اعطای سالانه بیش از 25000 ویزای کار آلمان به صرب ها

اعطای سالانه بیش از 25.000 ویزای کار آلمان به صرب ها

کشور آلمان در سال های اخیر از مهم ترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی برای متقاضیان از سراسر جهان و به ویژه ایرانی ها بوده است. گرچه روند اخذ ویزای کار آلمان برای متقاضیان ایرانی کمی دشوار است، اما جالب است بدانید که این کشور هر سال پذیرای نیروی کاری متخصص در حوزه های کادر درمان و پزشکی از دیگر کشورهای اروپایی است. این مقاله خبری به بررسی اعطای سالانه بیش از 25.000 ویزای کار آلمان به صرب ها و چگونگی روند صدور اخذ ویزای کار برای این متقاضیان می پردازد.

سالانه بیش از 25000 نیروی کار صربستانی ویزای کار آلمان را دریافت می کنند

بر اساس داده های اخیر، آژانس کار فدرال آلمان سالانه 25.000 ویزا برای متقاضیان از کشور صربستان صادر می کند. حدود 25.000 متقاضی صربستانی، به ویژه کادر پزشکی، هر ساله برای ویزا کار آلمان و به منظور جستجوی شرایط کاری بهتر برای ماندن در این کشور درخواست می دهند.

بر اساس آمار و ارقام جدید، آژانس کار فدرال آلمان سالانه 25.000 ویزا برای متقاضیان صربستانی در جستجوی کار صادر می کند. از آنجایی که تقاضا برای ویزای کار آلمان از ظرفیت‌ های پردازش ویزا و بررسی پرونده های ویزا بیشتر است، صدور ویزا از طریق انتخاب تصادفی کنترل ‌شده توسط رایانه انجام می ‌شود و بیشترین درصد انتخاب شوندگان از کادر پزشکی و بهداشتی کشور صربستان است. به طور کلی کشور آلمان با کمبود نیروی کاری در صنایع مختلف و به ویژه در حوزه های پزشکی و بهداشتی روبه رو است.

EURACTIV  صربستان با چند متقاضی که به دنبال فرصت های بهتر برای زندگی و کار و کلاً مهاجرت به آلمان بودند، صحبت کرد. M.F چهار سال پیش پس از تقریباً 20 سال کار به عنوان پرستار در بلگراد، در کشور آلمان کار مناسب پیدا کرد. حقوق و درآمد پایین از مهم ترین دلایل او برای مهاجرت کاری به آلمان و یافتن کار در این کشور بود.

“من مدرک زبان آلمانی B1 را دریافت کردم، ویزای کار گرفتم و در یک کلینیک با شرایط بسیار بهتری از کشور خودم کار پیدا کردم. در حال حاضر 5 سال از اقامتم در آلمان می گذرد و قصد دارم برای همیشه در این کشور اقامت کنم.”

برنامه های اقامت M.F در آلمان بیشتر در مورد تحصیل است. “امیدوارم فرزندانم که با همسر سابقم در صربستان اقامت دارند، پس از تمام شدن مدرسه به آلمان بیایند. بیشتر دوستان من صربستان را ترک کردند، بنابراین دلایل کمتری برای بازگشت به آنجا وجود دارد.”

پرستار دیگری از صربستان که در حال حاضر در آلمان کار می کند و از طریق کار برای مهاجرت به آلمان اقدام کرده است، گفت: “در صربستان مجبور بودم برای گذران زندگی 2 تا 3 شغل داشته باشم تا زندگی خانواده ام را تامین کنم. اما دیگر طاقت نیاوردم و تصمیم گرفتم این کشور را ترک کنم و برای زندگی بهتر به آلمان بیایم.”

او از طریق یک آژانس کار با شریک زندگی خود که او نیز تکنسین پزشکی است، در کشور آلمان کار پیدا کرد. پایین بودن حقوق و دستمزد روزانه و انجام کارهای مختلف برای تامین هزینه های معمول زندگی از مهم ترین دلایل مهاجرت کاری متقاضیان به کشور آلمان است. آلمان به دلیل استانداردهای بالای زندگی و دستمزد مناسب برای گذران زندگی معقول و معمولی بدون درگیری های شغلی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری برای متقاضیان از سراسر جهان است.

آلمان به دلیل بالا بودن درآمد برای نیروی کاری متخصص از بهترین مقاصد مهاجرت کاری است.

این پرستار به  EURACTIVچنین گفت: “من در سپتامبر 2019 وارد آلمان شدم. در مدت زمان 6 ماه در آزمون های لازم شرکت کردم و مدرک زبان آلمانی سطح B2 را دریافت کردم. کار کردن، یادگیری زبان و همه اینها در یک کشور خارجی در طول همه گیری COVID-19 برای من راحت و آسان نبود. من 2 سال در یک کلینیک در آلمان کار کردم و تصمیم گرفتم برای یافتن کار در یک کلینیک در اشتوتگارت اقدام کنم.”

شهروند دیگری به نام GT اخیراً برای تمدید ویزا کار آلمان درخواست داده است و به زودی برای اقامت نامحدود در آلمان و درخواست ویزای اقامت اقدام می کند. “من یک دوره آموزشی اضافی را برای مراقبت های ویژه بیماران گذرانده ام و قصد دارم حداقل یک سال دیگر در آلمان اقامت کنم. متأسفانه، در صربستان، هیچ چیز در مورد بهبود شرایط کاری تغییر نکرده است و همین مرا برای بازگشت بی انگیزه می کند. من از آژانس کاریابی که به من کمک کرد در آلمان کار پیدا کنم، بسیار سپاسگزارم، زیرا اکنون می توانم با عزت و احترام زندگی کنم.”

جمع بندی

شرایط کار در کشورهای اروپای شرقی و بسیاری از کشورهای آسیایی موجب شده است تا کشور آلمان تسهیلات ویژه ای را برای جذب نیروی کاری متخصص و ماهر از این کشورها برای جبران کمبود نیروی کاری خود ارائه دهد. کشور آلمان با کمبود نیروی کاری ماهر و باتجربه در حوزه های پزشکی و بهداشتی مواجه است و روند صدور ویزای کار برای این متقاضیان با تسهیلات و شرایط ویژه ای انجام می شود. آلمان سالانه 25.000 ویزای کار برای متقاضیان صربستانی صادر می کند. البته تقاضا برای ویزای کار آلمان از ظرفیت‌ های پردازش ویزا و بررسی پرونده های ویزا بیشتر است و بر این اساس صدور ویزا از طریق انتخاب تصادفی و توسط کامپیوتر انجام می ‌شود. بیشتر متقاضیان برای کار در آلمان از کادر پزشکی و بهداشتی هستند. کشور آلمان با کمبود نیروی کاری در صنایع مختلف و به ویژه در حوزه های پزشکی و بهداشتی مواجه است. بنابراین اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید و دارای شرایط لازم هستید، می توانید از طریق موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اقدام کنید. مشاوران این موسسه با دارا بودن تجربه لازم در مورد صدور ویزای کار آلمان کمک می کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای کار آلمان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام.ببخشید برای کادر درمان نیروی ایرانی هم گرفته میشه؟شرایطی برای ما پرستارها هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری