تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2020

تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2020

آلمان کشوری قدرتمند و وسیع با فرهنگ و تاریخ غنی و جاذبه های گردشگری فراوانی است که سالانه مهاجران و توریست های فراوانی را به خود جذب می کند. دانشگاه های برتر و پیشرفته این کشور در زمره بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند که با کمترین میزان شهریه در بین کشورهای اروپایی توسعه یافته، راه دشوار مهاجرت تحصیلی را برای علاقمندان سهل و آسان می کنند. دانشگاه های برجسته پزشکی آلمان برای سال میلادی 2020 شرایط ویژه ای را برای ورود دانشجویان ارائه داده است. در این مقاله که به کمک مشاوران زبده و متبحر موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است، به شرح این شرایط می پردازیم.به منظور آگاهی از اطلاعات به روز دانشگاه های برتر جهان و چگونگی اخذ پذیرش و اقامت و ویزا با وکلای ما در تماس باشید.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور آلمان 2020

آلمان دانشگاه های درجه یک زیادی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ارائه می کند. در این میان دانشگاه های بزرگی مثل دانشگاه مونیخ و برلین و دانشگاه های کوچکتری مثل دانشگاه گرایفسوالد و اسن وجود دارد. دانشگاه های قدیمی با سابقه طولانی مانند دانشگاه هایدلبرگ و گوتینگن و موسسات جدیدتری مثل دوسلدورف و رگنسبورگ، رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می کنند.این تنوع، بدون شک یا سرمایه بزرگ است اما تاکید بیشتر بر این واقعیت است که تمام این دانشگاه ها آموزش در بالاترین سطح را تضمین می کنند. به طور کلی 35 دانشگاه در آلمان مدرک پزشکی و 30 دانشگاه مدرک دندانپزشکی را اعطا می کنند.

برای کار کردن در زمینه دندانپزشکی، دانشجویان باید دوره معمول تحصیلی که ده ترم طول می کشد به همراه شش ماه اضافه را تکمیل کنند. بعد از پنج ترم دوره پیش بالینی که بر روی علوم طبیعی، پزشکی و مواد دندانپزشکی متمرکز است، دانشجویان می توانند با موفقیت آزمون اولیه دندانپزشکی را تکمیل کنند. در ادامه، پنج ترم مطالعات بالینی وجود دارد که شامل سخنرانی ها، سمینارها، آموزش عملی برای افزایش اطلاعات پزشکی و مهارت های دندانپزشکی می شود. مدرک دندانپزشکی بعد از تکمیل موفقیت آمیز آزمون های دولتی اعطا می شود. این آزمون می تواند بعد از تخصص در جراحی دهان و دندان، ارتودنسی یا سلامت عمومی که تقریبا سه تا چهار سال طول می کشد انجام شود.

برنامه دندانپزشکی معمولا 11 ترم طول می کشد. در هر منطقه ساختار یکسانی وجود دارد که با آزمون های دولتی پایان می پذیرد. در نیمه اول دوره تحصیلی( دوره پیش بالینی ) پزشکان و دندانپزشکان معمولا در کلاس های مشترکی شرکت می کنند. بعد از یک سال، دانشجویان باید در آزمون شفاهی دروس شیمی، فیزیک و زیست شرکت کنند. بعد از ترم پنجم، آزمونی برگزار می شود که علاوه بر آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی و مهارت های تکنیکی دانشجویان را تست می کند. دانشجویان دندانپزشکی در ترم اول شکل دهی به مدل های گچی، پروتز و تاج دندان را یاد می گیرند. سپس بر روی فانتوم ( خالی کردن )، ساخت و پر کردن دندان کار می کنند.

برنامه بالینی رشته دندانپزشکی بر روی پنج مبحث اصلی ارتودنسی، جراحی دندان، پروتز دندان، حفظ دندان و امراض لثه و بافت های محافظ دندان متمرکز است. آزمون پایانی دندانپزشکی شامل 13 درس می شود. قبل از اینکه بتوانید به عنوان دندانپزشک کار کنید باید دو سال دوره مقدماتی ( بخشی به صورت کار عملی و بخشی کار در بیمارستان و کلینیک های دندانپزشکی ) را تکمیل کنید. بعد از فارغ التحصیلی می توانید تخصص هایی مثل ارتودنتیست یا جراحی دهان و دندان را دنبال کنید. 

دانشگاه های دارای رشته دندان پزشکی در آلمان 2020
دانشگاه های دارای رشته دندان پزشکی در آلمان 2020

دانشگاه های دارای رشته دندان پزشکی در آلمان 2020

  1. دانشگاه هایدلبرگ ( University of Heidelberg ).
  2. دانشگاه گوته فرانکفورت ام ماین ( Goethe University Frankfurt am Main ).
  3. دانشگاه گوتینگن ( University of Gottingen ).
  4. دانشگاه مونیخ ( University of Munich ).
  5. دانشگاه کلن ( Universitat zu Koln ).
  6. دانشگاه علوم پزشکی چاریته ( Charite Medical University ).
  7. دانشگاه MH هانوفر ( MH Hannover ).
  8. دانشگاه بن ( University of Bonn ).
  9. دانشگاه لایپزیگ ( University of Leipzig ).
  10. دانشگاه ورزبورگ ( University of Wurzburg ).

هزینه زندگی و شهریه دندانپزشکی در آلمان 2020

شهریه در بین کشور های توسعه یافته یکی از کمترین میزان می باشد. اکثر دانشگاه ها شهریه را جز سهم ترم و هزینه های اتحادیه دانشجویان نمی پردازند. در حال حاضر در بعضی از دانشگاه ها مبلغ حداکثر 500 یورو در هر ترم هزینه می شود. و هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بسیار زیاد می باشد. با این وجود، کیفیت آموزش در هر دو نوع دانشگاه عالی است.

هزینه زندگی:

هزینه زندگی در آلمان زیاد می باشد. دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های زندگی خود در طول تحصیل به حدود 700 – 600 یورو در ماه نیاز دارند.

مدارک و شرایط لازم پذیرش رشته دندان پزشکی آلمان 2020

دانش آموزانی که 12 سال تحصیلات خود را گذرانده اند، باید یک دوره مقدماتی یک ساله را به اصطلاح Studienkolleg بگذرانند، که الزامات آن حداقل در بیشتر موارد Zertifikat B1 می باشد و پس از آن یک امتحان معروف به Aufnahmeprüfung را پشت سر بگذارند. دوره مقدماتی یک سال به طول می انجامد و با امتحانی معروف به آزمون ارزیابی به پایان می رسد.

با این حال شرایط اصلی برای ورود به دوره پایه به شرح زیر می باشد:

  • نمرات عالی در گواهی پایان مدرسه ( حداقل 75 درصد ).
  • نمرات عالی در 10 + 2 یا معادل آن ( حداقل 70 درصد ).

مهارت در زبان آلمانی که توسط Zertifikat Deutsch یا Goethe Zertifikat B1 اثبات شده باشد.

روند:

  1. یادگیری آلمانی تا سطح B1 و امتحان B1 زبان آلمانی.
  2. ارسال گواهی B1 و تمام مدارک خود.
  3. هنگام ورود نامه های پذیرش، برای باز کردن حساب اقدام کنید.
  4. هزینه زندگی برای سال اول خود را به حساب واریز نمایید.
  5. برای ویزای خود اقدام کنید و 8 – 6 هفته منتظر بمانید.
  6. ویزای خود را دریافت کرده و سفر خود را به آلمان برنامه ریزی کنید.

کل مدت زمان:

  • دوره پایه 1 ساله در آلمان.
  • 5 سال تحصیل در رشته دندان پزشکی.
  • 1 سال کارآموزی در بیمارستان دولتی آلمان.

پس از اتمام تحصیلات پزشکی، دانشجویان می توانند به عنوان پزشک در آلمان مشغول به کار شوند و بعداً برای EU-Blue Card درخواست کنند که به آنها اجازه می دهد تا زمانی که می خواهند در آلمان کار کنند.

آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در آلمان 2020
آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در آلمان 2020

آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در آلمان 2020

( آزمون ورودی در آلمان برای پذیرش Studienkolleg ):

دانشجویانی که موافق پذیرش هستند و میخواهند به دوره های Studienkolleg بپیوندند، باید آزمون ورودی را قبول شوند. در این آزمون باید ثابت کنند که دانش یا مهارت های زبان آلمانی آنها رضایت بخش می باشد. اگر توانایی های آن ها کافی باشد، می توانند در کلاس Studienkolleg مدیریت کنند. آنها همچنین باید در ریاضیات مهارت کافی و اولیه را داشته باشند.

این آزمون ورودی عمدتا دو بار در سال برگزار می شود. اول ترم تابستانی نامیده می شود که بیشتر در ماه های ژانویه یا فوریه برگزار می شود. ترم دیگر که به عنوان ترم زمستانی نامیده می شود در ماه ژوئیه ترتیب داده می شود. اکثراً دو بار مورد تجدید نظر قرار گرفته است، اما الگو نیز به تمام Studienkolleg بستگی دارد.

برخی از شرایط مورد نیاز Studienkollegs فقط آزمون مهارت آلمانی می باشد. بدون شک، اکثر Studienkolleg ها دارای الگوی آزمون ورودی مختلف هستند اما همه باید در یک مسیر مانند یک جاده، مسیر و غیره طی شوند.

امتحان ورودی آلمانی ( تقریباً 90 – 60 دقیقه ):

این آزمون شامل مطالعه وظایف، ساختار های زبانی یا تولید محتوای متنی است. امتحان باید مهارت های مرحله متوسط را نشان دهد ( سطح B1 ( اما بیشتر studienkolleg ها B2 هستند)) این به دلیل مراجعه به زبان های مختلف ( استفاده از زبان جداگانه در آلمانی ) از چارچوب مشترک اروپایی می باشد. 

به دلیل همین، اکنون شک و تردید وجود دارد که یک دانشجو یا نامزد باید در کشور خود که به آن تعلق دارد، به زبان آلمانی تحصیل کند یا مهارت داشته باشد، به آلمان بیاید. بنابراین، برای این منظور در بسیاری از کشور ها مراکز یا موسسات تحصیل زبان آلمانی افتتاح کرده اند. بسیاری از وب سایت های آنلاین وجود دارد که یک درگاه آسان برای مطالعه برای یادگیری و تهیه زبان آلمانی می باشد.

ریاضیات امتحان ورودی ( تقریباً 45 دقیقه ):

ماشین حساب در آزمون ریاضی مجاز است اما هر نوع تلفن هوشمند مجاز نیست.

آزمون جبر:

این امتحان، شامل: نمایش گرافیکی توابع / امتحان ساده، محاسبه بهره، حل معادلات خطی و درجه دوم، محاسبه کسری، ریشه، قدرت و لگاریتم ها و غیره می شود.

آزمون هندسه:

شامل محاسبات با مثلث، محاسبات ساده، نحوه حل معادلات مثلثاتی، چهار گوشه ها و دایره ها با استفاده از اصول کالریمتری و مثلثات می شود.

آزمایش تصادفی مواد: TMS

آزمون مطالعات پزشکی یا TMS در اصل یک آزمون استعدادی است که هدف آن ارزیابی توانایی دانش آموز در درک و شناسایی مشکلات علمی / پزشکی می باشد. این یک آزمایش اجباری نیست اما بسیاری از کالج های پزشکی در آلمان از نمره TMS برای واجد شرایط بودن پذیرش شما استفاده می کنند. به عبارت دیگر، در حالی که ممکن است آن ها اجباری نباشند، نمره شما اگر به اشتراک گذاشته شود، در پذیرش شما کمک خواهد کرد.

این آزمون توسط ITB Consulting GmbH در بن ساخته شده و توسط دانشکده پزشکی هایدلبرگ انجام و اداره می شود. لازم به ذکر است که این آزمون فقط در آلمان و در مکان های مشخص انجام می شود. همچنین، فقط می توان یک بار در آزمون شرکت کرد و دانشجو نمی تواند آزمون را برای بهبود نمره خود تکرار کند.

همچنین از آنجا که زبان تدریس برای معاینه پزشکی کارشناسی فقط آلمانی است، آزمون نیز فقط به زبان آلمانی انجام می شود. این شامل استفاده زیاد از اصطلاحات علمی می باشد و از این رو مهارت بسیار بالایی در زبان توصیه می شود. آزمایش های ساده و تصادفی ( برای مثال: آزمایش های توان سوم ) و مفاهیم اساسی ابتدایی وجود دارد.

باید قبل از درخواست پذیرش در هر studienkolleg بدانید که چه نوع الزامات امتحانی مورد نیاز است. زیرا، Studienkolleg های مختلف نوع نیاز های خاص خود را دارند. 

وکلا و کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان و مشهد بهترین گزینه ممکن و مناسب را برای مهاجرت دانشجویی و کاری به کشورهای اروپایی در اختیار شما می گذارند. این مشاوران و کلا با سابقه صدها پرونده مهاجرتی و تحصیلی از ابتدای کار تا اخذ پذیرش و اقامت آلمان یا دیگر کشور ها در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و دشوار را برای شما هموار نمایند.همین امروز با مشاوران ما تماس بگیرید و آینده شغلی و تحصیلی درخشانی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید. با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام من معدل دیپلمم ۱۹.۲۵ هست شانس پذیرش در دانشگاه های آلمان در رشته دندانپزشکی دارم؟ و کل هزینه برای تحصیل در رشته دندان پزشکی از صفر تا صد حدودا چقدر میشود؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است. تحصیل در دانشگاه های آلمان بسته به سن، رزومه علمی و مدرک زبان شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری