آیا امکان کار حین تحصیل در آمریکا وجود دارد؟

آیا امکان کار حین تحصیل در آمریکا وجود دارد؟

هزینه تحصیل در آمریکا بسیار گران است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. به‌همین دلیل، کار دانشجویی در این کشور یک مسئله مهم برای دانشجویان بین‌المللی شده است. به کمک موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانید اصول و فرایند اولیه دریافت مجوز کار در حین تحصیل در آمریکا را یاد بگیرید.

با ویزای دانشجویی F1 چه فرصت‌های شغلی دارید؟

تصور کنید که در یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده پذیرفته شده‌اید و تمام مراحل لازم برای ثبت‌نام را انجام داده‌اید. در این شرایط، پس از تایید ویزای تحصیلی آمریکا F1 دانشجویی، می‌توانید در ایالات متحده تحصیل کنید. هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور می‌تواند حدود 60 هزار دلار در سال باشد. با توجه‌به این موضوع، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی، نیاز به کار پاره‌وقت دارند.

البته کار پاره‌وقت در مهاجرت تحصیلی به آمریکا، تنها بر اساس نیاز مالی نیست. برخی دانشجویان ممتاز برای تقویت رزومه خود به واسطه‌ فرصت‌های شغلی دانشجویی، تجربه‌ کسب می‌کنند. این ویزا برای محصلان دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دبیرستان‌ها، شرکت‌کنندگان برنامه‌های آموزش زبان و سایر موسسات دانشگاهی ایالات متحده محفوظ است. هرچند، وقتی صحبت از دانشجویان بین‌المللی شاغل در این کشور می‌شود، محدودیت‌هایی وجود دارد. به‌طورکلی، دانشجویان با ویزای F1 مجاز به کار تا ۲۰ ساعت در هفته هستند.

دو مسیر کار دانشجویی در مهاجرت به آمریکا

برای کار دانشجویی زمان مهاجرت به آمریکا به‌صورت پاره‌وقت در حین تحصیل، باید با مسئول موسسه خود (DSO) صحبت کنید.

تا زمانی که ویزای تحصیلی معتبر ایالات متحده و وضعیت علمی خوبی داشته باشید، مشکلی نخواهید داشت.

شما با DSO تماس می‌گیرید و او فرصت‌های شغلی موجود را به شما پیشنهاد می‌دهد. دو نوع شغل اصلی برای یک دانشجو وجود خواهد داشت: کار داخل یا خارج از دانشگاه. مورد دوم معمولا برای دانشجویان بین‌المللی مقدور نخواهد بود. هر چند در ادامه، الزامات و محدودیت‌های هر دو را توضیح خواهیم داد.

استخدام در دانشگاه با ویزای دانشجویی آمریکا

ویزای دانشجویی ایالات متحده به شما اجازه می‌دهد تا ۲۰ ساعت در هفته در زمان برگزاری کلاس‌های درسی کار کنید. در طول تعطیلات تحصیلی می‌توانید به‌صورت تمام‌وقت، به مدت حداکثر ۴۰ ساعت در هفته در دانشگاه کار کنید.

استخدام داخلی دانشگاه، شامل کاری می‌شود که یا در داخل خود موسسه یا در مکانی خارج از دانشگاه اما وابسته به آن انجام می‌شود. برای مثال، کار کردن در کتاب‌فروشی‌های وابسته به دانشگاه، کافه‌تریا یا سایر امکاناتی که موسسه مربوطه خارج از محوطه اصلی ارائه می‌دهد.

برای دریافت این نوع شغل‌ها، باید حداکثر ۳۰ روز قبل از شروع کلاس‌ها اقدام کنید. برای درخواست با DSO خود صحبت کنید. در صورت تایید، DSO نامه تاییدیه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای دریافت شماره تامین اجتماعی (SSN) به آن نیاز دارید. با مسئول مربوطه مشورت کنید تا کار کردن با قوانین و شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا که دریافت کرده‌اید، تداخل نداشته باشد.

دانشگاه‌های آمریکااستخدام خارج از دانشگاه با ویزای دانشجویی آمریکا

اگر بخواهید خارج از محیط دانشگاه های آمریکا کار کنید، اوضاع کمی پیچیده‌تر خواهد شد. تنها در برخی از برنامه‌های آموزشی، محصلان ویزای F1 می‌توانند اجازه کار دریافت کنند. فقط دانشجویانی که حداقل یک سال تحصیلی کامل از برنامه آموزشی خود را گذرانده باشند و با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به این فرصت دسترسی دارند. البته، این افراد باید واجد شرایط اضطراری وزارت امنیت داخلی نیز باشند.

دو برنامه برای افراد علاقه‌مند به کار در خارج از دانشگاه ایجاد شده است. یکی آموزش عملی اختیاری (OPT) و دیگری، آموزش عملی درسی (CPT) است. برای بررسی اینکه آیا واجد شرایط هستید یا خیر، این موارد را با DSO خود در میان بگذارید. با توجه‌به این دو برنامه، امکان کار در زمان تحصیل پزشکی در آمریکا یا حتی مهندسی و علوم انسانی فراهم شده است.

جمع‌بندی

باید در نظر داشته باشید که دولت آمریکا نقض قوانین کار را بسیار جدی می‌گیرد. به‌همین دلیل، نباید به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، موقعیت تحصیلی خود را به خطر بیندازید. اگر اخبار مهاجرت این کشور را دنبال کنید، حتی متوجه موارد اخراجی به دلیل نقض این قوانین خواهید شد. پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام برای پیدا کردن شغل در دوران دانشجویی، حتما با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید. آن‌ها به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تجربه شغلی و تحصیلی را داشته باشید.

سوالات متداول

1- آیا حین تحصیل در آمریکا، اجازه کار دارم؟

بله، دانشجویان بین‌المللی معمولا می‌توانند در ایام تحصیل با محدودیت ۲۰ ساعت در هفته به‌صورت پاره‌وقت و در ایام تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت به مدت ۴۰ ساعت در هفته کار کنند.

2- امکان پیدا کردن کار از طریق خود دانشگاه وجود دارد؟

بله، در برخی موارد حتی تنها گزینه موجود، کار در محیط دانشگاه خواهد بود.

3- درآمد کار دانشجویی، هزینه زندگی در آمریکا را پوشش می‌دهد؟

این موضوع بستگی به سبک زندگی شما دارد. هر چند، به‌طور میانگین یک زندگی متوسط دانشجویی را کفاف می‌دهد.

4- آیا باید مجوزی برای کار حین تحصیل در آمریکا دریافت کنم؟

بله، دانشجویان بین‌المللی برای کار حین تحصیل باید مجوزی به نام “CPT” یا “OPT” اخذ کنند. این موضوع به دستور دانشگاه و نوع کاری که می‌خواهند انجام دهند بستگی دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری