باز شدن مرز های کانادا برای مهاجران

باز شدن مرز های کانادا برای مهاجران

در چند روز گذشته خبری بسیار مهم مبتنی بر باز شدن مرز های کانادا برای برخی افراد اعلام شده است. از شروع بیماری کووید نوزده تا به امروز کشور های مختلف تصمیمات متفاوتی را در رابطه با ورود و خروج مهاجران اخذ کرده اند. بسته شدن مرز ها، به تعلیق درآمدن پرواز ها، بسته شدن سفارت ها و کنسولگری ها و غیره از جمله اقدامات متنوع برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری بوده اند. اما با طولانی شدن این اپیدمی عموما دولت ها در تصمیمات خود تغییراتی را حاصل کرده اند.

دولت کانادا نیز طی اطلاعیه ای به صورت اولیه از باز شدن مرز های کانادا صحبت می کند. اما این امر صرفا برای برخی از ویزا های کانادا می باشد. البته خبر دقیق و نهایی این موضوع تا هفته آینده توسط دولت کانادا اعلام می شود. گفته شده اطلاعات نهایی بر روی وب سایت دولت کانادا به طور مستقیم ارائه می شود. البته شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

باز شدن مرز های کانادا

دولت کانادا که به دلیل شیوع بیماری کووید نوزده در زمینه سفر به این کشور تصمیمات جدی را اخذ کرده بود، در چند روز گذشته به تغییر قوانین پرداخت. دولت فدرال تصمیم گرفته که سیاست های سفر را در مورد مهاجرت افراد مجاز به کانادا آسان تر کند. این در حالی است که نظارت بر مسافران ورودی به این کشور افزایش می یابد. در حالی که قرار است مرز كانادا حداقل برای سفر غیر ضروری برای یك ماه دیگر بسته بماند، در حال تغییراتی است كه به اعضای خانواده و همچنین دانشجویان بین المللی اجازه می دهند كه تحت معیار های خاصی وارد كشور شوند.

وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی، مارکو مندیچینو، بیل بلر وزیر ایمنی عمومی و پتی هاجدو وزیر بهداشت در مورد اقدامات مرزی و مقررات سفر اعلام کردند که به دلیل افزایش بیماری و مشکلات ناشی از آن ورود به برخی از مناطق کانادا باز هم ممنوع خواهد بود. بر طبق بررسی های انجام شده و آمارگیری های دقیق، سفر دلیل گسترش مداوم ویروس در کانادا نیست. مسئولان بهداشتی کانادا در این باره اظهار داشتند که بین دو تا سه درصد موارد کووید نوزده در کانادا به سفر مربوط بوده است. از این رو بر طبق اعلام نخست وزیر کانادا جاستین ترودو، برای مواردی نیاز به انعطاف پذیری در حضور مهاجران ایحاد خواهد شد. این موارد نمی توانند ایمنی کشور کانادا را به خطر بیندازند.

باز شدن مرز های کانادا
باز شدن مرز های کانادا

او در ادامه گفت : با این حال ، ما همیشه می توانیم راه های بهبود اقدامات خود را حفظ کنیم در حالی که کانادایی ها را ایمن نگه می داریم. به واقع دولت کانادا اولویت های خود را در زمینه باز شدن مرز ها مشخص کرده است. دولت اقدامات خود را از این بایت که کانادایی ها از بیماری کووید نوزده محافظت می شوند به عنوان اولویت خود قرار داده است. این مسئله به معنای اقدامات قوی در مرز و بررسی مداوم بهبود اقدامات برای جلوگیری از شیوع و ورود هر چه بیشتر بیماری کووید نوزده می باشد. 

چه افرادی می توانند وارد کانادا شوند؟

با توجه به قوانین جدید مبنی بر ورود دوباره به کانادا و باز شدن مرز های این کشور، این امر صرفا برای گروه های خاصی امکان پذیر است. به واقع مرز های کانادا برای افراد خاصی باز شده است. البته اطلاعات تکمیلی و اخبار دقیق تر هفته آینده منتشر می شود. به طور خلاصه باید گفت که دولت کانادا تصمیم گرفته است مرز های خود را برای دانشجویان و زوج های خارجی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از یکدیگر جدا شده اند باز کند. مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت به خبرنگاران گفت: “ما تشخیص می دهیم که محدودیت های سفر نباید عزیزان را از هم دور نگه دارد.” از تاریخ هشتم اکتبر نیز اعضای خانواده شهروندان کانادا یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند مانند همسر، فرزندان، نوه ها، خواهر،‌ برادر، مادربزرگ و پدربزرگ می توانند به کانادا بیایند.

البته طبق قوانین اعلام شده افرادی که به دلایل خاص مانند بیماری یا مرگ عزیزان هم قصد ورود به کانادا را دارند این امکان برای آن ها در دسترس خواهد بود. از تاریخ بیستم اکتبر نیز دانشجویان بین المللی با ویزای تحصیلی کانادا که در یک موسسه علمی و دانشگاه های کانادا که دارای برنامه های آمادگی بیماری کووید نوزده است و توسط مقامات بهداشت استانی یا کشوری بررسی شده است، اجازه ورود دارند. دقت داشته باشید که زوجین هم برای ورود به کانادا باید اصالت رابطه خود را با دولت کانادا ثابت کنند. دقت داشته باشید که طبق مقررات جدید ، اتباع خارجی که از بیماری تهدید کننده زندگی ، جراحت شدید یا مرگ رنج می برند نیز اجازه ورود دارند.

اقدامات جدید نظارتی برای ورود به کانادا

با توجه به تصمیم جدید اخذ شده توسط دولت کانادا، اقدامات جدید نظارتی هم در این باره ارائه شده است. در حالی که دولت به زودی افراد بیشتری را به كانادا راه می دهد ، همچنین اقدامات كنونی نظارت را برای اطمینان از اینكه همه از دستورات قرنطینه ای اجباری خود پیروی می كنند، افزایش می دهد. به زودی ، صد و نود افسر بهداشت عمومی به مرز های سراسر کشور کانادا اعزام می شوند و آژانس بهداشت عمومی کانادا تعداد کارمندان بیشتری را برای بررسی روند مسافران قرنطینه شده قرار می دهد.

دقت داشته باشید که مسافران پس از مهاجرت به کانادا باید چهارده روز در این کشور قرنطینه شوند. مگر این که به طور خاص معافیت داشته باشند و قصد داشته باشند که حداقل پانزده روز در این کشور بماند. نکته مهم این که عدم رعایت قانون قرنطینه ملی، بسته به شدت شرایط ، می تواند منجر به جریمه نقدی یا زندان شود. همچنین، آژانس بهداشت عمومی کانادا پورتال های دیجیتالی جدیدی را برای مسافران ارسال می کند تا اطلاعات شخصی و ارتباطی خود را از جمله از طریق برنامه ArriveCAN به اشتراک بگذارند، بنابراین داده ها برای پیگیری بیشتر به استان ها و مناطق منتقل می شوند.

مسافرانی که به کانادا مهاجرت می کنند باید قبل از سوار شدن به پرواز خود در آزمایشات مربوط به کووید نوزده شرکت کنند و هر فرد خارجی که دارای علائم یا نشانه های بیماری COVID-19 باشد اجازه ورود به کشور را ندارد. در ادامه نیز نخست وزیر جاستین ترودو در پاسخ به سوالی درباره تغییر سیاست های دریافتی گفت که اولویت اصلی دولت فدرال حفظ امنیت کانادایی ها است. 

شرایط مرز کانادا و آمریکا

مرز بین کانادا و آمریکا برای سفرهای غیر ضروری در میان همه گیر جهانی، برای خانواده ها و زوج ها بسته است. به عبارتی شرایط نابسامان بیماری کووید نوزده در کشور آمریکا باعث شده است تا مرز های کانادا بر روی این کشور بسته باشد. در روز های گذشته خبر هایی مبتی بر باز شدن دوباره مرز های کانادا و آمریکا اعلام شد که البته با اعتراض بسیاری از کانادایی ها مواجه شد. با این توصیفات می توان گفت که به نظر می رسد مرز این دو کشور به طور کامل باز نشده باشد. در واقع طبق شواهد می توان گفت که مرز این دو کشور تا سال آینده بسته می ماند.

البته طبق گفته سران دولت کانادا، تعهد آن ها این است که روند بازگشایی ها را در اسرع وقت اجرا کنند تا بتوانند خانواده ها را کنار هم جمع گنند. اما در عین حال به دلیل وجود بیماری کووید نوزده باید از سلامتی و ایمنی هم محافظت نمود. با این حال به دلیل شرایط خاص برخی از خانواده ها و اعضای درجه اول آن ها مانند والدین، همسر، فرزندان وابسته و حتی فرزندان بزرگسال می توانند وارد کانادا شوند. بیشتر مشکلات موجود برای زوج های ازدواج نکرده یا افراد دور تری از شخص می باشد. بر طبق قوانین موجود دولت کانادا اعلام کرده که وضعیت مهاجران را از نزدیک رصد می کند و برای هر اقدامی آماده است. دولت اعلام کرده است که در صورت بروز مشکل زنگ خطر را به صدا در می آورد و قوانین را تغییر خواهد داد. 

شرایط مرز کانادا و آمریکا
شرایط مرز کانادا و آمریکا

سوالات متداول در ارتباط با باز شدن مرز های کانادا بروی مهاجران

  1. چرا مرز های کانادا بر روی مهاجران بسته شده است؟

    مرز های کانادا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بروی مهاجران بسته شده است.

  2. چه اقداماتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط دولت کانادا صورت گرفته است؟

    از جمله این اقدامات می توان به بسته شدن مرز ها، بسته شدن سفارت و کنسولگری ها، تعلیق پرواز ها و غیره اشاره نمود.

  3. آیا قوانین جدید برای باز شدن مرز های کانادا بروی مهاجران اعلام شده است؟

    بله دولت کانادا قوانین جدیدی را برای ورود به کانادا برای مهاجران اعلام کرده است.

  4. آيا با قوانین جدید، ورود به تمام ایالت ها و مناطق کانادا ممکن خواهد بود؟

    خیر باز هم بر طبق قوانین جدید اعلام شده ورود به برخی از ایالت ها یا شهر های کانادا امکان پذیر نمی باشد.

  5. آیا مرز های کانادا برای سفر های غیر ضروری باز است؟

    خیر مرز های کانادا طبق اعلام دولت این کشور برای سفر های غیر ضروری کماکان بسته خواهد بود.

  6. بر طبق اخبار جدید چه افرادی می توانند وارد کانادا شوند؟

    بر طبق اعلامیه حدید دولت کانادا دانشجویان بین المللی با شرایط خاص و اعضای خانواده افرادی که در کانادا حضور دارند مانند همسر و فرزندان یا پدر و مادر می توانند وارد این کشور شوند.

  7. آیا برای ورود به کانادا اقدامات نظارتی جدید صورت گرفته است؟

    بله برای ورود به کشور کانادا قوانین نظارتی جدیدی وضع شده است و مسئولان بهداشت هم در مرز ها و هم بر شرایط قرنطینه افراد به صورت کامل نظارت خواهند داشت.

  8. چه اقدامات نظارتی برای ورود به کانادا اعلام شده است؟

    بر طبق اقدامات صورت گرفته لازم است تا افراد آزمایشات مربوط به کووید نوزده را قبل از پرواز بدهند و پس از ورود نیز قرنطینه شوند.

  9. آیا عدم رعایت شرایط قرنطینه کرونا در کانادا باعث جریمه می شود؟

    بله در صورتی که افراد شرایط قرنطینه را رعایت نکنند مشکلاتی از قبیل جریمه های مختلف برای آن ها به وجود خواهد آمد.

  10. آیا مرز های کانادا و آمریکا بروی مهاجران باز شده است؟

    خیر مرز های کانادا و آمریکا فعلا بر روی مهاجران باز نشده است. البته بر طبق قوانین برخی از افراد خانواده می توانند برای حضور در این کشور اقدام نمایند.

  11. پورتال های دیجیتالی ارائه شده برای مهاجران به کانادا به چه منظور است؟

    این پورتال برای اشتراک گذاری اطلاعات شخصی است که دولت آن ها را برای استان ها و ایالت های مختلف ارسال می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری