تحصیل در نروژ ۲۰۱۹

تحصیل در نروژ ۲۰۱۹

در دهه های اخیر، مهاجرت از کشور های مختلف به نروژ افزایش چشمگیری داشته است و به یکی از بهترین مکان های تحصیل در اروپا تبدیل شده است. هدف مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از نگارش این مقاله آشنایی شما با مزایا و شرایط تحصیل در نروژ ۲۰۱۹ می باشد. بورسیه های تحصیلی زیادی در دانشگاه های نروژ وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در نروژ 2019

علی رغم اینکه نروژ کشور کوچکی است، دانشگاه ها و کالج های این کشور کیفیتی را ارائه می دهند که دانشجویان خارجی هم از آن ها بهره مند می شوند. تحصیل در نروژ موقعیت های شغلی شما هم در کشورتان و هم در خارج بهتر می شود. با این وجود احتمال زیادی وجود دارد که از دیدن جو غیر رسمی پردیس های دانشگاهی شگفت زده شوید. ارتباط با اساتید معمولا آسان است، تدریس اغلب به شکل گروه های کوچک انجام می شود و به عنوان یک دانشجو تشویق می شوید تا ذهنی انتقادی داشته باشید. ما باور داریم که این بهترین روش برای آینده ی شماست.

تعدادی از برنامه ها و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویانی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیست خواهند دید که ضمن تحصیلشان در نروژ مهارت های زبانی شان بهبود می یابد و دانشجویان انگلیسی زبان هم از محیط کلافه نمی شوند. سطح بالای زبان انگلیسی موجود در جامعه ی نروژ باعث می شود که تحصیل و زندگی در این کشور آسان باشد.

نروژ کشوری کوچک با منابع بسیار است. حفظ و توسعه ی سیستم آموزشی با کیفیتی بالا اولویت مقامات نروژی است و در های این سیستم صرف نظر از پیش زمینه ی اجتماعی و اقتصادی دانشجو، به روی همه باز است. این موضوع برای دانشجویان بین المللی هم بر قرار است. با این حال توجه داشته باشید که نروژ کشوری گران است و به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید قادر باشید تا ضمن تحصیل هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

نروژ جامعه ای مدرن دارد. برابری ارزشی است که ریشه های عمیقی در جامعه ی نروژ دارد و هم در قانون و هم در سنت اسن کشور ریشه دوانده است. در دانشگاه، دانشجویان از خدمات، تجهیزات و دستگاه های مدرن، تدریس خلاقانه و همچنین استاندارد های فناورانه ی بالایی بهره می برند. همچنین نروژ جامعه ای امن دارد و تقریبا هر جایی که باشید احساس امنیت می کنید.

موسسات تحصیلات عالی در نروژ از پروسه ی بلونیا پیروی می کنند، بنابراین نوع و ساختار دوره ها مشابه دوره های ارائه شده در بریتانیاست. به پایان رساندن دوره های کارشناسی معمولا سه سال طول می کشد و در گستره ی وسیعی از موضوعات ارائه می شوند. روش های تدریس شامل سخنرانی، سمینار و پروژه های کاری می شود. کارهای آزمایشگاهی و بازدید های میدانی هم در برخی دوره ها اجباری هستند. دانشجویان معمولا به وسیله ی امتحانات پایان دوره، چه به شکل شفاهی کتبی و یا هر دو، بر مبنای مقیاس A تا F، ارزیابی می شوند.

تحصیل دکترا در نروژ 2019

شهرهای شلوغ مانند اسلو و مناطق وسیع روستایی بکر ؛ کافه های دنج و شور و شوق برای فعالیت های ورزشی ؛ درآمد بالا و مشکلات استخدام از جمله تناقض های موجود در کشور نروژ می باشند. این تناقضات به بخش آموزش نیز سرایت کرده است، زیرا در سال های اخیر، دانشگاه های نروژی برای جذب داوطلبان در مقطع دکترا  از مناطق دور دست تبلیغاتی انجام داده اند.

تحصیل دکترا در نروژ 2019

تحصیل پزشکی در نروژ عمدتا بر رشته های علوم و تکنولوژی متمرکز می باشد، هر چند که با رشته علوم اجتماعی درآمیخته هستند. معمولا تحصیل در رشته های دکترا رایگان و با دریافت حقوق_ با مشارکت کامل به عنوان پژوهشگر جدید یا عضو هیئت علمی دانشگاه  همراه است. اکثر رشته های دکترا سه ساله و بسیار سازمان یافته هستند. دانشجویان باید تعداد مشخصی credit ( واحد ) را بگذارنند، تحقیقات مستقل خود را انجام دهند و در نهایت پایان نامه مربوطه را ارائه دهند. لازم به ذکر است که طول دوره برخی از رشته ها چهار سال می باشد.

متقاضیان رشته دکترا باید دوره 5 ساله کارشناسی ارشد را گذرانده باشند. توجه داشته باشید که برخی از رشته ها شرایط خاص خود را دارند. ارائه یک طرح تحقیقاتی اولیه به عنوان بخشی از پروسه درخواست مورد نیاز می باشد. همچنین باید از قبل بودجه مورد نظر خود را به طور کامل تهیه کنید. این بودجه می تواند از چند طریق تامین شود:

  • بودجه اروپا (مانند بورسیه فردی Marie Curie)
  • کارفرما(انجمن تحقیقاتی نروژ)

بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه و یا کشورهای غیر اروپایی، پایان نامه تکمیل شده باید توسط هیئت دانشگاهیان ارشد سه نفره تایید شود. پس از آن دفاع از پایان نامه در برابر همکاران و دانشجویان با پاسخ به سوالات طرح شده انجام می شود. اکثر دانشگاه ها از دانشجویان دکترا انتظار دارند که کنفرانس های عمومی بیشتری در رابطه با موضوع پایان نامه ارائه دهند. دو راه برای اخذ پذیرش در رشته دکترا در نروژ وجود دارد:

  • درخواست به ظرفیت خالی تبلیغ شده برای داوطلبان دکترا
  • نوشتن درخواست به  استاد راهنمای مورد نظر

در اولین روش به پروژه موجود که از لحاظ مالی تامین شده است، ملحق می شوید. در این روش مسیر تحقیقات شما محدود خواهد شد، اما راحت ترین راه برای ورود به مقطع دکترا می باشد. در دومین روش ابتدا باید دانشگاهی را معرفی کنید که در آن حوزه تحقیقاتی شما موجود باشد، سپس می توانید به طور مستقیم با کارکنان و اساتید راهنمای مقطع دکترا  در تماس باشید. ممکن است در ابتدا فرصت گفتگوی حضوری از طریق جلسات انجمن و یا کنفرانس ها را پیدا کنید.

زبان آموزش اکثر پروژه های دکترا، انگلیسی است، اما تمام دانشگاه ها دوره های زبان نروژی را برای دانشجویان دکترا برگزار می کنند تا با کارمندان و دانشجویان نروژی ارتباط بهتر و راحت تری داشته باشند و ممکن است پس از تحصیل موقعیت هایی مانند سخنران و یا محقق به آنها پیشنهاد شود. زندگی در نروژ برای محققین بسیار مطلوب است ؛ بنابراین یادگیری زبان نروژی، از جمله اموری است که باید در نظر داشته باشند.

متقاضیان غیر اروپایی باید به محض اخذ پذیرش از دانشگاه، برای مجوز اقامت درخواست دهند. دانشگاه برای انجام این پروسه به شما کمک خواهد کرد. همچنین داشتن بیمه درمانی مورد نیاز است  و ثبت آدرس در اداره پلیس محلی  طی سه ماه پس از ورود به کشور الزامی می باشد. در صورتی که محل زندگی شما تغییر کرد، باید مجددا آدرس خود را در اداره پلیس محلی ثبت نمایید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ 2019

شرایط ورود به سیستم آموزش عالی یکی از اصول کلی پذیرش در دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی نروژ می باشد. مدارک و شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای متقاضیان خارجی:

  • گواهی تحصیلات دوره متوسطه
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • سال های اضافه تحصیلی در کشور مبدا

مهارت زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی باید با آزمون های زبان مورد قبول UiT اثبات شود. دوره های مقدماتی زبان انگلیسی در نروژ موجود نمی باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن حداقل مدرک کارشناسی سه ساله الزامی است. با توجه به کشوری که در آن تحصیل کرده اید، ممکن است مدرک کارشناسی 4 ساله مورد نیاز باشد. وجوه کافی برای تامین هزینه های حداقل یک سال برای دانشجویان غیر اروپایی الزامی است. در صورت پذیرش، این مبلغ باید به سپرده دانشجویی در نروژ انتقال داده شود تا بتوان برای ویزای تحصیلی درخواست داد. یکی از مدارک زیر برای درخواست پذیرش در دانشگاه های نروژ مورد نیاز است :

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • پاسپورت خانوادگی
  • کارت شناسایی ملی برای متقاضیان اروپایی
  • مدارک پناهندگی به نروژ
  • پاسپورت مهاجرتی نروژ

اگر نام خود را تغییر داده اید به نکات زیر توجه کنید، ارسال اصل و یا کپی گواهی اثبات تغییر نام به یکی از زبان های نروژی، دانمارکی، سوئدی و یا انگلیسی الزامی است. ارائه یکی از مدارک زیر برای اثبات تغییر نام لازم است:

  • سند ازدواج( نروژی یا خارجی ) که نام قدیمی و نام جدید شما در آن قید شده باشد.
  • گواهی طلاق ( نروژی یا خارجی ) که نام قدیمی و نام جدید شما در آن قید شده باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی نروژ 2019

اکثر دانشجویانی که قصد اقامت نروژ به مدت بیش از سه ماه را دارند، باید برای اخذ مجوز اقامت اقدام کنند، زیرا ویزای تحصیلی تنها برای 90 روز معتبر است. مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت تحصیلی :

  • اصل و کپی از صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت
  • پاسپورت طی 10 سال اخیر صادر شده باشد.
  • حداقل سه ماه بیشتر از مدت زمان اقامت در نروژ اعتبار داشته باشد.
  • حداقل دارای دو صفحه خالی برای ویزا باشد.

فرم درخواست آنلاین ویزا توسط اداره مهاجرت نروژ تهیه شده است. می توانید درخواست آنلاین خود را پس از ایجاد یک اکانت کاربری ایجاد و ثبت نمایید. پس از تکمیل فرم، موارد زیر را پرینت بگیرید:

  • دو صفحه جلد و کپی آن، به درستی تکمیل و در صفحه دوم امضا شود.
  • دو صفحه چک لیست، صفحه دوم امضا شود.
  • فیش پرداختی آنلاین
  • حداقل 5 صفحه فرم درخواست آنلاین، جاهای مشخص شده امضا شود.
  • دو قطعه عکس 2*2 در فرم عکس پاسپورت، رنگی، تمام رخ با پشت زمینه سفید ارائه شود.
  • ارائه نامه پذیرش به صورت تمام وقت از دانشگاه و یا موسسه آموزشی معتبر که در آن نام متقاضی، رشته و مقطع تحصیلی، مدت زمان دوره قید شده باشد.

ارائه مدارکی که نشان دهد محل مناسبی مانند خانه، آپارتمان و یا اتاق مشترک برای زندگی در نروژ دارید، الزامی است. در صورت اجاره مسکن، باید اجاره نامه تایید شده توسط اجاره دهنده، مدیر و یا تعاونی مسکن ارائه دهید. برای اثبات وجوه کافی مالی باید بودجه ای معادل 11800 دلار در سال داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی نروژ 2019

این بودجه می تواند در قالب اظهارنامه وام تحصیلی دولتی(Laanekassen)، اظهارنامه بانکی از حساب شما در بانک نروژ، اظهارنامه ای از موسسه آموزشی که نشان دهد مبلغ کافی در حساب موسسه آموزشی موجود است و یا ارائه قرارداد کاری از کار نیمه وقت باشد. نکات مهم درباره مجوز اقامت تحصیلی:

  • در صورتی که موفق به اخذ مجوز تحصیلی شده اید، به طور اتوماتیک اجازه کار به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در طول تحصیل و تمام وقت در تعطیلات به شما داده می شود.
  • به همسر، نامزد و فرزندان شما اجازه زندگی و اقامت در نروژ داده می شود. در صورتی که اعضای خانواده همراه با شما فرم درخواست را پر کنند، همزمان جواب درخواست را دریافت خواهید کرد.
  • در صورتی که پس از تحصیل برای مجوز اقامت دائم درخواست دهید، طول دوره مجوز تحصیلی موقت حساب نمی شود.

بورسیه های تحصیلی نروژ 2019

شهریه تحصیل و هزینه زندگی در نروژ به خصوص در شهرهای توریستی و دانشجویی مانند اسلو و برگن بالاست ؛ با این حال بخشی از  بودجه دولت نروژ به کمک هزینه های تحصیلی اختصاص داده شده است. این کمک هزینه ها در قالب بورسیه و وام اعطا می شود که حداکثر 1081 پوند از هزینه های زندگی را پوشش می دهند.

این وام ها ( 40 % از وام به عنوان بورسیه اعطا می شود) هزینه های مسکن، غذا و شهریه دوره های تحصیلی را پوشش می دهند. تمام دانشجویان واجد شرایط می توانند برای این وام ها تقاضا دهند. برخی از شرایط دریافت وام،  قبولی در تمامی آزمون ها و درآمد کمتر از 16394 پوند در سال می باشد.

دانشگاه اسلو، دانشگاه پیشرو اروپایی است و بزرگترین دانشگاه نروژ و جایگاه محققان برجسته می باشد. این دانشگاه بورسیه های متعددی در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد. دانشگاه اسلو در حال حاضر بورسیه International Summer School Norway Scholarships را به دانشجویان برجسته بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. دانشگاه اسلو در مجموع 50  بورسیه  ارائه می دهد که هزینه های زیر را پوشش می دهند:

  • شهریه
  • کتاب و جزوه
  • کارت حمل و نقل در اسلو

برای دریافت بورسیه تحصیلی نروژ در دانشگاه اسلو باید شرایط زیر را داشته باشید :

  • دارای شرایط آکادمیک و آموزشی باشید.
  • دارای نتایج آموزشی برجسته ای باشید.
  • پیش زمینه آموزشی شما مرتبط با رشته درخواستی باشد.
  • پیش زمینه حرفه ای شما مرتبط با رشته درخواستی باشد.

بورسیه Young Sustainable Impact Innovation Program 2019، این بورسیه برای متقاضیان 16_28 ساله از تمام کشورها که تاثیر قابل توجهی بر پیشرفت علم و حل مسائل داشته باشند، موجود می باشد . این بورسیه دانش و ابزار مناسب  برای خلق نوآوری، خلاقیت و رهبری را ارائه می دهند.

بورسیه Postdoctoral Fellowship in Molecular Ecology for International Students at Nord University in Norway, 2019، دانشگاه نورد بورسیه تحصیلی دو ساله برای تحصیل در رشته  اكولوژی مولكولی در مقطع فوق دکترا در این پروژه ارائه می دهد : ژنومیک جمعیت گونه های کالانوس در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس های قطب شمال (Population genomics of Calanus spp in the North Atlantic and Arctic oceans). این بورسیه ها برای دانشجویان بین الملی موجود می باشد. چالش های جهانی خواستار بینش جدید و راه حل های نوآورانه می باشند.

بورسیه PhD Research Fellow in Digital Information of Healthcare Service at University of Agder, Norway، دپارتمان سیستم های اطلاعاتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اگدر، از متقاضیان برای تحقیقات دکترا به صورت تمام وقت در زمینه  digital transformation برای یک دوره سه ساله دعوت به عمل می آورد. این موقعیت به مرکز تحقیقاتی جدید (CeDiT) بستگی دارد.

بورسیه PhD Fellowships for International Students at Chr. Michelsen Institute (CMI) in Norway, 2019، موسسه Chr. Michelsen بورسیه هایی  به سه داوطلب مقطع دکترا برای انجام تحقیقات در چارچوب پروژه های تحقیقاتی NORGLOBAL که توسط شورای تحقیقاتی نروژ (RCN) تامین می شود، ارائه می دهد. این بورسیه ها برای دانشجویان بین الملی موجود می باشد.  CMI  یک موسسه تحقیقاتی توسعه یافته مستقل در نروژ می باشد.

PhD Research Fellow at the Department of Religion, Philosophy and History Norway, 2019، دانشگاه ادگر از متقاضیان برای انجام تحقیقات در مقطع دکترا برای مدت سه سال به صورت تمام وقت در دپارتمان دین، فلسفه و تاریخ دعوت به عمل می آورد. این موقعیت تحصیلی برای اخذ تخصص در زمینه های دین، اخلاق، تاریخ و جامعه می باشد. شرایط تحصیل رایگان در نروژ را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری