بهترین شهرهای کانادا برای زندگی اگر سالانه کمتر از 100 هزار دلار درآمد دارید

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی اگر سالانه کمتر از 100 هزار دلار درآمد دارید

افزایش هزینه ‌های زندگی در وضعیت اقتصادی امروز جهان بدون شک مانعی برای متقاضیانی است که می ‌خواهند سبک زندگی باکیفیت و اقتصادی ‌تری داشته باشند، به‌ویژه در محبوب ‌ترین شهرهای کانادا. خوشبختانه، برخی از شهرهای کانادا هنوز به عنوان مکانی برای زندگی نسبتاً مقرون به صرفه محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی بهترین شهرهای کانادا برای زندگی می پردازیم، به ویژه اگر دارای سالانه کمتر از 100 هزار دلار درآمد هستید.

7 شهر کانادا برای زندگی اگر کمتر از 100.000 دلار درآمد داشته باشید

در دوران افزایش هزینه‌ های زندگی، بسیاری به دنبال زندگی در شهرهای کانادا هستند که دارای کیفیت بالا برای زندگی بدون هزینه های خیلی بالای زندگی باشند. این شهرهای ارزان یا در اصطلاح جواهرات پنهان مجموعه ‌ای از امکانات و جاذبه ‌ها را برای زندگی باکیفیت و طبق استانداردهای جهانی فراهم می ‌کنند، در حالی که برای کسانی که دارای درآمد سالانه کمتر از 100000 دلار هستند نیز مقرون به صرفه است. شاخص هزینه زندگی در کانادا بر اساس هزینه های مختلف از جمله مالیات، خورد و خوراک، اجاره یا خرید خانه، حمل و نقل، مصرف انرژی (آب و برق و گاز) و مراقبت های بهداشتی تعیین می شود. هزینه های زندگی همچنین هزینه های بیرون رفتن، سرگرمی و فعالیت های تفریحی، هزینه های صرف غذا در رستوران، بلیط سینما یا عضویت در باشگاه را نیز دربر می گیرد.

در ادامه به ارائه 7 شهر مهم در سراسر قلمرو وسیع کانادا می پردازیم که در این کشور پراکنده شده اند و هر کدام دارای جذابیت منحصر به فرد و زندگی مقرون به صرفه هستند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی دانید ارزان ترین شهرهای این کشور کدام اند، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

کلگری، آلبرتا Calgary, Alberta

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 2.352 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 3.894 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 1.220 دلار

شهر کلگری واقع در استان آلبرتا که به عنوان “پایتخت انرژی کانادا” شناخته می شود، رشد قابل توجهی را تجربه می کند. به گفته مک استیر Mac Steer، مالک و مدیر شرکت Simify که به مسافران و مهاجران کمک می ‌کند از طریق سیم ‌کارت‌ های پیش ‌پرداخت مسافرتی در ارتباط باشند، این شهر خانه شرکت ‌های نفتی بزرگی مانند Suncor Energy است که متخصصان جوان را با فرصت‌ های سودآور جذب می ‌کند.

شهر کلگری فراتر از چشم انداز اقتصادی، دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی و فضاهای سبز فراوان است که آن را به بهشتی برای علاقه مندان به فضای باز تبدیل می کند. علاوه بر این، نزدیکی آن به پارک ملی بنف Banff National Park و پیست اسکی دریاچه لوئیز Lake Louise Ski Resort طعمی از ماجراجویی را به زندگی روزمره ساکنان آن اضافه می کند.

استیر اضافه کرد: “کلگری دارای حمل و نقل عمومی عالی و پارک ها و فضای سبز فراوان است که برای دوستداران طبیعت و فضای باز عالی است. علاوه بر این جذابیت های طبیعی زیادی در نزدیکی این شهر وجود دارد، مانند پارک ملی بنف Banff National Park یا پیست اسکی دریاچه لوئیز Lake Louise Ski Resort.”

کلگری با دارا بودن شرکت های نفتی دارای فرصت های شغلی برای مهندسان نفت استونکوور، بریتیش کلمبیا Vancouver, British Columbia

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 3294 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 5206 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 1.858 دلار

در حالی که شهر ونکوور ممکن است گران ‌ترین شهر در فهرست ما باشد، اما این شهر فضایی جهانی را بدون مشکلات معمول شهری به ساکنانش ارائه می دهد. برای علاقه مندان به طبیعت، شهر ونکوور بهشت است. در این شهر بهشتی می ‌توانید در میان زیبایی های دیدنی پارک لین کنیونLynn Canyon Park پیاده روی کنید یا از جذابیت های پارک استنلیStanley Park دیدن کنید و دیواره ‌های دریایی معروف آن را کشف کنید. این شهر مکان بهشتی برای صرف غذا است و شلوغی یک شهر بزرگ را با جذابیت آرام یک شهر ساحلی ترکیب می کند.

استیر گفت: “من فکر می کنم بهترین چیز در مورد ونکوور این است که به اندازه کافی به شهر نزدیک است و به اندازه کافی دور؛ چنان که می توانید همه امکانات یک محیط شهری را بدون هیچ زحمتی برای زندگی در یک محیط آرامش بخش داشته باشید.” کارهای زیادی برای انجام دادن در ونکوور وجود دارد: می ‌توانید در شمال ونکوور پیاده‌ روی کنید یا از یکی از گالری ‌های هنری متعدد اطراف شهر دیدن کنید. اگر به دنبال چیزی معمولی تر و ساده تر هستید، رستوران ‌ها، بارها و کافی ‌شاپ‌ های عالی نیز وجود دارد.”

هالیفاکس، نوا اسکوشیا Halifax, Nova Scotia

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 2380 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 4.573 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 1.248 دلار

هالیفاکس که در آغوش سواحل شرقی کانادا قرار دارد، تلفیقی لذت بخش از تاریخ و مدرنیته است. هالیفکس برای علاقه مندان به موسیقی، صحنه موسیقی زنده پر رونقی را در مکان هایی مانند بارSeahorse و Carleton Music Bar & Grill ارائه می دهد. پیاده ‌روی در ساحل زیبای این شهر بسیار آرامش بخش است و صحنه آشپزی آن مملو از جشن ها و فستیوال های غذاهای دریایی تازه و طعم ‌های محلی است.

جاستین آلبرتیناس Justin Albertynas، مدیر عامل Ratepunkوب سایت مسافرتی که به مسافران کمک می کند مقرون به صرفه ترین هتل ها را به صورت رایگان و اقامتگاه های توریستی ارزان و کم هزینه پیدا کنند، گفت: “جاذبه هایی مانند موزه دریایی اقیانوس اطلس Maritime Museum of the Atlantic و تپه تاریخی سیتادل historic Citadel Hill، همراه با هزینه معقول زندگی، شهر هالیفاکس را به مکانی جذاب برای کسانی تبدیل کرده است که کمتر از 100.000 دلار درآمد دارند. قیمت اجاره مسکن در هالیفکس در مقایسه با شهرهایی مانند ونکوور در حدود 30 درصد ارزان تر است.”

شهر کبک، کبک Quebec City, Quebec

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 2.017 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 4.264 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 783 دلار

شهر کبک با فرهنگ پررونق کافه‌ ها و رستوران‌ های کوچک و متعدد، شما را به لذت از آشپزی و تجربه غذاهای محلی با طعم های مختلف دعوت می ‌کند. آلبرتیناس گفت: «شهر کبک به عنوان سایت میراث جهانی یونسکو جذابیت اروپایی را درست در آمریکای شمالی ارائه می دهد. غذاهای الهام گرفته از آشپزی فرانسوی، منطقه تاریخی و باستانی کبک قدیمی و جشنواره هایی مانند کارناوال زمستانی Winter Carnival، سبک زندگی غنی را با هزینه نسبتا مقرون به صرفه برای شما فراهم می کند. قیمت اجاره خانه و آپارتمان در این شهر تقریبا 40 درصد ارزان تر از تورنتو است. وکیل مهاجرت موسسه های مهاجرتی اطلاعات خوبی در مورد هزینه های زندگی در شهرهای کانادا و همچنین قیمت خانه و آپارتمان در این شهر دارد. کبک، یک شهر عمدتا فرانسوی زبان با احساس اروپایی و 737000 نفر جمعیت و یازدهمین شهر بزرگ کانادا است. کبک یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در کانادا را دارد، بنابراین مکانی امن برای زندگی است و ساکنان گزارش می دهند که در خانه های خود و اطراف شهر احساس امنیت زیادی می کنند.

زندگی در کبک بسیار مقرون به صرفه است، به خصوص با توجه به وسعت آن و اینکه مرکز استان است. یک بازار کار سالم در کبک وجود دارد و همه کارفرمایان باید از قانون و استانداردهای کار پیروی کنند که تضمین می کند حداقل شرایط کاری قابل قبول برای همه کارگران تضمین می شود. بخش های عمده اشتغال در کبک شامل گردشگری، صنایع دولتی و صنایع دفاعی است.

چه در حال کاوش در دشت های آبراهام Plains of Abraham باشید و چه از گردش آرام در کنار رودخانه سنت لارنس St. Lawrence River لذت ببرید، تاریخ و فرهنگ غنی شهر کبک همیشه وجود دارد.

قیمت اجاره خانه در شهر کبک در حدود 40% ارزان تر از تورنتو استوینیپگ، منیتوبا Winnipeg, Manitoba

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 1906 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 3.440 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 837 دلار

شهر وینیپگ به دلیل وجود املاک و مستغلات مقرون به صرفه، هزینه های کم زندگی و تاریخ فرهنگی غنی خود مشهور است.

اگر قصد خرید خانه در کانادا را دارید، شهر وینیپگ گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

آلبرتیناس گفت: “وینیپگ که به عنوان دروازه غرب شناخته می شود، مقرون به صرفه بودن و کم بودن هزینه های زندگی را بدون به خطر انداختن جذابیت های فرهنگی ارائه می دهد.” باله سلطنتی وینیپگ The Royal Winnipeg Ballet، موزه حقوق بشر کانادا the Canadian Museum for Human Rights و منطقه پر جنب و جوش تبادل نظرات، گواهی بر فرهنگ و تاریخ غنی آن است. قیمت قبض های آب و برق در شهر وینیپگ به طور معمول 10 تا 15 درصد کمتر از میانگین کشوری است. برای علاقه مندان به هنر، گالری هنری وینیپگ Winnipeg Art Gallery مجموعه ای چشمگیر است، در حالی که مرکز تئاتر رویال مانیتوبا the Royal Manitoba Theatre Centre میزبان اجراهای جذاب است. علاقمندان به غذا و آشپزی می ‌توانند صحنه ‌های آشپزی شهر، از غذاهای کلاسیک کانادایی در بازار فورکز The Forks Market تا طعم‌ های بین ‌المللی در منطقه اکسچنج the Exchange District را کشف کنند. محله های متنوع وینیپگ، مانند روستای آزبورن Osborne Villageو ولسلی Wolseley، فضایی منحصر به فرد برای لذت ساکنان از این جذابیت های طبیعی را فراهم می کند.

رجینا، ساسکاچوان Regina, Saskatchewan

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 1722 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 2.989 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 731 دلار

رجینا که در جنوب ساسکاچوان واقع شده است، دارای صحنه ‌های فرهنگی پرجنب ‌و جوش و فرهنگ ورزشی پرشور است، به‌ ویژه وقتی صحبت از هاکی به میان می ‌آید، رجینا پاتس Regina Pats یکی از محبوب ‌ترین مکان‌ های محلی برای این ورزش جذاب است. این شهر به عنوان بهشت مالیاتی به حساب می آید زیرا دارای مالیات کم فروش، دارایی و درآمد شخصی است.

در حال حاضر، نرخ بیکاری رجینا 4.4 درصد است و فرصت های شغلی در حوزه های ساخت و ساز، کشاورزی، مدیریت دولتی در بزرگترین شرکت فولاد در غرب کانادا EVRAZ وجود دارد. حقوق و درآمد در رجینا بسیار رقابتی است و غیرمعمول نیست که خانواده ‌ها فقط با حقوق یک فرد زندگی کنند و همه صورت‌ حساب‌ها را پوشش ‌دهند و هنوز هم بتوانند زندگی شاد و پرمشغله ‌ای داشته باشند.

آلبرتیناس گفت: “با بازار کار پررونق و هزینه های زندگی در سطح پایین تر، رجینا یک سبک زندگی متعادل را ارائه می دهد.

جاذبه‌ هایی مانند موزه سلطنتی ساسکاچوان Royal Saskatchewan Museum و مرکز Wascana آن را بیش از یک شهر مقرون ‌به ‌صرفه، بلکه مکانی با کیفیت بالای زندگی غنی می ‌سازد. نرخ مالیات بر دارایی در شهر رجینا در مقایسه با شهرهای بزرگ کانادا پایین ‌ترین نرخ است.”

شهر رجینا برای علاقه مندان به طبیعت و فضای باز، پارک ها و فضاهای سبز متعددی از جمله پارک Wascana را ارائه می دهد که می توانید از پیک نیک و مسیرهای پیاده روی آن لذت ببرید. صحنه فرهنگی پر جنب و جوش شهر شامل مکان هایی مانند مرکز هنری Conexus و تئاتر جهانی Global Theater است.

خانواده ها در شهر رجینا فقط با حقوق و درآمد یک نفر زندگی شاد و عالی دارندلثبریج، آلبرتا Lethbridge, Alberta

  • هزینه ماهانه زندگی برای مهاجران: 2264 دلار
  • هزینه ماهانه زندگی برای دورکاری دیجیتال digital nomad: 3.778 دلار
  • اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در مرکز شهر: 703 دلار

Lethbridge برای هر کسی که به دنبال زندگی مقرون به صرفه است، هزینه های زندگی را در سطح پایین ارائه می دهد. این شهر پرجنب ‌و جوش، جشن ‌های فرهنگی، تئاترهای پرهیاهو و صحنه ‌های هنری مهیج را ارائه می ‌دهد. مکان‌ هایی مانند موزه گالت و آرشیو Galt Museum & Archives گنجینه‌هایی هستند که بافت تاریخی شهر را مستند می ‌کنند.

جمع بندی

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است که دارای بیمه و مراقبت های بهداشتی همگانی رایگان، سیستم آموزشی عالی رایگان، طبیعت خیره کننده و شهرهای منحصر به فرد است که بسیاری از آن ها چند فرهنگی، در حال گسترش و سرگرم کننده هستند. کانادا کشوری است که به همه حقوق شهروندان احترام می گذارد و دارای یک سیستم قضایی قوی و عادلانه و دارای یکی از بهترین استانداردهای زندگی و کمترین میزان جرم و جنایت در جهان است. جالب اینجا است که علی رغم استانداردهای بالای زندگی، کانادا از شاخص هزینه معقولی نیز برخوردار است. در جدول جهانی هزینه زندگی، کانادا با شاخص 68 در رده 24 قرار دارد. اگر قصد مهاجرت به یکی از شهرهای مقرون به صرفه و ارزان کانادا را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مرجع خوبی برای ارائه راهنمایی های مفید هستند. در ضمن این مشاوران از اولین مرحله اخذ ویزای اقامت کانادا تا عزیمت به این کشور در کنار شما می مانند.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری