دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

جهت تحصیل در ترکیه، دانشگاه جلال بایار مانیسا دارای 5 دانشکده، 4 کالج، 16 مدرسه حرفه ای، 3 موسسه، 10 مرکز تحقیق و کاربرد و یک بیمارستان است وحمایت از برنامه های تبادل دانشجویان  از اهداف اصلی این دانشگاه است. برای متقاضیان تحصیل در ترکیه هم امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصی. از معروف ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه دانشگاه جلال بایار مانیسا می باشد که ارائه دهنده طیف وسیعی از برنامه های آموزشی است و در سطح آموزشی بسیار بالایی قرار دارد. با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی همراه شوید تا در جریان اطلاعات کامل در خصوص این دانشگاه قرار گیرید.

درباره دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

دانشگاه جلال بایار ترکیه دانشگاهی عمومی است که در مانیسا، شهری تاریخی در ناحیه دریای اژه، واقع شده است. این دانشگاه ارائه دهنده بیش از 60 برنامه تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. بیش از 2883 نیرو در این دانشگاه مشغول به کار هستند ( در این میان 1160 نفر کارمند بخش مدیریتی، 1723 نفر کارمند بخش آموزشی و 7 نفر کارمند بخش توافقات خارجی مشغول می باشند). هدف این دانشگاه در کنار 55 هزار دانشجو خود ( در میان آنان 652 دانشجو از 48 کشور خارجی مشغول به تحصیل هستند-2016)، حمایت از برنامه های جایگزینی دانشجویان و سپس فراهم آوری شرایط اخذ دو دیپلم به صورت همزمان می باشد.

دانشگاه جلال بایار مانسیا از جمله میراث چند فرهنگی شهر مانیسا است که تاریخ آن به 1200-1450 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این دانشگاه به لحاظ تعداد دانشجویان در صدر جدول دانشگاه های ناحیه اژه قرار دارد.

این موسسه در تلاش است تا به بالاترین استاندارد در زمینه تحقیقات و آموزش دست یابد و بتواند انتظارات دنیای مدرن امروزی را برآورده سازد. جهت بین المللی کردن اهداف طبیعی خود، این دانشگاه با ارائه مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دروس مرتبط با زبان های خارجه و دیگر موضوعات منتخب با موضوعات درون فرهنگی و بین المللی بسیاری در تعامل است. به علاوه، دانشگاه جلال بایار مانیسا برنامه تحصیلی جهانی، تحرک و گفت و گوی درون فرهنگی و غیر رسمی را حمایت می نماید. این دانشگاه همچنین در روند بولونیا شریک بوده و نوعی از تحصیلات عالیه اروپایی را توسعه بخشیده است.

با داشتن پارلمان های آکادمیک، استادان، توانایی فیزیکی و فرصت های فرهنگی و ورزشی، این دانشگاه یکی از موسسات تحصیلات عالیه با کیفیت به حساب می آید. این دانشگاه دارای 14 دانشکده، 3 کالج، 15 مدرسه فنی، 3 مدرسه فارغ التحصیلی، مراکز کاربردی و بیمارستان می باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

کنسولگری تحصیلات عالیه تنها مرکز تشخیص دهنده موسسات خارجی تحصیلات عالیه رسمی در ترکیه به حساب می آید. کنسولگری تحصیلات عالیه همچنین با تشخیص اعتبار جهت ورود به دانشگاه سروکار دارد. این موسسه خدماتی برای دانشجویان داخلی و خارجی در مواردی چون تشخیص تحصیلات آنان و مدارک لیسانس و فوق لیسانس و همچنین مدارک اخذ شده در خارج از کشور را فراهم می آورد. همچنین قادر است تا جهت اعتبار سنجی شاخص هایی را نیز تعیین نماید.

آزمون ورودی دانشگاه جلال بایار مانیسا

این آزمون برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه جلال بایار می باشند، برگزار و توسط خود دانشگاه مدیریت می گردد. نتایج آزمون می تواند به دیگر دانشگاه ها جهت جایگزین کردن دانشجویان در مقاطع لیسانس تعمیم داده شود. این آزمون از دو بخش تشکیل یافته است: اولین آزمون، آزمون مهارت های یادگیری اولیه است که به زبان انگلیسی و ترکی قابل اجراست. آزمون 80 سوال دارد که شامل سوالات توانایی استدلال انتزاعی، سوالات ریاضی و هندسه می باشد. آزمون در زمینه زبان ترکی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و یا جغرافیا هیچ گونه سوالی نخواهد داشت.

الزامات زبان

افراد پذیرفته شده در این دانشگاه، به استثنای کسانی که تحصیلات پیشین خود را در کشور ترکیه گذرانده اند، ملزم به شرکت در آزمون مهارت در زبان ترکی هستند که توسط پارلمان زبان ترکی دانشگاه طراحی شده است. نتیجه آزمون مهارت در زبان ترکی به دو صورت رد یا قبول ارائه می گردد. متقاضیانی که در این آزمون قبول شوند، می توانند دوره خود را شروع نمایند. کسانی که در آزمون زبان ترکی رد شوند، پس از ثبت نام، وارد دوره 1 ساله آموزش زبان ترکی خواهند شد. این دانشگاه دوره های زبان ترکی برای این دانشجویان طراحی نموده است. کسانی که در آزمون بعدی دانشگاه موفق شوند می توانند در آغاز سال تحصیلی جدید، تحصیل خود را آغاز نمایند و کسانی که در آزمون موفق نشوند، فرم تقاضای آنان رد خواهد شد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

این دانشگاه، دانشگاه غیر دولتی واقع در شهر تاریخی و زیبای مانیسا در ناحیه اژه کشور ترکیه می باشد. این دانشگاه دارای بیش از 60 برنامه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. بیش از 2779 نفر در اداره سازمان مشارکت دارند ( در این میان 1171 نفر کارمند بخش مدیریت، 1553 نفر کارمند بخش آکادمیک و 55 نفر کارمند خارجی مرتبط با توافقات مشغول به کار هستند). هدف دانشگاه با داشتن بیش از 42 هزار دانشجو که طبق امار سال 2014 در میان آنان 475 نفر از 48 کشور دیگر آمده اند، حمایت از برنامه های جایگزینی دانشجویان و سپس فراهم آوری شرایط اخذ دو دیپلم به صورت همزمان می باشد.

این موسسه در تلاش است تا به بالاترین استاندارد در زمینه تحقیقات و آموزش دست یابد و بتواند انتظارات دنیای مدرن امروزی را برآورده سازد. جهت بین المللی کردن اهداف طبیعی خود، این دانشگاه با ارائه مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دروس مرتبط با زبان های خارجه و دیگر موضوعات منتخب با موضوعات درون فرهنگی و بین المللی بسیاری در تعامل است. به علاوه، دانشگاه جلال بایار مانیسا برنامه تحصیلی جهانی، تحرک و گفت و گوی درون فرهنگی و غیر رسمی را حمایت می نماید. این دانشگاه همچنین در روند بولونیا شریک بوده و نوعی از تحصیلات عالیه اروپایی را توسعه بخشیده است.

با داشتن پارلمان های آکادمیک، استادان، توانایی فیزیکی و فرصت های فرهنگی و ورزشی، این دانشگاه یکی از موسسات تحصیلات عالیه با کیفیت به حساب می اید.

  • رتبه بندی دانشگاهی EECA: 300-251

شاخص رتبه بندی

  • کاغذ به ازای هر دانشکده: 25.3
  • شهرت به ازای هر کاغذ: 82.2
  • شبکه تحقیقاتی بین المللی: 43.7

رشته های دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده علوم و ادبیات
  3. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده آموزش
  6. دانشکده فنی حسن فردی تورگتلو
  7. دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری
  8. دانشکده الهیات
  9. دانشکده بازرگانی
  10. دانشکده علوم بهداشت
  11. دانشکده دندانپزشکی
  12. دانشکده اقتصاد و علوم اداری سالیهلی
  13. دانشکده تربیت بدنی
  14. دانشکده ارتباطات

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

دانشگاه جلال بایار، دانشگاه غیر دولتی زیبایی است که در شهر مانیسا و در ناحیه اژه کشور ترکیه واقع شده است. این دانشگاه ارائه دهنده بیش از 60 رشته در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. بیش از 2779 نفر در گرداندن این دانشگاه نقش دارند که شامل 1171 کارکن بخش پذیرش، 1533 نفر کارمند بخش آموزش و 55 نفر کارمند خارجی بخش توافقات می باشند. هدف دانشگاه با 42 هزار دانشجویی که دارد ( از این بین 475 نفر دانشجوی خارجی از 48 کشور مختلف دنیا می باشد ) حمایت از دانشجویان جهت تبادل بین رشته ها و سپس داشتن فرصت دریافت دو دیپلم می باشد. این موسسه در تلاش است تا بالاترین استاندارد های آموزشی را در تمامی بخش ها از جمله تحقیقات و انتظارات دنیای مدرن را برآورده سازد.

به منظور بین المللی کردن اهداف طبیعی دانشگاه، رشته های بین المللی بسیاری در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و همچنین دوره های زبان جهت تعامل با موضوعات بین المللی و بین فرهنگی برگزار شده اند. به علاوه، دانشگاه جلال بایار برنامه آموزشی جهانی و پویایی را حمایت و ترویج می نماید تا گفت و گوی بین المللی و بین فرهنگی ایجاد شود. این دانشگاه با روند بولونیا در ارتباط بوده و صورتی از آموزش عالیه اروپایی را اجرا می نماید. با دارا بودن پارلمان های آکادمیک،کلاس های درسی، توانایی های فیزیکی، فرهنگ و فرصت های ورزشی بسیار است.

 این دانشگاه بورسیه های خاصی برای دانشجویان بین المللی طراحی ننموده است. دانشجویان می توانند از سوی دولت و به میزان کمی درخواست بورسیه نمایند.

دانش آموختگان برجسته دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

  1. آلپ کیرشان، بازیگر
  2. بکیر بشیر ویرجن سیاستمدار ترک، عضو پارلمان مانیسا از حزب جمهوری خواه خلق
  3. بکیر پاکدمیرلی، وزیر زراعت و جنگل 
  4. برجو کایا کوچ، گوینده اخبار
  5. جونی دوملوپینار، سرمربی فوتبال ترکیه
  6. ایتاش ساهان،داور فوتبال
  7. دنیز بایسال، بازیگر زن
  8. دنیز شبان، داور فوتبال
  9. دنیز بایسال، سیاستمدار ترک، عضو پارلمان آنتالیا از حزب جمهوری خواه خلق
  10. ابرو آیکاچ، بازیگر.
  11. ارایا آتاسون، فوتبالیست ترکیه
  12. ارهان اوستا، سیاستمدار ترکیه عضو پارلمان سامسون از حزب جنبش ناسیونالیست
  13. ارسان ارچلیک رمان نویس شاعر
  14. ارسون یونال، سرمربی فوتبال ترکیه
  15. هدایت حسین سبانچی، داور فوتبال
  16.  قدیر دمیرجان، نویسنده داستان های علمی تخیلی
  17. کمال اویزدش، مدیر فوتبال ترکیه
  18. کنان یارالی، رئیس پیشین مانیساسپور
  19. محمد متارجی، سیاستمدار ترکیه عضو پارلمان رایز از حزب عدالت و توسعه
  20. مرات کیمیر، نویسنده داستان های علمی
  21. اوزان بوکا، مربی حرفه ای بسکتبال ترکیه
  22. سلچوک اوزدا، سیاستمدار ترکیه عضو پارلمان مانیسا از حزب عدالت و توسعه
  23. سمرا کاپلان کیویرچیک، سیاستمدار ترکیه ای عضو پارلمان مانیسا از حزب عدالت و توسعه
  24. طلحه اورلو، مورخ و نویسنده
  25. ترفیک لاو، سرمربی فوتبال ترکیه

با مهاجرت تحصیلی به ترکیه این امکان را خواهید داشت که با هزینه پایین در دانشگاه هایی معتبر و هم سطح با دانشگاه های اتحادیه اروپا تحصیل کنید. جهت اطلاع از جدیدترین قوانین مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه با مشاوران حضوری و تلفنی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعب رسمی شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در تماس باشید. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از تمام هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ترکیه به صورت کامل مطلع هستند، با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم. دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه را نیز می توانید به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید تا امورات مربوط به اخذ پذیرش و مهاجرت را راحت تر آغاز نمایید. نکته دیگر این است که باید بدانید، شما می توانید در بهترین دانشگاه های این کشور درس بخوانید و آموزش ببینید، پس ذهن خود را محدود نکنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری