسپانیا اجازه کار همزمان داده می شود؟بله. شما در حین تحصیل اجازه کار به صورت پاره وقت را خواهید داشت.

3- مدت و هزینه دوره های زبان آموزی اسپانیا چقدر است؟دوره های زبان به صورت فشرده، نیمه فشرده و دوره های بعد از ظهر می باشد و ماهیانه حداقل 200 یورو هزینه دارد.

4- آیا امکان شرکت در دوره های آمادگی زبان وجود دارد؟بله. امکان شرکت در دوره های زبان اسپانیایی وجود دارد و این دوره ها معمولا 9 ماه زمان می برند.

5- آیا برای گرفتن پذیرش در رشته دندانپزشکی آزمون خاصی مورد نیاز است؟با توجه به این که زبان مورد تدریس در اکثر دانشگاه ها، اسپانیایی است متقاضیان باید آزمون زبان اسپانیایی را پشت سر گذارند.

6- آیا امکان پذیرش در دانشگاه های خصوصی اسپانیا نیز وجود دارد؟بله. دانشگاه های خصوصی اسپانیا آزمون ورودی ندارند اما شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است.

7- امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد؟با توجه به طول دوره دندانپزشکی (شش سال) تحصیل به زبان انگلیسی تنها در سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد.

8- آیا امکان ادامه تحصیل (مقطع کارشناسی ارشد) در رشته دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارد؟بله. امکان ادامه تحصیل در گرایش هایی مانند دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی زیبایی شناسی و … وجود دارد.

9- در صورتی که شرایط لازم برای ورود به رشته دندانپزشکی را دارا نباشیم قادر خواهیم بود در این رشته تحصیل کنیم؟بله. برخی از دانشگاه های اسپانیا رشته های علوم بهداشت به همراه یک بورس تحصیلی را ارائه می دهند (یک دوره یکساله) در صورتی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید، صلاحیت ورود به رشته دندانپزشکی اسپانیا در سال بعد را خواهید داشت.

10- آیا می توان با مدرک دندانپزشکی اسپانیا در کشورهای دیگر نیز کار کرد؟بله. فارغ التحصیلان دندانپزشکی از دانشگاه های اسپانیا قدر به کار کردن در سراسر اتحادیه اروپا خواهند بود.

11- شرایط کار کردن به عنوان دندانپزشک پس از فارغ التحصیلی به چه صورت است؟به دو صورت خود اشتغالی یا دولتی (استخدام در اراده آموزش بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکان).

12- چرا باید اسپانیا را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کرد؟دانشگاه های اسپانیا برای رشته دندانپزشکی پذیرش نسبت سریع داشته و دانشگاه های این کشور جز 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند .

13- مدت زمان آزمون دندانپزشکی در اسپانیا چقدر است؟مدت زمان آزمون چهار ساعت است و داوطلبان باید به سوالات آزمون استدلال، روانشناسی، زیست شناسی تخصصی، فیزیک، شیمی، ریاضیات پاسخ دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری