آموزش ابتدایی در ایتالیا

آموزش ابتدایی در ایتالیا

اصول اولیه آموزش ابتدایی در ایتالیا به صورت قانون اساسی پایه گذاری شده و فرصت های آموزشی مجانی و اجباری را برای همه کودکان تضمین می کند. نظام آموزش ایتالیایی فلسفه آموزش و پرورش از معلم محور تا دانش آموز محور متغیر است. برنامه آموزشی بسیار استاندارد شده برای تسهیل انتقال مدرسه در مدارس دولتی و خصوصی طراحی شده است.

شرایط آموزش ابتدایی در ایتالیا

سیستم آموزشی ایتالیایی مهد کودک را برای 3 تا 5 ساله، مدرسه ابتدایی (Scuola Primaria) برای 6 تا 11 ساله مدرسه ابتدایی و متوسطه برای 11 تا 14 ساله، تحصیل در دبیرستان های ایتالیا یا آموزش حرفه ای برای 15 تا 18 ساله یا 19 ساله و دانشگاه ها، موسسات دانشگاهی یا آکادمی های هنرهای زیبا برای کسانی که 19 ساله یا بیشتر هستند، را فراهم می کند.

حضور پنج ساله در مدرسه ابتدایی اجباری است و تا 31 دسامبر سال جاری برای ثبت نام کودکان باید شش ساله باشند. جدول زمانی مدرسه معمولا شامل آموزش 27 ساعته در هفته می شود و در سال دوم به 30 ساعت افزایش می یابد، تا به یادگیری یک زبان خارجی (معمولا انگلیسی) بپردازند. آماده سازی برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه ارائه شده است.

تحصیل در ایتالیا

معرفی آموزش گروهی برای برخی از دروس بوده است که به افزایش تعداد معلمان در سطح ابتدایی کمک کرده، هرچند که به طور غیر مستقیم به بستن برخی از مدارس ابتدایی کوچک تر نیز کمک کرده است.

تحصیل در ایتالیا

به طور معمول سه معلم برای هر دو کلاس یا چهار معلم برای هر سه کلاس وجود دارد. دوره ابتدایی پنج ساله تحصیل در ایتالیا به دو بخش تقسیم می شود، دو سال اول تمرکز بر مهارت های ابتدایی و سه سال نهایی، معرفی دانش آموزان به مفاهیم گسترده تر است. مطالب درسی به حوزه هایی تقسیم می شوند که به مدت پنج سال توسط معلم یا معلمان آموزش داده می شود، که به شرح زیر است:

  • حوزه A ایتالیایی، هنر و یک زبان خارجی
  • حوزه B ریاضیات، علوم و تربیت بدنی
  • حوزه C تاریخ، جغرافیا، مطالعات اجتماعی و موسیقی
  • معمولا یک معلم متخصص برای درس دینی نیز وجود دارد.

دوره های تحصیل ابتدایی در ایتالیا

حدود 15 درصد از مدارس ابتدایی، مدارس تمام وقت هستند (scuola a tempo pieno)، که در آن کودکان در صبح و بعد از ظهر برای پنج روز در هفته شرکت می کنند. جدول زمانی معمولا شامل یک و نیم ساعت استراحت در اواسط روز برای صرف ناهار است. معمولا دو معلم در هر کلاس وجود دارد، یکی برای جلسات صبح و دیگری برای کلاس های بعد از ظهر و تمام مطالب درسی بین آنها تقسیم می شود. این نوع مدرسه به طور کلی برای والدینی که کار می کنند، جذاب است.

سیستم آموزش ابتدایی در ایتالیا

اکثر مدارس ابتدایی از یک سیستم ارزیابی مبتنی بر مشاهدات معلم در طول سال تحصیلی استفاده می کنند. ارزیابی ها بر روی کارت گزارش هر کودک (scheda) ثبت می شود، که برای ارائه مشخصات دقیق از توانایی و شخصیت دانش آموزان طراحی شده است. کارت رکورد بعد از رفتن به مدرسه بعدی دانش آموز منتقل می شود. در پنجمین دوره ابتدایی، دانش آموزان باید مدرک تحصیلی ابتدایی (diploma della licenza elementare) را دریافت کنند تا به سطح بالاتر جلو روند، کسانی که موفق نیستند ممکن است مجبور به تکرار سال آخر شوند.

شرایط تحصیل در ایتالیا برای ایرانیان می تواند گزینه مناسبی باشد، در این زمینه بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری