قصد تحصیل در انگلستان را دارید؟ اعطای بیش از 100.000 ویزای تحصیلی به اتباع هند توسط دولت انگلیس

قصد تحصیل در انگلستان را دارید؟ اعطای بیش از 100.000 ویزای تحصیلی به اتباع هند توسط دولت انگلیس در سال 2023

کشور انگلستان از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها و هندی ها محسوب می شود. این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد: قصد تحصیل در انگلستان را دارید؟ اعطای بیش از 100.000 ویزای تحصیلی به اتباع هند توسط دولت انگلیس در سال 2023. علاوه بر این در مورد ویزای فارغ التحصیلی انگلستان، صدور ویزای کار برای کارگران هندی و صدور ویزای دانشجویی برای دانشجویان هندی توضیح می دهد.

انگلستان تا ژوئن 2023 به بیش از 100.000 هندی ویزای دانشجویی اعطا کرد

بریتانیا 321.000 کارگر مهاجر را تا ماه ژوئن 2023 استخدام کرده است. بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط دفتر داخلی بریتانیا، این کشور تا ماه ژوئن 2023 در حدود 142848 ویزای تحصیلی تحت حمایت (با برخورداری از بورسیه های تحصیلی) را به هندی ها اعطا کرده است. داده ها نشان می دهد که در مجموع 1.42.848 ویزا تا ماه ژوئن 2023 اعطا شده است که در مقایسه با میزان 49.883 ویزای ماه ژوئن 2022 با افزایش قابل توجه 54 درصدی همراه بوده است. این میزان 7 برابر ویزای صادر شده برای دانشجویان هندی در سال   2019 می باشد.

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده توسط وزارت کشور بریتانیا “کمک هزینه تحصیل برای اتباع هند از سال منتهی به ژوئن 2019 به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون حدود 7 برابر بیشتر شده است.”

چینی ها در رتبه دوم پس از هندی ها

اتباع چینی دومین ملیت پرتقاضا برای تحصیل تحت حمایت در بریتانیا می باشند. در سال 2023 در حدود 1.07.670 ویزای تحصیلی به دانشجویان چینی اعطا شده که 6 درصد کمتر از ژوئن 2022 است. در مجموع دانشجویان چینی و هندی نیمی از کمک هزینه های تحصیلی بریتانیا را به خود اختصاص داده اند. دانشجویان از کشورهای نیجریه، پاکستان و آمریکا به ترتیب در جایگاه های سوم، چهارم و پنجم دریافت ویزای تحصیلی انگلستان قرار دارند.

صدور ویزای کار بریتانیا برای هندی ها

بریتانیا به 321.000 کارگر مهاجر تا ماه ژوئن برای استخدام ویزای کاری اعطا کرده است. یکی از جنبه‌های مهم صدور این ویزا، افزایش 157 درصدی ویزا برای کار در بخش «بهداشت و مراقبت» است. بخش خدمات بهداشتی و مراقبت ملی بریتانیا با چالش های زیادی از جمله کمبود نیروی کار مواجه بود و برای پر کردن این موقعیت های شغلی به شدت به اتباع هند و نیجریه متکی بود. با صدور این تعداد ویزای کاری تا حدودی کمبود نیروی کاری متخصص در بخش بهداشتی و مراقبت های بهداشتی بریتانیا کاهش یافته است.

دفتر آمار ملی بریتانیا ONS، در سرشماری آنلاین خود که در ماه مارچ 2021 در انگلستان و ولز انجام شد، اعلام کرد که هندی ‌ها با 43.175 ثبت ‌نام، بیشترین تعداد دانشجویان غیرانگلیسی را تشکیل می ‌دهند و پس از آن چین با 41.810 ثبت‌ نام قرار دارد. با توجه به مقررات جدید، اینکه آیا تعداد دانشجویان هندی کاهش می ‌یابد یا خیر، سال آینده مشخص خواهد شد، زیرا قانون جدید برای دانشجویانی که از آوردن افراد تحت تکفل با ویزای دانشجویی بریتانیا منع شده ‌اند، برای ورودی های 2024-25 اعمال می ‌شود.

دانشجویان هندی در سال 2024-2025 حق دریافت ویزای همراه خانواده انگلستان را ندارند.

قوانین جدید مهاجرت: ترس و اضطراب در بین دانشجویان

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشور به رهبری سوئلا براورمن، اعضای خانواده و وابستگان دانشجویان فارغ التحصیل غیرپژوهشی از خارج از کشور انگلستان از جمله هند، دیگر اجازه ندارند دانشجو را در این کشور همراهی کنند. بر اساس اعلام وزارت کشور این قانون و مقررات در ژانویه 2024 اجرا خواهد شد. این خبر به طرز عجیبی باعث ایجاد حس ترس و اضطراب در بین دانشجویان احتمالی هندی شده است که قصد ادامه تحصیل در بریتانیا را دارند و امیدوارند همسر، فرزندان یا والدین خود را به همراه داشته باشند.

براورمن گفت: “حدود 136.000 ویزا به وابستگان دانشجویان تحت حمایت در سال منتهی به دسامبر 2022 اعطا شده که بیش از 8 برابر بیشتر از سال 2019 با تعهد دولت برای کاهش خالص مهاجرت افزایش یافته است. تعداد ویزاهای همراه در سال 2019 به خانواده های دانشجویان بین المللی در انگلستان در حدود 16.000 ویزا بود.

در واکنش به این موضوع، وزارت کشور بریتانیا قانون و مقررات مهاجرتی جدیدی را معرفی کرد که در ژانویه 2024 اجرا خواهد شد و دانشجویان بین المللی را از آوردن اعضای خانواده خود با ویزای دانشجویی به این کشور در همه مسیرهای تحقیقاتی غیر از تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی ارشد و دکترا) منع می کند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی فقط پس از تمام شدن تحصیلات خود می توانند از مسیر ویزای دانشجویی به مسیر کاری تغییر وضعیت دهند.

ویزای فارغ التحصیلی انگلستان

بر اساس قوانین فعلی ویزای فارغ التحصیلی به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) اجازه می دهد تا با خانواده و افراد تحت تکفل خود در بریتانیا اقامت داشته باشند و پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود به مدت 2 سال دیگر در این کشور اقامت کنند و هزینه ویزای فارغ التحصیلی پس از تحصیل را پرداخت کنند.

در دسامبر 2022 در حدود 136.000 ویزا به خانواده و افراد تحت تکفل دانشجویان بین المللی تحت حمایت اعطا شد که نسبت به سال 2019 بیش از 8 برابر افزایش یافته است.

سامیر رشید بات  Sameer Rashid Bhatt، دانش آموخته دکترا در دانشگاه آکسفورد و یکی از بنیانگذاران پروژه EduAccess، با هدف افزایش دسترسی به آموزش عالی و ایجاد فرصت هایی برای فراگیری جوامع به حاشیه رانده شده در جنوب آسیا، معتقد است در حالی که بریتانیا همچنان با ساختار آموزشی خود جاذبه اصلی برای دانشجویان در جنوب آسیا است، اما قانون و مقررات جدید می تواند بر روند تحصیلی و زندگی آن ها تأثیرگذار بسیاری بگذارد.

بات اظهار داشت: “بر طبق قوانین قدیم دانشگاه‌ های بریتانیا از دانشجویان بین المللی که به همراه خانواده خود به این کشور آمده بودند، حمایت می کردند. اما قوانین و مقررات جدید دانشجویان را مجبور می کند که زمان خود را بین دانشگاه و خانه تقسیم کنند. بسیاری از آن ها خانواده های خود را به اینجا می آورند که به آن ها کمک کنند. در واقع این مقررات می تواند به ضرر دانشجویانی باشد که با خانواده به بریتانیا مهاجرت می کنند. همچنین ممکن است بر شهرت بریتانیا به عنوان یک مکان مناسب برای تحصیل بین المللی تأثیر بگذارد. جو گریدی  Jo Grady، دبیر کل اتحادیه دانشگاه و کالج از این قانون به عنوان “اقدامی کینه توزانه” یاد کرد و گفت: “نگرانی عمیقی در سرتاسر این بخش احساس می شود که این اقدامات چقدر می تواند به استعدادهای بین المللی که به بریتانیا می آیند آسیب برساند.” الوک بانسال Alok Bansal، مشاور مطالعات بین ‌المللی مستقر در دهلی، احساسات مشابهی دارد و ادعا می ‌کند که مقررات جدید در حال حاضر انگیزه دانشجویان بالقوه را از بین برده است. “بسیاری از این دانشجویان قبلاً از وضعیت اقتصادی اروپا ناراحت بودند. با این قوانین، آن ها در مورد تحصیل در بریتانیا نیز نامطمئن هستند. این امر کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایرلند را به مقصدهای جایگزین خوبی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.”

آمریکا، فرانسه و ایرلند مقاصد جایگزین انگلستان برای دانشجویان بین المللی هستند.

هند از نظر تعداد ویزای تحصیلی، کاری و بازدید انگلستان از چین پیشی گرفت

کمیساریای عالی بریتانیا در هند از دانشجویان خواست با اعلام آمار نشان دهنده افزایش تقاضای کار، برای اخذ ویزا اقدام کنند. دانشجویان از کشور هند با دریافت ویزای تحصیلی، کاری و بازدید انگلستان دانشجویان از کشور چین را پشت سر گذاشتند. بر اساس گزارش اخیر آمار مهاجرت بریتانیا، حدود 118.000 دانشجوی هندی در سال منتهی به ژوئن 2022 ویزای تحصیلی از انگلستان دریافت کردند. در واقع هند با افزایش 89 درصدی نسبت به سال 2021، به عنوان بزرگترین ملیت صادر کننده “ویزاهای تحصیلی حمایتی” در بریتانیا از چین پیشی گرفته است.

الکس الیس، کمیساریای عالی بریتانیا در هند اظهار داشت: “خوشحالم که اتباع هند بیشترین تعداد ویزاهای تحصیلی، کاری و بازدیدکنندگان بریتانیا را در سال منتهی به ژوئن 2022 دریافت کردند. قدرت بیشتر برای زندگی منحصر به فرد که مردم ما را به هم متصل می کند.”

علاوه بر این، بریتانیا همچنان یک مقصد محبوب برای گردشگران هندی است. هند نیز بیشترین سهم ویزای بازدیدکننده انگلستان را داشت که 28 درصد از کل ویزای بازدیدکنندگان صادر شده در سال جاری را شامل می شود. اتباع هندی با دریافت بیش از 258,000 ویزای بازدید در سال جاری، در مقایسه با سال قبل رکوردشکنی 630 درصدی را به خود اختصاص داده اند، البته این آمار مربوط به زمانی است که محدودیت های سفر به دلیل همه گیری کووید-19 همچنان برقرار بود.

همچنین ویزای کار اتباع هندی از انگلستان در حدود 149 درصد افزایش داشته است. نزدیک به 103.000 ویزای کار برای هندی ها صادر شد که شامل کارگران ماهر و فصلی می شد. اتباع هندی با دریافت نزدیک 46 درصد از کل ویزای کار ماهر اعطا شده در سطح جهان، همچنان ملیت شماره یک در اخذ ویزای کارگران ماهر محسوب می شوند.

جمع بندی

دانشجویان هندی ‌و چینی بیشترین تعداد دانشجویان غیرانگلیسی در دانشگاه های انگلستان هستند. با توجه به قانون جدید انگلستان در سال 2024-2024 برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان برخی از کشورها از جمله هند از آوردن افراد تحت تکفل با ویزای دانشجویی بریتانیا منع شده ‌اند. جدا از ویزای تحصیلی شهروندان هندی با اخذ ویزای توریستی و بازدیدکننده انگلستان نیز بالاترین تعداد ویزای صادر شده را به خود اختصاص داده اند. با وجود افزایش دانشجویان و کارگران هندی در انگلستان اگر هنوز تمایل به تحصیل و کار در انگلستان دارید، می توانید از طریق موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اقدام کنید که در این زمینه دارای پرونده های موفق تحصیلی و کاری است.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. من مدرک کارشناسی از دانشگاه گرجستان دارم امکان اقدام با این مدرک برای ارشد در انگلستان را دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری