این 6 دانشگاه در انگلیس بدون آیلتس پذیرش می کنند

این 6 دانشگاه در انگلیس بدون آیلتس پذیرش می کنند

آیا قصد تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارید، اما مدرک آزمون زبان انگلیسی (IELTS) ندارید؟ خبر خوب اینکه بسیاری از دانشگاه های انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس روند پذیرش تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی انجام می دهند. در این مقاله به بررسی 6 دانشگاه انگلستان می پردازیم که بدون درخواست مدرک آیلتس نامه پذیرش تحصیلی را صادر می کنند.

آیلتس ندارید؟ این 6 دانشگاه بریتانیا همچنان شما را می پذیرند

دانشجویان بین ‌المللی از کشورهای غیر انگلیسی برای تحصیل در انگلستان باید دارای سطح قابل قبولی از تسلط بر زبان انگلیسی باشند. در واقع این دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی را به منظور انطباق با استانداردهای آکادمیک و محیط تدریس در دانشگاه‌ ها ارائه دهند. خبر خوب این که چند دانشگاه انگلیس که از جمله برترین دانشگاه های این کشور محسوب می شوند، نیاز به ارائه این مدرک زبان ندارند.

هزینه های بالای آزمون آیلتس

آیلتس یک آزمون محبوب مهارت زبان انگلیسی است که میزان تسلط یک دانشجوی بین المللی به زبان انگلیسی را اثبات می کند. اخیراً آزمون IELTS به دلیل هزینه بالای آن مورد انتقاد قرار گرفته است. مثلاً هزینه این آزمون در چین در حدود 2.170 یوان چین (323.61 دلار آمریکا) می باشد. در انگلستان، هزینه های این آزمون از 175 پوند شروع می شود که برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه با نرخ ارز پایین تر، مبلغ بالایی محسوب می شود.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که برخی از دانشجویان بین المللی علیرغم داشتن مدرک آیلتس پیشرفت چندانی در دروس آکادمیک دانشگاه های انگلیس ندارند. درک متون علمی برای برخی از این دانشجویان نیاز به صرف زمان زیادی داشت و برای خلاصه کردن متون با مشکلات زیادی مواجه بودند.

دانشگاه های انگلستان بدون نیاز به مدرک آیلتس

42 دانشگاه و 8 بورسیه برتر در انگلستان نیاز به ارائه مدرک آیلتس ندارند. بسیاری از دانشگاه های معروف و شناخته شده انگلستان از دانشجویان بین المللی بدون درخواست مدرک زبان آیلتس پذیرش می کنند. این دانشگاه ها دیگر مدارک زبان انگلیسی را به جای مدرک آیلتس می پذیرند. برخی از مهم ترین دانشگاه های انگلستان بدون درخواست مدرک آیلتس در زیر ارائه شده اند.

دانشگاه ناتینگهام University of Nottingham

دانشگاه ناتینگهام با رتبه 114 در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 از دانشگاه های برتر انگلیس و بدون نیاز به ارائه مدرک آیلتس است. بر طبق آخرین اخبار مهاجرت، دانشجویان می توانند بدون ارائه نمره آیلتس برای تحصیل در این دانشگاه معتبر درخواست دهند.

شرط معافیت از ارائه مدرک آیلتس دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معادل مدرک GCSE یا سطح ادبیات انگلیسی C یا بالاتر است. علاوه بر این دانشجویانی که مدرک معتبر کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را از خارج از انگلستان دریافت کرده اند، واجد شرایط هستند. مدرک تحصیلی این دانشجویان باید مورد تایید دانشگاه ناتینگهام قرار گیرد. خبر خوب دیگر اینکه دانشجویان می توانند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در مرکز آموزش زبان انگلیسی دانشگاه ناتینگهام (CELE) ثبت نام کنند.

دانشجویان با شرکت در این دورها تا قبل از شروع ترم تحصیلی دانشگاه مهارت های زبان انگلیسی خود را ارتقا می دهند.

دانشگاه داندی University of Dundee

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه اسکاتلندی داندی بدون ارائه مدرک زبان آیلتس می توانند با دارا بودن شرایط زیر درخواست پذیرش تحصیلی را ارائه دهند:

  • شرکت در آزمون تایید شده مهارت زبان انگلیسی English proficiency test
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی زبان انگلیسی
  • ثبت نام و شرکت در در دوره های آمادگی زبان انگلیسی
  • دارا بودن شرایط معافیت از ارائه مدرک زبان آیلتس

دانشجویی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده، برای تحصیل در دانشگاه لستر نیاز به مدرک آیلتس ندارددانشگاه لستر University of Leicester

دانشجویان بین المللی که در یک دبیرستان یا دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، می توانند برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل در دانشگاه لستر درخواست دهند. البته مدرک تحصیلی دانشجویان به زبان انگلیسی باید مورد تایید این دانشگاه باشد. دانشجویانی که از دانشگاه های برتر هند در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، بدون ارائه مدرک آیلتس می توانند در دانشگاه لستر تحصیل کنند. اگر تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی در حد مقدماتی است، باید در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در واحد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه (ELTU) ثبت نام کنند.

دانشگاه برونل لندن Brunel University London

دانشجویان بین المللی که دارای مدرک زبان انگلیسی معادل سطح C یا بالاتر در زبان انگلیسی GCSE هستند، برای تحصیل در این دانشگاه از ارائه نمره آیلتس معاف خواهند شد. اگر دانشجویان دارای آمادگی زبانی کافی نیستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان English/Brunel Pathway College (PBC) ثبت نام کنند. دانشگاه هال University of Hull ، دانشگاه استراسکلاید University of Strathclyde و دانشگاه برونل لندن Brunel University London از دانشگاه های برتر انگلستان و دارای شرایط معافیت از آزمون آیلتس هستند.

دانشگاه استراسکلاید University of Strathclyde

دانشجویان بین المللی بدون مدرک زبان آیلتس می توانند برای پذیرش دانشگاه استراسکلاید درخواست دهند. دانشگاه استراسکلایدUniversity of Strathclyde دوره های آنلاین آمادگی زبان انگلیسی قبل از تحصیل در دانشگاه را ارائه می دهد.

دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس و تحصیل در این دانشگاه می توانند دیگر مدارک زبان انگلیسی را ارائه دهند.

توجه: برای ورودی سپتامبر 2022 (شهریور 1402) و ژانویه 2023 (دی 1402) دانشگاه استراسکلاید آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo (DET) را به عنوان مدرک زبان انگلیسی پذیرش نمی کند. اگر مدرک آزمون دولینگو قبل از ژانویه 2022 ( دی 1400) شده باشد، ممکن است از طرف این دانشگاه پذیرفته شود.

دانشگاه هال University of Hull

دانشگاه هال گزینه های جایگزینی برای مدرک آیلتس ارائه می دهد که شرایط تحصیل در این دانشگاه را راحت تر می کند. دانشجویان بدون دارا بودن شرایط زبان انگلیسی برای تحصیل در یک برنامه تحصیلی این دانشگاه می ‌توانند در یک دوره 6 یا ۱۲ هفته ‌ای آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره زبان تا قبل از شروع ترم تحصیلی دانشگاه سطح مهارت زبان انگلیسی خود را افزایش می دهند.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان و هر کشور انگلیسی زبان ارائه مدرک زبان آیلتس است. اما بر اساس آخرین قوانین، برخی از برترین دانشگاه های انگلستان این قانون را تغییر داده اند و هر مدرک زبان انگلیسی مورد تایید را پذیرش می کنند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارید و مدرک زبان آیلتس ندارید، با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنید. کارشناسان و وکلای این موسسه با آگاهی از آخرین قوانین شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر انگلیس را برای شما فراهم می کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری