بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به کسانی که قصد اخذ اقامت تحصیلی در اتریش را دارند پیشنهاد می کند که از طریق مهاجرت تحصیلی به اتریش اقدام کرده و سپس پس از فارغ التحصیل شدن، به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. در این مقاله کارشناسان موسسه ما شما را از بورسیه تحصیلی اتریش به صورت خلاصه آشنا می کنند.

بورسیه اراسموس در اتریش کارشناسی و کارشناسی ارشد

در حالی که دانشگاه های بیشماری فرصت های تحصیلی بین المللی را فراهم می کنند، هیچ برنامه ای به گستردگی و کاملی برنامه اراسموس اتحادیه اروپا وجود ندارد. اراسموس اتحادیه اروپا یک برنامه تحصیلی است که برای حمایت از آموزش، کارآموزی، جوانان و ورزش در اروپا در سال 1987 طراحی شده است. بودجه این برنامه 14.7 میلیارد یورو می باشد و توسط کمیسیون اروپایی مدیریت می شود. هدف برنامه های اراسموس افزایش میزان اشتغال، عدالت اجتماعی، عضویت در شهروندی اتحادیه اروپا می باشد.

اراسموس برنامه های تحصیلی در خارج از کشور به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به مدت 3 الی 12 ماه پیشنهاد می دهد و هزینه تحصیلی، شهریه و حتی هزینه های زندگی دانشجویان از این طریق پرداخت می شود. مقدار هزینه تحصیلی معمولا توسط آژانس ملی و یا موسسه آموزشی تعیین می شود اما معمولا بودجه تعیین شده از طرف اراسموس چند صد یورو در ماه است. برای واجد شرایط بودن برنامه اراسموس باید در یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی و در سال دوم تحصیلی باشید.

علاوه بر برنامه های تحصیلی، اراسموس فرصت هایی برای کارآموزی و آموزش های فنی حرفه ای فراهم کرده است. این برنامه ها نسبت به رشته تحصیلی می تواند بین دو هفته تا 12 ماه باشد. بودجه دوره های کارآموزی توسط کمیسیون اروپایی تعیین می شود. برای واجد شرایط بودن کارآموزی اراسموس باید در یک برنامه تحصیلی شرکت کنید و یا طی یک سال فارغ التحصیل شوید. بورسیه تحصیلی اراسموس در مقطع کارشناسی ارشد رشته” فرهنگ هنر رسانه” برای دانشجویان بین المللی در اتریش، دانمارک، لهستان، هنگ کنگ می باشد. موسسه میزبان و ارزش بورسیه تحصیلی و مواردی که شامل آن می شود:

  • دانشگاه Danube University Krems
  • هزینه های مشارکت کامل، اعطای حقوق 1000 یورو در هر ماه، به علاوه هزینه های سفر

بورسیه های تحصیلی کارشناسی، ارشد، دکترا در اتریش

این بورسیه مختص دانشگاه های علوم کاربردی است و به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد. متقاضیان دریافت این بورسیه می بایست اهل کشورهای غیر اروپایی باشند و مدت زمان آن بین 4 تا 10 ماه است. این بورسیه از سمت وزارت تحصیل، علوم و تحقیقات اتریش تامین می شود که تاریخ درخواست آن اول ماه مارس پایان می یابد.

بورسیه های تحصیلی کارشناسی، ارشد، دکترا در اتریش

کمک هزینه ی تحصیلی ارنست ماخ (کشورهای در حال توسعه ی غیر اروپایی)، این کمک هزینه طرحی است که برای دارندگان اسبق بورسیه ی تحصیلی اهل کشور های در حال توسعه ی غیر اروپایی در نظر گرفته شده است. افرادی برای درخواست این کمک هزینه واجد شرایط هستند که به دنبال تحقیق یا تدریس در یک کشور در حال توسعه باشند و پیشتر از دولت اتریش و تحت نظر OeAD بورسیه دریافت کرده باشند. این بورسیه برای مقطع پست دکترا در نظر گرفته شده و مدت زمان آن بین 1 تا 3 ماه است. یکم ماه سپتامبر آخرین مهلت برای درخواست این کمک هزینه است.

کمک هزینه ی فرانتز ورفل در اتریش

کمک هزینه ی فرانتز ورفل برای استادان جوان مطالعات ادبی و زبان آلمانی، با تمرکزی خاص بر روی ادبیات اتریش، در نظر گرفته شده است. مدت زمان این کمک هزینه 4 تا نه ماه بوده و تمدید آن تا 18 ماه نیز ممکن است. این بورسیه برای مقاطع کارشناسی ارشد، پست دکترا و تحقیق در نظر گرفته شده و متقاضیان از همه ی کشورهای جهان می توانند برای دریافت آن درخواست دهند. مهلت درخواست این طرح یکم ماه مارس و پانزدهم ماه سپتامبر هر سال پایان می یابد.

کمک هزینه ی تحصیلی بلاو ماریتا، این طرح بین 6 تا دوازده ماه از دانشجویانی که در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور در حال تحصیل هستند حمایت مالی می کند تا تحقیقات مرتبط با پایان نامه ی خود بپردازند. هدف اصلی این طرح محققان سال های اول هستند. همه ی دانشجویان به جز دانشجویان اهلاتریش قابلیت دریافت این بورسیه را دارند که طی مدت یاد شده ماهانه تا 1500 یورو را می پردازد. این طرح در تاریخ های 1 فوریه و 1 سپتامبر بسته می شود.

دانشجویان دکترای مطالعات تاریخی که عمدتا بر روی تاریخ اتریش متمرکزند می توانند برای درخواست کمک هزینه ریچارد پلاشکا اقدام نمایند. مدت زمان این بورسیه بین 4 تا دوازده ماه است و تا 18 ماه نیز قابل تمدید است. این بورسیه شامل دانشجویان دکترای اهل همه ی کشورها می شود و مهلت درخواست آن یکم مارس و 15 سپتامبر هر سال پایان می یابد. البته در اتریش بورسیه های تحصیلی دیگری هم وجود دارند که بیشتر شامل طرح های تبادل دانشجو شده و شامل کشور ایران نمی شوند.

انواع بورسیه های اتریش برای دانشجویان بین المللی

کمک هزینه های ارنست ماخ برای دانشجویان اهل کشورهای در حال توسعه، این بورسیه برای دانشجویان اهل کشورهای در حال توسعه ی غیر اروپایی (از جمله ایران) در مقطع پست دکترا در نظر گرفته شده است، که قصد تحصیل یا تدریس در موسسات تحصیلات عالی را دارند. مهلت درخواست برای این بورسیه از اول ماه فوریه تا اول ماه سپتامبر است و حوزه های مطالعاتی علوم طبیعی، علوم فنی، پزشکی انسانی، علوم بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر مشمول این بورسیه می شوند.

هنگام دریافت این بورسیه حتما باید حداقل 5 سال از آخرین بورسیه ی تحقیقاتی یا تحصیلی اخذ شده در اتریش گذشته باشد. برای این بورسیه متقاضیان نباید بیش از 50 سال سن داشته باشند، در شش ماه منتهی به دریافت بورسیه نباید در اتریش تحصیل، کار تحقیقاتی یا کار آکادمیک کرده باشند و بورسیه های این طرح فقط هر پنج سال یک بار به فرد تعلق می گیرند.

کمک هزینه ی تحقیقاتی دولت اتریش برای دانشجویان بین المللی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا)، زمان ثبت درخواست برای این طرح از اول ماه سپتامبر شروع شده و هر سال نیز ارائه می شود. دانشجویان همه ی کشورها به جز اتریش امکان ثبت درخواست دریافت این بورسیه را دارند. این بورسیه حوزه های مطالعاتی علوم طبیعی، علوم فنی، علوم انسانی، علوم بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی، پزشکی انسانی و هنر را شامل می شود. متقاضیان دریافت این بورسیه نباید اهلاتریش باشند و باسیتی شرایط زیر برای آنها برقرار باشد:

  • فرزندان افرادی باشند که به کار اجاری واردار شده اند.
  • اهل کشورهایی باشند که تحت وزیم نازی بوده
  • متقاضیان نباید ظرف مدت شش ماه گذشته در اتریش تحصیل، کار تحقیقاتی و کار آکادمیک کرده باشند.

در این کشور همچنین بورسیه های تحصیلی دیگری برای آموزش زبان آلمانی به عنوان زبان دوم، بورسیه های کارآموزی و بورسیه های آموزش های فنی و حرفه ای نیز اعطا می شوند.

بورسیه های تحصیلی اتریش در مقاطع داروسازی

بورسيه تحصيلي اتريش به ويژه براي افرادي است كه از رژيم نارسيسم در كشور تابع خود رنج مي برند. براي مقطع كارشناسي اين بورسيه ٤ تا ١٠ ماه براي يك ترم يا يك سال اعطا مي شود و مبلغ آن بستگي به بودجه دارد. براي مقطع كارشناسي ارشد بورسي تحصيلي ١٠ ماهه اعطا مي شود و در صورت پيشرفت مناسب دانشجو و محقق تنها تا ١٠ ماه ديگر قابل تمديد است.

بورسیه های تحصیلی اتریش در مقاطع داروسازی

بورسيه ماهيانه مبلغ ١٠٥٠ يورو مي باشد. براي مقاطع دكترا و فوق دكترا نيز ١ تا ١٢ ماه در نظر گرفته شده است. بورسيه به صورت ماهيانه١١٥٠ يورو پرداخت مي شود. افرادي كه جز نخبگان محسوب مي شوند نيز مي توانند از بورسيه ٩تا ٣٦ ماه بهره مند شوند.

شرایط پذیرش بورسیه های تحصیلی اتریش

سازمان بورسیه جمهوری اتریش به دانشجویان بین المللی ( به استثناء دانشجویان بومی اتریش) بورسیه در قالب کمک های مالی و پژوهشی اعطا می کند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اتریش برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. کمک های مالی ممکن است بصورت ترمی/ یا یک سال یا در قالب کمک های پژوهشی باشد. کمک های مالی همچنین ممکن است برای دوره های تحقیقاتی در موسسات پژوهشی علمی نیز باشد. اگر شما دانشجوی خارجی باشید برای درخواست کمک مالی و بورسیه تحصیلی اتریش دعوت می شوید و الزامات مورد نیاز را ارائه می دهید تا از این امکان برخوردا شوید. افراد واجد شرایط این نوع بورسیه شامل افراد زیر می باشند:

  • فرزندان کارگران اجباری ( بدون در نظر گرفتن تابعیت کشور فرد متقاضی)
  • یا افرادی که از کشورهایی مهاجرت می کنند که از رژیم نازی رنج می برند.

دانشجویانی که شرایط فوق را داشته باشند می توانند در مقاطع زیر درخواست بورسیه و کمک هزینه مالی داشته باشند:

  • در پایان نامه کارشناسی و لیسانس خود
  • در پایان نامه کارشناسی ارشد یا دیپلم
  • در دفاع خود

هیچگونه بورسیه تحصیلی به برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دوره های تابستانی، دوره های زبان، کارآموزی پزشکی، یا کارآموزی در کشور اتریش تعلق نمی گیرد. شرایط سنی:

  • دانشجویان مقطع دکترا: 40 سال
  • دانشجویان دیگر: 35 سال

زمینه تحصیل یا پژوهش شامل موارد زیر می باشد:

  • علوم طبیعی
  • علوم مهندسی و فنی
  • پزشکی، علوم سلامت
  • علوم کشاورزی
  • علوم اجتماعی
  • علوم انسانی
  • هنر

کمک هزینه بورسیه های تحصیلی اتریش برای دانشجویان بین المللی

بورس تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی:

  • پبورس تحصیلی TU Wien اتریش برای خانم ها در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر : سالیانه 6000 یورو به مدت دو سال
  • بورس تحصیلی دانشگاه تکنولوژی Vienna اتریش در مقطع کارشناسی ارشد رشته منطق و حساب :سالیانه 6000 یورو (که به صورت اقساط اعطا می شود) به مدت دو سال
  • بورس تحصیلی موسسه علم و صنعت اتریش در مقطع فوق دکترا : قرار داد کاری تمام وقت به مدت دو سال و حقوق بین المللی و پوشش کامل اجتماعی
  • بورس تحصیلی در موسسه بین المللی آنالیز سیستم های کاربردی اتریش (IIASA) در مقطع فوق دکترای تحقیقاتی، 39000 یورو و دریافت بیمه دولتی و یا خصوصی
  • بورس تحصیلی بنیاد جمهوری اتریش در مقطع کارشناسی ارشد: ماهانه 940 یورو + بیمه درمانی و تامین هزینه مسکن
  • بورس تحصیلی جمهوری اتریش برای کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا : ماهانه 1050 یورو
  • بورس تحصیلی MCI Management Center Innsbruck برای MBA های اجرایی : 4725 یورو برای دوره تحصیلات کارشناسی ارشد اجرایی در برنامه آنلاین بیزنس بین الملل

بورس تحصیلی دانشگاه خصوصی Webster Vienna برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 10_ 50 % از هزینه های تحصیل کارشناسی و 10 _ 25 % از هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد را پوشش می دهد. بورس تحصیلی دانشگاه فناوری Vienna اتریش در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت املاک : 10000 یورو. بورس تحصیلی CoQuS برای دانشجویان بین المللی دانشگاه Vienna در مقطع دکترا : حمایت مالی تا 3 سال و اعطای حقوق 2000 یورو در ماه. جهت اطلاع از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اتریش بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید، مشاورین ما اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری