دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در وین برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش بزرگترین موسسه تحقیقاتی در تمام کشورهای آلمانی زبان است. کار در اتریش بدون ثبت نام در فهرست متخصصین دندانپزشکی یا استخدام چنین افرادی یک جرم اداری است که شامل جریمه می شود. جهت تکمیل اطلاعات ادامه مقاله که مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آن را تهیه کرده اند را مطالعه کنید.

مقاطع تحصیل دندانپزشکی در اتریش

دانشگاه پزشکی دندانپزشکی برنامه های تحصیلی در پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی مربوط به فوق لیسانس و بالاتر ارائه می شوند. برای پنجمن بار متوالی، نشریه تحصیل مرسر (Mercer) در سال 2014، با مقایسه کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ، بار دیگر جایگاه بالای وین را در این زمینه تایید کرد. همانند چهار سال گذشته، امسال پایتخت اتریش فدرال قابل سکونت ترین شهر دنیا در رتبه بندی کیفیت زندگی، شناخته شد.

  • طول مدت تحصیل در اتریش – هزینه های تحصیل: دانشگاه دندانپزشکی در وین، اتریش
  • مدت تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی وین 6 سال است و تحصیلات رایگان است.
  • پیش نیازها: دانشگاه دندانپزشکی در وین، اتریش

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

جهت تحصیل در پزشکی یا دندانپزشکی در اتریش، شما نیازمند:

  • سطح C1 زبان آلمانی
  • گذراندن آزمون ورودی که شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، متون به زبان آلمانی و یک تست IQ و
  • اگر یک شهروند اتحادیه اروپا نیستید لازم است یک نامه پذیرش از یک دانشگاه پزشکی در کشور خودتان داشته باشید.

اگر مدرک سطح C1 زبان آلمانی را ندارید، ما می توانیم مکانی برای شما در دانشگاه وین فراهم کنیم تا ابتدا به تحصیل زبان بپردازید. در سال اول، شما در دانشگاه وین ثبت نام می شوید تا در زبان به سطح B2 برسید. درس ها 3 ساعت در روز از دوشنبه تا جمعه و طول مدت درسها 9 ماه است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش
شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

این یک برنامه 9 ماهه است و کل هزینه برنامه زبان 5700 یورو است که در دو بخش قابل پرداخت است. در سال دوم، شما زبان را تا سطح C1 ادامه خواهید داد و همچنین ما برای شما 3 ساعت درس روزانه برای آمادگی آزمون ورودی فراهم خواهیم کرد. سپس میتوانید برای تحصیل تخصص پزشکی در اتریش نیز اقدام کنید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

این یک برنامه 9 ماهه است و کل هزینه برنامه زبان و آمادگی آزمون ورودی 5700 یورو است که در دو بخش پرداخت می شود.

  • سکونت و استقرار دانشجویان ما: دانشگاه دندانپزشکی در وین، اتریش
  • هزینه خوابگاه ها از 300 تا 400 یورو می باشد. می توانید تصاویر را در سمت چپ این صفحه ببینید.
  • چگونگی درخواست: دانشگاه دندانپزشکی وین، اتریش
  • لازم است که درخواست ها از طریق تکمیل فرم درخواست آنلاین داده شود.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در اتریش

اتریش، به طور رسمی جمهوری اتریش، یک جمهوری فدرال است و یک کشور محصور در خشکی با بیش از 8.5 میلیون جمعیت در اروپای مرکزی قرار دارد. اکثر مردم گویش های محلی باواریایی آلمانی را به عنوان زبان بومی شان صحبت می کنند، و آلمانی اتریشی در شکل استانداردش زبان رسمی کشور است.

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست. این کشور یک استاندارد بالای زندگی را توسعه داده و در سال 2014 رتبه 21 ام را در دنیا بخاطر اندیس توسعه انسانی اش دریافت کرد. اتریش از سال 1955 عضو ملل متحد بوده، در 1995 به اتحادیه اروپا پیوست و یکی از موسسان OECD است. اتریش همچنین توافق شنگن را در سال 1995 امضا کرد و پول رایج اروپا، یورو را در سال 1999 پذیرفت.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

تحصیل در دندانپزشکی، دانشجویان را برای دانش فنی خاصی آماده می کند، با توجه به آموزش های گسترده ای، صورت می گیرد. این شامل پروتزهای دندانپزشکی محافظتی دندانپزشکی، پریودنتولوژی است. جراحی دهان و ارتودنسی، موضوعات ضروری آموزش ابتکاری و عملی هستند. در سال اول، شما در دانشگاه وین برای زبان برای رسیدن به سطح ب2 ثبت نام می کنید.

درسها هر دوشنبه تا جمعه 3 ساعته است و مدت تحصیل 9 ماه است. در سال دوم، شما دوره 9 ماهه زبان خود را برای رسیدن به سطح C1 ادامه خواهید داد و ما همچنین درس های روزانه آمادگی آزمون ورودی را فراهم می کنیم. سوالات آماده سازی در زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، و آزمون IQ است که متن ها به زبان آلمانی می باشند. تاریخ ورود امتحان ورود به دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در ابتدای ماه جولای هر ساله است. برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در اتریش، شما باید:

  • سطح C1 از آلمانی
  • امتحان ورودی که شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، و آزمون IQ که متن ها به زبان آلمانی است.
  • پیش نیاز است که یک نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی در کشور خود داشته باشید (اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا نیستید).

اگر شما سطح C1 آلمانی ندارید، ابتدا ما می توانیم به شما در دانشگاه وین برای تحصیل زبان پذیرش ارائه دهیم. این یک برنامه دو ساله است و هزینه کل برای دوره زبان 7700 یورو است که در 4 دوره در دوره تحصیلی دو ساله پرداخت می شود. مطالعه دندانپزشکی در اتریش تنها به زبان آلمانی ارائه شده است.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش

اتاق دندانپزشکی اتریش اقتدار صلاحیت برای ثبت نام در لیست متخصصین دندانپزشکی است که برای اجازه دادن به کار در اتریش ضروری است. کار در اتریش بدون ثبت نام در فهرست متخصصین دندانپزشکی یا استخدام چنین افرادی یک جرم اداری است که شامل جریمه می شود. همچنین ممکن است عواقب مسئولیت شخصی تحت قوانین جنایی و مدنی قرار گیرد. کار در اتریش بدون شناخت و یا استخدام چنین افرادی یک جرم اداری است که شامل جریمه می شود. همچنین ممکن است عواقب مسئولیت شخصی تحت قوانین جنایی و مدنی قرار گیرد. مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست (اپلیکیشن)
  • گواهی تولد
  • اجازه اقامت اتریشی

در صورتی که نام متقاضی متفاوت از نام نشان داده شده در دیپلم یا گواهینامه باشد، باید یک گواهی عروسی یا طلاق یا هر سندی رسمی که نشان دهنده تغییر نام است را ارائه نماید:

  • مدارک شهروندی، گذرنامه معتبر یا سند شناسایی شخصی
  • دیپلم – صلاحیت رسمی مطابق با آموزش های رسمی شناخته شده و موفقیت آمیز در یک کشور عضو اتحادیه اروپا، کشور منطقه اقتصادی اروپا یا در سوئیس.
  • گواهی انطباق – دستورالعمل 2005/36 / EC
  • گواهی سوء سابقه از کشور مبدا و “گواهی نامه مدارک قانونی اتریشی” که طی سه ماه اخير صادر شده است. لطفا توجه داشته باشید: گواهی های سوء سابقه از کرواسی و اسلوونی تنها توسط وزارت دادگستری صادر می شود.
  • گواهینامه حاکی از آن است که متقاضی به طور قانونی در یک کشور عضو برای انجام فعالیت های مربوطه تاسیس شده است و اینکه از لحاظ قانونی از زمان تمرین، حتی به طور موقت در هنگام صدور گواهینامه ممنوع است. (گواهی وضعیت خوب).
  • گواهی پزشکی (که توسط پزشک عمومی اتریش در سه ماه گذشته صادر شده است) تایید می کند که متقاضی تمام شرایط سلامتی برای حرفه را برآورده می کند. گواه بر دانش آلمانی در سطح “C1” (چارچوب کلی اروپایی برای مرجع زبان، CEFR)
  • تأیید کارفرما (محل کار محل قرارداد کار) یا آدرس محل سکونت یا محل سکونت (به اصطلاح “Wohnsitzzahnarzt”)
  • مدارک بیمه محرمانه حرفه ای با توجه به بخش 26C از ZAG (حداقل مبلغ بیمه: 2 میلیون یورو) با شرکت بیمه بازنشستگی اتریش

حقوق و دستمزد متخصص دندانپزشک در اتریش 116.614 یورو و یا ساعتی معادل 56 یورو است. علاوه بر این، آنها به طور متوسط پاداش 4070 یورو را دریافت می کنند. بر اساس دستمزد برآورد شده، حقوق و دستمزد به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در اتریش جمع آوری می شود.

دانشگاه های دندانپزشکی اتریش

  • دانشگاه خصوصی دانوب
  • دانشگاه درمانگاه دندانپزشکی وین
  • دانشگاه پزشکی گریس
  • دانشکده دامپزشکی وین
  • دانشگاه وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه پزشکی اینسبروک

برای اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

دانشگاه های دندانپزشکی اتریش
دانشگاه های دندانپزشکی اتریش

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

دانشگاه وین (University of Vienna)، خبر خوب این است که، چون تحصیل برای یک دانشجوی متوسط بین المللی 750 یورو (900 دلار) است، بنابراین اگر شما از یکی از کشورهای موجود در لیست بالا هستید، شما از پرداخت هزینه تحصیل معاف نیستید. دانشگاه پزشکی گراز (Medical University of Graz)، متاسفانه، دانشگاه علوم پزشکی گراز وضعیت معافیت (منظور از شهریه) خاصی برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهد.

با این حال، اگر خواستار تخفیف یا معافیت از شهریه هستید، شما می توانید برای پرداخت هزینه تحصیل از طریق این لینک درخواست دهید. تخفیف هزینه تحصیل در موارد بسیاری با توجه به برخی از استانداردها و الزامات داده می شود، اما اگر شما آن را دریافت نکنید، باید هزینه های تحصیلی را پرداخت کنید.

دانشگاه پزشکی وین (Medical University of Vienna)، خبر خوب این است که، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی 750 یورو (900 دلار) است. علاوه بر هزینه های مربوط به تحصیل، هزینه جانبی هر دانشجویان از جمله بیمه، به مبلغ 20.20 یورو پرداخت می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

اتحادیه غیر اروپا برای متقاضیانی که فاقد شهروندی اتحادیه اروپا نیستند، به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا با وضعیت مشابهی برخورد نیستند  و مدرک تحصیلی خود را در خارج از اتحادیه اروپا دریافت می کنند. بنابراین شهروندان کشورهای ثالث که ممکن است مدرک دبیرستان را که مدارک تحصیلی خارجی یک کشور اروپایی را صادر کرده اند، دریافت کنند. همچنین در گروه غیروابسته به اتحادیه اروپا قرار دارد. افرادی که وضعیت مشابهی با شهروندان اتحادیه اروپا دارند. به استثنای این قانون است.توجه داشته باشید:

  • شهروندان کشورهای ثالث با مدارس متوسط اتریش.. صدور مدرک را به کنسولگری اتریش میدهند.
  • بررسی صلاحیت ورودی دانشگاه و دیگر مدارک لازم در طی پذیرش شخصی به دانشگاه پس از انتشار نتایج آزمون های پذیرش روی میدهد.
  • شهروندان ثالث که دارای مدرک دبیرستان هستند و مدرکشان را از داخل یا خارج از کشور کسب میکنند.. باید صلاحیت ویژه خود را برای تحصیلات دانشگاهی اثبات کنند.
  • در چارچوب پذیرش دانشگاه پزشکی وین.

برای این کار برنامه پذیرش را پر کنید و تمام مدارک لازم را ضمیمه کنید. درمورد اسناد زبان خارجی همیشه یک ترجمه  گواهی شده آلمانی یا انگلیسی  راتایید شده و تمام مدارک خود را در نسخه اصلی( یا نسخه تایید شده) به علاوه یک کپی ارسال کنید. برای ثبت نام در دانشگاه پزشکی اتریش دانشجویان باید یک امتحان ورودی داشته باشند.

همچنین آزمون های مهم، موضوعات مهم و گواهی زبانی آلمانی با سطح ( C1) باشد. آزمون ورودی همزمان در همه ی دانشگاه های پزشکی در ساسر اتریش برگزار میشود و به همین دلیل است که دانشجویان تنها یک دانشگاه را برای پذیرش انتخاب میکنند با نتایج مثبت در تمامی موضوعات اصلی. با مدرک ( C1) زبان آلمانی و آزمون ورودی دانشجویان میتوانند در دانشگاه ثبت نام کنند. شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه های پزشکی در اتریش:

  • تنها یک بار در سال انجام می شود. برای شرکت در آزمون ورودی باید  تا 31 ماه مارس ثبت نام کنید.
  • آزمون هر جمعه اول ماه جولای برگزار می شود.
  • نتایج در هفته اول ماه آگوست اعلام خواهد شد. ثبت نام در دانشگاه های پزشکی تا  پنجم ماه سپتامبر باز خواهد بود.

آزمون ورودی دندانپزشکی در اتریش

آزمون ورودی به طور همزمان در تمام دانشگاه های پزشکی سراسر اتریش برگزار میشود. تعداد مکان ها به سهمیه بندی مربوط میشود و به شهروندی بستگی دارد. دانشجویان بین المللی تنها 5 درصد از صندلی های دانشگاه های پزشکی را دارند. در حالیکه دانشجویان اتحادیه اروپا از 25 درصد مکان ها هستند. برای گذراندن آزمون مهم است که آمادگی گامل و قابل توجهی داشته باشیم.

  • دانش زبان آلمانی مدرک: سی وان
  • ثبت نام برای آزمون تا 31 ماه مارچ
  • مدت زمان آزمون: 8 ساعت
  • زمان آزمون: اولین جمعه ماه جولای
  • تنها 25 درصد از مکانهای دانشگاه برای دانشجویان اتحادیه اروپا می باشد.
  • فقط 5 درصد از مکان های دانشگاه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • هزینه امتحان ورودی= 120 دلار می باشد.

آزمون ترنس در دانشگاه های پزشکی یکبار در سال برگزار می شود، آزمون 8 ساعت طول می کشد دانشجویان باید تا 31 مارچ ثبت نام کنند و تنها یک دانشگاه پذیرش می کند. آزمون برای دانش اولیه آزمون چند گزینه ای است. به این معنی است که دانشجویان باید پاسخ صحیح را از گزینه های پیشنهادی برای بررسی دانش آموزان در زیست شناسی شیمی وفیزیک و ریاضیات انتخاب کنند.

  • درک واژگان پزشکی و متون دانشجویی، دانشجویان چندین صفحه از متن داده شده را میخوانند و سپس یک آزمون چندگزینه ای بر اساس اطلاعات متنی انجام می دهند.
  • آزمون بخش عاطفی- اجتماعی، این تست شامل دو بخش است. دانش با انتخاب یک یا چند پاسخ صحیح مورد آزمایش قرار خواهند گرفت، تشخیص احساسات صحیح که توانایی دانش آموزان را برای تشخیص احساسات مردم با توجه به شرایط خاص مورد آزمایش قرار میدهد.
  • تصمیم گیری مهارت های دانش آموزان برای تنظیم اولویت های مناسب با توجه به شرایط پزشکی ارائه شده است.
  • تست توانایی های شناختی، هدف این بخش تست شناسایی توانایی دانشجویان برای ارزیابی وضعیت مناسب و تصمیم گیری مناسب است.

آزمون شامل 5 بخش می باشد:

  • شناسایی مهارت های شناختی، بصری و تحلیلی و سازنده با ترکیبی از ارقام مختلف مهندسی.
  • تعیین مهارت های شناختی با انتخاب محتوای مناسب از طریق درک اعداد ارقام و کلمات اصلاح اطلاعات از طریق ادراک خود بدون از دست دادن معنای اصلی
  • برتوانایی دانشجویان برای شناسایی رابطه بین مجموعه عددی و ایجاد رابطه منطقی بین آنها
  • تعیین توانایی دانش آموزان برای نتیجه گیری منطقی و پیش بینی اثرات بر اساس اظهارات درک شده
  • تعیین توانایی دانش آموزان برای آزادانه و متنوع شدن دانش

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اتریش را دارید هم اکنون با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دندانپزشکی در اتریش

1- رشته دندانپزشکی دردانشگاه های اتریش در چه مقاطعی ارائه می شود؟

برنامه های تحصیلی مربوط به فوق لیسانس و بالاتر ارائه می شوند.

2- تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه وین چه مدت است؟

مدت تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی وین 6 سال است

3- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه وین چقدر است؟

تحصیلات رایگان است.

4- آیا مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش کافیست؟

سطح C1 زبان آلمانی نیاز است .

5- آیا برای ورود به رشته دندانپزشکی در اتریش باید در آزمون شرکت کنم؟

گذراندن آزمون ورودی که شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، متون به زبان آلمانی و یک تست IQ

6- مهارت زبان آلمانی ندارم ، آیا می توانم وارد رشته دندانپزشکی در دانشگاه وین شوم ؟

در سال اول، شما در دانشگاه وین ثبت نام می شوید تا در زبان به سطح B2 برسید.

7- آیا برنامه زبان در دانشگاه وین اتریش هزینه دارد؟

کل هزینه برنامه زبان 5700 یورو است

8- به چه صورت برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اتریش درخواست دهم ؟

لازم است که درخواست ها از طریق تکمیل فرم درخواست آنلاین داده شود.

9- هزینه خوابگاه ها برای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه وین اتریش چقدر است؟

هزینه خوابگاه ها از 300 تا 400 یورو می باشد.

10- دانشگاه های دندانپزشکی اتریش کدامند؟

  • دانشگاه خصوصی دانوب
  • دانشگاه درمانگاه دندانپزشکی وین
  • دانشگاه پزشکی گریس
  • دانشکده دامپزشکی وین
  • دانشگاه وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه پزشکی اینسبروک

11- با تحصیل دندانپزشکی در اتریش در چه زمینه هایی می توانم دانش فنی کسب کنم؟

پروتزهای دندانپزشکی محافظتی دندانپزشکی، پریودنتولوژی است. جراحی دهان و ارتودنسی، موضوعات ضروری آموزش ابتکاری و عملی هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری