اقامت آذربایجان

اقامت آذربایجان

کشور زیبای آذربایجان همسایه و دوست کشور ایران در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را بازیافت و به کشوری مدرن تبدیل شد. جدا از زبان، مردم این کشور از نظر آداب و رسوم و فرهنگ شباهت های زیادی با ایرانی ها دارند. این کشور در سال های اخیر مورد توجه متقاضیان زیادی از مهاجران قرار گرفته است. در همین راستا در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت آذربایجان و روش های مهاجرت به این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا اقامت در آذربایجان
  • اقامت آذربایجان از طریق تحصیل
  • تحصیل در مقطع کارشناسی آذربایجان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آذربایجان
  • تحصیل در مقطع دکترا آذربایجان
  • اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت
  • اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک و خانه
  • اقامت آذربایجان از طریق خرید اوراق قراضه دولتی
  • اقامت آذربایجان از طریق کار
  • اقامت آذربایجان از طریق ازدواج
  • اقامت آذربایجان از طریق تولد
  • اقامت آذربایجان از طریق پناهندگی
  • اقامت آذربایجان از طریق ویزای هنری و استعدادهای خاص
  • اخذ اقامت دائم آذربایجان
  • اخذ پاسپورت آذربایجان
  • هزینه های زندگی در آذربایجان
  • مزایای اقامت و زندگی در آذربایجان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد اقامت آذربایجان

چرا اقامت در آذربایجان؟

کشور آذربایجان با تنوع آب و هوایی شگفت، فعال بودن صنایع گاز و نفت و وجود فرصت های شغلی فراوان در این سال ها توانسته است مهاجران زیادی را به خود جذب کند. ثبات اقتصادی و وضعیت تورم و رونق اقتصادی از مهم ترین مشخصه های تعیین کننده اقتصاد پویا و فعال یک کشور محسوب می شود. این شاخص ها برای متقاضیان سرمایه گذاری در کشورهای خارجی حائز اهمیت فراوانی است. پایین بودن نرخ تورم، تولید ناخالص داخلی، پایین بودن نرخ بیکاری و رونق اقتصادی کشور آذربایجان موجب شده است تا متقاضیان کار و سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور با اطمینان و خاطر جمع اقدام به این کار کنند.این کشور عضو سازمان های تجارت جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک توسعه اروپا است. کشور آذربایجان این قانون را تصویب کرده است که اگر فردی به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد و از همه قوانین و مقررات این کشور تبعیت کند، می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کند. قرابت جغرافیایی، پایین بودن هزینه های زندگی، ثبات اقتصادی و سیاسی و شباهت های فرهنگی و تاریخی کشور آذربایجان با ایران موجب شده است تا متقاضیان زیادی از ایران به این کشور مهاجرت کنند.

در این راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به تهیه این مقاله پرداختند تا به بررسی دقیق اقامت آذربایجان و روش های مهاجرت به این کشور بپردازد و شرایط اخذ اقامت این کشور را به تفضیل شرح دهند. اگر در صدد مهاجرت به این کشور می باشید و اطلاع چندانی از این کشور ندارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

اقامت آذربایجان از طریق تحصیل

متقاضیان اخذ اقامت آذربایجان می توانند از طریق تحصیل در این کشور اقامت این کشور را دریافت کنند. یکی از روش های مهاجرت به آذربایجان تحصیل در این کشور است. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها، اعتبار و ارزش مدارک دانشگاه ها و به طور کلی دارا بودن نظام آموزشی خوب از جمله مهم ترین موارد و مزیت هایی است که هر ساله تعدادی از جوانان جویای تحصیل را به این کشور می کشاند.علاوه بر مزیت های ذکر شده برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیلی این کشور موجب شده است تا دانشجویانی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند نیز بتوانند در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کنند.کار ضمن تحصیل این فرصت عالی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا در حین تحصیل با کسب تجربه و مهارت شغلی زمینه لازم در جهت اشتغال پس از فارغ تحصیلی و اخذ اقامت این کشور را فراهم کنند. مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آذربایجان از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور است. وجود دانشگاه های برتر انگلیسی زبان موجب شده است تا مهاجران به راحتی این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. اگر متقاضی فاقد مهارت و تسلط به زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور شرکت کند و پس از کسب مهارت لازم تحصیل در دانشگاه های این کشور را شروع کند.دانشگاه های کشور آذربایجان تسهیلات فراوانی را برای جذب دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. متقاضیان اخذ اقامت کشور آذربایجان می توانند از طریق تحصیل اقدام کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، نیاز به ویزای تحصیلی آذربایجان دارند. بدین منظور متقاضی باید از طریق یک ویزای تحصیلی وارد این کشور شود و درخواست مجوز اقامت دهد. دانشگاه های کشور آذربایجان از سیستم آموزشی همانند سیستم آموزشی کشورهای اروپایی برخوردار است.
دانشگاه های آذربایجان در تمامی مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تدریس در این دانشگاه ها انگلیسی و آذری است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان را دارند، باید دارای دیپلم دبیرستان باشند.متقاضی با تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی نمی تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند، اما پس از تمام شدن دوره تحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و واجد شرایط بودن می تواند اقامت این کشور را دریافت کند.

اقامت آذربایجان از طریق تحصیل
اقامت آذربایجان از طریق تحصیل

تحصیل در مقطع لیسانس آذربایجان

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس آذربایجان نیازمند مدرک تحصیلی دیپلم می باشند. طول مدت تحصیلی لیسانس در این کشور در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی آذربایجان به زبان انگلیسی و آذری می باشد. دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی تا ۱۰ ساعت در هفته می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس آذربایجان

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس آذربایجان باید دارای مدرک کارشناسی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ باشند. مدت زمان تحصیل در این دوره در حدود ۲ سال می باشد. دانشجویان در این دوره با مجوز کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته می توانند کار دانشجویی انجام دهند و علاوه بر کسب درآمد و تامین قسمتی از هزینه های زندگی و تحصیل خود زمینه لازم در جهت کسب تجربه کاری و مهارت حرفه ای برای اشتغال آینده خود را فراهم کنند. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و تحصیل به زبان انگلیسی از عوامل گرایش مهاجران تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آذربایجان محسوب می شود.

تحصیل در مقطع دکترا آذربایجان

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا آذربایجان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس باشند. یکی از شرایط مهم در اخذ پذیرش در دوره دکترا آذربایجان مورد تائید قرار گرفتن رزومه و سابقه علمی تحصیلی متقاضی از طرف استاد راهنمای آذربایجانی می باشد. دانشجویان در دوره دکترا بر اساس سطح علمی به تحصیل در گرایش های دکترای علمی و دکترای فلسفی می پزدازند.

اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری در این کشور می توانند به این مهم نائل شوند. امنیت و ثبات اقتصادی و رشد و توسعه سریع اقتصادی این کشور موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند. متقاضی سرمایه گذاری در کشور آذربایجان باید با توجه به شاخص های مهمی مانند نرخ بیکاری، امنیت سرمایه گذاری و رشد و رونق اقتصادی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کند. معیار سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در کشورهای خارجی شاخص های اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و نرخ مالیات می باشد. در همین راستا دولت آذربایجان با ایجاد فضای کسب و کار در آذربایجان و تجارت مطمئن و امنیت اقتصادی و اجتماعی و ثبات در بازار اقتصاد این کشور سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور می کنند.سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک و خرید اوراق قراضه دولتی و یا ثبت شرکت می توانند در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند.

اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت

متقاضیان اخذ اقامت کشور آذربایجان از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت می توانند به سرعت اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. متقاضیان سرمایه گذاری به روش ثبت شرکت در آذربایجان با سرمایه گذاری در این حوزه به سود فراوانی نائل می شوند، چرا که وضعیت اقتصادی و تجارت این کشور حاکی از پیشرفت و درآمد و سود فراوان است. کشور آذربایجان به عنوان یک فرصت مناسب اقتصادی برای سرمایه گذاران محسوب می شود.ثبت شرکت در زمره طرح های کارآفرینی در آذربایجان محسوب می شود. دولت آذربایجان به منظور ترغیب سرمایه گذاران و ترویج طرح های کارآفرینی تسهیلات ویژه ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است. ارتقا فضای کسب و کار امن، امکان دسترسی سرمایه گذاران به وام ها و منابع مالی دولتی، رونق بازار کار و توسعه روش های کارآفرینی و کسب و کار جدید از جمله اقدامات دولت آذربایجان در جذب سرمایه های خارجی و رشد و توسعه اقتصادی این کشور می باشد.دولت آذربایجان در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی در این کشور تمهدیدات فراوانی را اتخاذ کرده است. از جمله این سیاست های تجاری اقتصادی می توان تسهیل روند ثبت شرکت و ایجاد کسب و کارهای جدید را نام برد. اقدام های جدید دولت آذربایجان در راستای جذب حداکثری مهاجران و سرمایه گذاران خارجی موجب شده است تا این کشور در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۸ ثبت کشور در جهان قرار گیرد. یکی از اقدام های مهم دولت آذربایجان در تسهیل روند ثبت شرکت، انجام ثبت شرکت در ۳ روز می باشد که همین امر نشان از تسهیل پروسه سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.متقاضی سرمایه گذار به منظور ثبت شرکت در آذربایجان باید در ابتدا فرم ثبت شرکت را به صورت آن لاین تکمیل و ارسال کند. سرمایه گذار برای ثبت شرکت باید تعداد سهام داران را مشخص نماید و نام تجاری مناسبی برای این شرکت تجاری انتخاب کند. سرمایه گذار باید علاوه بر این موارد اساسنامه شرکت تجاری را ارائه دهد و آدرس و محل شرکت را نیز مشخص کند.

اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت
اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت

اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک و خانه

متقاضی اخذ اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک و خانه می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. البته بر اساس قوانین و مقررات آذربایجان، متقاضیان خارجی اجازه خرید زمین در این کشور را ندارند و فقط می توانند خانه و ملک خریداری کنند. رشد و توسعه سریع این کشور موجب شده است تا با خرید خانه و ملک نه تنها ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در مدت طولانی افزوده شود، بلکه با اجاره این خانه به سوددهی نیز برسند. سرمایه گذار خارجی برای خرید خانه در این کشور باید حداقل ۱۰۰.۰۰۰ منات سرمایه گذاری کند.

اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک و خانه
اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک و خانه

اقامت آذربایجان از طریق خرید اوراق قراضه دولتی

متقاضی سرمایه گذاری در کشور آذربایجان می تواند از طریق خرید اوراق قراضه دولتی اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی در صورت سرمایه گذاری به این روش می تواند تابعیت آذربایجان را نیز دریافت کند. سرمایه گذار بدین منظور باید در حدود ۱۰۰.۰۰۰ منات برای خریداری اوراق قراضه آذربایجان سرمایه گذاری کند. با خرید اوراق قراضه سرمایه گذار می تواند اقامت ۶ ماهه این کشور را دریافت کند و پس از تمام شدن مهلت این اقامت برای اقامت یک ساله اقدام کند.

اقامت آذربایجان از طریق کار

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کشور آذربایجان از طریق اخذ ویزای کار این کشور می تواند مشغول به کار و فعالیت شود. متقاضیان برای کار در این کشور به مجوز کار نیاز دارند. متقاضیان دریافت مجوز کار در ابتدا باید یک دعوت نامه از طرف کارفرمای آذربایجانی داشته باشد. کارفرمای آذربایجانی پس از اطمینان از این که برای کار مورد نظر نیروی کار آذربایجانی وجود ندارد، می تواند اقدام به جذب نیروی کار خارجی کند.پس از این که متقاضی درخواست کار را به کارفرما ارائه کرد، کارفرما پروسه قرارداد کاری را انجام می دهد. متقاضی نیز می تواند به سفارت آذربایجان مراجعه کرده و مجوز کار را دریافت کند. کارفرما برای متقاضی کار در این کشور پیشنهاد کار( Job Offer) ارسال می کند. متقاضی باید دارای تخصص و مهارت ویژه در کار پیشنهادی از طرف کارفرما باشد.متقاضی باید دارای تخصص و مهارت حرفه ای در زمینه کار مورد نظر باشد. داشتن مهارت و تخصص ویژه در کار و اشتغال به عنوان یک امتیاز ویژه برای کارفرمای آذربایجانی محسوب می شود و می تواند احتمال پذیرش متقاضی را تا حد زیادی افزایش دهد. متقاضی کار در آذربایجان باید از طریق کارفرمای آذربایجانی برای یافتن کار در این کشور اقدام کند. کارفرما برای شغل مورد نظر آگهی می دهد، در صورتی که در کشور آذربایجان برای این کار فرد مناسبی پیدا نشود، کارفرمای آذربایجانی می تواند برای نیروی کار خارجی دعوتنامه کاری ارسال کند.متقاضیان اخذ ویزای کار آذربایجان باید دارای تخصص کاری و مهارت حرفه ای باشند و به زبان آذری تسلط داشته باشند. وضعیت جسمی و سلامت متقاضی از جمله موارد تاثیرگذار از لحاظ کارفرمای آذربایجانی می باشد. در صورتی که شرایط متقاضی خارجی مورد تائید کارفرمای آذربایجانی قرار گیرد، ویزای یک ساله برای متقاضی خارجی صادر می شود، متقاضی می تواند این ویزا را تمدید کند و پس از ۵ سال کار و فعالیت مداوم در صورت واجد شرایط بودن، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم آذربایجان اقدام کند.

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

به طور کلی قوانین ازدواج در بیشتر کشورها همانند می باشد. متقاضیان اخذ اقامت کشور آذربایجان از طریق ازدواج با یک تبعه و شهروند آذربایجان می توانند این اقامت را اخذ کنند. بدین منظور متقاضی ازدواج باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است. به منظور ازدواج متقاضی باید واجد شرایط خاصی باشد و مدارکی را ارائه دهد. از مهم ترین این شرایط و مدارک موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • متقاضی باید گواهی اشتغال و میزان درآمد مکفی خود را ارائه دهد.
  • متقاضی ازدواج باید با ارائه گواهی تمکن مالی کافی ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک با همسر خود پس از ازدواج در کشور آذربایجان را دارا می باشد.
  • متقاضی باید با ارائه مدارکی واقعی بودن ازدواج را ثابت کند.
  • متقاضی باید در صورت جدایی از ازدواج قبلی گواهی طلاق را ارائه دهد.
  • متقاضی باید در صورت مرگ همسر قبلی گواهی فوت را ارائه دهد.
  • متقاضی باید ازدواج را در دفتر ثبت رسمی و قانونی کشور آذربایجان ثبت کند.
  • پس از گذشت چند سال از ازدواج در صورتی که واقعی بودن ازدواج ثابت شود و این که متقاضی با همسر خود به طور مشترک زندگی کرده باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.
  • اگر متقاضی با ازدواج موفق به اخذ اقامت کشور آذربایجان شود و در حالی که اقامت این متقاضی به اقامت دائم تبدیل نشده باشد، آن ها از هم جدا شوند و طلاق بگیرند اقامت متقاضی لغو می شود و متقاضی باید به کشور خود بازگردد.

اقامت آذربایجان از طریق تولد

به طور کلی کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت و شهروندی بر اساس دو قانون عمل می کنند: قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت و شهروندی آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت و شهروندی آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند.کشور آذربایجان از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند. بر این اساس اگر کودکی که دارای پدر و مادر آذربایجانی است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت آذربایجان را دریافت خواهد کرد.

  • اگر کودکی در خاک کشور آذربایجان متولد شود و دارای پدر و مادری باشد که تابعیت نامعلومی دارند، این کودک تابعیت کشور آذربایجان را اخذ خواهد کرد.
  • کشور آذربایجان بر اساس قانون خون تابعیت این کشور را به متقاضیان اعطا می کند.
  • کودکی که از پدر و مادر نامشخص و نامعلوم در کشور آذربایجان متولد شود، صرف نظر از تابعیت والدین تابعیت آذربایجان را دریافت خواهد کرد.
  • کودکی که پدر و مادرش دارای تابعیت و شهروندی آذربایجان باشد، در صورتی که سن این کودک کمتر از ۱۴ سال باشد، می تواند تابعیت و شهروندی آذربایجان را اخذ کند.

اقامت آذربایجان از طریق پناهندگی

یکی از روش های اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور آذربایجان پناهندگی است. موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان این روش را به مهاجران و متقاضیان توصیه نمی کند و ذکر این روش در این مقاله صرفا به منظور آگاهی متقاضیان از همه روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور آذربایجان می باشد. به طور کلی افرادی در زمره پناهنده محسوب می شوند که در صورت بازگشت به کشور خود مورد آزار و اذیت و تهدید و خطر و مرگ قرار گیرند. علت این تهدیدها و آزارها می تواند درگیری های قومی و مذهبی، عضویت در گروه های سیاسی و اجتماعی و یا جنگ باشد. پناهندی فردی است که در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. اگر برای کشور آذربایجان ثابت شود که متقاضی نمی تواند بنا به دلایل ذکر شده در کشور خود بماند، با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت می شود.متقاضی اخذ اقامت و تابعیت آذربایجان از طریق پناهندگی باید در این کشور حضور داشته باشد و درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد. در صورتی که با درخواست وی موافقت شود روال اداری آن طی می شود و اگر درخواست پناهنده مورد پذیرش قرار نگیرد، باید خاک این کشور را ترک کند. مشاوران موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی به همه متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کشور آذربایجان پیشنهاد می کنند که روش های قانونی و کم خطر دیگر را امتحان کنند.اگر دولت آذربایجان با تقاضای پناهندگی متقاضی موافقت کند، پناهنده با لحاظ شرایطی می تواند در این کشور به عنوان پناهنده اقامت داشته باشد. از جمله شرایط و حقوقی که دولت آذربایجان برای پناهندگان در نظر گرفته است، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • پناهنده می تواند فقط در محل هایی زندگی و سکونت کند که دولت آذربایجان برای وی مشخص کرده است.
  • پناهندگان سالمند، بیمار و یا دارای ناتوانی جسمی می تواند از خدمات درمانی رایگان این کشور استفاده کنند.
  • کودکان و فرزندان پناهندگان می توانند از تحصیل رایگان در کشور آذربایجان برخوردار شوند.
  • پناهندگان می توانند از وسایل نقلیه عمومی به صورت رایگان استفاده کنند.

اقامت آذربایجان از طریق ویزای هنری و استعدادهای خاص

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور آذربایجان و اخذ اقامت این کشور را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای افراد موفق اقامت این کشور را اخذ کنند. بر این اساس اگر متقاضی دارای استعداد بی نظیر و یا توانایی خارق العاده در زمینه خاص ورزشی و هنری باشد و از لحاظ این توانایی دارای مدال های جهانی باشد، می تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند. افراد ورزشکار موفق و هنرمندان می توانند این ویزا را دریافت کنند. این افراد باید به طریقی ثابت کنند که برای پیشرفت و رشد ورزش مورد نظر در کشور آذربایجان همه تلاش خود را به کار می بندد.هنرمندان و موسیقی دانان و خوانندگان و در کل افراد موفق و خلاق در حوزه های هنری می توانند به کشور آذربایجان مهاجرت کنند. مهم ترین شرط اخذ این نوع ویزا این است که فرد هنرمند دارای افتخارات جهانی باشد و در جهان هنر شناخته شده باشد.

اخذ اقامت دائم آذربایجان

متقاضیان مهاجرت و اخذ تابعیت کشور آذربایجان می توانند از طریق روش های ذکر شده این تابعیت را اخذ نمایند. بر طبق قوانین مهاجرتی کشور آذربایجان، متقاضیانی که قصد کار و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور آذربایجان را دارند، باید ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند.می توان گفت در میان روش های ذکر شده، بهترین و راحت ترین روش تحصیل در این کشور است. گرچه خود تحصیل موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود اما می تواند زمینه لازم برای اخذ این تابعیت در آینده را فراهم کند. افرادی که با توجه به روش های ذکر شده از قبیل سرمایه گذاری، کار، ازدواج و یا تحصیل در این کشور زندگی و اقامت داشته باشند و به مدت ۵ سال به طور دائم در این کشور زندگی کرده باشند، می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.
دانشجویان پس از فارغ تحصیلی در آذربایجان می توانند برای اخذ اقامت این کشور به کار و اشتغال بپردازند و با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. همان طور که قبلا ذکر شد، صرفا تحصیل در آذربایجان موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود. اما دانشجویان با تجربه و مهارت کاری کسب شده در دوران دانشجویی به واسطه اشتغال دانشجویی می توانند زمینه لازم را در اشتغال پس از فارغ تحصیلی فراهم کنند. دانشجویان از روش های دیگر مانند ازدواج با تبعه آذربایجان، سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیز اقامت این کشور را اخذ کنند.دانشجویی که پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود در این کشور با پیدا کردن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده باشد، در این کشور به طور دائم فعالیت اقتصادی داشته باشد و مالیات خود را پرداخته باشد می تواند اقدام به اخذ اقامت این کشور کند. البته به منظور اخذ اقامت دائم این کشور لحاظ کردن شرایط زیر نیز الزامی می باشد:

  • متقاضی با قوانین و مقررات کشور آذربایجان آشنایی داشته باشد و از این قوانین و مقررات پیروی و تبعیت کند.
  • متقاضی دارای منبع درآمد و درآمد کافی برای زندگی در این کشور باشد.
اخذ اقامت دائم آذربایجان
اخذ اقامت دائم آذربایجان

اخذ پاسپورت آذربایجان

افرادی که به واسطه تحصیل و یا ازدواج و یا سرمایه گذاری در کشور آذربایجان کار کرده باشند و موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده باشند و در طی مدت ۵ سال در این کشور از درآمد کافی برای گذران زندگی خود و خانواده خود برخوردار باشند، در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند پس از ۸ سال اقامت در این کشور پاسپورت آذربایجان را اخذ کنند. از جمله شرایط لازم به منظور اخذ پاسپورت کشور آذربایجان موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی در مدت زندگی در کشور آذربایجان مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.
  • متقاضی پس از اخذ اقامت دائم به طور دائم و مستمر در این کشور زندگی کرده باشد.
  • متقاضی به زبان آذری تسلط داشته باشد.
  • متقاضی تابعیت فعلی خود را ترک کرده باشد و فقط تابعیت آذربایجان را داشته باشد. کشور آذربایجان تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد.
  • متقاضی با زندگی در اجتماع مردم آذربایجان سازگار شده باشد و توانسته باشد با مردم این کشور ارتباط و تعامل داشته باشد.
  • متقاضی هیچ گونه بدهی مالیاتی نداشته باشد.

هزینه های زندگی در آذربایجان

هزینه های زندگی در هر کشور با توجه به سبک زندگی و الگوی مصرف فرد متفاوت است. به طور کلی پایین بودن هزینه زندگی در آذربایجان از مزایای اخذ اقامت و زندگی کشور آذربایجان محسوب می شود. برخی از هزینه های زندگی در این کشور به اختصار عبارت است از:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر باکو: ماهانه در حدود ۲۷۰ دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باکو در حدود ۵۰۰ دلار
  • حمل و نقل شهری در حدود ۰.۳۰دلار
  • غذای رستوران در حدود ۱۰ دلار
هزینه های زندگی در آذربایجان
هزینه های زندگی در آذربایجان

مزایای اقامت و زندگی در آذربایجان

متقاضیانی که با روش های گوناگون اقامت کشور آذربایجان را اخذ می کنند و در این کشور اقامت و زندگی می کنند، از مزایایی برخوردار می شوند. از مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان نام برد:

  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی
  • توسعه یافتگی خدمات درمانی و پزشکی
  • وجود فرصت های کاری و شغلی
  • رونق گردشگری و صنعت توریسم
  • اخذ اقامت با روش های گوناگون
مزایای اقامت و زندگی در آذربایجان
مزایای اقامت و زندگی در آذربایجان

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت و تابعیت آذربایجان و روش های مهاجرت به این کشور پرداختیم. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله این نتیجه را می توان گرفت که کشور آذربایجان یک گزینه خوب برای تحصیل و اشتغال و سرمایه گذاری محسوب می شود. وجود دانشگاه های خوب، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و امکان اعطای بورسیه های تحصیلی عالی از امتیازهای تحصیل در این کشور به شمار می آید. ایجاد یک فضای کسب و کار مطمئن و سودآور، ثبات اقتصادی و امنیت و حمایت دولت آذربایجان از سرمایه گذاران خارجی موجب شده است تا سرمایه گذاران با اطمینان اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند.سرمایه گذاران از طریق ثبت شرکت و طرح تجاری می توانند سرمایه گذاری کنند. متقاضیان کار و اشتغال نیز از طریق اخذ ویزای کار می توانند با اخذ این ویزا اقامت این کشور را اخذ کنند. به طور کلی شباهت های فرهنگی، زبان تقریبا مشترک، قرابت جغرافیایی و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل از مهم ترین عوامل در گرایش و جذب مهاجران تحصیلی به این کشور زیبا محسوب می شود.

اگر با خواندن این مقاله هنوز در اتخاذ یک تصمیم درست در مورد مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری در کشور آذربایجان مردد هستید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند. این مشاوران از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار متقاضیان خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار نمایند.

سوال های متداول در مورد اقامت آذربایجان

1- مدرک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد آذربایجان چیست؟

متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ باشد.

2- میزان سرمایه برای خرید خانه در آذربایجان چقدر است؟

سرمایه گذار خارجی برای خرید خانه در این کشور باید حداقل ۱۰۰.۰۰۰ منات سرمایه گذاری کند.

3- میزان سرمایه برای خرید اوراق قراضه آذربایجان چقدر است؟

سرمایه گذار بدین منظور باید در حدود ۱۰۰.۰۰۰ منات برای خریداری اوراق قراضه آذربایجان سرمایه گذاری کند. با خرید اوراق قراضه سرمایه گذار می تواند اقامت ۶ ماهه این کشور را دریافت کند.

4- شرط مهم کار در آذربایجان چیست؟

کارفرما برای متقاضی کار در این کشور پیشنهاد کار( Job Offer) ارسال می کند. متقاضی باید دارای تخصص و مهارت ویژه در کار پیشنهادی از طرف کارفرما باشد.

5- مهم ترین شرط آذربایجان برای ازدواج چیست؟

متقاضی ازدواج باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است.

6- قانون تابعیت آذربایجان بر اساس خون است یا خاک؟

کشور آذربایجان از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند. بر این اساس اگر کودکی که دارای پدر و مادر آذربایجانی است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت آذربایجان را دریافت خواهد کرد.

7- شرایط دولت آذربایجان برای پناهندگان چیست؟

پناهنده می تواند فقط در محل هایی زندگی و سکونت کند که دولت آذربایجان برای وی مشخص کرده است و می تواند از خدمات درمانی و تحصیل رایگان این کشور استفاده کند.

8- چه شرایطی برای اخذ ویزای کار آذربایجان لازم است؟

دارای تخصص کاری و مهارت حرفه ای باشند و به زبان آذری تسلط داشته باشند. وضعیت جسمی و سلامت متقاضی از جمله موارد تاثیرگذار از لحاظ کارفرمای آذربایجانی می باشد.

9- هزینه زندگی در آذربایجان چقدر است؟

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر باکو: ماهانه در حدود ۲۷۰ دلار، هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باکو در حدود ۵۰۰ دلار،حمل و نقل شهری در حدود ۰.۳۰دلار

10- شرایط اخذ اقامت دائم آذربایجان چیست؟

متقاضی با قوانین و مقررات کشور آذربایجان آشنایی داشته باشد و از این قوانین و مقررات پیروی و تبعیت کند. متقاضی دارای منبع درآمد و درآمد کافی برای زندگی در این کشور باشد.

11- مزایای اقامت و زندگی در آذربایجان چیست؟

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، توسعه یافتگی خدمات درمانی و پزشکی. وجود فرصت های کاری و شغلی، رونق گردشگری و صنعت توریسم، اخذ اقامت با روش های گوناگون

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری