مهم ترین تفاوت های بین ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل چیست؟

مهم ترین تفاوت های بین ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل چیست؟

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا نه تنها به ویزای تحصیلی بلکه به مجوز تحصیلی نیز نیاز دارند. ویزای تحصیلی و مجوز تحصیلی علی رغم شباهت های بسیار دارای کاربردهای متفاوتی می باشند. در این مقاله به بررسی مهم ترین تفاوت های ویزای تحصیلی و مجوز تحصیلی می پردازیم.

تفاوت بین ویزای دانشجویی Student Visa و مجوز تحصیل Study Permit چیست؟

دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل در کانادا باید در مرحله اول ویزای دانشجویی Student Visa را دریافت کنند. در واقع اخذ ویزای دانشجویی کانادا بخش مهم فرآیند درخواست تحصیل در این کشور است. در اهمیت دریافت ویزای دانشجویی ذکر همین نکته کافی است که اگر ویزا نداشته باشید، نمی توانید وارد کشور کانادا شوید، چه رسد به این که در کلاس های درس دانشگاه شرکت کنید!

با این حال، ویزای دانشجویی تنها مدرک مهمی نیست که دانشجویان بین المللی به آن نیاز دارند، آن ها به مجوز تحصیل در کانادا نیز نیاز دارند!

مجوز تحصیل Study Permit به یک دانشجوی بین المللی اجازه می دهد تا در دانشگاه ها و موسسه های آموزشی تایید شده در کانادا تحصیل کند. ساده به نظر می رسد! اما مشکل این جا است که بسیاری از افراد از اصطلاحات “ویزای دانشجویی Student Visa” و “مجوز تحصیلی Study Permit” به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که این دو با هم تفاوت دارند.

ویزای دانشجویی Student Visa در مقابل مجوز تحصیلی Study Permit

ویزای دانشجویی Student Visa مجوز ورود دانشجوی بین المللی به یک کشور است. در واقع ویزای دانشجویی یک مجوز مشروط است. این بدان معناست که حتی اگر دانشجوی بین المللی ویزای دانشجویی داشته باشد، افسر مرزی این مجوز را دارد که از ورود دانشجو به کشور ممانعت کند. در حالی که مجوز تحصیلی Study Permit به دانشجویان بین المللی مجوز اقامت در یک کشور دیگر را می دهد. وکیل مهاجرت در موسسه های مهاجرتی اطلاعات به روز و کاملی در مورد ویزای دانشجویی و مجوز تحصیلی دارند. مجوز تحصیلی جزئیاتی در مورد هدف دانشجو از اقامت در آن کشور دارد و شامل سوالات زیر می باشد:

  • دلیل شما برای آمدن به کانادا چیست؟
  • در چه مقطعی تحصیل می کنید؟
  • چه مدت در کانادا می مانید؟
  • آیا محدودیت کاری دارید؟

به عبارت دیگر، تفاوت بین ویزای دانشجویی Student Visa در مقابل مجوز تحصیلی Study Permit در 2 جمله زیر خلاصه می شود:

  • ویزای دانشجویی Student Visa: به دانشجو اجازه ورود به کانادا را می دهد.
  • مجوز تحصیلی Study Permit: به دانشجو امکان اقامت در کانادا را می دهد.

مجوز تحصیلی امکان اقامت دانشجوی بین المللی در کانادا را فراهم می کندورود به کانادا با مجوز تحصیلی

اساساً دولت کانادا “ویزای دانشجویی Student Visa ” صادر نمی کند. هنگامی که مجوز تحصیلی دانشجوی بین المللی تأیید شد، دانشجو می تواند ویزای بازدیدکننده Visitor Visa یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیز دریافت کند. دارا بودن هر یک از این ویزاها می تواند به دانشجو اجازه ورود به کانادا را بدهد که به عنوان ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی عمل می کند.

بر اساس وب سایت دولت کانادا، مجوز تحصیل Study Permit تایید شده نهایی دانشجو توسط یک افسر خدمات مرزی صادر می شود. افسر با استفاده از شماره مرجع مجوز تحصیلی دانشجو که در معرفی نامه توسط اداره ویزا درج شده، مجوز تایید شده دانشجو را صادر می کند.

نکته: اطمینان حاصل کنید که مجوز تحصیلی Study Permit حاوی اطلاعات شخصی صحیح و تاریخ انقضا باشد.

جمع بندی

دانشجویان بین المللی برای ورود به کشور کانادا و ثبت نام در برنامه ها و دوره های تحصیلی دانشگاه های این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارند. در حالی که برای اقامت در این کشور باید مجوز تحصیلی را دریافت کنند. هر دوی این مدارک اقامتی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا مهم و ضروری هستند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارید و نمی دانید چگونه ویزای تحصیلی و یا مجوز تحصیلی کانادا را دریافت کنید، کافی است با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. مشاوران و وکلای مهاجرت این موسسه معتبر از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا لحظه عزیمت به کشور کانادا در کنار شما می مانند.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری