هر آنچه باید در مورد ویزای دورکاری دیجیتال (Digital nomad دیجیتال نومد) بدانید

هر آنچه باید در مورد ویزای دورکاری دیجیتال (Digital nomad دیجیتال نومد) بدانید

جهان به لطف همه گیری کووید-19 به طور اساسی تغییر کرد. این تغییر در هیچ کجا به اندازه صنعت گردشگری و نیروی کار مشهود نبود. زیان های اقتصادی در کشورهای وابسته به گردشگری به دلیل محدودیت های سفر و عدم حضور نیروی کاری در دفاتر و سازمان ها افزایش یافت. تا این که کارفرمایان به نیروی کاری خود اجازه دادند تا خارج از دفتر کار کنند. این دو نیاز یعنی مقاصد گردشگری که به دنبال جذب توریست هستند و نیروی کاری که به دنبال استراحت در محیط‌ های کاری خانگی خود هستند، هر دو توسط کشورهایی با ارائه ویزای دورکاری دیجیتالی برآورده شدند. در این مقاله به بررسی اطلاعات لازم در مورد ویزای دورکاری دیجیتال (Digital nomad دیجیتال نومد) می پردازیم.

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای دیجیتال عشایری در سراسر جهان بسیاری از درها را به روی فرصت های جدید برای زندگی در خارج از کشور و سفرهای طولانی مدت و در عین حال داشتن درآمد ثابت باز می کند. اجرای گسترده برنامه ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa در روزهای اخیر شاید یکی از مهم ترین مفاهیم جدید در دنیای سیر و سفر برای هر کسی باشد که دارای توانایی و انعطاف پذیری برای کار از راه دور و تمایل به کشف یک کشور، یک فرهنگ یا یک سبک زندگی جدید است. برخی از امتیازها و مزایای ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa عبارت است از:

  • ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا دیجیتال عشایری مزایای متعددی از جمله مدت زمان اقامت طولانی تر و فرآیندهای درخواست آسان تر، سریع تر و ارزان تر در مقایسه با دیگر ویزاها ارائه می دهد.
  • در حال حاضر بیش از 50 کشور ویزاهای دورکاری دیجیتالی را ارائه می دهند. البته گزینه های جدید این ویزاها به طور مداوم راه اندازی می شوند و یافتن مکان مناسب برای کار از راه دور را آسان تر از همیشه می کند.
  • الزامات و معیارهای واجد شرایط برای اخذ ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای عشایری دیجیتال به طور کلی شامل سن مناسب، ارائه مدارک هویتی، دارا بودن حداقل درآمد و مدرک اشتغال، دارا بودن مجوز اقامت و بیمه درمانی است. گرچه شرایط و الزامات خاص بر اساس هر کشور متفاوت است.

نکات مهم در مورد ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa

چیزهای زیادی در مورد دورکاران دیجیتال و ویزای دورکاری دیجیتال وجود دارد که یکی از آن ها این است که ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa مزایای بسیار بیشتری نسبت به ویزای توریستی دارد و به دارندگان ویزا اجازه می دهد برای مدت طولانی در کشور مورد نظر اقامت کنند. علاوه بر این دریافت ویزاهای دورکاری دیجیتال بسیار آسان ‌تر، سریع ‌تر و ارزان ‌تر از ویزاهای اقامتی یا دیگر ویزای‌های طولانی مدت (برای واجدین شرایط) است. این ویزاها همچنین می توانند به عنوان نردبانی عالی برای متقاضیانی باشد که به فکر آماده شدن برای مهاجرت دائمی به خارج از کشور و اخذ اقامت و تابعیت کشور مورد نظر هستند. اگر می خواهید در مورد ویزای دورکاری دیجیتال بیشتر بدانید، این 10 نکته مهم برای شما ارائه شده است.

ویزای دورکاری دیجیتال مجوز اقامت و کار در زمان طولانی در یک کشور دیگر را ارائه می دهد.

10. ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa چیست؟

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa نوعی ویزا است که به طور خاص برای متقاضیان بین المللی به عنوان نیروی کاری ماهر از راه دور طراحی شده است و به آن ها اجازه می دهد تا خارج از کشور به صورت آنلاین کار کنند. این طرح و برنامه جدید ویزا در نتیجه همه‌گیری COVID-19 اجرا شد، زمانی که جهان شاهد تغییر گسترده ‌ای از کار مبتنی بر حضور در دفتر به کار آنلاین و انعطاف ‌پذیری متعاقب آن برای تغییر مکان فیزیکی با حفظ اشتغال ثابت بود. دورکار دیجیتال متقاضی است که سبک زندگی خاصی دارد و از فناوری برای کار از راه دور از خارج از کشور خود استفاده می کند. ویزای دورکاری دیجیتال سند یا برنامه ای است که به متقاضی این حق قانونی را می دهد که از راه دور در حالی که خارج از کشور محل اقامت دائم خود زندگی می کند، کار کند.

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای عشایری دیجیتال مجوز قانونی برای اقامت، زندگی و کار در یک کشور خاص را برای مدت زمان طولانی به متقاضی ارائه می دهد، اما با این شرط که کارفرما در کشور دیگری مستقر است یا متقاضی دارنده ویزا خوداشتغال است و در دفتر محلی کار نمی کند.

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای دیجیتال عشایری با ویزاهای کاری معمولی بسیار متفاوت است و معمولاً شرایط و الزامات خاصی برای دریافت دارد. وکیل مهاجرت در موسسه های مهاجرتی به خوبی از شرایط دریافت ویزای دورکاری دیجیتال آگاه است و می تواند راهنمایی های مفیدی در این رابطه ارائه دهد.

9.  آیا همه کشورها ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa ارائه می دهند؟

در حال حاضر همه کشورهای جهان گزینه ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa را ارائه نمی دهند. تعداد کشورهای ارائه دهنده ویزای عشایری دیجیتال در حال حاضر 50 کشور است و این لیست همچنان در حال رشد است. در واقع، کشورهای زیادی وجود دارند که نسخه‌ های ویزای دورکاری دیجیتالی را از این ویزای عشایری دیجیتالی به ‌طور مداوم راه ‌اندازی می ‌کنند که به خاطر سپردن روزانه همه آن ها دشوار است. به عنوان مثال، تعدادی از جدیدترین کشورهایی که گزینه ‌های جدید ویزای دورکاری دیجیتال را در سال 2023 اعلام کرده‌ اند عبارت است از:

  • اسپانیا
  • پرتغال
  • اروگوئه
  • کلمبیا
  • صربستان

تصور کنید که با انگشتان پا فرورفته در شن و ماسه در حالی که مشرف به افق شهر تماشایی نشسته اید، در حال دورکاری دیجیتال هستید. یا وقتی که می خواهید لپ تاپ خود را در دست بگیرید و به جاده بروید، هیچ مشکلی برای یافتن کشورهای ایده آل برای دورکاری دیجیتالی نخواهید داشت.

8. شرایط اخذ ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa چیست؟

در حالی که الزامات و معیارهای خاص واجد شرایط برای دریافت ویزای دورکاری دیجیتال یا ویزای عشایری دیجیتال به طور قابل توجهی در هر کشور متفاوت است، برخی شرایط و الزامات کلی وجود دارد که معمولاً در همه موارد قابل اجرا هستند:

  • سن مناسب: متقاضیان برای دریافت ویزاهای دورکاری دیجیتال باید دارای حداقل سن 18 سال و گاهی حداکثر سن باشند.
  • مدارک شناسایی: متقاضیان باید دارای پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزی دورکاری باشند.
  • حداقل درآمد و مدرک اشتغال: متقاضیان باید از طریق ارائه صورت حساب های بانکی ثابت کنند که دارای حداقل درآمد ماهانه معین (در هر کشور متفاوت است) هستند. متقاضیان باید با ارائه گواهی اشتغال مدت زمان استخدام توسط شرکت خارج از کشور صادر کننده ویزا را نشان دهند.
  • شرایط اقامت: ویزای دورکاری دیجیتال فقط برای ملیت های خاصی در دسترس است.
  • بیمه درمانی: در بیشتر موارد، متقاضی باید دارا بودن یک بیمه درمانی خصوصی/بیمه نامه مسافرتی برای مدت زمان اعتبار ویزای دورکاری را اثبات کند.

دارا بودن درآمد ثابت ماهانه از شرایط اخذ ویزای دورکاری دیجیتال است.

7. هزینه ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa چقدر است؟

هزینه ‌های اخذ ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa نیز همانند شرایط و الزامات دریافت آن در هر کشور متفاوت است. به طور کلی هزینه ای برای خود ویزا وجود دارد که می تواند از زیر 100 دلار تا چندین 1000 دلار متغیر باشد. با این حال، برخی از کشورهایی که اخیراً برنامه‌ های ویزای دورکاری دیجیتال جدید را اجرا کرده اند و سعی در جذب متقاضی دارند، ممکن است هزینه درخواست ویزا را کمی پایین بیاورند. علاوه بر این هزینه‌ های دریافت ویزای همراه برای دورکاران دیجیتالی که می ‌خواهند شریک زندگی یا فرزندان خود را در آن کشور همراه داشته باشند، بالاتر خواهد بود.

کسانی که به دنبال ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای عشایری دیجیتال ارزان هستند، ممکن است بخواهند شرایط دارا بودن درآمد کافی را نیز در نظر بگیرند. به عبارت دیگر متقاضیان برای دریافت ویزای دورکاری دیجیتال باید ثابت کنند که دارای درآمد و حقوق ثابت ماهانه یا پس انداز هستند. کشورهای زیر دارای آستانه درآمد و دستمزد ماهانه حدود 1.500 دلار آمریکا یا کمتر هستند. برخی از بهترین شهرهای آمریکای جنوبی ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa را با گزینه های اقتصادی مطلوب ارائه می دهند. متقاضیان برای دریافت ویزای دورکاری دیجیتال در کشورهای زیر باید دارای حداقل درآمد ثابت یا پس انداز باشند:

  • برزیل:500 دلار در ماه یا 18.000 دلار پس انداز
  • کلمبیا: 900 دلار آمریکا در ماه
  • اکوادور:350 دلار آمریکا در ماه
  • اروگوئه: بدون نیاز به حداقل درآمد و یکی از ساده ترین و ملایم ترین کشورها برای دریافت ویزای عشایری دیجیتال

6.  آیا ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa اجازه کار محلی را می دهد؟

در حالی که ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای عشایری دیجیتال مجوز کار قانونی به متقاضیان ارائه می دهد، اما شرط این است که شرکت برای دورکاری در خارج از کشور مستقر باشد. متقاضیان باید همه قوانین و مقررات ویزای دورکاری دیجیتال را رعایت کنند، زیرا نقض هر قانون و شرایط کار می تواند منجر به لغو ویزا و خروج از کشور شود.

با این حال، در برخی موارد، مسیرهایی برای استخدام قانونی محلی وجود دارد. به عنوان مثال، در مکزیک، ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای عشایری دیجیتال در واقع یک برنامه اقامت موقت است. متقاضی با دریافت این ویزا اجازه کار در مکزیک را ندارد، اما مجوز کار در این کشور را می توان از طریق یک فرآیند درخواست جداگانه برای برخی از متقاضیان دارای ویزای اقامت موقت دریافت کرد.

5.  ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa برای چه مدت اعتبار دارد؟

اعتبار ویزای ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa  از 6 ماه تا چند سال متغیر است. گرچه برخی از ویزای‌ های دورکاری دیجیتال ممکن است فقط برای یک دوره 3 تا 6 ماهه صادر شوند، خبر خوب این است که تقریباً همیشه گزینه ‌ای برای تمدید یک بار یا حتی تمدید چندگانه این ویزای کاری وجود دارد. متقاضیان، تمدید این ویزاها را می توانند به طور کامل آنلاین انجام دهند و برای انجام این کار نیازی به خروج از کشور ندارند. برخی از کشورها که ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa را با طولانی ترین مدت اقامت ارائه می دهند، عبارت اند از:

  • کاستاریکا: ویزای 2 ساله با امکان تمدید تا زمانی که متقاضی واجد شرایط است.
  • آلمان: اجازه تمدید تا 3 سال را می دهد.
  • مکزیک: این ویزا برای یک سال صادر شده اما می تواند تا 4 سال تمدید شود.
  • یونان: ویزای یک ساله که 2 بار قابل تمدید است.
  • پرتغال: برای یک سال صادر شده اما می تواند تا 5 سال با امکان شهروندی تمدید شود در صورتی که متقاضی دارای شرایط لازم و همه معیارهای ذکر شده باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای دورکاری دیجیتال از 6 ماه تا چند سال است.

4. آیا ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa محدودیت سفر دارد؟

ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا دیجیتال عشایری ویزای چند بار ورود است، به این معنی که متقاضیان دارای این ویزا می توانند در طول مدت اعتبار ویزا هر طور که می خواهند از کشور خارج شده و دوباره وارد شوند. علاوه بر این با هر بار ورود متقاضی نیاز به گرفتن ویزای جدید مانند ویزای توریستی ندارد.

بنابراین متقاضیانی که از ویزاهای مبتنی بر اقامت موقت برای زندگی و کار مانند ویزای دورکاری دیجیتال استفاده می ‌کنند، اگر قصد تمدید ویزای خود را داشته باشند، ممکن است مجبور باشند شرایط اقامت خاصی را برآورده کنند. چند نمونه از شرایط اقامتی خاص ویزای دورکاری دیجیتال آورده شده است:

  • پرتغال: متقاضیان دورکار دیجیتالی که از گزینه ویزای D7 پرتغال استفاده می کنند باید 66% از مدت زمان اعتبار ویزا را به صورت فیزیکی در پرتغال اقامت کنند. از آنجا که ویزای دورکاری دیجیتال پرتغال 2 سال اعتبار دارد، این زمان تقریباً 16 ماه از 24 ماه است.
  • مکزیک: ویزای دورکاری دیجیتال با اقامت موقت قابل تمدید است، اما متقاضیان دارای این ویزا باید در تاریخ انقضا و برای تمدید در مکزیک حضور داشته باشند.

3. آیا با ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa تعهدات مالیاتی وجود دارد؟

به طور کلی، متقاضیان دارای ویزای دورکاری دیجیتال یا ویزای عشایری دیجیتال باید مالیات ها را در کشور محل اقامت دائم خود پرداخت کنند، اما متغیرها و تفاوت های ظریف زیادی در قوانین خاص مالیاتی هر کشور وجود دارد. مقررات مالیاتی ایالات متحده بسیار پیچیده است، بنابراین تعهدات مالیاتی برای شهروندان این کشور که در خارج از کشور زندگی و کار می کنند ممکن است بسیار گیج کننده باشد.

ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که بر یک سیستم مالیاتی مبتنی بر شهروند متمرکز است. به عبارت دیگر شهروندان ایالات متحده بدون توجه به محل اقامت خود مسئول پرداخت مالیات فدرال هستند (اگرچه ممکن است در واقع نیازی به پرداخت چیزی نداشته باشند.)

برای کشورهایی که بر سیستم مالیات مبتنی بر اقامت تمرکز دارند که متداول ترین نوع سیستم مالیاتی در بیشتر کشورهای جهان است، یکی از مالیات ها پس از 183 روز اقامت در کشور مقیم در نظر گرفته می شود. با این حال، بر اساس کشور مشخص، متقاضیان دارای ویزای دورکاری دیجیتال می توانند معاف از پرداخت مالیات باشند، زیرا منبع درآمد آن ها خارجی است. بر این اساس قبل از دریافت ویزای دورکاری دیجیتال بررسی وضعیت مالیات و دیگر ویژگی های کشور میزبان حائز اهمیت فراوانی است.

2. نحوه انتخاب کشور مناسب برای دریافت ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa چیست؟

در حالی که برخی از شرایط و الزامات برای انتخاب کشور مناسب ممکن است از ابتدا مشخص و غیر قابل مذاکره باشد، مانند موقعیت جغرافیایی آن کشور و دارا بودن شرایط و الزامات لازم برای دریافت ویزای دورکاری دیجیتال، اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد کشور مورد نظر برای دورکاری و به عنوان یک نیروی کاری از راه دور در نظر گرفت:

  • همسان سازی فرهنگی: تسلط به زبان محلی، حضور در جامعه دورکاران دیجیتال، تجربه قبلی سفر و آشنایی با کشور مورد نظر
  • سرعت اینترنت: این ویژگی به راحتی توسط متقاضیان آمریکایی که به داشتن وای فای سریع و قابل اعتماد عادت دارند، نادیده گرفته می شود.
  • هزینه زندگی: علاوه بر انجام تحقیقات کامل در مورد هزینه های خانه و مسکن، مواد غذایی و هزینه های عمومی روزانه، توجه به نرخ مبادله بین واحد پول خود و کشوری که در آن به عنوان یک دورکار دیجیتال زندگی می کنند، اهمیت زیادی دارد و باید برای آن آماده باشند. هر گونه نوسانات احتمالی حائز اهمیت زیادی است، به عنوان مثال، در مکزیک، دورکاران دیجیتال مجبور به کاهش ارزش دلار در برابر پزو peso در عرض چند ماه به میزان 25 درصد شده اند.

جدیدترین ویزای دورکاری دیجیتال 2023 مربوط به کشور اوروگوئه است.

1.کدام کشورها گزینه های ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa را ارائه می دهند؟

آینده و چشم انداز ویزای دورکاری دیجیتال Digital Nomad Visa یا ویزای دیجیتال عشایری روشن است و انتظار می رود کشورهای بیشتری هر روز گزینه های جدید این ویزای دورکاری را با آشکار شدن مزایای اقتصادی آن اعلام کنند. با گذشت زمان گزینه های ویزای دورکاری دیجیتال برای جذب طیف گسترده ای از مشاغل در حوزه های دورکاری دیجیتال (و نه فقط افراد فوق ثروتمند که در گذشته رایج بود) دعوت کننده تر و همچنین فراگیرتر می شوند.

در واقع، یکی از بهترین و در دسترس ترین برنامه های دیجیتالی ویزای دورکاری موجود نیز یکی از جدیدترین ها (راه اندازی شده در سال 2023) است: برنامه ویزای دورکاری دیجیتال اروگوئه. برای اخذ ویزای دورکاری دیجیتال کشور اروگوئه نیاز به ارائه مدرکی مبنی بر دارا بودن درآمد ماهانه ثابت نمی باشد و روند درخواست بسیار ساده است. علاوه بر این کشور اروگوئه به عنوان امن ترین کشور در آمریکای جنوبی محسوب می شود. همچنین هزینه های زندگی در این کشور پایین است، در حالی که کیفیت زندگی بالا است و فرهنگ این کشور دوستانه، پرشور و مهاجرپذیر است.

جمع بندی

اطلاعات ارائه شده در این مقاله در مورد ویزای دورکاری دیجیتال فقط در زمینه نیروی کاری از راه دور متمرکز است و نه متقاضیانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. اگرچه اصطلاح دورکاری به طور فزاینده ای رایج شده است، اما کاملاً مترادف با دورکاری دیجیتال نیست. همه دورکاران دیجیتال، به ضرورت، نیروی از راه دور هستند. با این حال، اصطلاح اخیر می ‌تواند برای متقاضیانی نیز به کار رود که صرفاً از محل اقامت دائم خود به جای یک دفتر کار می ‌کنند. اما ورود به یک کشور به عنوان یک توریست معمولاً به آن فرد اجازه نمی دهد در حالی که در آنجا زندگی می کند، کار کند. تعداد کشورهایی که ویزای دورکاری دیجیتال ارائه می دهند در حال افزایش است. چنین برنامه ‌های ویزای کاری می ‌تواند مزایای اقامت فرهنگی و طولانی ‌مدت را برای متقاضیانی که آرزوی زندگی و کار در کشوری را دارند فراهم کند. هر کشور شرایط خاصی برای ویزای دورکاری دیجیتال خود دارد، بنابراین قبل از شروع فرآیند درخواست، حتماً همه تحقیقات لازم را انجام دهید. به منظور بررسی همه جوانب ویزای دورکاری دیجیتال می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنید.

 

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام من میخواستم شرایطم برای این ویزا بررسی بشه سابقه سفری خوبی هم دارمپیکار باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری